Nyt olen ollut muutaman päivän kirreä yrittämässä koskella/suvannoilla, muttei ole syönyt. Onkohan syynä se, että on liian matalalla / kuumana vesi, ja nyt tuonne on kuitenkin istutettu n. 100kiloa kirreä.
Olen yrittänyt madolla, toukalla, perholla, lipalla, vaapulal ja vaikak millä, hyväkun en dynamiitilla muttei vain lohet nouse . Neuvokaa alokas.tahnaonkiaa, olisi kiva saada elämänsä 2 kirre 
missäspäin suomea sä kirreä yrität?
mä olen nostanut tälle kesälle n25 kirreä ootto ongella. jokapaikassa on hieman eri syvyydet eli sillä määrätään tapsin eli painon ja koukun väli eli kosken jälkeisessä suvannossa jossa vettä noin 1000mm niin tapsin pituus ollut noin 300mm ja muutenkin jos näkyy paljon pintakäyntiä olen pyytänyt pinnan läheisyydestä ja taas jos tuntuu että kala makaa pohjassa niin täky pohjaan eli kova pohjasessa järvessä esim 100mm tapsi voi olla toimiva jos sattuu osumaan hienosti kalan viereen!
monet pyytävät kahdella koukulla jossa toinen 200mm painosta ja toinen 400mm painosta.
itse rakennan aina ongen tyylillä: perustin, perustimeen paino , samaan perustimeen 300mm siima jossa 16koon kolmihaara koukku. kaverini käyttää 14 koon koukkua mutta todella usein tulee kala koukku súussa rantaan eli ei niele mahaan asti jolloin karkaamisen riski on suuri! myös 16 koon koukkuun saa pienemmän pallon tahnaa joten toimii paremmin syöttinä kun liian suuripallo! sillon on tahnapallo oikean kokoinen kun se on noin pikkurillin pään kokoinen!
tämä on kirjoitettu vain oman kokemuksen pohjalta eli vain 20 vuoden kokemuksella!