Chat

Author Topic: Jokihauet  (Read 50960 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

THR

• MSN Messenger - teemu.rintala@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Jokihauet
« on: April 12, 2009, 21:30:59 »
perskele kauhee kalastusvimma tullu täs pääsiäisenä ku ulkon jo oli tossa tänäänki +15 lämmintä. tekis mieli mennä jo joelle kokeileen haukea mutta vielähän se on aika turhaa varmastikin. alkaakohan hauen kutu pian?

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
Vs: Jokihauet
« Reply #1 on: April 12, 2009, 21:35:35 »
Kannattaa käydä kokeilemassa. Eihän sitä haukea ainakaan voi saada jos ei kokeile!
Itse olin tuttuni kanssa eilen joella heittelemässä ja yksi hauen pulikkahan sieltä tuli vaikka lunta on vielä jonkun verran ja jäätäkin melkein metri järvessä :-)
tä...?

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: April 12, 2009, 21:47:09 »
nii mutta täälläpäin ainaki vesi korkeella ja aika tummaa se vesi.. tän kuun lopulla pitää jo mennä, mutta kun ei vaan jaksa odottaa kun pääsee nappaa haukia ja jos tänä keväänä/kesänä jo vihdoin se isompi haukikin tulisi, kun siitä joesta on yli kympin haukiakin saatu..  :lol:

Rambo-Jonne

• View Profile
« Reply #3 on: April 12, 2009, 21:50:11 »
Keväällä ennen kutua on hyvinkin mahdollista saada haukia. Tärkeimpänä seikkana on muistaa, että kalat ovat "kylmänkankeita" ja siten kelausvauhdin täytyy olla hitaampi kuin kesällä.

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: April 12, 2009, 22:06:35 »
joellako? mitä vieheitä suosittelette hauelle joka ei vielä ole aloittanut kutua? storm "suspi"?

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: April 12, 2009, 22:15:28 »
nii ainaki kudun jälkee ne on joella suspista tykänny

Rambo-Jonne

• View Profile
« Reply #6 on: April 12, 2009, 22:19:22 »
Suspi on hyvä, koska se kestää hidasta uittoa jäämättä pohjaan.. Eiköhän se siitä kun käy kokeilemassa!

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: April 13, 2009, 12:04:27 »
joo, mutta vielä en viiti mennä ku tiiän että ei sieltä mittään tule, on monenvuoden kokemus tästä joesta ja ensmäiset hauet on tullu ylös aina huhtikuun viimeisinä päivinä ja touko/kesäkuussa haukea tulee varmasti. koskaan tuskin nollareissua tullut. toukokuun alkupuolella ollu usein isojakin haukia suspissakin kiinni mutta entiiä miks siinä aina käy nii et siima menee poikki vitt* , taitaa olla siima sit aina sen verra löysällä et pääsee purasee siiman vaiks ois miten pitkä peruke. Nii noist perukkeista et mikä ois hyvä peruke? oon koitttanu jos jonkin merkkisiä teräs, vaijeri yms perukkeita kuusamolta  ja monrlta muultakin valmistajalta mut nekin on ihan pers***tä ku menee iha kippuraa parin hauen jälkeen tai sitte jos uistimen koukku menee siihe perukkeesee kii ni iha vimpula jo koko peruke, eikä saa suoristettua. Et oisko jollai deoita hyvästä haukiperukkeesta?

wild miguel

• View Profile
« Reply #8 on: April 13, 2009, 14:06:47 »
itelläkin tuo katkeamis ongelma suspinkaa,varsinki joella

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #9 on: April 13, 2009, 14:45:11 »
totta, tosin varmaan johtuu myös siitä ku hauet tahtoo nielasta sen aina ihan kiduksiin asti..

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #10 on: April 13, 2009, 20:14:27 »
niii voisko joku suositella jtn hyvää haukiperuketta 20-30cm sais ol mittaa ja semmosia jotka ei ala heti menee vimpulaks ku yks hauki tulee.

Junkkari

• View Profile
« Reply #11 on: April 13, 2009, 20:31:52 »
osta semmone puolen metrin peruke nii saa olla melekonen kala joka sen nielasee, ja ei sillä merkillä oo väliä kunhan et ostaa kiinalaista.
:-) :-( :x

kalasa

• MSN Messenger - tunturi9@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #12 on: April 13, 2009, 22:02:00 »
niii voisko joku suositella jtn hyvää haukiperuketta 20-30cm sais ol mittaa ja semmosia jotka ei ala heti menee vimpulaks ku yks hauki tulee.

http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=620

siitä itse tekemään.
enhä minä..

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #13 on: April 13, 2009, 22:57:45 »

http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=620

siitä itse tekemään.

Kova hinta. Hong kong myy samaa 11e rulla.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: April 14, 2009, 14:41:26 »
nii mielestäni kans aika hintavaa..eiks ketään tiedä hyviä valmiita haukiperukkeita?

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #15 on: April 14, 2009, 16:06:41 »
Minä käytän haukiperukkeina Nordicin vihreitä perukkeita. Pituuksiltaan kaksi erilaista (tais olla 15cm ja 23cm)
Kestänyt hyvin ja tosi halpojakin ovat. Yhdellä paketilla hintaa 2-3e ja paketti sisältää kolme peruketta..
Ainakin halpa-hallissa ja oulaisten tokmannilla olen noita nähnyt :-)
Löytyyhän noita muitakin valmis perukkeita lähes joka kaupasta missä vaan myydän kalastustarvikkeita, mutta itse olen mieltynyt noihin.
tä...?

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #16 on: April 14, 2009, 21:24:36 »
joo on mulla joskus noita nordicin perukkeitaki ollu, mutta pettäny välil liitoksestaan ja muutaman hauen jälkeen lähtenyt kirpaantumaan.

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #17 on: April 18, 2009, 22:46:05 »
joo ens vkl na ekaa kertaa tänävuonna koittamaan tosta joesta haukea  :-) jos joku semmone hauki nappais kii mikä ei oo viel alkanu kuteen..

Roope-Ankka

• MSN Messenger - Niiksuhc@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #18 on: April 19, 2009, 19:17:36 »
Juu kannattaa. Ainaki minäki meen. Kyllä tulee kun oikea syötti on.

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #19 on: April 19, 2009, 22:48:24 »
toivotaan.. mitä itse suosittelisit joen hauelle joka ei vielä ole alkanut kutemaan?

mika922

• View Profile
    • Email
« Reply #20 on: April 20, 2009, 18:27:48 »
Tähän aiheeseen on pakko pistää kysymys. Eli: minkälaisia värejä vieheisiin suosittelette savisameaan veteen, josta tiedetään varmasti saaneen jopa reippaasti yli 10kg haukia (suurin, minkä itse tiedän, on 12,8kg :-o) Joki ei ole kovin kapea, mutta matala se on ja pohjassa on paljon kiviä ym. :| Vieheitä löytyy vaikka mitä, ihan pikkulipasta 15cm Busteriin. :wink:
"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #21 on: April 20, 2009, 21:47:47 »
Tähän aiheeseen on pakko pistää kysymys. Eli: minkälaisia värejä vieheisiin suosittelette savisameaan veteen, josta tiedetään varmasti saaneen jopa reippaasti yli 10kg haukia (suurin, minkä itse tiedän, on 12,8kg :-o) Joki ei ole kovin kapea, mutta matala se on ja pohjassa on paljon kiviä ym. :| Vieheitä löytyy vaikka mitä, ihan pikkulipasta 15cm Busteriin. :wink:

Onkos kyseinen joki länsi suomessa? täs meiän lähellä (asun siis mynämäellä) virtaa kans semmone ku mynäjoki joka laskee mynälahteen.. paikkapaikoin syvää 1-3metriä ja joen vesi on myös sameaa ( toisinaan kirkkaampaakin) ja mulla on aika lailla samanlainen ongelma kun sulla elikkäs isoja haukia joessa on, monet saanu kympin haukia paljonkin, mutta itte vaa niitä pienempiä alle viidenkilon haukia saanu vähä liikaakiin abun hi lo punavalkosella ja stormin 40gramman suspeilla pääasiassa oon heitelly mutta ei se iso tunnu iskevän, kuulemma näille isoille on ainakin tässä joessa maistunu iso, räikeä ja värikäs vaappu elikkäs täytyy nyt viikonloppuna käydä joitain isompia vieheitä ostamassa. Kyllä tämän vuoden tavoite on edes 7-8kilon hauki.

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #22 on: April 20, 2009, 21:59:59 »

Onkos kyseinen joki länsi suomessa? täs meiän lähellä (asun siis mynämäellä) virtaa kans semmone ku mynäjoki joka laskee mynälahteen.. paikkapaikoin syvää 1-3metriä ja joen vesi on myös sameaa ( toisinaan kirkkaampaakin) ja mulla on aika lailla samanlainen ongelma kun sulla elikkäs isoja haukia joessa on, monet saanu kympin haukia paljonkin, mutta itte vaa niitä pienempiä alle viidenkilon haukia saanu vähä liikaakiin abun hi lo punavalkosella ja stormin 40gramman suspeilla pääasiassa oon heitelly mutta ei se iso tunnu iskevän, kuulemma näille isoille on ainakin tässä joessa maistunu iso, räikeä ja värikäs vaappu elikkäs täytyy nyt viikonloppuna käydä joitain isompia vieheitä ostamassa. Kyllä tämän vuoden tavoite on edes 7-8kilon hauki.

Nii siis vähä kirjotusvirheitä tossa^ tarkotin siis iso, värikäs ja nimenomaan rämisevä vaappu on maistunu tän joen isomuksille

mika922

• View Profile
    • Email
« Reply #23 on: April 21, 2009, 17:15:36 »

Itse asiassa joo, joki on länsi-suomessa, mutta joki on kylläkin aurajoki. Todella samankaltaiset joet on, ei oikeastaan yhtään eroa. :roll: Kiitos kuitenkin vinkeistä, mulla on kyllä isoja värikkäitä vaappuja, huomenna kokeilemaan. :wink:
"Tulin, näin ja kalastin", sanoin Juliuis Caesar...vai miten se meni?

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #24 on: April 21, 2009, 20:48:24 »
joo voitko ilmottaa vaikka tähän threadiin sitten koska joesta ensimmäisen haukesi saat.. olisi vain mielenkiintoista tietää kun itsekin lähen vkl na sitä vuoden ekaa hakemaan  :-P

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #25 on: April 25, 2009, 20:49:24 »
Joo vitt* en sit päässy nyt viikonloppunakaan tohon joelle kalaan kun kuume iski  :-( tosin paketin suspeja kävin ostamassa, että jos sitä sittten ens viikolla pääsis jo kokeileen.

italo

• View Profile
« Reply #26 on: April 25, 2009, 21:56:13 »
toissapäivänä kyrönjoesta 2,035 hauki 5cm sinisävyisellä rapala countdownilla :-P

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #27 on: April 26, 2009, 12:29:35 »
toissapäivänä kyrönjoesta 2,035 hauki 5cm sinisävyisellä rapala countdownilla :-P

Oliko pulskassa kunnossa? tarkotan että ei tainnut vielä olla alkanut kutemaan..

ColiBri

• View Profile
    • Email
« Reply #28 on: April 30, 2009, 14:51:26 »
Ei Porin suunnalla ainakaan hauki ole vielä kutenut. On verkoista niitä kolmisenkymmentä tullut poimittua viikon aikana. Mäti on mahassa eikä lähde puristamalla pois. Isot mammat ei ole vielä uinut edes kutupaikoille, yksi n. 8 kiloinen on tullut mutta muut siinä parin kilon hujakoilla.

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #29 on: April 30, 2009, 19:14:38 »
Ei Porin suunnalla ainakaan hauki ole vielä kutenut. On verkoista niitä kolmisenkymmentä tullut poimittua viikon aikana. Mäti on mahassa eikä lähde puristamalla pois. Isot mammat ei ole vielä uinut edes kutupaikoille, yksi n. 8 kiloinen on tullut mutta muut siinä parin kilon hujakoilla.

jep. Huomenna kalaan ni näkee tilanteen.

center>