Chat

Author Topic: Jokihauet  (Read 50953 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalasstaja

• MSN Messenger - ankkuri123@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Jokihauet
« Reply #60 on: June 03, 2009, 13:11:36 »
Ite kans kalastelen välillä tossa läheisellä joella, muutama päivä sitten olin kaverin kanssa heittelemässä siellä. Noin 2 tuntiin yhteensä 25 haukea. Tuntu Fat rap hot tiger olevan aika herkkua pojille ;) ainakin tällä joella hauet tuntuvat olevan paljon kovempia taistelemaan mitä läheisellä järvellä, onko asia yleensäkin näin että jokihauet on pirteempiä?
Always think like fish, no matter how weird it gets.

THR

• MSN Messenger - teemu.rintala@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #61 on: June 03, 2009, 13:33:44 »
Ite kans kalastelen välillä tossa läheisellä joella, muutama päivä sitten olin kaverin kanssa heittelemässä siellä. Noin 2 tuntiin yhteensä 25 haukea. Tuntu Fat rap hot tiger olevan aika herkkua pojille ;) ainakin tällä joella hauet tuntuvat olevan paljon kovempia taistelemaan mitä läheisellä järvellä, onko asia yleensäkin näin että jokihauet on pirteempiä?

Mikä joki on kyseessä? Minkä kokoisia hauet olivat? Riippuu yleensä hauesta ja sen koosta miten se siiman päässä taistelee ja veden lämpötilakin on yks iso seikka..

Kalasstaja

• View Profile
    • Email
« Reply #62 on: June 03, 2009, 19:08:06 »
tommonen länsi-suomessa sijaitseva noin 2-3 m leveä melko virtaava joen pätkä. haukien koko oli sitä kilosta ja sen alle, elikkä sitä samaa mitä järvistäkin keskimäärin nousee. Veden lämpötilaa en osaa sanoa

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #63 on: June 03, 2009, 20:32:28 »
juu aika hyvin kuitenkin 25 haukea  :-P mikä joki ? meinaan kun itsekin asun länsi suomessa..

Kalasstaja

• View Profile
    • Email
« Reply #64 on: June 03, 2009, 20:48:53 »
suodenniemellä sijaitseva taipaleenjoki, en kyl oo ihan varma tosta nimestä, mutta tommosella nimellä sitä on tullu kutsuttua :)

muskie

• haukia...
    • View Profile
« Reply #65 on: June 03, 2009, 21:01:29 »
itse sain eilen 5.5kiloisen hauen ja kuivajoesta joka loppuu oijärveen josta saatiin ennätys hauki 18kiloa suosittelen paikkaa  :-)

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #66 on: June 03, 2009, 22:49:26 »
juu kyllä noita isoja haukia joestakin saa..

HuntaKilla

• MSN Messenger - Verijuoppo--@hotmail.com
    • View Profile
    • www.noaa.gov
    • Email
« Reply #67 on: June 04, 2009, 00:22:04 »
Mitenkä tuosta Oulujoesta sitä haukea saa rannasta? Värtön rantaan olisin huomenna menossa kokeilemaan, jospa sieltä jotain pannukarkeaa saisi tänään saatujen Kuivasojan ahventen rinnalle. :-P
www.NOAA.gov <-- National Oceanic and Atmospheric Administration
www.team17.com <-- Team 17

Kokkokokoaisitkokokonkokokokonkokokokokon.

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #68 on: June 08, 2009, 13:31:59 »
Joesta tänään 3 haukea ja 2 irtos, taas kaikki punavalko hilolla..

myllykoski

• View Profile
« Reply #69 on: June 09, 2009, 12:55:38 »
Mä oon saanu vaan 400grammasen ja 500grammasen hauen joesta :-(

wild miguel

• View Profile
« Reply #70 on: June 09, 2009, 19:46:47 »
tänää lähi joella hettelimässä uistimia,eikä vielkään vuoden ekaa haukea :evil:

darpeee

• Guest
« Reply #71 on: June 09, 2009, 23:28:10 »
Jos huomenna kävis koittamassa tuossa melko lähellä olevassa joessa haukea. Eka kerta tänä kesänä. Millä uistimella te olette saaneet haukia joella?

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #72 on: June 10, 2009, 12:08:39 »
Ehdottomasti punavalkoset vieheet on ollu parhaita aina, tuli huomattua tämä muutama vuosi sitten ja sen jälkee käytetty ja aina tullut hyvin haukia.. itse käytän 11cm punavalko hi lota

pjk

• Guest
« Reply #73 on: June 10, 2009, 12:26:38 »
Ehdottomasti punavalkoset vieheet on ollu parhaita aina, tuli huomattua tämä muutama vuosi sitten ja sen jälkee käytetty ja aina tullut hyvin haukia.. itse käytän 11cm punavalko hi lota

Tuleeko kalaa yhtä hyvin muillakin punavalkoisilla vieheilläsi, vai onko Hi-Lo ainoa omistamasi punavalkoinen viehe?

--pikeye
« Last Edit: June 28, 2010, 17:58:35 by pikeye »

pjk

• Guest
« Reply #74 on: June 10, 2009, 12:30:40 »
Millä uistimella te olette saaneet haukia joella?

Kaikenlaisilla uistimilla, jotka eivät ui heittopaikalla liian syvällä. Mikä sitten milloinkin on tehokkain, riippuu reissusta.

--pikeye
« Last Edit: June 28, 2010, 17:58:13 by pikeye »

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #75 on: June 10, 2009, 14:04:35 »
On mulla rapala magnumi punavalkosena, en oo sillä paljoo kyl kalastellu ja sit on punavalkonen krokotiili, sillä oon heittäny 3 kertaa joella ja kolmella heitolla kaksi haukea (: mut suositelen kyllä tota punavalko hi lota joskus käytin sitä pientä kokoa siitä eli 8cm? ni silläki tuli iha p*******sti haukia suurin 4kilon hauki, mutta nyt oon viime ja tänä vuonna alkanu käyttää tota isompaa mallia ja ei nollareissuja oo kyllä tullu (: on se vaan niin hyvä uistin, nyt keväällä oli siinä isokin hauki päässä 6-7kilonen varmaankin mutta irtos rannassa, sillä reissulla tosin 4 haukea hilolla ja suurin tais olla tuolloin 3.5kilonen ja kumma ku muilla vieheillä heittelee ni ei vaan nappaa.. ja mielestäni erä lehden väite että hi lo alkaa pikkuhiljaa olemaan enää vain nostalginen uistin niin on p*****. En tiedä mutta on toi paras viehe mitä mulla on.. se säädettävä leukalappukin on ihan hyvä asia kun sillä pystyy myös pintakalastamaan ja sen saa hienosti liikkumaan pinnassakin ja ei tartu joen lumpeisiin jne kiinni ja usein hauki nappaa. Ainakin tänne länsi suomeen suosittelen jokiin tätä viehettä, joissa veden väri on hieman humuspitoista.

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #76 on: June 10, 2009, 14:11:33 »
Toinen hyvä viehe on "suspi", 40gramman kokoisena ja tottakai punavalkoisen värisenä  :-D sillä myös tullu hyvin haukea, mutta ei ihan yhtä hyvin kuin hi lolla..

pjk

• Guest
« Reply #77 on: June 10, 2009, 15:39:10 »
Toinen hyvä viehe on "suspi", 40gramman kokoisena ja tottakai punavalkoisen värisenä  :-D sillä myös tullu hyvin haukea, mutta ei ihan yhtä hyvin kuin hi lolla..

Jees. Kysäisin tuossa ylempänä siksi, että joskus voi olla vähän vaikeaa huomata, kalastaako jokin uistin hyvin värinsä vai mallinsa takia. Väriasia selviää helpommin, jos hankkii jotain suosikkiuistinmalliaan useissa eri väreissä. Jos sitten jokin tietty väri näyttää toimivan huomattavan usein, siitä tulee minulla pikkuhiljaa yksi ns. perusväreistä, jota voi ajan kanssa keräillä muistakin viehemalleista. Omistani esimerkkinä vaikkapa firetiger, tuo räikeämpi muunnos papukaijasta mustilla raidoilla.

Eri valmistajien värikartat poikkeavat usein toisistaan ja aivan yksi yhteen samanlaisia värityksiä ei aina ole mahdollista löytääkään, mutta ei se onneksi kalojen mielestä niin pilkuntarkkaa olekaan :) Värityksen yleisilme on minusta tärkeämpää. Ja jos omasta mielestä "oikeaa" väriä ei värikartalla ole, voi ostaa "vähän sinne päin olevan" värin ja melko helposti korjailla sitä tusseilla haluamaansa suuntaan.

--pikeye

« Last Edit: June 28, 2010, 17:57:30 by pikeye »

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #78 on: June 10, 2009, 17:05:09 »
Niin kyl mulla toi punavalkone o tullu iha semmoseks perusväriks. Meinasin et jos ostais punavalkosen 12cm invinciblenkin viel, veikkaisin että kalastaisi sekin hyvin ja on hiukan kovempi potkuisempi kuin hi-lo.. samaten sininen on mulla yks semmone perusväri kuten varmaa monella muullakin, sininen 40gramman suspi on myös antanut joesta hyvin haukea ja sininen 23gramman krokotiili mutta eipä nuokaan punavalkoista voita..

Simpura

• View Profile
    • Email
« Reply #79 on: June 10, 2009, 20:18:11 »
Itselläni toiminut myös tuo punavalko väritys jerkkivaapussa joella haukea kalastaessa.. Enkä edes kalasta sillä jerkkaustyyliin, kun minun silmiini vieheen uinti on todella hyvä hitaalla kelauksellakin.. Ja on näyttänyt kelpaavan kaloillekkin :) Oli maalipinta jo ensimmäisen käyttöviikonlopun jälkeen niin kulunut ja repaileinen, että piti ostaa uusi varalle :D

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #80 on: June 10, 2009, 21:42:46 »
Juu tänään hi lolla taas mukavankokoinen hauki noin 4 kilonen joesta + yksi pienempi. Laittaisin kuvankin tänne jos osaisin  :-D

darpeee

• Guest
« Reply #81 on: June 11, 2009, 10:07:49 »
Juu, haukea ei tullut, mutta sen sijaan sain reilun kilon painoisen harjuksen Mepps:in lipalla. :-) Uuh

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #82 on: June 11, 2009, 11:29:22 »
Juu tästä joesta mistä kalastan niin ei oo uistimella mahollista saada oikeestaan muuta kuin haukea ja ahventa ja keväisin säyne voi ottaa. Toinen joki eli laajoki on sitten taas asia erikseen, kun sinne istutetaan taimenta ja kirjolohia.

darpeee

• Guest
« Reply #83 on: June 11, 2009, 16:10:24 »
Okei, täst saa kans säynäjää ja siit se on saanut nimensäkin eli Säynäjäjoki. :-)
« Last Edit: June 11, 2009, 16:14:34 by darpeee »

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #84 on: June 11, 2009, 18:46:44 »
Tämmönen, toimiikohan se..

Päästin muuten hauen kuvauksen jälkeen takaisin..
« Last Edit: June 11, 2009, 19:01:37 by Shark »

Simpura

• View Profile
    • Email
« Reply #85 on: June 11, 2009, 19:04:30 »
Mukavan näkönen hauki sulla siinä :) Tuommoisten perässä itsekkin olen (ja isompien) tuolla kymijoella, mutta tuntuu olevan nuo isot vähän vaikeammin löydettävissä kyseisessä joessa. Semmosta kolmi kilosta ja pienempää tullut kohtuu paljon tämän vuoden toukokuu-kesäkuu aikana.

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #86 on: June 11, 2009, 19:08:16 »
Niino eihän tuokaan ole kuin nelikilonen..

Simpura

• View Profile
    • Email
« Reply #87 on: June 11, 2009, 19:11:40 »
No kyllä se aina nuo kiloiset rimpulat voittaa... niitä kun tulee joskus kiusaksi asti :D Tietenkin ne kymppikalat olisi tavoitteena, mutta niitä ei niin helpolla saadakkaan :(

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #88 on: June 11, 2009, 20:34:44 »
No kyllä se aina nuo kiloiset rimpulat voittaa... niitä kun tulee joskus kiusaksi asti :D Tietenkin ne kymppikalat olisi tavoitteena, mutta niitä ei niin helpolla saadakkaan :(

Ei niin oon täs 5vuotta sitä jo koittanut mutta ei oo ottanut..

THR

• View Profile
    • Email
« Reply #89 on: June 15, 2009, 14:03:56 »
Tänään olisi taas tarkoitus mennä joella heittelemään mikäli ei hel*****moista sadetta tule.. tuli eilen ostettua punavalkonen invincible 12cm punavalkosen hilon kaveriksi  :wink: saa nähä tuleeko sillä yhtä hyvin..

center>