Chat

Author Topic: Mikä kala?  (Read 7935 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
Mikä kala?
« on: July 21, 2007, 19:06:13 »
Olin Raumalla tämän viikon töissä, ja sain ongella varsin omituista kalaa. Se oli kuin särki, mutta sillä oli keltaiset tai valkoiset silmät. Koko vaihteli perussärjen kokoisesta puolen kilon jööteihin, joita varsinkin venäläiset tykkäsivät, yllätys yllätys, onkia. Wikipedian kuvan perusteella muistuttaa vimpaa.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Yuz

• RAGE
    • MSN Messenger - yuzzi_91@msn.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Mikä kala?
« Reply #1 on: July 22, 2007, 01:32:49 »
Tuo on siis Wikipediasta tuo kuva. Muutenkin Wikipediassa lukee esim. että vimpa viihtyy murtovedessä. Tätä kalaa oli enimmäkseen sekaparvissa salakoiden ja ahventen kanssa.
I once dug a pit and filled it with clouds. Or was it clowns? Come to think of it, it began to smell. Must have been clowns.

Kilpikonna

• View Profile
« Reply #2 on: March 07, 2008, 16:55:27 »
sorvahan tuo on kai...
Ahven

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: March 07, 2008, 17:09:58 »
sorvahan tuo on kai...
No ei helvetissä ole.....muutenki etkö tajunnut, että tuo kala on Wikipediasta eikä sieltä Raumalta paikan päältä :roll:

Vimpaa veikkaan  :wink:
« Last Edit: September 19, 2009, 00:35:54 by Torro »
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #4 on: March 07, 2008, 18:23:05 »
Ei se turpakaan ole  :-D Se on ilmiselvä vimpa. Turvalla olisi punaisemmat evät ja isommat suomut. Enemmän se siialta näyttää kun turvalta tai vaikka säyneeltä ja sorvalta.
Olen kalastelijapoika!

xyu

• Guest
« Reply #5 on: March 10, 2008, 14:51:00 »
Tähän on nyt oikeastaan mahdoton saada minkäänlaista selvyyttä, jos itse kalasta ei ole kuvaa. Särkikalojen kanssa sotkeutuu kokeneemmatkin ihmiset, joten tässä tarvitaan laadukas kuva kalasta.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #6 on: March 10, 2008, 17:19:31 »
Tähän on nyt oikeastaan mahdoton saada minkäänlaista selvyyttä, jos itse kalasta ei ole kuvaa. Särkikalojen kanssa sotkeutuu kokeneemmatkin ihmiset, joten tässä tarvitaan laadukas kuva kalasta.

Noinhan se on ja vieläkun lisätään eri kalojen risteymät niin tunnistaminen mahdotonta ilman kuvaa...
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Kilpikonna

• View Profile
« Reply #7 on: March 11, 2008, 18:44:29 »
se on vimpa
Ahven

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
« Reply #8 on: March 27, 2008, 15:49:20 »
Moni muukin todennut, jos ei ole itse sitä "alkuperäistä" kuvaa, niin mahdoton on selvittää tätä hommaa..
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

TUOMARI

• "PERIKSI EI ANNETA"
    • View Profile
« Reply #9 on: March 27, 2008, 16:36:47 »

se on vimpa

Olipa hyvin tiedetty!

Itse luulin sitä silakaksi, että silleen.
Yuz ilmoittaa n. kolme viikkoa sitten sen olevan vimpa.
Kuva oli otettu Wikipediasta, joka on vimpa.

villeboy5

• View Profile
« Reply #10 on: September 17, 2009, 21:42:17 »
Ei se turpakaan ole  :-D Se on ilmiselvä vimpa. Turvalla olisi punaisemmat evät ja isommat suomut. Enemmän se siialta näyttää kun turvalta tai vaikka säyneeltä ja sorvalta.

Vimpaa nähnytkään -.- kyllä vimpa on aivan erinlainen kuin tuo olen toiseksi vimpa ottaa perhoon eikä mato onkeen harvemmin o.o mut kuisteskin vimpalla on musta selästä vatsapohjaan asti ja oranssit silmät että vimpa ei ainakaan..

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #11 on: September 18, 2009, 23:33:41 »

Vimpaa nähnytkään -.- kyllä vimpa on aivan erinlainen kuin tuo olen toiseksi vimpa ottaa perhoon eikä mato onkeen harvemmin o.o mut kuisteskin vimpalla on musta selästä vatsapohjaan asti ja oranssit silmät että vimpa ei ainakaan..
Voithan sinä vastaan väittää, mutta vimpa se on silti  :-D Koska kuva on otettu wikipediasta, ja uskon että sinne ei ole laitettu salakan tai minkään muunkaan kalan kuvaa vimman kohdalle. Joten, kuvan kala on vimpa ja jos Yuzin saama kala muistutti tuota niin uskon että se myös oli vimpa.
Olen kalastelijapoika!

Erätuli

• View Profile
« Reply #12 on: September 25, 2009, 21:39:06 »
Vimman tuntee parhaiten sen lahnan tapaan imurimaisesta suusta, jossa on erikoinen kyömy.
¤Erätuli

center>