Chat

Author Topic: Vantaankoski  (Read 131567 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kalamees

• View Profile
Re:Vantaankoski
« Reply #90 on: April 25, 2004, 12:12:45 »
Onko kukaan käyny vantaankoskella viime aikoina? Miten vesitilanne ja kalat? Ite en oo käyny vielä vantaankoskella ja pitäis varmaan hankkia vuosilupa tälle vuodelle. Miten sieltä yleensä tulee kalaa esim. kesällä ja istutetaanko sinne paljon fisuja?
"Jumalat eivät ota ihmisen lasketusta elinajasta niitä tunteja, jotka on omistettu kalastukselle."
~ Babylonialainen kirjoitus v. 2000 eaa.

Anonymous

• Guest
« Reply #91 on: April 30, 2004, 08:24:54 »
http://vantaanjoki.setinetwork.com -> kuvia viimeviikonlopulta

jukka poika

• View Profile
« Reply #92 on: May 04, 2004, 10:07:31 »
mä sain eilen koskelta 25-30cm taimen enkä sen kalan jälkeen enää pahemmin kokeillut...................... ai niin mut kaveril meni perhovapa rikki ku sillä oli hauki tai joku  kala kiinni.

otto

• Guest
« Reply #93 on: May 04, 2004, 13:15:23 »
Kuulemma pari kirjolohta tullu mustakoskelta... Ihan hyvin juu..

Torstaina menen uusia kahluuhousuja varmaan testaamaan ja koitan siinä myös kalaakin saada!

jukka poika

• View Profile
« Reply #94 on: May 06, 2004, 12:19:01 »
tiistaina sain vibraxil kirren viilatehtaanvierest ja karkuutin pari.

otto

• Guest
« Reply #95 on: May 06, 2004, 15:19:34 »
Sinne on pistetty taas meritaimenta että muistakaa laittaa takasin kasvamaan...

Olin eilen ja sain kaksi meritaimenta. Vesi aika korkealla mutta oli jo ihan hyvä kalastaa... Sai ainakin testata uusia kahluuhousuja mustakoskessa...

jukka poika

• View Profile
« Reply #96 on: May 07, 2004, 13:56:55 »
Kaveri sai eilen 43cm tanen ja päästi takas kasvaa. Mut paikkaa en kerro.

jukka poika

• View Profile
« Reply #97 on: May 18, 2004, 00:55:31 »
sunnuntaina istuttvati ekan satsin kalaa, 120kappaletta. Kaikki laitettiin mustakoskelle... Sain muuten yhen kilosen tänään.

jukka poika

• View Profile
« Reply #98 on: May 27, 2004, 13:44:32 »
eilen oli jo kolmas istutus yhen sain ja kaks karkuutin perholla.

otto

• Guest
« Reply #99 on: May 27, 2004, 13:47:14 »
ovatko kaikki kalat istutettu mustakoskeen?

jukka poika

• View Profile
« Reply #100 on: May 27, 2004, 23:10:12 »
ensinmäinen istutus tehtiin ainoastaan mustakoskeen muut istutukset on levitelty mustakoskeen ja vantaankoskeen

mara87

• View Profile
« Reply #101 on: May 29, 2004, 10:13:18 »
Itse olen kalastellut vantaankoskilla noin 3 vuotta milloin perholla milloin haspelilla enkä ole tavoittanut kirjolohta kuin kerran ja sekin kun pääsi harmittavasti karkuun. voisiko joku etevämpi kalastaja ystävällisesti kertoa kuinka näitä kirjolohia ns. Killisilmälohia pyydetään ???   :D

mara87

• View Profile
« Reply #102 on: May 29, 2004, 10:18:36 »
Olen myös kokeillut läpi nämä kaikki mahdolliset leechit,lipat,vaaput,streamerit ja lusikat eikä mikään tunnu toimivan eli kysymys kuuluu onko vika kalastajassa vai kalapaikassa ???   ;)

jukka poika

• View Profile
« Reply #103 on: May 29, 2004, 10:28:53 »
1 tai 2koko vibrax vantaankoskella on hyvä tai sitten leeechit kuhan vaan aina muistaa  kelaa todella hiljaa  niin että uistin tai perho osuu melkeen pohjaan.

mara87

• View Profile
« Reply #104 on: May 29, 2004, 10:44:16 »
Juuri tällä tyylillä olen kalastanut: hitaasti ja pohjaa myöten mutta eipä ole tuottanut tulosta. olen myös yrittänyt ronkkia kosken kuoppia ja saada taimenta iskemään mutta tähän asti ei ole tullut kuin pieniä joista suurin ehkä 25-30 cm. ps. sanokaapa te jotka kalastatte muillakin koskilla kuin vantaankoskella että oletteko viime vuosien aikana saaneet kirjoja ottamaan kiinni vieheisiin esim. ruutinkoskella. ?  :D

Ficco

• View Profile
Vantaankosken istutukset
« Reply #105 on: June 06, 2004, 11:47:26 »
Elikkä onkos kellään tietoa millon ne istuttaa lisää niitä k-lohia sinne??

Anonymous

• Guest
« Reply #106 on: June 07, 2004, 14:54:27 »
Saako Mustakoskella kalastaa virvelillä? Jos saa, niin mitä uistimia
suositelette?

juissimaan

• View Profile
    • Email
« Reply #107 on: June 07, 2004, 21:44:06 »
Itse olen kalastellut vantaankoskilla noin 3 vuotta milloin perholla milloin haspelilla enkä ole tavoittanut kirjolohta kuin kerran ja sekin kun pääsi harmittavasti karkuun. voisiko joku etevämpi kalastaja ystävällisesti kertoa kuinka näitä kirjolohia ns. Killisilmälohia pyydetään ???   :D

Moi Mara,

älä lannistu. Itse kävin Vantaankoskella reilu viikko sitten saaliina kaksi kirreä. Toinen tuli tummahkolla lipalla ja toinen 2 cm:n vaapulla. Kirjolohi on aika hanakka iskemään kun kohdalle sattuu. Ja parikiloinen on UL-vehkeillä kiva vastustaja.

Piipahda kaupassa (esim. honkkari) ja osta pari WIPP -merkkistä lippaa (10 gr), väriksi suosittelen musta-oranssirunkoista, kuparivärisellä lipalla. Sillä on tullut Vantaankoskella kuin myös muillakin. Myös Lapissa harria.

Kireitä siimoja.

mara87

• View Profile
« Reply #108 on: June 08, 2004, 19:28:57 »
Iltaa. kertokaas miten saan kirren ottamaan perhoon Ruutin tai Pitkäkoskella mm. ottiperhot,"perhon liotustapa" ja ottipaikat ? :)

Viiltaja

• Kala? Mikä se on?
    • View Profile
Vs: Vantaankoski
« Reply #109 on: January 20, 2008, 16:34:45 »
En ole aikaisemmin käyny Vantaankoskella ja ajattelin tossa keväällä mennä kokeilemaan, mutta mitä mieltä olette voiko / kannattaako sinne mennä näin talvikuukausinakin esim taimenta yrittämään? Eihän täällä mitään lunta ole joten sinänsähän se onnistus.

Oon yrittänyt pari päivää ettiä netistä ja kirjoista ohjeita että miten taimenen talvikalastus koskesta onnistus mutta ei oikein mitään ohjeita ole että mihin aikaan vuorokaudesta ja kannattaako niitä näin kudun jälkeen ees yrittää... jossain oli että eivät ole kovin makosia tähän aikaan. Luulis niiden kuitenkin olevan nälkäsiä jos ovat kudusta selvinneet...

Kyllähän ne niitä tuolla lapissa ainekin jollain pilkillä vetää maaliskuussa kun kaamos hellittää...

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #110 on: January 24, 2008, 18:18:58 »
voiko / kannattaako sinne mennä näin talvikuukausinakin esim taimenta yrittämään? Eihän täällä mitään lunta ole joten sinänsähän se onnistus.

Voi ja kannattaa, jos kelit vain suinkin sallivat. Tälläkin hetkellä vesi on vain sitä normimaitokahvia, kalastuksessa ei ole himpunkaan verran järkeä. Mutta jos tulee kunnon pakkasia, vesi laskee ja kirkastuu niin miksei.

...taimenen talvikalastus koskesta onnistus mutta ei oikein mitään ohjeita...

Mustaa ja oranssia liitsiä, reilulla painotuksella pohjia myöten hitaissa ja syvissä suvantopaikoissa. Tuo voi olla aika hyvä runko mistä sitten lähtee soveltamaan, jos kaloja ei näy eikä kuulu. Talvikot eivät todennäköisesti maistu oikein miltään, tai no jos vantiksen talvikko joltain, niin pahalta. Eikä tärppejäkään varmaan kannata odotella kesäiseen tahtiin, kalat ovat niin hitaita liikkeissään. Jos kelit sallivat (mitä kyllä ei ole tapahtunut viimeiseen 7 vuoteen) niin sumarikalaan pitäisi päästä keväämmällä, pitkäkoskelle ja vantaankoskelle.

Tuossa olisi vielä hieman paikkatietoja  :wink:
http://www.kalassa.net/keskustelut/index.php?topic=17238.0

-Perca
Vegetarian is an old indian word for bad hunter

Viiltaja

• Kala? Mikä se on?
    • View Profile
« Reply #111 on: January 27, 2008, 00:10:10 »
Paljon kiitoksia neuvoista Perca

Käytiin veljen kanssa kattelemassa koskella tänään ja näinhän se on, että ei siinä oikeen järkee nyt mennä sinne. Heti kyllä menen kattelemaan jos tosiaan kelit muuttuu järkevämmiks, hyvä paikkahan se on ku on tossa kulman takana.

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #112 on: April 28, 2008, 17:27:04 »
Aktivoidaans tätä threadia täksi vuodeksi!

Tässä tilanne 28.4.08 - Vesitilanne oli todella positiivinen yllätys!

-Perca

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #113 on: May 04, 2008, 21:49:24 »
Pukkas pari kirjoa tänään  :lol: 1500g ja 1700g

Pitänee jättää kamera useamminkin kotiin, yleensä aina silloin tulee kalaa.. ja joutuu tyytymään hellapönöön  :-(

-Perca

Taho

• View Profile
    • Taho-vaaput
    • Email
« Reply #114 on: May 04, 2008, 22:18:36 »
Saako tuolta virpallakin jo kalaa? Tuliko kirret ihan koskesta? Ja jääkö uistimia paljon pohjaan.

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #115 on: May 05, 2008, 09:18:35 »
Saako tuolta virpallakin jo kalaa? Tuliko kirret ihan koskesta? Ja jääkö uistimia paljon pohjaan.

Mä olin perhoilemassa, oli siellä joku viskomassa virvelilläkin. Kalat eivät tulleet koskesta eivätkä suvannosta, "mieto virta" voisi olla oikea termi. Eikä yhtään perhoa jäänyt pohjaan  :roll:

-Perca

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #116 on: May 06, 2008, 23:59:49 »
Tänään kolmetuntinen.. vähän tuntuu siltä että syönti alkaisi olla entisellä mallilla  :roll: Kaverille 2 ja mulle 1. Kirkasta liitsiä ja paljon lyijyä.

-Perca

Perca

• Pyydyskalastaja
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
« Reply #117 on: May 24, 2008, 01:04:11 »
Tämä tanakka papanaimuri otti viimeisillä hetkillä kun valoa vielä riitti heittämiseen..  :-)

-Perca

blueberry

• View Profile
    • Email
« Reply #118 on: May 30, 2008, 19:58:36 »
kuka firma  istuttaa vantaanjokeen kalaa? tietoa kellään?

saury

• View Profile
« Reply #119 on: May 31, 2008, 10:34:33 »
kuka firma  istuttaa vantaanjokeen kalaa? tietoa kellään?

Mututieto:Virho? (Tuskin oikein)

center>