Naulasolmuko?

Started by Tirronen, March 26, 2003, 19:58:00

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tirronen

moi.
mitenkäs te konkarit teette heittosiiman ja perukkeen välisen liitoksen .onko ns looppi parempi, vai onko tämä kokonaan maku asia?
taannoin itselläni oli ns.looppi tai sukka, joka irtosi lähes huomaamattomasti heittosiimasta.kertoisiko joku ystävällinen miten teette kyseisen "naulasolmun" ja onko se tarpeeksi pitävä.kyhäsin tässä sellaisen ja tuntui aika hontelolta.(pitänee varmaan harjoitella enemmän)
Mielipiteitä puolesta tai vastaan.(naulasomu,sukkaliitos, tai joku muu)
allways fishermans friend

otto

mä oon keksiny sellasen oman solmun. ei kannata nauraa koska se on ihan hemmetin hyvä. käytän enimmäkseen vaappuja kiinni laittaessa, mutta voihan sitä myös koittaa perholla.

Jaakko

Tässä lähipäivinä käväsen ostamassa tuosta kalastusliikkeestä nuita Sukkaliittimiä.
Itse olen ehkä nähnyt ne parhaimmiksi vaihtoehdoiksi, mutta sitä en tiedä sitten pettääkö ne.
Niin siis pettääköne muuten. ???

Hota

Naulasolmua käyttänyt -83 asti ja hyvin on kestänyt.
Sukkaa jos käyttää niin tippa pikaliimaa antaa pitoa ja luottamusta.
Jauhesammuttimen kokoisena vaari vei -60 luvulla Päijänteelle Ahven-ongelle ja siitä asti on kalakärpänen vaivannut :)
Aloittanut aktiivi perhokalastuksen -83 ja homma jatkuu.

Tirronen

juu no naulasolmu häslinkiä mäkin olen melkein suvereenisti vain käyttänyt , sen ainuan kerran kun kokeilin sukkaa nii se luiskahti irti.
mitä olen nähnyt niin ihan siistin ja helposti soljahtavan siitä naulasolmustakin saa, kun se oiken tekee. :)
ainut ongelma solmun kanssa olen huomannut että joskus heittosiiman pää, alkaa "purkaantumaan"tai pykimään.
allways fishermans friend

Jaakko

Onko kellään tiedossa muuten linkkiä mistä tuon Naulasolmun bonggais.

Raid3r