Koulussa tehdyt kalastusaiheiset työt.!

Started by willow, March 26, 2003, 21:59:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mitä olet koulun käsitötunneilla tehnyt.?

Vaapun
170 (22.8%)
Lusikan/pilkin
127 (17%)
Haavin
23 (3.1%)
Jotain muuta, mitä.?
98 (13.1%)
En mitään.. Oli tyhmä opettaja joka ei ymmärtänyt kalastuksen päälle.!
329 (44%)

Total Members Voted: 657

Arska_1

Nostokoukun teini. Ei vaan kovi hyvin onnistunu,mutta kumminkin tuli tehtyä.
Ilo puolesta, riemu kilosta, mutta mitäs kahdesta?

Luupää

4 Vaappua ,atraimen ja 4 kupari lusikkaa. Kuparilusikat sain uimaan hyvin ,mutta vaaput eivät taas onnistuneet kovin hyvin.

duunari-91

Mullakin on nyt työn allla semmonen professorin näköinen uistin

Saku

Mulla samanlainen lusikka työn alla ku Jann3lla, ku ollaan samassa luokassa  :-D

Murmeli

Viimevuona tein perhorasian, josta muutama kuva täälläkin.
Nyt oon tehny morrinvalmistuksessa käytettaviä tamppeja ja muutaman rautupilkin ja viimeksi tein perhonsidontapenkille
pöytälevyn, ettei penkkiä tarvi pöytään ruuvata kiinni.

Paraskalastaja

Voisiko joku selostaa miten saan tehtyä haavin/nostokoukun  :|
-Paraskalastaja

perza

Quote from: Paraskalastaja on March 14, 2008, 18:52:41
Voisiko joku selostaa miten saan tehtyä haavin/nostokou :-Pkun

Tossa nopean minuutin googlettamisen jälkeen haavin teko ohje(näin olen itsekkin yhden haavin tehnyt, tosin jäi siltä osin kesken että havas puuttui)
http://www.perhokalastajat.net/?action=artikkelit&id=10656

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Paraskalastaja

Jonkullainen ''nostokoukku'' onnistui minunkin väsätä kotona ei koulussa :evil: :evil: :evil:
-Paraskalastaja

kala on aina kala

jokuvaan

mulle sopii täydellisesti toi alin vaihtoehto :cry: ope oli k*s*pää :evil:
kireitä siimoja!!!

Vikke

Quote from: kala on aina kala on April 10, 2008, 16:15:24
miten saat mahtumaan pilkki reiästä
Kyllähän tuo taitaa ainakin 6- tuuman reiästä mahtua, jos ei justiin ja justiin jopa nelosestaki. :-) Tekijähän (eli nostokoukun testaaja) sen ainakin tietää, jos on jo testannut.

Eli Paraskalastaja: Mahtuiko nelosesta tai kutosesta? :-)
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Murmeli

Quote from: Vikke on April 24, 2008, 21:49:08
Kyllähän tuo taitaa ainakin 6- tuuman reiästä mahtua, jos ei justiin ja justiin jopa nelosestaki. :-) Tekijähän (eli nostokoukun testaaja) sen ainakin tietää, jos on jo testannut.

Ei muuten varmasti mahdu kalan kanssa neljän tuuman reiästä.
Sen verran on iso kita tuossa koukussa, että hyvä jos isomman hauen kans kuuden tuuman reiästä mahtuu.

Morripoika

Quote from: Murmeli on April 25, 2008, 15:13:59

Sen verran on iso kita tuossa koukussa, että hyvä jos isomman hauen kans kuuden tuuman reiästä mahtuu.
Pitäisikö sen sitten mahtua reijästä? Luulempa, että tuo on tarkoitettu kesäkalastukseen  :-) Itse en ole juuri mitään kalastukseen liittyvää koulussa tehnyt vaappuja varten olen sahannut lehtisahalla koulussa sivuprofiilit valmiiksi ja loput tehny kotona.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

JereJ

Nyt teen semmosen puisen uistin/säläboxin vanerista :D Helppo ja nopee tehä, jos siis on koneet.  :mrgreen:

Akatora^

Koulus on tullut tehtyä pilkki, vapateline veneeseen, nostokoukku ja sohjokauha. Nyt loppuu mahollisuus tehä näitä koulus, ku siirryn lukioon kesän jälkee(toivottavasti).
Kumpi oli ensin: ruoho vai kala?

Piksu

Tälläsen "koukun" talvikalastuuksen väsäsin joskus ala-asteella :-)

Ihmeen hyvin on toiminut,kalaa on tullut.
Nyt tosin ei ole siima eikä koukkua kiini.
Muistan vielä kun tein ton työn lisävalintaisena ja sain siitä erinomaisesn arvosanan!
Kuva on pari vuotta ainakin vanha.

kala on aina kala

Quote from: morripoika on April 25, 2008, 17:17:47

Pitäisikö sen sitten mahtua reijästä? Luulempa, että tuo on tarkoitettu kesäkalastukseen  :-) Itse en ole juuri mitään kalastukseen liittyvää koulussa tehnyt vaappuja varten olen sahannut lehtisahalla koulussa sivuprofiilit valmiiksi ja loput tehny kotona.
me ainakin käytetään kesällä haavia että jos paraskalastaja käyttäää talvella haavia ja kesällä nostokoukkua

Morripoika

Quote from: kala on aina kala on June 21, 2008, 08:48:02

me ainakin käytetään kesällä haavia että jos paraskalastaja käyttäää talvella haavia ja kesällä nostokoukkua
Minä ainakin käytän nostokoukkua kesällä, jos sattuu vaikka tulemaan semmonen kala, että ei haaviin mahu. :-P
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Paraskalastaja

Quote from: morripoika on June 21, 2008, 10:05:17
Quote from: kala on aina kala on June 21, 2008, 08:48:02

Minä ainakin käytän nostokoukkua kesällä, jos sattuu vaikka tulemaan semmonen kala, että ei haaviin mahu. :-P
No, tehdään se nyten selväksi että käytän sitä kesällä 8-)
-Paraskalastaja

kalamies]

Oiku meidänkin opettaja oisi antanut tehdä jotain kalastus aiheisia töitä :)

Daiwa

Vaappu tehtiin (kerran maalattiin ja kerran lakattiin)  :-) No kyllä sillä jokihaukea sai.
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

Crice

Pilkkipöntön ja nostokoukun uistelua varten olen tehnyt. Nämä tein menneellä lukukaudella.
O_o

jompsu

sanokaa miten voi tehdä haavin koulussa.tuosa oli linkki mut en löytäny sielt mitään.kertokaa??
tä...?

simosalakka

Ite ajattelin uistinpakin väsätä koulussa, tai sitten kotona. Saa nähdä mitäs mieltä ope on mun töherryksistä. Ei tiä tuleeko kyllä ikinä toimimaan. :roll:

HANNUKALA

pari nostokoukkua. atraimen. vaappuja ja lusikkauistimia :-)

Vikke

En ole vielä mitään tehnyt, mutta voisi harkita esimerkiksi jonkinlaista perho-, tai uistinrasiaa.
Sitten kun saa valita vapaan työn.
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Jake-zxc

Pitäs tekasta jonkunlainen pilkkirasia. Jos nyt kerkee.

jompsu

Nyt rupean tekemään vapa telineen 5 vavalle jos vaan opettajalle sopii.telineestä tulee sellanen että sitä voi pidentää ja lyhentää.se kinnitetään soutu-veneen airon reikiin ja pitää nyt vielä miettiä mitä siihen vielä tulee :-)
Voin laittaa joitain kuvia myös siitä kun saan sen valmiiksi!
tä...?

simosalakka

Quote from: WestMaster on August 18, 2008, 16:15:51
Ite ajattelin uistinpakin väsätä koulussa.
Tänään sain tuonkin sitten valmiiksi. Kuvat täällä sivulla 6. Pilkillä tulen ainakin käyttämään, mutta myös kesäkalastuksessa.

Kirjokuha

Onhan koulussa tullut pari vaappua väsättyä. Siis pelkkiä aihioita ja uinti levy kun koulun kynäruisku oli aikansa elänyt ja kynäruiskun maalit olivat kuivuneet tai loppu.(2 purkissa oli pohjalla maalia :-D)