Koulussa tehdyt kalastusaiheiset työt.!

Started by willow, March 26, 2003, 21:59:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mitä olet koulun käsitötunneilla tehnyt.?

Vaapun
170 (22.8%)
Lusikan/pilkin
127 (17%)
Haavin
23 (3.1%)
Jotain muuta, mitä.?
98 (13.1%)
En mitään.. Oli tyhmä opettaja joka ei ymmärtänyt kalastuksen päälle.!
329 (44%)

Total Members Voted: 657

jopezu

Koulussa tein tollasen madepilkin puolessa tunnissa.  :-)

Murmeli

Quote from: kalakauhu on January 08, 2009, 17:09:52
tiedä sitten miten se vaikuttaa pyytävyyteen.  :roll:
Jos made näkee jotain, se näkee valkoisen. Näin se lähtee katselemaan mikä siellä liikkuu ja tarttuu sitten syöttiin.

daiwa2

Se valkoinen väri tulee käsitykseni mukaan siitä että mateen maha on vaalea ja pilkin liike saa mateen silmissä kuvan, että siellä liikkuisi parittelukumppani. Made menee tutkimaan sitä ja saa koukun suuhunsa. Tosin epäkohta tässä jutussa on. Eikö jossain ole joskus väitetty että suurin osa mateista olisi sokeita? :o No samapatoi, taikauskoakin voi olla koko touhu, ton värin kanssa :D

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Jake-zxc

Tämmönen. Ite olen erittäin tyytyväinen työhön mutta numero oli 8½ ja tein suojan tuohon terälle kumiputkesta kotona.(suoja ei kuvassa)

Kuva on huono koska otettu hämärässä huoneessa kännykällä jossa 2mpxl

Kirjokuha

Tollasta vapatelinettä mitä tuolla kaupoissa on missä myydään vapoja voisi sellasen väsätä koulussa niin vavat olisi siististi himassa. :wink:

Dumppi 95

Joskus ala-asteella tuli tehtyä kala pappi. Nyt olisi työn alla pilkki onki.  :-)
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Paraskalastaja

Tällänen kalapappi tuli tehtyy koulussa noin 10 minuutissa :|
-Paraskalastaja

Acke

Tein kalapapin 7lk. :-D 8lk:lle ei voinu ottaa teknistä ku oli niin vähä hakioita, niin en voinu sitä sillon ottaa. :|

Edit: Nyt muistin, että tein myös pari lusikkauistinta, jotka jäi pohjan. :-D

jompsu

sain väsättyä täsä muutama viikko sit valmiiksi sen vapa telineen mut tänään toin vasta sen kotia :-)
omasta mielestä työstä tuli aika hyvä vaikka itse sanonkin.kelpaa vetouistella ny :-D

tä...?

Murmeli

Hyvältä näyttää. Tuossa on vielä tuo säätökin, niin saa sopimaan erilaisiin veneiisiin.

jompsu

nii on :-)
Piti keksiä siihen tuollainen patentti kun on kotona vene ja sitte mökki vene on ihan erilainen niin pitäähäb se saada menemään kumpaankin :-D
tä...?

ToniM

Ite oon tehny nostokoukun ja nyt oon tekemässä pilkki boxia. Laitan kuvia jos saan hyviä ku ei oo oikee hyvää kameraa.

ApezZi

Vaikka mun ope onkin semmonen håmå, nii anto se nostokoukun tehä :-)

kala-ale

Mä verkot vetehen vain lasken laulellen ja luodolle käyn onkimaan...

<><                         <º(((((< 

jompsu

aattelin että voisin jotain morreja kokeilla tehdä seuraavaksi jos vain taidot siihen riittää :-)
tä...?

Laku

Itse oliisi seuraavana koulutyönä tarkoitus tehdä perhonsidontapenkki metallitöissä. Ajattelin tehdä sen kahdeksannen luokan päättötyönä, sillä aikaa siihen uppoaa kahden tunnin metallityömäärällä viikossa.

Tässä itse piirrettyjä suunnittelukuvia ja -mittoja:

Murmeli

Onko sulla omaa penkkiä, eli ootko mallista kattonu mitat vai teetkö omasta päästä? Kun tarkemmin kattelee tuota omaakin penkkiä, niin ei sen teko varmasti vaikea ole, jos on hyvät laitteet (muutakin, kuin rälläkkä, rautasaha ja viila).

Laku

Quote from: Murmeli on March 09, 2009, 16:34:02
Onko sulla omaa penkkiä, eli ootko mallista kattonu mitat vai teetkö omasta päästä? Kun tarkemmin kattelee tuota omaakin penkkiä, niin ei sen teko varmasti vaikea ole, jos on hyvät laitteet (muutakin, kuin rälläkkä, rautasaha ja viila).

Joo tuohon on otettu mitat valmiista penkistä. Joo tuohonkin kun tarvitsee monenlaisia kaluja :-)

Panze

Jäänaskalit olivat päässeet häviämään, joten ajattelin sitten tehdä koulussa uudet.

Hieman omalaatuiset, mutta sehän se idea onkin. Noissa "tupeissa" on reiät, eli ne saa kätevästi yhteen työntämällä terät tuppeihin.

jompsu

Quote from: Panze on March 22, 2009, 11:55:50
Jäänaskalit olivat päässeet häviämään, joten ajattelin sitten tehdä koulussa uudet.

Hieman omalaatuiset, mutta sehän se idea onkin. Noissa "tupeissa" on reiät, eli ne saa kätevästi yhteen työntämällä terät tuppeihin.

Juu hienot on :-) olen itsekkin tuommoiset naskalit tehnyt missä ne voi lukita tuppiin mutta niistä ei kyllä ihan noinhienoja tullut.
tä...?

XxFilthxX

Itelläni on tällä hetkellä pilkkipönttö/kelkka tulossa. Enää hieman ruuveja paikalleen ja valmista on.  8-)

kalastus hiku

oon tekee kahen kilon siika kelloa. :-D

ps. jos et tiiä juttuu ni kato you tube:sta kahen kilon siika.

Skarpa

Piti valmistaa leikkuulauta niin tein siitä kalanmuotoisen ja hyvin onnistui.
Eestä ja takkaaa

SUURkalastaja jyväskyläst

Ihan toimivan kätevän kalapapin tein, kaksi vaappua oli kalastusvälineentekokurssilla meneillää, kunnes rupesi jurppimaan koulun vehkeet, kun vaaput olivat jo menneet pilalle, joten ruuvipenkin väliin ja pask*ksi.
Hauki on kalastajan ystävä...se ottaa aina silloinkin, kun muut kalat eivät

Molopääklaani

Panze

Nostokoukun tein menneellä lukukaudella, kuvan voisin pistää, kunhan jaksan ottaa, strategiset mitatkin voin laittaa myöhemmin...:roll:

Hieman laiskalla tuulella, näin kesäloman alussa
Give a man a fish and you will feed him for a day. Teach a man to fish and you will feed him for a lifetime.

Patte123™

Noniin nyt on sitten uistimen teko alotettu.
Syö särkeä se kasvattaa järkeä.
Oma blogi: http://www.kalassa.net/patte/

DoupleV

Vapaa-aika työnä kalanmallisen pullonavaajan. Se kyllä on aika kökösti tehty, kun vapaa-aikaa on suht vähän ja joskus muutamia vuosia takaperin suomustimen.
"Ja takaisin yläkertaan"

"Liian monta rautaa tulessa"

-Veikko-

Lusikka tuli tehtyä viime lukuvuonna.
Komia siitä tuli  :-D
"Lahna syö tällä kelillä niin maan perusteellisesti"
-Konstaapeli Reinikainen

jompsu

Uistimen kerkesin syksyllä tehdä ja nyt on "Projektina" Savustus pöntön/laatikon teko.
Laitoja hitsailen tällä hetkellä kiinni ja kannen teko vielä edessäpäin. muutaman viikon päästä valmistuu :-)
tä...?