Koulussa tehdyt kalastusaiheiset työt.!

Started by willow, March 26, 2003, 21:59:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitä olet koulun käsitötunneilla tehnyt.?

Vaapun
170 (22.8%)
Lusikan/pilkin
127 (17%)
Haavin
23 (3.1%)
Jotain muuta, mitä.?
98 (13.1%)
En mitään.. Oli tyhmä opettaja joka ei ymmärtänyt kalastuksen päälle.!
329 (44%)

Total Members Voted: 657

Edu

Sitte ku otat sen kotiin niin laita kuvaa  :-)
...

Tuozz R

Quote from: _kiiskenkalastaja_ on April 01, 2010, 21:04:36
Tollasen nostokoukun sain tänään valmiiks

oisin sorvannu tuon kahvan vaan kun en jostain syystä saanut :x ja tuo letku on terän suojana.
Nyt oon tekemässä vapatelinettä, laitan kuvaa kunhan saan sen valmiiks.

Minkä pitunen toi mahtaa olla  :-P

Haukiman

_kiiskenkalastaja_

Toi nostokoukku on 55cm pitkä.

Siinä ois nyt se vapateline, tein tollasen säädettävän mallin ja toi tulee kiinni veneen hankaimiin.

melko hutasemalla tein ja tuo on vasta toinen hitsaustyöni niin saumat ei ehkä ole kovin hienoja,
ei löytynyt koulusta pyöreää putkea vapaputkiksi niimpä tein tollasesta suorakulmasesta putkesta vai mitä lie onkaan
ja reunimmaiset putket on tarkoituksella isommassa kulmassa kun toiset.
piskikin pääsi näköjään kuvaan :-D

ToniM

Tuommonen vaappu tuli tehtyä. Pituutta vaapulla on noin 60cm.

Kommenttia kiitos.

Loimu

Aika isoa olet lähdössä pyytämään kun vaaputkin on yli puolimetrisiä :-D
Kalalle kelistä riippumatta.

ToniM

Näin on. Uinti pitäs vielä testata :)

•ri$†ia•™

yks vinkki suomessa vaan ei oo haita.. :roll: hehe.. :-D

Don Miguel

Kuulema 60cm Turusukkoon ottaa vielä kilon puikkarihauki. Silloin vanhoina hyvinä aikoina (edesmenneeltä ukilta kuultua perimätietoa tämä)
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

anzeR

Tuli tuossa metallityön tunnila tehtyä sivutyönä 7cm lusikka kun mig-hitsi ei toiminut. :-D
Ei se saalis, vaan se fiilis.

ToniM

Quote from: •ristia•™ on April 28, 2010, 17:03:37
yks vinkki suomessa vaan ei oo haita.. :roll: hehe.. :-D
Ainahan sitä saa yrittää :P

hauki mies

Tuli tossa yläasteella tehtyä nostokoukku :-D  eipä oo vaan tullu käytettyä

D-Vitamiini

6 luokalla tehdään vaappu. Ei muuta tullu tehtyä...
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

pyrytintti

Quote from: Don Miguel on April 28, 2010, 17:28:26
Kuulema 60cm Turusukkoon ottaa vielä kilon puikkarihauki. Silloin vanhoina hyvinä aikoina (edesmenneeltä ukilta kuultua perimätietoa tämä)
Aika jämäkkä vapa pitää olla, vai oliko siima kiinni kepissä yms.? (Uskoisin että toka vaihtoehto  :lol:)
Onko muka noin isoja Turusukkoja myyty? :O

eräjörö

On tullu joskus ala-astella tehtyä lusikkauistin sekä ylä-asteella madepilkki jota opettaja luuli naulakoksi  :-D :-D(hän oli vissiin joku venäläinen tilapäis ope :evil:)
kaikki muut työt onki sitte jääny kesken.

pyrytintti

Itse tehnyt, haavin, madeharan ja mademorrin, vaappuja, lusikoita, nostokoukku, tainutuskapula, keskiarvo n.9-

Kahlan

Savustuspöntön tein jokin aikaa sitten...Mieli tekis tehdä kaikenmoista muutakin...Tutkiskelen ketjua läpi, jos löytyis oikein valmistusohjeita...joita voisin hitsaamon puolella soveltaa  :-D

possu191

Oon tehny kaikkee mahollista vaappuja, vapatelineitä, melaa, ankkuria,ym... :-D

*emppu*

Nostokoukun tein. Ja vieläkin toimii vaikka aikaa on kulunut jo yli 17v teosta. heh  :-D
Kireitä siimoja.

Olli

Jotenkin nyt pikkasen viivästynyt tämä, mutta tuollainenhan siitä haavista sitten lopulta tuli:

Fisumees

Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
Minun blogini osoite: http://www.kalassa.net/fisumees/

TERO.H

itse en uistinta koulussa ole tehnyt mutta pitäs kysyy opellta jos vois tehä tänä vuonna  :-)

särkisamster

Särkisamster

Tupa[THP]

Popperin pyöräytin. Oli vaan vähän hankalaa kun puussa oli noita oksia aivan kiitettävästi.

arowana94

Innostuin nyt sitten tekemään perhohaavia koulussa (amiksessa). Saa nähä tuleeko mitään kun liimasin rungon kahdesta 3.5mm vanerista. Laitan kuvia kun valmis.  :mrgreen:

Kona19

Nyt tuli tehtyä 2 lusikkaa. En tiedä miten uivat, en ole päässyt vielä koittamaan uivatko.
.
Miten sen nyt ottaa...

Fisumees

Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.
Minun blogini osoite: http://www.kalassa.net/fisumees/

Hagge

Koko syksyn tehny kalahaavia koulussa ja inspis katos ekan viikon jälkeen ja opettajien ja muitten mielipiteetkin notta ei siitä mitään tule. Jigi ja kahva nyt tehtynä mut opettaja ei oikein usko noihin mun netistä lataamiin ohjeisiin niin keksii aina ite 10xhitaampia keinoja tehdä toi mut ei siin mitään. :-D Lukioon menossa varmaanki ja sinnehän ei tekninen taida vaikuttaa. :-)

Paraskalastaja

Teikeillä nyt pilkkiboxi, lamellot paikalleen ja maalit pintaan ni valmis :wink: hostailemaa sit joskus kuvii.
-Paraskalastaja