CAB Maalit.

Started by Zoltan8D, May 24, 2009, 17:19:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zoltan8D

Olen tässä vaappujen tekoa aloittelemassa ja maaleiksi ajattelin näitä cabin maaleja. Olisko kellään näyttää paria vaappua joista toinen maalattu cabin coateilla ja toinen cabin metalliceilla? Kiinnostais nähä millasta eroa näis on.

eza1992

Siis, coat-maalit ovat peittäviä maaleja, jotka siis peittävät allaolevan tekstuurin. Metallic-maalit ovat taas muuten samanlaisia kuin coat-maalit (tosin väriaines ei ole aivan yhtä peittävää kuin coateissa), mutta niihin on sotkettu hyvin pientä hilettä eli helmiäispigmenttiä. Metallicit ovat siis nimensä mukaisesti metallivärejä.

http://www.lakkavalmiste.fi/cab/37/CABTuotteet

Korjatkaa jos meni väärin...

Turismo

Mun mielestä ainaki kannattas aluks hommata muutama perus Coat väri esim. musta, valkonen, sininen, keltanen ja punanen. Muut perus värit saa sit sekotettua noista. Metallic ja muut tehostevärit vasta sit tarpeen mukaan.

Zoltan8D

Joo näin vähän itekki tuumailin, et ens alkuun noita coatteja hommais = )

Commontrol

Käykö muuten tinneri cabien ohennukseen vai pitääkö olla asetonia tai ohenne 8? Tinnerillä kun olen ohentanut 1:1 niin ruisku tuppaa tukkeutumaan. Johtuuko se väärästä ohenteesta vai onko ruisku susi vai jotain ihan muuta?

Ruisku on muuten tuo 19€ badger 250-2. Onko tuossa yleisestikin semmoinen vika että se tukkeutuu herkemmin?

Turismo

Quote from: Commontrol on June 27, 2009, 21:23:43
Käykö muuten tinneri cabien ohennukseen vai pitääkö olla asetonia tai ohenne 8? Tinnerillä kun olen ohentanut 1:1 niin ruisku tuppaa tukkeutumaan. Johtuuko se väärästä ohenteesta vai onko ruisku susi vai jotain ihan muuta?

Ruisku on muuten tuo 19€ badger 250-2. Onko tuossa yleisestikin semmoinen vika että se tukkeutuu herkemmin?

Mä oon käyttäny asetonia ja ohenne 8 cabien kans. Mut mikä liuotin tahansa niin ohennus suhde pitää olla isompi.. esim 2 osaa maalia ja 8 osaa ohenninta niin pitäs tulla paremmin läpi ruiskusta. En usko et tossa ruiskussa sen enempää on vikaa. Mullaki on ollu pari halpis ruiskua eikä niiden kanssa tollasta ongelmaa ollu. Eli ohentelemaan vaan.

-Heggu-

Elvytetäämpä tästä keskustelu kun ei viitsi uutta aloittaa :roll:
Eli: onko cab lakka 28e/litra, cab maalit (perus, metalic) n.8e/purkki, ja ohenne 21(?) n.17e/litra (eikös ne ole litran purkkeja), paha hinta, vai pitääkö metsästää jostain muualta :?
Entä mitä vesiohenteiset maalit jotka eivät reagoi tinneriprobin kanssa (eivätkä toivottavasti nykyisen asetoniprobini) mahtavat tykätä?

Tonnimiäs

Quote from: -Heggu- on November 04, 2009, 20:15:25
Elvytetäämpä tästä keskustelu kun ei viitsi uutta aloittaa :roll:
Eli: onko cab lakka 28e/litra, cab maalit (perus, metalic) n.8e/purkki, ja ohenne 21(?) n.17e/litra (eikös ne ole litran purkkeja), paha hinta, vai pitääkö metsästää jostain muualta :?
Entä mitä vesiohenteiset maalit jotka eivät reagoi tinneriprobin kanssa (eivätkä toivottavasti nykyisen asetoniprobini) mahtavat tykätä?

Kannattaa vaikka sitten tilata esim. Samfishingistä tai Rialinnasta jos on paikallinen maalikauppa noin arvokas. Litran purkki cabin lakkaa saa maksaa korkeintaan 20e ja perusmaalit 6e/prk. Sen jälkeen kannattaa vaikka sitten maksaa postimaksuja. Tai jos tekomäärät on suuria niin ostaa kerralla 10l lakkaa ja maalit litran purkeissa, tulee paljon halvemmaks ku ostaa pikkupurkkeja.

En tiiä mitä eroo on normi asetonilla ja tuolla ohenne 21:llä (ei vissiin mitään, kun kerran asetonin nimellä mainostetaan), mutta 17e/l on ihan hullu hinta, kun ajattelee että 10l tuota ohennetta saa viidenkympin pintaan......ja kyllä mä ottasin sitä halvinta asetonia mitä kaupan hyllyltä löytyy. Automaalaamoista tms. saa tosi halvalla asetonia, mut ne on vähän liian isoja satseja ainakin tämmösen harrastelijan käyttöön.

Ohenne 8 maksaa täällä maalikaupassa 10e/l ja se kai sitä suositeltavaa tavaraa on ohenteeks. Kannattaa vertailla hintoja, ettei tuu maksettua liikaa. Sit voi vaan joku päivä todeta, että mistä näitä senttejä oikeen tulee. :-D

www.samfishing.fi
www.rialinna.fi

-Heggu-

itseasiassa nuo olivat naapuri cityn kalastusliikkeen hinnat :-D , joskin tuon ohenteen hinnan ja nimen heitin jokseenkin lonkalta huonomuistinen kun olen :roll: juu kyllä melkeinpä tiesin että tuolta niitä centtejä ei ainakaan tipu ylimääräisiä kuin liikkeen kassakoneeseen :wink: ehkä se on tilailtava rialinnasta tai samilta 8-)