Chat

Author Topic: Kalastuskirjanpito 2.0  (Read 12332 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SLN

• Hauki-Kosonen
    • MSN Messenger - sami_kosonen84@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Kalastuskirjanpito 2.0
« on: May 26, 2009, 16:10:32 »
...
« Last Edit: March 08, 2010, 16:21:47 by SLN »
Perkele, täällähän on lunta muniin asti ja välillä polviinkin.
- vitjamunaisten savolaisten sananlasku

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
Vs: Kalastuskirjanpito 2.0
« Reply #1 on: May 26, 2009, 23:13:06 »
Oli pakko ladata tuo, ja ihan mielenkiintoiselta näytti. Ensimmäiset reissut nyt lisätty, ja sitä kyllä jatketaan. Katsotaan sitten vuoden lopussa  :wink:
Olen kalastelijapoika!

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #2 on: May 26, 2009, 23:26:14 »
Joskus täyttelin samantapaista ohjelmaa puolen vuoden ajan kirjallisen rinnalla, mutta ei silloin jaksanut niin paljoa kiinnostaa koneelle kirjoittaa. Nyt tilanne voisi olla melkein toinen, kun tulee toisinaan kannettavaa kannettua mukaan mökille asti. Voisi melkein laittaa tuon lataukseen ja huomenna tutustua paremmalla ajalla.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #3 on: May 27, 2009, 01:07:04 »
Mulla oli joskus, mutta vähän sama kun Qkkelilla että ei jaksanut koneella alkaa mitään lisäilemään.
Pari kesää olen pitänyt ihan vaan eri tekstinkäsittely ohjelmilla listaa saaduista kaloista/reissuista. Yleensä laittanut kpl määrät kuhista ja hauista sekä isoimmat yksilöt laittanut ylös että saan kauden lopuks kattoo vähän mikä oli top 10 esim. haukien osalta.
Myös uistelu tunnit olen ottanut ylös. Vois kai tuon ladata ja koittaa jos innostus lisäämään reissuja tuohon ohjelmaan.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Dumppi 95

• Kuhaa yritettiin... Mitään ei tietenkään saatu. :)
    • View Profile
« Reply #4 on: May 27, 2009, 07:54:36 »
Kiinnostuin heti tuosta ja pakkohan se oli ladata. Viikonloppuna, jos pääsis jo täyttelemään.  :-)
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Jake-zxc

• View Profile
« Reply #5 on: May 27, 2009, 19:12:17 »
Hieno ohjelma ja varmasti mukava kattoa niitä tilastoja sitten parin vuoden päästä.  :lol:

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #6 on: May 27, 2009, 20:53:02 »
On käynyt tylsäksi kirjoitella kaikki muistioon (tämän vuoden alusta asti pidetty kirjaa saaliista). Taidan ladata tuon, vaikkei kone toimikkaan.

Hagge

• View Profile
« Reply #7 on: June 05, 2009, 13:17:11 »
Latasin tuon juuri ja jotenkuten osaan tuota käyttääkin. Tuo tilastot kohta ei kuitenkaan toimi, nimittäin lisäsin reissun, että kalastusaika 19,00-22,00 ja kaloja 1kpl. Tilastot kuitenkin näyttävät että kaloja 3kpl, yksi kutakin tuntia kohti. :-(

nelitahti

• Koko kausi edessä, odotus takana :)
    • View Profile
    • Email
« Reply #8 on: June 05, 2009, 14:28:19 »
Pitihän tämä itsekkin latailla, aika mielenkiintoinen varmaankin kun kaloja on kertynyt paljon. :-)
-nelitahti

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #9 on: June 05, 2009, 14:34:00 »
Onnistuuko tämän softan varmuuskopionti jotenkin? Että saisi kaikki reissut yms siirrettyä toiselle koneelle?

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #10 on: June 05, 2009, 14:36:22 »
Otat ne tietokanta-tiedostot sieltä talteen. Olivat muistaakseni samaa tyypiä kuin accessissa, en muista päätettä. Se etuosa on se sinun tiedostolle antama nimi kuitenkin.

Ittelläni on KAIKKI kalat kirjattuna tuonne vuodesta 1994 asti. Jopa kiisket.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

pjk

• Guest
« Reply #11 on: June 05, 2009, 14:37:38 »
On käynyt tylsäksi kirjoitella kaikki muistioon (tämän vuoden alusta asti pidetty kirjaa saaliista). Taidan ladata tuon, vaikkei kone toimikkaan.

Minä puolestani naputtelen reissut mielelläni Muistioon, sillä kun hommaan tottuu se on riittävän yksinkertainen ja nopea tapa, jotta sen tekee joka reissun jälkeen väsyneenäkin samantien. Jos reissuja alkaa jäädä kirjaamatta sen monimutkaisuuden takia, koko kirjanpidosta ehkä joskus myöhemmin saatava hyöty rapistuu hyvin nopeasti.

--pikeye
« Last Edit: October 29, 2010, 10:26:45 by pikeye »

Timpe

• Guest
« Reply #12 on: June 05, 2009, 15:21:11 »
Itse latailin puhelimeeni tuon kalapäiväkirjan http://www.kalasaalis.com/kalapaivakirja/. Ihan näppärän oloinen sovellus, ja sopii meikäläiselle kuin nenä poskelle, koska suurin osa kalareissuista on noita vetouistelureissuja, niin yleensä on aina aikaa sen verran että uuden kalan tuohon lisää. Lisäksi kun on kamerapuhelin sekä gps palikka, niin saa kuvan ja koordinaatitkin se hakee gps:n kautta talteen :)
Näppärä sovellus kieltämättä, suosittelen testaamaan.

Zintti

• Sumuisten selkien gorilla
    • View Profile
« Reply #13 on: June 06, 2009, 15:49:14 »
Vähän siisti toi kalastuskirjanpitoohjelma ja toi puhelimeen ladattava. Meikä kyllä lataa kummankin jossain vaiheessa vamasti  :lol: Ja Timpe tuolla luki ettei se maksa mitään mutta operaattorin datasiirtomaksu. Eli jos en lähetä mitään nettiin se ei siis maksa mitään?
« Last Edit: June 06, 2009, 17:24:10 by Zintti »

Eetu_

• View Profile
« Reply #14 on: June 06, 2009, 18:41:23 »
Latailin just mobiiliversion Sony Ericssoniini. Kuinkohan kauan se tuota sovellusta mahtaa alustaa?

yugular

• View Profile
    • Email
« Reply #15 on: June 08, 2009, 16:21:33 »
Joskus junnuna olen tuota pitänyt, mutta innostus lopahti ja taitaa olla jo hukassa ne tietokannat... Ihan ok ohjelma, mutta olisihan tuossa vielä paljon kehittämisen varaa. On todella harmi että uudempi softia ei ole saatavilla, tai ainakaan itse en tiedä. Macille en ole löytänyt vielä ainuttakaan kalastuskirjanpito ohjelmaa  :cry:
Tahdon saada suuren..

Zintti

• View Profile
« Reply #16 on: July 14, 2009, 17:33:20 »
Nostetaampas tätäkin aihetta. Eli sain ohjelman toimimaan ja latasin sen päiväkirjan puhelimeen, hyvin on toiminut.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #17 on: July 15, 2009, 21:21:00 »
*Kalastusajan, saatujen kalojen ja ottivieheiden muistamista auttaa kummasti, kun pitää vesillä taskussaan pientä muistilehtiötä ja lyijykynää ja kirjaa asiat jo tapahtumahetkellä.

Nykyaikana tietenkin kannattaa muistaa se, että kännykkää voi käyttää sanelukoneena... Mikäpäs sen helpompaa kuin rupatella sinne kännyyn ne saadut kalat.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Rautuseppo

• View Profile
« Reply #18 on: July 16, 2009, 01:55:21 »
Voishan tuo olla kätsy. Saa varmaan muokattua noita jokaista ilmotusta erikseen, eli voi lisätä kaikenmoista (ilmanpaine - sää jne.?) varmaan, vai?

Pike

• View Profile
« Reply #19 on: August 16, 2010, 20:53:30 »
Nostellaas tätä, olisiko kenelläkään tietoa mistään hyvästä ladattavasta ilmaisesta kalapäiväkirjasta?
http://www.kolumbus.fi/a.laakso/kkirja.html

Tuontapainen kun en tuota saanut toimimaan.

Zintti

• View Profile
« Reply #20 on: August 16, 2010, 21:00:36 »
täältä löytyy muutama kappale noita kalastuskirjanpito ohjelmia. Kyllä mulla toimii tuo ohjelma ja käyttiksenä jopa vista :-o Tarpeeks pitkään kun rämppäsin ja pähkäilin niin yhellä kerralla tärppäs :-)

Pike

• View Profile
« Reply #21 on: August 16, 2010, 21:06:01 »
Miten sait tuon toimimaan. En itse ole ainakaan vielä Win7:lla saanut toimimaan  :-(

Zintti

• View Profile
« Reply #22 on: August 16, 2010, 21:09:12 »
En käyttänyt mitään sen kummempia kikkoja tai popakonsteja vaan tein niinkun siellä lataussivulla käskettiin ohjeissa tekemään. Vähän kun luin siinä asennusvaiheessa niitä samalla tulevia englanninkielisiä tekstejä niin helpotti kans jonnii verran :-)

Larzaman

• Häh?
    • MSN Messenger - lari.paivinen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #23 on: August 16, 2010, 21:33:30 »
Itse ainakin puran Winrarilla  :wink:

Pike

• View Profile
« Reply #24 on: August 16, 2010, 22:14:26 »
Itse koitin winrarilla niin sanoi vaan ettei pysty asentamaan  :|

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #25 on: August 17, 2010, 06:49:30 »
Itse koitin winrarilla niin sanoi vaan ettei pysty asentamaan  :|
Pystyit sä sen winrarilla purkamaan. Mutta koska setuppi oli vanhanaikainen, et huomannut klikata tietokoneen kuvaa asennuksessa. Mutta saatiin sullekin se toimimaan ja hyvä niin.
Ja eihän winrar sitä asenna. Se on purkuohjelma ;)

Pike

• View Profile
« Reply #26 on: October 29, 2010, 00:04:53 »
Mitäköhän mä oon seonnut tuolloinkin? En huomannut sitä tietokonetta vaikka edessä ja vieressä tekstit ja muut chattilaisest facepalmasivat ja sitten vielä tänne tullut höpisemään jotain, että winrar olisi asennusohjelma  :| Mutta tosiaan hyvin toimii ja reissujakin sinne lisäillyt. Suosittelen!

center>