Mitä hauskoja "kalastustapoja" tiedätte?

Started by Salmon-King, June 11, 2009, 10:44:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salmon-King

Tässä yksi: Kesälomalla lähdetään monesti kavereiden kanssa Kiteenjärven sillalle heittelemään. Niimpä viime kesänä heitin proffalla sillan alle ja kelasin nopeesti pois ettei jäis kiinni kiviin. Mutta mitä ihmettä koukussa roikkuu noin 3 cm pitkä särki! Sitten kokeiltiin uudelleen ja lähes aina tuli saalista. Mun ennätys on bomberilla 6 kalaa kerralla.

pjk

Tuolle kalastustavalle on nimikin, alkaa r-kirjaimella. Vahingossa sitä harrastaa itse kukin uistinkalastaja silloin tällöin, mutta ei se ainakaan minusta ole niin hauskaa että sitä pitäisi tehdä tarkoituksella. Joissakin paikoissa tämä kalastustapa on jopa erikseen kielletty. Syykin selviää pienellä järkeilyllä.

--pikeye

taos

Olimme muutama vuosi sitten tuttavien huvilalla. Kala ei ollut syönnillään. Isännän mieleen juolahti minulle uusi konsti.

Tarvitsimme täkykaloja. Vaivoin saimme kolme. Sidottiin metrin siima isojen juomapullojen kaulaan mahdottoman isoilla koukuilla ja kalanpalalla varustettuna. Sitten pullot kaislikon reunaan ja huvilan terassille kahville.

Yksi pulloista alkoi pitkän ajan jälkeen liikkua. Sitten näytti siltä, että Ahti otti ryyppyjä pullosta. Isäntä kertoi, ettei nyt saisi meidän hosua paikalle. Odottelimme, mutta kaiketi menimme liian aikaisin. Saalista ei tullut.

Oli kotiinlähdön aika. Kaksi pulloa jäi kalastamaan. Toisessa oli ollut aamulla hauki aivan rantavedessä ja täysin uupuneena. Toista pulloa ei sitten löytynyt ollenkaan. Epäilimme ettei kala olisi uinut sen kanssa lahdelta ja pelkäsimme lokin puuttumista peliin. Eipä sen takia ole sittemmin tapaa käytetty. Olisikohan laillinenkaan

pilkkiäijä

Netissä näin sellaisen videon, missä jollakin monnilammella laitettiin radio-ohjattavan veneen perään siimaa, ja syötti. Sillä sitten uisteltiin ympäri järveä, kunnes vene alkoi uhkaavasti potkia takasin päin. Sitä sitten ohjailtiin ja tuotiin se rantaan.
Kala oli melkein parikiloinen että yllättävän hyvin sillä sai sellaisenkin kokosen kalan kelattua ylös.
Olen kalastelijapoika!

haoki97

mää koitin eilen samaa tapaa kun pistin mepsin lipan kii ja lähin ajelee mutta eipä tullu mitää

Noe

Ei nyt erityissemin tapa tämä, mutta heittelin virveliä ja heitto menikin liian pitkäksi ja jäikin kiinni lumpeeseen.
Hetken päästä sain revittyä sen irti ja kelasin vauhdilla sisään.
Kun uistin ponnahti juuri pois vedestä, niin kookas hauki hyppäsi siihen mutta ei jäänyt kiinni.
Tuli siinä hieman säikähettyä ja jäi hieman *Mitäköhä just tapahtu?* tunnelma hetkeks päälle.