Jatko-opiskelua olen harkinnut, mutta se tarkoittaisi yksinkertaisesti sitä, että aiemmat 6,5v opintoja joutuu heittämään hukkaan ja työn saanti ei uuden tutkinnon jälkeenkään ole yhtään sen varmempaa. ICT-alalla, jota itse olen siis opiskellut, on koulut käytännössä käyty jos ohjelmointia ei oteta lukuun. Työpaikoista kilpaillaan joka alalla ja itselleni on tullut muutamia aika koomiset piirteet saaneita esimerkkejäkin, kun erääseen oulussa avoinna olleeseen työpaikkaan hakijoita oli ilmoituksen mukaan yli 500.
Yrittäjyys ei itselläni ole käynyt mielessäkään eikä siihen liittyvät riskit hirveästi houkuttele. Pelkästään kannattavan liike-idean kehittäminen on nykysuomessa haastavaa.
Jos joku väittää, että suomessa on hyvä elää, niin minä syötän nämä sanat henkilökohtaisesti kyseiselle henkilölle.
No ainakin suomesta voi vapaasti lähteä, vaikka Ruottiin USA:n tai Venäjälle

.? Ja kyllähän tästä työttömien armeijasta joku taho varmasti hyötyy>matalapalkka alat>nöyrää työvoimaa pikkupalkalla>pimeä työ kannattaa jne.. kellehän tuo olikaan eduksi? omistajille>politiikkaa ohjailee juuri nämä omistavat tahot> eipä yllätä miksi näin toimitaan

.
Mitä yrittämiseen tulee, pahin nyky yhteiskunnan vihollinenhan on juuri tuo itsensä elättävä pienyrittäjä joka jää sosiaaliturvassa ym. eduissa tosi syvään rotkoon verrattuna,työttömään,narkkariin,juoppoon,mamuihin, jne.. ja ei jukoliste suostu kenenkään pomotettavaksi saati tuki turpaansa,vaan pyrkii itse ajattelemaan mitä touhuilee.>oikee byrokraatin päiväuni kyykyttämisen suhteen!
Onnea ja menestystä valitsemallesi tielle, ota mikä duuni vaan mihin pääset/oppisit, sen voi lopettaa vaikka heti jos ei natsaa ja aina parempi kuin kotona käkkiminen. Sitten voivat kysästä sieltäkin työkokemusta ajatellen, jotta mimmonen tyyppi olet ollut . No tietenkin palkka semmonen jotta enempi ku kortistosta jää käteen

. Tosin sekin taitaa jo mahdottomuus olla?
[/quote]