Chat

Author Topic: Paras rapumerta?  (Read 15981 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

harrastelija86

• View Profile
Paras rapumerta?
« on: August 21, 2006, 20:55:24 »
Mikä on mielestäsi paras rapumerta? Onko se rapurosvo, august, heinäkuu, kokoon taittuva jousimerta, rapumökki tai päremerta vai jokin muu? mikä?

Himopilkkijä89

• Voittokalat on hauskin vetää muiden reijistä. :D
    • MSN Messenger - atte89@luukku.com
    • View Profile
    • kilpapilkintäblogi
Vs: Paras rapumerta?
« Reply #1 on: August 21, 2006, 21:08:31 »
Eiköhän se tuo rapurosvo ole, se ainakin on hyvä kun se on muovia eikä mitään kangasta, joten se kestää paremmin, eivätkä ravut tartu mihinkään. Hyviin puoliin kuuluu myös se, että rapu pääsee mertaan helposti, eikä sen tarvitse kiivetä mertaan.

haukka-1

• View Profile
« Reply #2 on: August 22, 2006, 19:04:35 »
oon huomannut et kyllä ne sieltä rapurosvostakin pääsee pois kun kala loppuu niin ne rupee ettimään ulos pääsyä ja osa myös onnistuu kiipeemään pois merrasta.

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #3 on: August 22, 2006, 21:45:02 »
oon huomannut et kyllä ne sieltä rapurosvostakin pääsee pois kun kala loppuu niin ne rupee ettimään ulos pääsyä ja osa myös onnistuu kiipeemään pois merrasta.
Oletko vai huomannut ravun pääsevän pois? Vai mistä tiedät että on pois lähtenyt?

haukka-1

• View Profile
« Reply #4 on: August 23, 2006, 18:34:02 »
Olin kesä töissä yhdellä ravun kasvatus tilalla ja siellä ne on joskus kokeillut pistää muutama rapu mertaan ja merta muovi altaaseen jossa niintä säilytetään ravustuksen jälkeen ja osa niistä oli päässyt pois messasta. Huomaahan sen myös siitä kun syötti on syöty mutta rapuja ei ole merrassa. Sen olen myös huomannut että ravut syövät taikka repivät saksilla niitä muovi osia, näyttäisi kuin niitä olisi syönyt joku hiiri, mutta miten se hiiri vois syödä niitä sielä lammen pohjassa. :wink:

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #5 on: August 23, 2006, 18:51:30 »
Harvemmin ne kuitenkin merrasta lähtee, mikäli siellä on ruokaa jäljellä.

haukka-1

• View Profile
« Reply #6 on: August 24, 2006, 17:27:28 »
Niin mut siellä kun se ruoka pääsee loppumaan noin puolessa vuorokaudessa, mutta ne onkin altaita tai järviä joissa kasvatetaan rapuja. :-)

Himopilkkijä89

• View Profile
    • kilpapilkintäblogi
« Reply #7 on: August 25, 2006, 21:21:04 »
Niin mut siellä kun se ruoka pääsee loppumaan noin puolessa vuorokaudessa, mutta ne onkin altaita tai järviä joissa kasvatetaan rapuja. :-)
Tiedän kyllä, mun isosedällä on rapufarmi ja sillä on varmaan yli 10 rapulampea.

papuwokki

• View Profile
    • Email
« Reply #8 on: June 03, 2010, 07:26:34 »
Tämän vuoden rapukaudella olisi tarkoitus ravustaa varsinaisesti ensimmäistä kertaa. 10 lupaa(max. mitä saa) kävin jo ostamassa ja nyt pitäisi mertoja hommata.
En noihin naruviritelmiin oikeen perusta, eli onko nuo muoviset siniset ja ruskeat parhaimpia? Tuossa ekassa viestissä oli lueteltuna noita nimiä, mutta en minä niistä mitään tiedä. Tuollainen sininen/ruskea on ilmeisesti(päättelin kuvien nimistä \o/) rapurosvo(kuva alhaalla)? Onko tuolla sinisellä ja ruskealla värillä mitään merkitystä, eihän ravut vissiin oikeen mitään kuitenkaan näe?
Mistäs noita mertoja saisi halvimmalla, 9kpl pitäis ostaa. Yksi ruskea löytyy jo ennaltaan.
Mitä kalaa tuolla kannattaa käyttää syöttinä? Särkikalat varmaan parhaimpia? Joskus olen kuullut, että salaatin lehdet olisi rapujen mieleen? Mihin tuo salaatinlehti homma perustuu?
Millasia välimatkoja noiden mertojen väliin olisi hyvä jättää, 10 metriä?
Kertokaahan jotain mitä pitäisi ravustuksessa ottaa huomioon? Kaiken näköset vinkit ja neuvot ovat tervetulleita!

Tässä vielä kuvat niin tiedätte mitä tarkoita:
Sininen: http://www.varuste.net/tuotekuvat2/rapurosvo.jpg
Ruskea: http://www.ruokosenrapu.fi/images/rapumerta/Rapurosvo.jpg

center>