Kokemustahan tuosta apilasta ei ole. Mutta omasta mielestä turhanpäiväinen tuo uuden mallin Y-haarukka. Järkevämmän ja jopa yksinkertaisemman rakenteen saisi erilaisilla nieluilla aikaan. No kaippa valmistaja on sen jonkun takia kokonut järkeväksi ratkaisuksi. Toinen pointti mikä otti silmään oli tuo silmäkoko. Jos kyseessä on niinsanottu "tehokatiska" jolla on tarkoitus vaikutta kalakanteen rakenteeseen, niin minkä ihmeen takia silmä koko on 19 mm x 19 mm joilloin pieni kala ei jää katiskaan ? Wekessähän kun yksi pyyntitehokkuuden pointti on nimenomaan se että sinne jää todella pientä kalaa ja niiden perässä isot tulevat ilmaiselle aterialle, ja tässä apilassa se ei kyllä niin erikoisesti toteudu. Ja sen takia esim itse syötitän nuo katiskat mullinherkulla.
Katiska kyllä näyttää hyvältä ja varmasti on pyytäväkin mutta itse en uhraisi 110€ tuollaiseen katiskaan, kun samalla rahalla saisi sen aidon weken. Mutta tämä on vain mun mielipide, jokainen tehköön ratkaisun oman mielipiteensä pohjalta
Ja mitä tuohon Kemun juttuun tulee. Yhden päivän saaliin perusteella on ihan turha sanoa katiskasta mitään, se tiedetään kokemuksesta. Aikoinaan noita kun tuli hoitokalastuksen merkeissä pidettyä kymmeniä, niin saalis vaihteli päivittäin jopa kymmeniä kiloja katiskojen kesken, vaikka olivat ihan vierekkäin. Pitempi aikaisella testillä voisi saadakkin luotettavia tuloksia. Ja jtn häikkää on kyllä pyytäjässä tai Wekessä ollut jos ei ole kuin pari särkeä sinne saanut menemään...