Erälehteä en lue kovinkaan,paljon, koska siinä mainostetaan jotakin valmistajan tuotteita, esim tuossa Erälehden uusimmassa painoksessa 14/2010. Rapalan tekemistä vieheistä oli todella monta kuvaa, vaikka ei olisikaan pärjännyt. Sijoitukset rapalan osalta muutenkin epäilytti todella paljon, esim. tuo rapalan trolls-to-minnow olisi muka hakannut pienvalmistajien tekemiä vaappuja?
, Kyllä minun kokemuksien perusteella pienvalmistajien tekemillä kuhavaappuilla tulee huomattavasti paremmin kalaa kuin tuollaisella rapalan vaapulla.
Kiitos kumminkin kuha kalle, mutta haluaisin jotakin varmaa omaakokemusta tästä asiasta, että mikä olisi hyvä ja mikä ei. Selvisi sitten kumminkin se, että en osta firelineä. 
Tästä alkoi koko "off topic"-keskustelu. 15-vuotias kalastajan alku kertoo syvällä rintaäänellä kuinka hänen kokemuksensa mukaan... Ja lehdessä on kuitenkin miehiä jotka tekevät testejä, esittelyjä sekä juttuja lehteen ammatikseen, ja täysin puolueettomasti. Syyn tähän puolueettomuuteen kerroin jo aiemmin.
Kokemuksia saa ja pitää esittää, mutta kuitenkin niin ettei kukaan niitä ota, tai pidä ainoina oikeina tapoina tai sitten ainoina ja oikeina vieheinä kyseisiin tarkoituksiin. Ja vielä kun niissä vakuutteluissa olisi vielä jokin edes pieni asiaa tukeva perustelu, eikä vain huitaisu että, minun mielestä näin vain on.
Ja viisi kuusi viestiäsi luettuani, en nyt kovin ammattimaista kuvaa saati kymmenien vuosien kokemusta uistimista tai kalastuksesta yleensäkään saanut.
No, totean vielä, että moderaattoreille sattuu virheitä ja he varmastikin myöntävät ne. Ja "off topickkeja" lietsovat yleensä ne jotka eivät mistää juuri mitään tiedä.
Jerkkejä mä tilasin tuolta
http://www.outdoorworld-danmark.com/default.aspx?load=main&data=ProductInfo&key=Jerkbait_130110 ja ihan kelpo pelejä ovat. Suspina/uppoavana toimivat matalassakin ja uinti ei vaadi kovinkaan ihmeellistä opetelua.
Vapana ollut RST:n Jerk 6`6" up to 120gr. Ja kelana toiminut vasuri Amban 5601C JB, koska normi Amboista IAR:rä ei oikein tykkää siitä repimisestä kovin kauaa. Yksi jo repes. Nämä nyt ihan omana mielipiteenä.