Chat

Author Topic: Kiellajoki,Peltojoki ja Luomusjärvi  (Read 28325 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jallu07

• View Profile
Kiellajoki,Peltojoki ja Luomusjärvi
« on: September 04, 2009, 21:04:10 »
Kyseiset paikat tuli kokeiltua elokuun alussa peltojoki antoi pientä harria perholla ei muuta, kiellajoki ei yhtää kalaa, mutta edellisenä päivänä joku oli saanut heti kiellan sillan alta 1,5kg taimenen mikä on sielä jo iso.Luomusjärvi ja sen pienet joet antoi tammukkaa isoin noin 600g, paikalliset käy kyseiseltä järveltä kalastamaasa isompaa taimenta, harria ja rautua jota voi helposti saada esim rannalta heittämällä. Siinä muutama paikka syyskuulle jos joku on sinne menossa ruskaa katsomaan, virveli toki mukana. Suosittelen, että Kiella ja Peltojoki kannattaa jättää väliin ja mennä suoraan Luomusjärvelle. Matkalla kannattaa pysähtyä ivalojoella tai juutuanjoella jos mielii ISOA taimenta.Piis.

myllykoski

• View Profile
Vs: Kiellajoki,Peltojoki ja Luomusjärvi
« Reply #1 on: October 28, 2009, 19:08:43 »
Itse olin kalassa kesällä kielajoella ja peltojoella kielajoesta sain taimenen 1,080kg 51cm joku muukin oli näköjään saanu n.700g taimenen kun siel oli ruodot maassa ja siellä uistinta seuraili myös isot harjukset n.45cm. Tosin sinne hyville paikoille saa kävellä pitkän matkan tuli sieltä myös muutama n.20cm taimen. Peltojoelta tuli sellasta 15-25cm
pikku taimenta toistakymmentä tosin se paikka oli merkityn reitin varrella eikä siitä ollu tielle kun 5,5km. Mun mielestä kannattaa käydä kielajoella kalassa tosta luomusjärvestä en itse tiedä mitään.

Micko

• pilkki
    • View Profile
« Reply #2 on: November 28, 2009, 23:34:15 »
Kyseiset paikat tuli kokeiltua elokuun alussa peltojoki antoi pientä harria perholla ei muuta, kiellajoki ei yhtää kalaa, mutta edellisenä päivänä joku oli saanut heti kiellan sillan alta 1,5kg taimenen mikä on sielä jo iso.Luomusjärvi ja sen pienet joet antoi tammukkaa isoin noin 600g, paikalliset käy kyseiseltä järveltä kalastamaasa isompaa taimenta, harria ja rautua jota voi helposti saada esim rannalta heittämällä. Siinä muutama paikka syyskuulle jos joku on sinne menossa ruskaa katsomaan, virveli toki mukana. Suosittelen, että Kiella ja Peltojoki kannattaa jättää väliin ja mennä suoraan Luomusjärvelle. Matkalla kannattaa pysähtyä ivalojoella tai juutuanjoella jos mielii ISOA taimenta.Piis.

Taisin minä olla joka sen taimenen sillan alta sai. Laksilta olin tulossa ja aattelin että käväsen kielalla kahvilla ja muutaman heiton teen kielajoessa. Tuttu paikka nii kyllähän siitä saa kalaa. Mitä enemmän kulkee sitä enemmän saa kalaa. Kielajoki on kyllä aikas haasteellinen joki mutta niksit ku oppii ja tuntee joen niin antaa joskus hyvinki kalaa. Suosittelen käymään! Hyvä välietappi vaikka norjan reissulle.

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #3 on: November 29, 2009, 14:35:18 »
Luomusjärvelle piti reissu tehdä jo viime kesänä, mutta en silloisella autolla kehdannut lähteä pitempää reissua ajamaan. Nyt on eri auto alla, joten eiköhän tuonne ainakin viikonloppureissu ole tiedossa..  :-)

Kyytiläisiäkin mahtuu mukaan.  :wink:

Uippa

• View Profile
« Reply #4 on: December 04, 2009, 16:11:13 »
Kyllä Kiellajoella on kalaa itellä suurin harjus 1,4kg 54cm ja suurin kaverin saama taimen 2,480kg
Eikä sitä tarvi kävellä kun kilsa pari.

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #5 on: July 28, 2010, 23:01:12 »
Ensi viikonloppuna Percan kanssa luomusjärvelle ponttooniveneen kanssa seikkailemaan, toivottavasti jotain saadaankin..  :-D

jaska111

• View Profile
« Reply #6 on: July 31, 2010, 12:14:26 »
peltojoelle tarkoitus lähteä niin millaista lupaa sinne tarvis? millaisia majoituksia?

_mb250_

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: August 01, 2010, 15:43:11 »
Giellajohkasta ei oo kyllä itelläkään kovin hyviä kokemuksia :) kesäkuussa 3vrk uistattelin siellä nii muuan pikku tärppi vaan.....

Fisumiäs

• oon oppinu tänä keväänä keulimaa
    • View Profile
« Reply #8 on: July 11, 2013, 00:22:40 »
Sinne Kielajoelle kannattaa mennä muunki takia ku kaloje nimittäin poronkäristyksen! En ole ikinä syönyt niin hyvää ruokaa kun kielatuvan poronkäristys. Olisi ensi vuonna tarkoitus lähteä kaverin kanssa sille alueelle kalaan kun saadaan autokortit. Ajateltiin että tuolle peltojoelle oltaisiin menty. Onko kukaan käynyt tuolla peltojärvellä asti jos sieltä tulisi isompia taimenia ja harreja. Mistä tuolta saisi rautua?
« Last Edit: July 11, 2013, 00:30:50 by Fisumiäs »
<><   <><   <><    <><
  <><   <><   <><

center>