Vastataan nyt kehitys-threadiin, vaikka mitään suoraa päätöstä kehitystyön jatkamisesta ei ole. Ei sitä ole lopetettukaan, koska uutta järveä olen tehnyt tässä iltapuhteina. Janne väkersi myös ennätysten hallintaan parempaa työkalua. Ehkäpä tuo episodi vähitellen pyyhkiytyy mielestä. Toivottavasti meidän tiimi saa nyt keskittyä kuitenkin liigaan ja pelaamiseen ja hauskanpitoon siinä missä muutkin, eikä mitään vastaavia selkkauksia enää tapahdu. Tai jos tapahtuu, niin minulle suoraan YV:nä, eikä mitään julkista suunsoittoa palstoilla.
---------------
Sohjokauhaa ei tule, se on mielestäni täysin epäolennainen asia. Onhan sillä joskus eroa, että jättääkö sohjot avantoon vai ei, mutta pelissä se merkitys hukkuu vain miljoonaan muuhun muuttujaan. Ei siis tule.
Sitten Salakan kysymyksiin vastaukset:
1. Olisiko tulevaisuudessa mahdollisuutta saada "pelaajien" äänet On/Off, yli vuoden pelannut peliä ilman ääniä.
Miksi? Pelkkä tuulenkohina samplena on kyllä sen verran tylsä, että miksi edes sitä sitten kuuntelemaan. Itselläni on yleensä aina kaikki äänet pois, kun pelaan..
2. Tämä saattaa olla omaa harhaa, joka vesistössä on ns. varmat paikat mistä tulee kalaa aina. Sitten omat suosikki paikat"ei niin yleiset" mistä ei saa enää kirveelläkään kalaa muutakuin hyvällä tuurilla, eikä aina tuurillakaan. Aina uuden version ilmestyessä "varmat" otti paikat vähenee.
Pelin engineä muutellaan koko ajan realistisempaan suuntaan. Yleensä tuollaiset suoltopaikat ovat syntyneet vahingossa ja niitä sitten fiksaillaan mm. nykyään käyttämällä antihotspoteja tai sitten pienentämällä parvien sädetta / kalatiheyttä jne.. Esim. nyt merellä on ihan liian "hyvä" paikka (tosin itse olen monesti voittanut meren, kun olen antanut massojen pilkkiä sumpusta). Kalaparvien syvyyksiä on voitu vaihdella (kirret, siiat) jne.. Usein kalojen lukumäärään en kajoa, mutta jos poistan jotain, niin yleensä lisään niitä myös toiseen paikkaan. Moni ei ole edes kokeillut "uusia paikkoja" vanhoista järvistä. Kaikki menevät kökkimään niillä 0.55 version ajoista tutuille ottipaikoille ja valittavat kun kalaa ei tule. Kannattaisikohan jatkaa etsimistä... järvien versionumeroita on nostettu koko ajan ja muutoksia niihin tehty. Vasta sitten kun voiton saa järvestä eri strategioilla, eikä kalat sumppuunnu yhteen pieneen paikkaan (poikkeus Lehmilampi, joka on IRL hyvin lähellä tuota mitä pelissäkin..). Peli on vielä "beta" ja siksi tätä säätöä tapahtuu. Ei kiusalla, vaan pelin parantamisen vuoksi.
3. Onko toukan käyttäytymistä muutettu uusimmassa versiossa?
Muistaakseni on. Sen pitäisi pysyä koukussa paremmin ja kulua hitaammin. En tiedä sitten toimiiko niin...
4. Realistisuutta hakiessa olisi hyvä ottaa huomioon reissu kohtaiset pilkkivälineet, pitäisi olla mahdollisuus ottaa sellaiset välineet mukaan kuin itse haluaa.
Jos lähtee haukea pilkkimään niin ei kannata ottaa morri vapaa mukaan. Pitäisi pystyä ottamaan esim. 2 räsästä mukaan jättäen jotain pois.
Tuo vaatisi erityisen käyttöliittymän. Samalla pitäisi myös luopua kokonaan nykyisestä systeemistä. Myös pilkkejä tulisi tehdä lisää jne.. tämän uudistuksen teko veisi arviolta 3-4kk kehitystyötä VÄHINTÄÄN. Sitten vielä päälle kaikki taulukoissa olevat pilkkikohtaiset vakioinnit sun muut.. voin kyllä melko suoraan sanoa, että "saa joku muu tehdä pelin, jossa tällainen toiminto on". Meillä on nyt halu kehittää peliä eteenpäin, eikä muokata jo olemassa olevaa.Ei siis tule toteutumaan.
4.1 Jään vahvuus saattaa vaihdella paljonkin järven eri paikoilla. Erikokoisten kairojen myötä tällä pitäisi olla merkitystä.
Kyllä. Tämä tulee peliin jossain vaiheessa. Syksyn peilijäille tulee siis vielä joskus eduksi se, että kairaus on nopeampaa. Kevään kohvajäille saa sitten varata kunnon pitkät pyörittelyt, varsinkin pohjaankairauksen jälkeen.
5. Tulevaan made pilkintään, kuinka pimeää tulee olemaan? Nykyinen pimeys ei omasta mielestä riitä.
No se pimennys nyt on helppo tehdä. Ongelmana on lähinnä se, että tuo nykyinen directX 7 yhteensopivuus ei tue niitä valoefektejä, mitä me tahdottaisiin.. ts. hiiren osoitin olisi ikäänkuin "taskulamppu", joka valaisisi ympäristöä. Tämän osalta on vielä kehitystyö kesken. Kun se alkaa ratketa, niin siitä kyllä infotaan erikseen.