Chat

Author Topic: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread  (Read 108197 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maakari

  • Posts: 37
  • Pilkillä on hyvä olla.
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #180 on: December 29, 2009, 14:20:29 »
Olikosiko tälläinen mahdollista jossain vaiheessa. Kun on enemmän kalaa pitkällä matkalla kun kävelee väsy iskisi nopeammin pilkkijään, kun se nyt väsyy samalla tavalla kokoajan

Hmm... itse en näkisi tätä kovinkaan tarpeelliseksi. Ei kymmenen kiloa kalaa paljoa pilkkijää hidasta, taino riippuu pilkkijästä.  :wink:
Eri tietenkin kun on 30 kg kalaa pussukassa niin se voi hieman taivalta vaikeuttaa, mutta onkohan niin suuria saalismääriä tulossa...
Tunnetaan myös nimellä Herkko pelipiireissä.

HaukiUkko

  • Posts: 12
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #181 on: December 29, 2009, 14:38:34 »
Olikosiko tälläinen mahdollista jossain vaiheessa. Kun on enemmän kalaa pitkällä matkalla kun kävelee väsy iskisi nopeammin pilkkijään, kun se nyt väsyy samalla tavalla kokoajan

Hmm... itse en näkisi tätä kovinkaan tarpeelliseksi. Ei kymmenen kiloa kalaa paljoa pilkkijää hidasta, taino riippuu pilkkijästä.  :wink:
Eri tietenkin kun on 30 kg kalaa pussukassa niin se voi hieman taivalta vaikeuttaa, mutta onkohan niin suuria saalismääriä tulossa...

Ei paha idea minun mielestä, koska jos nytkin 120min MM on 67kg. Kyllä se minun mielestä ukon kuin ukon tahtia hidastais  :wink:

Edu

  • Posts: 271
  • 4kg
    • MSN Messenger - edu-kettunen@hotmail.com
    • View Profile
    • Kalassa.net
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #182 on: December 29, 2009, 22:47:20 »
Onkin hyvä että ennätykset nollaantuu, koska nykyisiä ennätyksiäni minun on hankala rikkoa.
...

jhaapanen

  • Posts: 50
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #183 on: January 04, 2010, 17:13:16 »
Potkukelkka!
Alkaa tympäännyttään kävellä hitaasti (lue: liian hitaasti) pilkkipaikalle!

Patte123™

  • Kalassanet Ry jäsen
  • *****
  • Posts: 232
  • entinen auto..
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #184 on: January 04, 2010, 17:15:38 »
Potkukelkka!
Alkaa tympäännyttään kävellä hitaasti (lue: liian hitaasti) pilkkipaikalle!
muistaaksenu mikko sanoi että mitään apujuttuja paikalle pääsyyn ei tule.
Syö särkeä se kasvattaa järkeä.
Oma blogi: http://www.kalassa.net/patte/

jhaapanen

  • Posts: 50
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #185 on: January 04, 2010, 17:19:38 »
Potkukelkka!
Alkaa tympäännyttään kävellä hitaasti (lue: liian hitaasti) pilkkipaikalle!
muistaaksenu mikko sanoi että mitään apujuttuja paikalle pääsyyn ei tule.
No se meni sitten ohi vaikka yritin tossa melkein koko aiheen läpi lukasta

Eetu93

  • Posts: 142
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #186 on: January 04, 2010, 21:17:53 »
Saiskos tietoja siitä miten on latauksia tullut 0.75 ja 0.751:stä? Ja mikä mahtaa olla kaikkein ladatuin versio?

Pietari

  • Posts: 87
  • "Koivusaaren kuningas"
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #187 on: January 04, 2010, 21:50:49 »
Saiskos tietoja siitä miten on latauksia tullut 0.75 ja 0.751:stä? Ja mikä mahtaa olla kaikkein ladatuin versio?

"Pelin 0.75 versiota on ladattu jo lähes 65 000 kertaa" (18.12.2009)

Pietari

Eetu93

  • Posts: 142
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #188 on: January 05, 2010, 11:41:17 »
No joo... olin unohtanut tuon. Silti haluaisin uteliasuudesta tietää mikä on ladatuin versio.

Pietari

  • Posts: 87
  • "Koivusaaren kuningas"
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #189 on: January 06, 2010, 14:11:46 »
No joo... olin unohtanut tuon. Silti haluaisin uteliasuudesta tietää mikä on ladatuin versio.

Samasta "Propilkki" linkistä tuolla ylhäällä löytyy myös tällainen tieto:

"14.4. 2008 lyhyttä aikaa ennen 0.6 version julkaisemista peliä on ladattu jo lähes 240 000 kertaa."

Pietari

lareman

  • Kulunnan kaivohauki
  • Posts: 505
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #190 on: January 06, 2010, 14:53:06 »
No joo... olin unohtanut tuon. Silti haluaisin uteliasuudesta tietää mikä on ladatuin versio.

Samasta "Propilkki" linkistä tuolla ylhäällä löytyy myös tällainen tieto:

"14.4. 2008 lyhyttä aikaa ennen 0.6 version julkaisemista peliä on ladattu jo lähes 240 000 kertaa."

Pietari
Mutta eihän tuossa puhuta ladatuimmasta versiosta mitään...

Pietari

  • Posts: 87
  • "Koivusaaren kuningas"
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #191 on: January 06, 2010, 15:20:51 »
No joo... olin unohtanut tuon. Silti haluaisin uteliasuudesta tietää mikä on ladatuin versio.

Samasta "Propilkki" linkistä tuolla ylhäällä löytyy myös tällainen tieto:

"14.4. 2008 lyhyttä aikaa ennen 0.6 version julkaisemista peliä on ladattu jo lähes 240 000 kertaa."

Pietari
Mutta eihän tuossa puhuta ladatuimmasta versiosta mitään...

Ei. Väittikö joku niin...?

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #192 on: January 06, 2010, 16:54:37 »
0.75 versiota on ladattu 80 900 kertaa tähän päivään mennessä.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Vartti

  • Posts: 21
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #193 on: January 06, 2010, 22:03:41 »
En tiedä onko tätä vielä sanottu, mutta olisi mukava saada ne heikot jäät tähän esim. tummina kohtina jäässä tai täysin sulana. Realistinen peli kun kerta on niin pitää sitten olla varovainenkin ettei mene virtapaikkoihin. Tuntuu jotenkin liian helpolta juosta vain järven yli ilman huolen häivää. Kiitoksia

LonGero

  • Posts: 3
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #194 on: January 07, 2010, 15:59:15 »
Tämmösiä kehitysideoita / kysymyksiä tuli mieleen, piti oikein tätä varten rekisteröityä foorumille. Ei sattunut silmään ainakaan tässä ketjussa että näitä olisi vielä ollut.

- Hahmon ominaisuuksien kehitys. Toisi yksinpeliin uutta intoa ainakin siksi aikaa kun hahmo on kehitetty "tappiin". Kehitettävinä ominaisuuksina esim. yleinen pilkkimistaito (eli korvaa hieman esim. vääränlaista pilkin nostelutahtia), (ison) kalan ylössaaminen, kunto (kuinka nopeasti väsyy juostessa), näppäryys (pilkin vaihto, toukan pujotus, kalan pois otto. Tämä tosin aika marginaalinen ja ehkä turha kun ajat nyttenkin jo niin lyhyitä.). Näissä määreissä pystyy ainakin pelaamaan ihan prosenteilla eli voisi pystyä sovittamaan peliin aika mukavasti sisään? Maksimiparannus ominaisuuksiin voisi olla +30-50% verrattuna perushahmoon. Toinen asia sitten olisi että tämän kanssa pitäisi moninpeliin lisätä valinta käytetään / ei käytetä kehitettyjä ominaisuuksia.

- Kova lumisade pidemmän aikaa -> poispäin kävely hitaampaa kuin meno.
- Kova pakkanen -> pilkin käsittely hitaampaa (toukan / pilkin vaihto)

Tuossa nyt jotain. Sitten olisi pari kysymystä mihin ei tullut haulla täyttä selkoa jos ne saa tähän heittää perään.

- Tuleeko surviaisen toukka pelissä laitettavaksi koukkuun kuten nykyiset toukat, vai poikittain kuten yleensä elävässä elämässä tehdään?
- Kirjolohi on luonnossa melko liikkuvainen kala jota ei yleensä tarvitse pahemmin metsästää vaan sitä voi odotella vaikka yhdellä reiällä, onko pelissä näin vai vaatiiko kirjo ainakin pientä reikien kiertämistä?

jarmoankka

  • Ädin kielen opetaja
  • Posts: 1018
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #195 on: January 07, 2010, 17:45:36 »
Tota, eikös siinä juuri niin luekin????
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

jarmoankka

  • Ädin kielen opetaja
  • Posts: 1018
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #196 on: January 07, 2010, 18:00:49 »
Tota, eikös siinä juuri niin luekin????

Sori, joo ei siinä luekaan alkupituutta, mutta mitäs sillä on käytännössä merkitystäkään? Siis ihan oikeesti? Jäälle tulee mentyä joka tapuksessa:)
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

karib

  • Sauna-kyborgi
  • Posts: 280
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #197 on: January 07, 2010, 18:54:51 »
Pelin pituuden voi helposti arvioida jäälle tultuaan, kun katsoo virtuaalikelloa.
Suurin osa peleistä pelataan kuitenkin kevät aamuna.
Tästäkin on ollut puhetta verkkopeleissä ja neuvottu katsomaan, mutta ei se vaan näytä menevän ymmärrykseen.
 

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #198 on: January 07, 2010, 19:00:52 »
Hahmonkehitys on ollut tulossa peliin ihan alusta asti. Mulla on laadittuna monien eri "skillien" kehitykset ja "synergiat" eri taitoluokkien välillä jo valmiiksi. Ne tulevat ehkä 0.9 versiossa..

Lämpötilamittarin toiminnot ovat vielä kesken ja suunnittelematta. Tulevat aikanaan, kunhan keksitään hyvä tapa toteuttaa ne.

Lumen vaikutus kävelyyn pitäisi yhdistää myös siihen, ettei metsässä kannata kulkea, jos on paljon lunta + moottorikelkan urat jne.. tämän toteutus jäänee 1.0 jälkeiselle ajalle, jos tulee laisinkaan. Nämä ovat niitä "työläitä", mutta vähämerkityksellisiä uudistuksia, jotka on lykätty myöhemmäksi ajaksi, jos pelillä suosiota vielä riittää.

Surviaista ei voi liikuttaa toukassa, vaan se vaihtuu aina kokonaan. Kalat voivat "napsia" sitä lyhyemmäksi, kunnes loppuu kokonaan.

Pelissä kirreä voi pyytää menestyksekkäästi kahdella eri tavalla: 1) pysyy paikoillaan hyväksi tiedetyllä ottipaikalla ja saa kalaa ... tai 2) kairaileee aktiivisemmin ja käyttää vanhoja reikiä ja tällä tavalla etsii kalat. Molemmilla tavoilla voi menestyä, kuten IRL.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Pike

  • Posts: 843
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #199 on: January 07, 2010, 20:15:26 »
Tää voi kuulostaa tyhmältä, mutta pistä sanoista tuo IRL tulee, tarkoittanee oikeassa maailmassa, mutta mistä sanoit, in real vai mistä?  :?

Eetu93

  • Posts: 142
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #200 on: January 07, 2010, 20:20:04 »
In Real Life

Nega tive

  • Guest
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #201 on: January 08, 2010, 14:53:07 »
onko vielä tarkempaa tietoa mllo se on valmis :?
kysympä vaa kun enkat meni ku meni kone sekasin ois kiva ku muiltaki menis :lol:

Juketsi

  • Posts: 36
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #202 on: January 09, 2010, 00:07:47 »
-Syvyys metreinä ja pilkin syvyys.
-Toiminto, että avoimet verkkopelit voisi hakea suoraan pelin kautta.

karib

  • Sauna-kyborgi
  • Posts: 280
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #203 on: January 09, 2010, 01:10:15 »
-Syvyys metreinä ja pilkin syvyys.
-Toiminto, että avoimet verkkopelit voisi hakea suoraan pelin kautta.
Tuohon syvyys metreinä ja pilkin syvyys, voin sanoa ainoastaan sen, että syvyysmittarin
maksimi syvyys on 20 metriä, pilkin syvyyden näet karkeasti tuosta syvyysmittarin pilkistä.
Ethän IRL pilkilläkään tiedä pilkin syvyyttä sentin tarkkuudella :-).

Pike

  • Posts: 843
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #204 on: January 09, 2010, 12:37:52 »
In Real Life

Tyhmä mä, ajattelin kaikki in real ice ja fishing. mut ei tullu mieleen in real life  :oops:

TuhlaajaPoika

  • Posts: 26
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #205 on: January 18, 2010, 07:35:53 »
ensin kiitos kehitystiimille hienosta pelistä, aivan mahtavaa että jaksatte vääntää lukemattomia tunteja meidän kaikkien iloksi. syvä kumarrus ja KIITOS.

Verkossa pelaillessani kävi mielessä pari ajatusta:

-tätä on aiemminkin toivottu, mutta kaikkien avointen hostien hankkiminen vaatisi varmasti yhden serverin johon hostit imoittaisivat itsensä -> ehkä liian suuritöinen ja jonkun pitäisi hostata se serveri. Mutta olisiko mahdollista että koodaisitte siihen osoitelistaan ominaisuuden että se tarkistaisi kaikki listassa olevat osoitteet ja ilmoittaisi onko joku niistä auki? esim nappi "tarkista" ja sit se pingaa kaikki...
-olisiko mahdollista että autohostissa pelaajat voisivat vaikuttaa seuraavaan kenttään, esim joku pikainen äänestys edellisen päätyttyä

tämmösiä mulla ja jatkakaa samaan malliin.

Nimimerkki

  • Posts: 7
  • ~
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #206 on: January 23, 2010, 18:00:24 »
Onko mahdolista, että tulevissa versioissa jos tulee iso kala niin koukku vääntyisi? :roll:
:)

Zintti

  • Sumuisten selkien gorilla
  • Posts: 587
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #207 on: January 23, 2010, 18:09:08 »
Eikös se olisi sama saia kuin jo nykyinen tapahtuma "irtosi" :roll:

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #208 on: January 23, 2010, 18:09:23 »
Host-listaus on tulossa vielä joskus.

Auto-host -äänestys-moodi myös on suunniteltu, mutta vielä tekemättä.

Koukunvääntymistä ei tule. Kala vain karkaa and that's it. Yksi syy karkaamiselle voi olla mm. tuo koukun suoristuminen, mutta se vaatii vähän mielikuvitusta.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Hoksaahven

  • Pateniemen suurustykistön kenraali
  • Posts: 385
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.8 kehitys-thread
« Reply #209 on: January 23, 2010, 22:20:55 »
tuleeko pp2 koskaan meritaimenta

 



center>