Chat

Author Topic: Tyhmiä kysymyksiä, fiksuja vastauksia.  (Read 104601 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Tauno Korpisorsa

• View Profile
Vs: Tyhmiä kysymyksiä, fiksuja vastauksia.
« Reply #120 on: February 14, 2012, 12:23:11 »
Mikä resoluutio mahtaa riittää että saan toimimaan widescreeninä? Mulla on koneena HP elitebook 8440p.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #121 on: February 14, 2012, 12:26:09 »
No se riippuu sen näytön pystyresoluutiosta muistaakseni suoraan. Esim. mun miniläppärissä ei riitä pikselit, mutta F-S:ssä pyörii ihan normaalisti. Eli pelin pystyreso on se minimi.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #122 on: February 21, 2012, 19:55:04 »
Mistä tällainen herjaus johtuu:

"Your game is not anymore on public hostlist: Tarkistussumma virheellinen."

Shark

• Korrostan
    • View Profile
« Reply #123 on: April 08, 2012, 20:50:33 »
Toisen kerran antoi tämmösen ilmotuksen chättiin, molemmilla kerroila minusta kyse, 1. kerrala hosti ei tainu muistaa lähettää tiedostoa:

"Automatic report
Client fish count mismatch reported automatically by Shark. GAME HOST: Please send file file static/fish_error.txt to [email protected]"

Koskaan en ole nähny vastaavaa viestiä muila, eikä ole aikasemmissa versioissa näkyny...
Jovain.

Shark

• Korrostan
    • View Profile
« Reply #124 on: August 31, 2012, 10:27:02 »
Eilen hostailin peliä ensimmäistä kertaa sitten viime kevään, ja kun Pitkälammen meinasin järveksi valita, niin sitäpä ei näkynyt koko listassa. Joku viisas sitten kertoi, että mulla oli versio 0.9, niin kuin näkyi olevankin. Mutta lisäksi omasta järviversio-listasta löytyi "pitkälampi v0.2", ennätyksistä löytyy myös pitkälampi. PP:tä avatessa näyttää versioksi 0.9, mutta keväällä tuo 0.91 tuli kyllä latailtua. Enkä ole kesän aikana koskenut koko ohjelmaan, ei kai se itsestään vaihtele versioita? Pitänee ladata 0.91 uusiksi, kummallinen homma kuitenki...
Jovain.

.

• View Profile
« Reply #125 on: September 01, 2012, 18:55:40 »
Olis tyhmä kysymys : miksi pelini buggaa (sammuu) kun olen hostannut noin 50 tuntia?Ps. olen huomannu että jollain on ollut jopa 500 tuntia pystyssä?Eli nyt FIKSUJA vastauksia.Kiitos.

Veijo Esso.

• View Profile
« Reply #126 on: September 04, 2012, 14:41:19 »
Mulla ois propilkin kanssa tämmönen ongelma: Elikkä kone pysäyttelee peliä itsestään eli jos olen juoksemassa esim. punnituspaikalle peli pysähtyy ja kun jatkuu hyppän sen matkan eteenpäin, mitä ukko olisi oikesti siinä ajassa juossut, samoin jos pilkin peli pysähtyy aina tasan 10 sek, ja jatkuu normaalisti, haittaa pilkintää. Lisäksi ongelma ilmenee myös yksinpelissä eli ei pelkästään nettipeleissä ja joskus jopa päävalikossa. Olen postanut pelin ja ladannut uudestaan ei auta. Missä vika?  :?

Jankova

• Yölinnun laulaja
  • Minä ja minun mielikuvituskaveri.
    • View Profile
    • Email
« Reply #127 on: September 04, 2012, 17:36:57 »
Luulisin että olisi käyttöjärjestelmän laitto uusiksi. Yleensä auttaa... :-)

ChristaNou

• View Profile
    • Team Roto - Kaikki on voitettavissa.
« Reply #128 on: September 06, 2012, 18:01:07 »
Kyllä uudelleen asentaminen aina auttaa siis käyttiksen, mutta aikas radikaalia lähtee suoraan siihen. ensinnäkin putsailetko koskaan konetta,lähinnä rekisterin puhdistus vois auttaa. Koska kun winalle asennellaan ja poistellaan ohjelmia niin niistä jää aina jälet rekisteriin. ja ne samat ongelmat tulee sieltä kautta näkyviin vaikka propilkin asentaisinkin uudstaan. Elikkä ehdottasin, että putsailet koneen vaikka tuolla http://www.eusing.com/free_registry_cleaner/registry_cleaner.htm
sen jälkeen vasta asennat pilkin...jos et ole koskaan puhdistanut koneen rekisteriä niin vaikkaan että virheitä tulee aikas lailla :)

Jos kone rupee heittämään joskus sinistä ruutua ja puuttaa itsensä sen jälkeen niin silloin alkaa olla winan uudelleen asennus jo lähes pakollinen paha :P

Terv
Lassi
« Last Edit: September 06, 2012, 18:03:03 by Christa »

"Kilpailuhenkee kun haluun olla parempi, mut' välillä vedän henkee ja osaan sanoo anteeksi"

Holssi

• Tu(r)skan pamputtaja
    • MSN Messenger - holssi1@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #129 on: September 06, 2012, 19:03:03 »
Mulla ois propilkin kanssa tämmönen ongelma: Elikkä kone pysäyttelee peliä itsestään eli jos olen juoksemassa esim. punnituspaikalle peli pysähtyy ja kun jatkuu hyppän sen matkan eteenpäin, mitä ukko olisi oikesti siinä ajassa juossut, samoin jos pilkin peli pysähtyy aina tasan 10 sek, ja jatkuu normaalisti, haittaa pilkintää. Lisäksi ongelma ilmenee myös yksinpelissä eli ei pelkästään nettipeleissä ja joskus jopa päävalikossa. Olen postanut pelin ja ladannut uudestaan ei auta. Missä vika?  :?

Mulla teki samanlaista silloin kun oli pentium 4 vanhempi prosessori ja se oli osittain palanut... heti kun vaihdon prosessorin niin rupes pilkkikin toimimaan
Se tapahtuu koska sen ei odoteta tapahtuvan. Se tapahtuu koska sen odotetaan tapahtuvan tai sitten se tapahtuu koska se vaan tapahtuu.

reekfish

• View Profile
« Reply #130 on: November 26, 2012, 19:04:39 »
minten toi päivitys ladataan kun mulla on v0.9 ja uutisissa lukee että v0.95 on julkaistu

Lape_

• Ylioppilas Larvanto
    • View Profile
« Reply #131 on: November 26, 2012, 19:16:11 »
minten toi päivitys ladataan kun mulla on v0.9 ja uutisissa lukee että v0.95 on julkaistu
Samalla tavalla miten latasit sen 0.9:n.  :-) Se vaan ilmottaa että entinen versio on koneella ja että päivitetäänkö, siihen tietysti kyllä.
"Sormet jäässä, pakkassäässä..."

reekfish

• View Profile
« Reply #132 on: November 26, 2012, 20:05:46 »
joo kiitti kovasti

Vikke

• Kiiskimaisteri
  • Kurikan Urheilukalastajat
    • MSN Messenger - vikke-95@hotmail.com
    • View Profile
    • Kiinnike-Heinonen Oy
    • Email
« Reply #133 on: December 27, 2012, 17:33:30 »
Pro Pilkki yrittää sanoa sopimusta irti uuden kannettavan ja Windows 8:n kanssa.

Kaikki toimii vallan mainiosti siihen asti, kun ladataan järvelle pääsyä.
Latauksen loppuvaiheessa lataus ja musiikki pätkäisee.
Kone tilttaa eikä auta, kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen.

Kokeiltu on jo useamman kerran ja aina sama juttu.
Mikähän mahtaa olla vikana ?
"Suurta saalista
tärkeämpää on se, kuinka paljon kala tarjoaa urheilua pyytäjälleen." -Alex Hintze

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #134 on: December 27, 2012, 18:20:53 »
Kuulostaa ajureiden päivitystarpeelta jälleen kerran.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

niminen

• View Profile
« Reply #135 on: January 06, 2013, 15:38:56 »
Tsaude! Asentelin tuon 0.95 version ja nyt koko peli tökkii ja paljon, asentelin pari kertaa uudestaankin eikä vaikutusta. Kovin on robottimaisia liikkeitä madosta pilkkijään...

Nileksi

• Guest
« Reply #136 on: January 06, 2013, 21:14:48 »
Ootko näyttiksen ajureita päivitelly? Useimmiten syy on niissä.

Oscari

• ...from finland, no panic!
    • View Profile
    • Email
« Reply #137 on: January 08, 2013, 12:08:47 »
Taas pitää kysellä neuvoja. Sain tuon Win8 pelittämään, niin piti sitten laittaa tää uusin F-Secure, huoh!!
Pääsen nyt kyllä pelaamaan, esim. Kaitsun serverille, jonka ip on osoitelistalla. Mutta julkisia pelejä en saa näkyville, enkä omaapeliä julkisille. Omaa osaamattomuttanihan tämä on mutta jos joku osaa neuvoa niin, Isot Kiitokset!!
Olen yrittänyt säätää Windowsin palomuuria, mutta ei ole auttanut?
Enkä tarvitse neuvoja tyyliin, "mitäs laitoit F-securen, poista se".

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #138 on: January 08, 2013, 12:27:27 »
Asetusten säätäminen ilman konetta / versiota / ongelmaa on aika mahdotonta, ts. etätuki pitäisi saada f-securelta, ei meiltä. Omalta kohdaltani voin sanoa, että KOSKAAN IKINÄ MILLOINKAAN MISSÄÄN TILANTEESSA en tule asentamaan F-securen tutkaa omalle koneelleni.

Oscari

• View Profile
    • Email
« Reply #139 on: January 08, 2013, 13:05:24 »
Mikolle. En minä todellakaan mitään etätukea ole pyytämässa, kyselin vain josko joku olisi saanut pelin toimimaan kokonaisuudessaan uudella F-securella.
En ole syyllistämässaä Procyonilaisia, olette tehneet hienon pelin ja olen myös tukenut pienellä summalla työtänne, ja aion tukea vastaisuudessakin.
Vanhalla käyttikselläni(win7) ja vanhalla F-securella kaikki toimi. Jos jotenkin onnistun samaan pelin toimivaksi koneessani, niin ilmoittelen foorumille kuinka onnistuin.
Kaikkea hyvää Mikolle ja teamille...

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #140 on: January 08, 2013, 13:10:10 »
Tuolla oli toinen threadi, jossa päiviteltiin samaa ongelmaa. Uus F-secure muuttaa jotain asetuksia tosi hankalasti, itse en tiedä varmuudella, onko tätä ongelmaa kukaan ratkaissut. Jos ei, niin todellakin yhteydenotot sinne F-securen suuntaan. Painetta sinne softanikkareille, että ei tartte tuollaista paskaa tehdä..   Eli älä siis huoli, en minä sinun viestistä nokkaani ole ottanut, kehotan vain jättämään näitä palautteita näihin isoihin firmoihin. Se että softa on maksullinen ei tee siitä automaattisesti hyvää tai bugitonta.

F-secure on tähän mennessä ainoa virustutka, joka on minulla vuotanut viruksen läpi koneelle.

F-secure on tähän mennessä ainoa virustutka, joka järjestelmällisesti kaatoi koneen (esim. yahoon sivuille meno kaatoi koneen. Vika korjautui f-securen uninstallilla).

Nämä kaksi asiaa yhdessä muodostavat niin vahvan mielikuvan (+nämä uudet infot ongelmista), sen lisäksi että f-securen raskaus on kyykyttänyt monta mun kotikonetta ja työkonetta, että en koske siihen paskaan ikinä pitkällä tikullakaan.

mianka

• Säätäjä-ässä säätämässä
    • View Profile
« Reply #141 on: January 08, 2013, 13:21:59 »
Täysin samat kokemukset F-Securesta täällä kuin Mikolla.

Oscari

• View Profile
    • Email
« Reply #142 on: January 08, 2013, 13:56:03 »
Ok, otan yhteyttä f-secuun ja Soneraan jonka kautta tämä "buginen paska" tuli.
Minä olen usein saanut propilkin keskustelujen kautta hyvät vinkit ongelmiini, joten siksi tulee kysyttyä.
Taisin kyllä ilmaista itseäni huonosti edellisessä viestissä, en uskokaan että olisit(Mikko) ottanut nokkiisi, mulla vaan hermot käryää tään uuden laitteistoni kanssa.
PEACE ;)

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #143 on: January 08, 2013, 13:58:47 »
Juu, tottakai täällä voi olla joku, joka on tuon ongelman jo ratkaissut ihan vain asetuksia räknäilemällä. Saa ja kannatta kysyä siis. Heitin vain lähinnä omat mielipiteet ilmoille tuosta ohjelmistosta, kun kerran sattui "viimeiset viestit" listalle tämä keskustelu  :-)

Lape_

• Ylioppilas Larvanto
    • View Profile
« Reply #144 on: January 08, 2013, 14:38:41 »
F-secure internet security 2011:n jälkeiset versiot blokkaavat esim. osoitelistan kokonaan. Eli käytännössä mitään ei ole tehtävissä muuten kuin poistamalla koko p*ska koneelta, ihan kaikki mitä se on sinne luonu..En tiiä auttaako sekään, koska keneltäkään en ole kuullut onnistuuko. Meillä toisessa koneessa taasen Sonera Tietoturva, joka siis F-securen tekemä, ja kaikki toimii normaalisti...

Oscari

• View Profile
    • Email
« Reply #145 on: January 08, 2013, 15:48:37 »
Siis mullahan on Soneran tietoturva, joka on F-secure, sonera vaan myy sitä omalla nimellään..??

Lape_

• Ylioppilas Larvanto
    • View Profile
« Reply #146 on: January 08, 2013, 16:26:51 »
Siis mullahan on Soneran tietoturva, joka on F-secure, sonera vaan myy sitä omalla nimellään..??
No jopas on kumma, meillä toimii aivan normaalisti...

perho-ukko

• View Profile
« Reply #147 on: January 08, 2013, 16:46:54 »
Mikä on,kun kirjoitan viestin,laitan liittenä kuvan,ei hyväksy ??

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #148 on: January 08, 2013, 21:22:46 »
Mikä on,kun kirjoitan viestin,laitan liittenä kuvan,ei hyväksy ??

Kuvanlaitto-ohjeet on jossain toisaalla, ei suoranaisesti pp2-asia vaan kalassa.net asia. Imageshackin sijaan suosittelen imguria. Ensiksi mainittu toimii nykyään miten sattuu.

Oscari

• View Profile
    • Email
« Reply #149 on: January 10, 2013, 15:45:29 »
No niin, eihän sitä f-secure/ soneran tietoturvaa saanut sitten toimimaan..
Kokeilin jopa siten että otin palomuurin virus scannerin ja deepguardin pois päältä. Eikä silti antanut luoda serveriä??
Nyt on F- secut poistettu. Ilmaisella virustorjunnalla ja palomuurilla PP2 toimii.
Mikä olisi keskustelijoiden mielestä tarpeeksi luotettava vaihtoehto "normaaliin" internetin käyttöön. Nyt pn käytössä toistaiseksi Zonealarmin ilmaisversio.

center>