Chat

Author Topic: Team Procyonin virallinen vastine huijaussyytöksiin  (Read 21870 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

karib

• Sauna-kyborgi
    • View Profile
Vs: Team Procyonin virallinen vastine huijaussyytöksiin
« Reply #30 on: December 04, 2009, 20:16:12 »
Tässä vaiheessa en ota kantaa tähän "huijaus" keskusteluun.
Tulen esittämään oman rehellisen mielipiteeni asiasta sen jälkeen, kun olen vieraillut Mikon luona
ja nähnyt hieman pelin teon salaisuuksia.
-karib

pohjaonkija

• View Profile
« Reply #31 on: December 04, 2009, 21:37:02 »
Olen pelannut tätä loistavaa peliä jo useita vuosia. Pelaaminen alkoi työpaikalla ProPilkki 1:n parissa ja siinä kilvoittelimme työkaveriden kanssa hyvässä hengessä. Työpaikan vaihtuessa ja ajan kulussa latasin Propilkki2:n koti ja työpaikan koneelle. Teen vuorotöitä ja meillä on yhteiset koneet, näillä koneilla on sitten muutkin eri vuoroissa työskentelevät työkaverini saaneet öitänsä kulumaan. uuden työkaverin kanssa ottelimme monet yöt ja kilpailimme suurimmasta kalasta, tai paremmasta tuloksesta tai sarjan voitosta etsien kuitenkin parhaita ottipaikkoja. Lapsilleni olen ladannut pelin ja varsinkin kolmivuotias tyttäreni haluaa pelata "kalapeliä"välillä hehkuttaen railakkaasti saadessaan kalan. Tämän parempaa peliä en ole mistään löytänyt ja olen sentään ollut useita vuosia töissä videopelien myyjänä vuosia sitten. Toivottavasti jatkatte pelin parissa, jokaisen version odotus muistuttaa lapsuuden joulun odotusta :)

joohn

• View Profile
    • Email
« Reply #32 on: December 04, 2009, 23:21:10 »
Viitaten Mikon sanoihin, "on noita muitakin". Saatoin olla rivien välissä, mutta suhtautumiseni koko pp2 maailmaan on muuttunut. Koviakin arvosteluja olen kirjoittanut, muistaakseni myös koskien Procyonia, mutta kirjoitukset ovat olleet ainoastaan ajatuksia herättäviä, ei syyllistäviä, paitsi tuo Mäntylä juttu. Olen pyrkinyt kirjoituksissani herättämään rakentelevaa keskustelua, minkä olen todennut kannattamattomaksi. Tästä lähtien en kirjoita aiheita, joihin tulsi syvällisemmin ottaa kantaa.

Pyydän anteeksi kaikilta foorumin käyttäjiltä, jos olen tuottanut mielipahaa.

joohn

MITEN MÄNTYLÄ TÄHÄN LIITTYY?

Mäntylähän on luvannut parantaa tätä palstaa. Mitä sinä teet? Pyydät puoliksi anteeksi omia syytöksiä :x

Tämä kirjoitukseni ei ole mikään puoliksi anteeksipyyntö. Olen lähettänyt Mikolle jo eilen YV:n, jonka Mikko voi luvallani julkaista. Mitä tulee asiaan Mäntylä, hän ainostaan kustantaa ja ylläpitää foorumia tasolla 1. Hän ei puutu keskustelujen sisältöön, eikä riitatilanteisiin. Hänet mainitsin vain, koska olen kirjoittanut Mäntylästäkin. Jos Tuomari ei ole lukenut kyseistä aihetta, ei tule kommentoida asioista, joista ei tiedä.

joohn
"Life is hard, then you fucking die."

lareman

• Kulunnan kaivohauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #33 on: December 04, 2009, 23:51:32 »

MISTÄ EN TIEDÄ!

Sen tiedän että auot täällä usein päätäsi ja sitten kadut!

Sen tiedän, että vaatii aika paljon pokkaa katua, ja myöntää olleensa väärässä.

joohn

• View Profile
    • Email
« Reply #34 on: December 04, 2009, 23:53:20 »

MISTÄ EN TIEDÄ!

Sen tiedän että auot täällä usein päätäsi ja sitten kadut!

Poimihan nuo minun päänaukomiset. Jos kriittinen keskustelu, joka on ollut pyrkimykseni laajempaan keskusteluun, tulkitaan päänaukomiseksi, silloin vastaanottaja ei ole ehkä kykeneväinen sisäistämään asiasilältöä.

joohn

Kalamään

• Vanha vihtahousu
  • Global Moderator
    • MSN Messenger - tonsku1991@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #35 on: December 05, 2009, 00:02:06 »
Procyon tiimi on taivaltanut pitkän matkan pelin parissa ja sitä kehitystä on ollut suuri ilo ja kunnia seurata. Mukaan on mahtunut varmasti lukuisia pettymyksiä, kuten isoja ja pieniäkin. Varmaan monta kertaa vastoinkäymiset ovat tuoneet takapakkia pelin valmistumiseen nähden. Kuitenkin tämä tuore tapaus on jo sellainen jota minunkin on erittäin vaikea sietää. En voi kuin kuvitella sitä kitkerää paskan makua, joka jää tuosta pelintekijöille suuhun. Painetaan niska limassa duunia tuhansille ihmisille (oman vakituisen työn ohella), haaveena nähdä mm. se oma käden jälki ja kuulla vain se yksi kaunis sana, kiitos.

Ymmärrän täysin sen, että pelin tekeminen on stopissa ainakin toistaiseksi. Tsemppiä jatkoon ja toivottavasti tästäkin noustaan. Kyllä se maaliviiva siellä on ja uskon edelleen, että me kaikki saamme kokea sen ylittämisen riemun.  :wink: Matka jatkuu toivottavasti. Minä kiitän jälleen kerran.

- Kalamään
Sen minkä taakseen jättää, sen seuraavalla kierroksella kohtaa.

joohn

• View Profile
    • Email
« Reply #36 on: December 05, 2009, 00:10:30 »
Katsohan Tuomari myös tuota toista ketjua, jossa auon päätäni ja kadun.

http://www.kalassa.net/keskustelut/uutiset-ja-pelin-kehitys/anna-aanesi-pelin-kehityksen-jatkon-puolesta/?topicseen

joohn

HaukiUkko

• View Profile
« Reply #37 on: December 05, 2009, 02:23:22 »
Mikko, Janne ja kumppanit. Maailmassa sitä paskaa tuntuu satavan niskaan vaikka mitä tekisi. Tässä tapauksessa en jaksa ymmärtää miten Team Procyonia ja ennen kaikkea Mikkoa vastaa hyökätään näin rajusti. Miksi ensin yleensä tehdä peli ja sitten muka huijata siinä? Ei helvetti miettikää nyt hyvät ihmiset, teillä on ilmainen peli, päivitetään kerran pari vuodessa, vapaaehtoisesti kaikki tämä lysti(siis pelin teko)! Minä en voi voi muuta kuin nostaa hattua Team Procyonille, Mikolle ja Jannelle. Jos joku on toista huonompi pilkkii nii "so what"  eihän se maailma siitä nurin mene, harjotella meistä jokainen saa sen 24/7. Ja turha itkeä että beta-tiimi saa aikasemmin pelata ja harjotella, monesta tiimistä on niitä beta-pelureita! Tässä kai ne minun tärkeimmät ja onnea Mikolle vielä väittelyiden johdosta  :-) Jos peli menee koteloon niin ostan ja tuen siltikin toimintaa.

Joel

• View Profile
    • Email
« Reply #38 on: December 05, 2009, 02:41:00 »
Olen pelannut jo melko pitkään pp sarjaa ja olen aina tukenut peliä. Taitaa olla ainut pilkkipeli maailmassa (korjatkaa jos olen väärässä) ainakin paras kalastuspeli mitä olen itse pelannut. Itselleni ei ole ikinä tullut edes mieleenkään epäillä pelintekijöiden rehellisyyttä, ei vaikka monesti on hävitty tiimipeleissä.

Minulle oli shokki lukea, että pelin kehitys on katkolla. Juurihan tässä juhlittiin PP sarjan 10 vuotis synttäreitä, joka toi itselleni monia hyviä muistoja mieleen. Ei näin pitkä projekti saa kaatua olemattomiin syytöksiin, kun on jo päästy näinkin pitkälle. Vastoinkäymiset on luotu voitettaviksi ja toivon hartaasti, että nämäkin voitetaan ja pelin kehitys jatkuu.

Kiitokset mahtavasta pelistä ja hyviä jatkoja Procyon tiimillle.

jokumuu

• Guest
« Reply #39 on: December 05, 2009, 11:50:43 »
Älkää itkekö, joulukin tulossa taas ja pukki tuo teille uusia kivoja pelejä. No ei, laitan kyllä Mikolle sitten joskus kunnon selvityksen asiasta. Metsastys.comin turinapalstalla kyllä kerroinkin jo mielipiteeni.

-Emätin harri :lol:

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #40 on: December 05, 2009, 12:57:01 »
Hei, älkääs nyt haukkuko toisia ihan noin rankasti jne.. menee ajojahdiksi ja foorumin sääntöjen rikkomiseksi. Malttia nyt kaikille. Koitin vain sanoa, että jos kehitystyö jatkuu, niin se jatkuu Team Procyonille ja meidän ystäville. Ystäväpiiri täällä on onneksi melko laaja.

Harrilta odotan sitä virallista selvitystä mielenkiinnolla. En ole saanut keneltäkään muulta kuitenkaan mitään tunnustusta, joten siltä osian asia ei ole edennyt. Joohnille iso plussa siitä sen lähettämästä YV:stä, annetaan asioiden mennä joskus parempaankin suuntaan.

Olen ollut aikeissa ottaa Harrin bannit pois myös lähiaikoina, mutta toivoisin ettei tästä nyt silti tehdä mitään "lähetäänpäs saunan taakse" touhua sitten. Aikuisina osaamme kyllä keskustella asioista ihan rauhassa, kunhan pöly vain ensin laskeutuu. Bannien tarkoitus on myös antaa lisää miettimis- ja rauhoittumisaikaa tällaisissa tapauksissa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

lareman

• Kulunnan kaivohauki
    • View Profile
    • Email
« Reply #41 on: December 05, 2009, 13:23:19 »
Onnistunein trolli sitten Oprahin ja yli 9000 peniksen, onnittelut Harri... :roll:

Eetu93

• View Profile
    • Email
« Reply #42 on: December 05, 2009, 14:59:35 »
Joka päivä tulee katsottua useampaan kertaan onko seuraavasta versiosta uutta tietoa julkaistuna. Sitä antaa raahaakin köyhän tilitä innostakseen uuden version kehitystä. Sitten jotkut saavat päähänsä, että kun eivät pärjää pelissä, niin se on tietenkin pelintekijöiden ja betatestaajien vika. Jos joku peli oikeasti rupeaa ärsyttämään ja tuntee itsensä kaltoinkohdelluksi _virtuaali_maailmassa, niin eikö sitä voi vain lopettaa sen pelin pelaamisen. Pitääkö siitä ruveta haukkumaan toisia jos itsellä on niin huono?

Toivon todellakin että pelin kehitys jatkuu, mutta mikäs siinä, jos ei enää innosta niin ei se sitten vaan innosta. En katso ainakaan kovin pahalla jos se nyt tähän jäikin. Jäin vain odottamaan siltä vielä vähän enemmän.

---------------------
Taas kerran koko topic jäätyy kun minä kirjoitan :)
« Last Edit: December 06, 2009, 09:48:26 by Eetu93 »

Hona

• View Profile
« Reply #43 on: December 06, 2009, 21:05:07 »
Iso käsi Team Procyonille. Bänniä vaan häiriköille vaikka sitten demokratian turvin, koska mätä omena korissa mädättää hiljalleen korin muutkin omenat.
Arvostan suuresti työtänne pelin parissa ja mielestäni kaikista peleistä samalle tasolle pääsee ainoastaan NHL10. Juuri pelin sosiaalinen puoli, tiimitoiminta, liigat, turnaukset ja kaikki muu järjestelmällisyys tekevät pelistä timantin. Ei voi pilkkimies parempaa toivoa, varsinkaan niinä aikoina kuin jäälle ei oikeasti päse :) Jatkakaa hyvää työtä, ei tämä varmasti ole ensimmäinen eikä edes viimeinen kerta kun joku vetelee turpiin.. Kääntääkö toinen poski vai lyödäkö takaisin, kas siinä pulma?

Makkeri

• Guest
« Reply #44 on: December 12, 2009, 07:05:02 »
Morot. Täältä myös kaikki tuki pelin tekijöille. Pistäkää hinta lappu kylkeen kylmästi. Ja turnauksiin kuin myös "arvokisoihin" osallistuvien rekisteröiduttävä. Ja jospa palataan ihan järjen käyttöön näitä viisaita huijaus syytteitä esittäviä neropatteja tarkoittaen, ihan pikku vinkki heille : asiaan on olemassa varsin helppo ratkaisu, klikkailette nappia uninstall ni johan loppuu huijaukset. Kun minä olen peleissä mukana, harvemmin olen noita kisoja voittanut mutta pelaampa silti. On vaan niin tajuttoman hyvin tehty kalastuspeli, jossa aika katoaa samalla tavalla kun tuolla koskilla ja pilkki vesillä oikeastikin. Ja jos vielä jotakin ahistaa ja epäilyttää huijaukset ni eikun omaa liigaa tilille laittamaan. Sitten kun ette muita erehdy liigaanne päästämään niin johan teillekin alkaa voittoja tipahdella.  ;) jos hinnan laitatte pelille kehitys työn jatkumisen turvaamiseksi luulempa että vaikka 50 egeä laitatte hinnaksi niin kauppa käy.

Hyvät joulut kaikille

S11K1

• Kartulla pamputtaja
  • Kalastakaa toisianne.
    • View Profile
    • Email
« Reply #45 on: December 12, 2009, 12:05:26 »
Täällähän on tapahtunut ikäviä.
Elkää hyvät miehet/naiset syytelkö ketään mistään jos ei ole mitään todisteita.
Pelintekijät ja beta-testaajat on aika VARMASTI ja todellakin kokeilleet 90% järvien paikoista nii eiköhän se oo aika selvä että mahdollisuus voittoihin kasvaa.
Pelatkaa enemmän ja ETSIKÄÄ omia paikkoja. Elkää olko "lokkeja".

Hauskoja pelihetkiä ja kireitä siimoja.
Kirreitä siimoja kaikille.

DarkfireFIN

• Luumäen kuunvalo
    • View Profile
« Reply #46 on: December 12, 2009, 14:23:39 »
Eiköhän se olis mahollista kenelle tahansa kokeilla 90% järvien paikoista, mutta aina mennään sinne samaan kasaan istumaan... Samallailla se voittojen mahdollisuus kasvais muillakin jos vain jaksais tutkia niitä karttoja.
Tsemppiä vielä tekijöille ja toivottavasti jatkuu ilmaisena..

-Hammer-

• Jetin mulkero
  • En oo tulossa
    • View Profile
« Reply #47 on: December 12, 2009, 14:50:41 »
Moro

Ihan oikeen tehty Mikolta ja Jannelta...prkl, siis tämä pelin tekemisen pysäytys.
Tässäkin threadissa mukana muutama avautuja, jotka nyt ihmettelevät ja puolustavat?? Mikon ja Jannen päätöstä.
Prkl, jos ei osata olla kunnolla ja tyytyväisiä ilmaisesta pelistä joka tuottaa pelin tekijöille ja testaajille älyttömästi työtä..niin antaa olla sitten
Toivottavasti muutama tähän "jutteluun" osallistunut tuntisi edes pienen piston rinnassaan ja miettisi avautumisiaan...huoh, taitaa olla kyllä liian paljon pyydetty :oops:

-Hammer-

ps. Procyon pelaajat ainakin täysin Mikon ja Jannen päätösten takana
The original Mc

vuokaleipa

• View Profile
« Reply #48 on: December 12, 2009, 21:19:07 »
En ole lukenut kuin ensimmäisen viestin, mutta kuulostaa suoraan sanoen absurdilta, että joku luulee pelintekijöiden huijaavan muita itse tekemässään pelissä. Eiköhän kaikille liene selvää, että tekijät ovat aikuisia miehiä, jotka eivät yksinkertaisesti saa mitään iloa tai tyydytystä siitä, että ottaisivat riskin lyödä lakoon vaivalla hankkimansa maineensa peliyhteisössä ja jopa mediassa.

Nismox

• Global Moderator
    • View Profile
    • Kotisvut
    • Email
« Reply #49 on: December 12, 2009, 22:28:50 »
[VIP]:in papat seisoo täysin Mikon ja Jannen selän takana, oli päätös sitte lopettaa pelin kehitys tai jatkaa sitä. Itse lopettelin nuo autohosti ja julkiset hostit pitkälti näitten huijjaus juttujen takia. Ei päivää ettei joku alkanut sitä huijjaus softaa käyttämään ja saatuaan bannit sen johdosta, itkenyt kovaa kohtaloaan joko foorumilla tai privalla.

Koittakaahan ystävät ja kylänmiehet/naiset, muistaa että, tämä on vain PELIÄ, ei koko elämä.

Jannelle ja Mikolle, voimia jatkaa ja pysyä päätöksessään on se sitten meille pelaajille mieluisa tai ei.

-Nismox- [VIP]:n kapteeni

Oscari

• ...from finland, no panic!
    • View Profile
    • Email
« Reply #50 on: December 14, 2009, 09:48:55 »
Osanottoni Mikolle ja Procyon-teamille!
Itse olen valmis maksamaan pelistä, mutta toivon että peli säilyy ilmaisena.
Monelle nuorelle, rehelliselle kalastuksen harrastajalle tämä on yksi väylä harrastuksen pariin.
Minä en kuulu teameihin, enkä ole mikään hyvä pelaaja, mutta verkossa tapaa hyviä sekä vähemmän hyviä, mutta mielenkiintoisia ihmisiä..
Joitakin voisi jopa kutsua ystäviksi, joten jaksamisia Mikko & Procyon!!!

Oscar

Harri

• Guest
« Reply #51 on: December 18, 2009, 23:30:22 »
Niin.

Lupasin jonkinlaisen selvityksen Mikolle laittaa ja ajattelin että laitan sen nyt näin julkisesti, nyt kun siihen tilaisuuden sain. Yritän kertoa asiani siten että tämä aihe ei nousisi enään keskusteluihin. Mitä nyt lueskelin noita vanhoja viestejä, niin jostain syystä hiukan vääristynyt koko juttu, sillä minähän olen koko ajan väittänyt vaan että (Mikko halutessaan pystyy huijaamaan tässä pelissä). Se ensimmäinen viesti minkä kirjoitin silloin oli kieltämättä täysin provo ja näin jälkeen päin ajatellen turha, no ehkäpä siitä ilmeni miten vakava asia tämä peli osalle porukasta todellisuudessa on.. Siitä eteenpäin kirjoitetuista viesteistä en kovin paljoa muista, enkä laittaisi niille suurtakaan merkitystä, johtuen vastausviestien tasosta, joihin varmastikkin vastasin viellä tuplasti provosoiden. Kaikkia lauseita ja osia viesteistä en allekirjoita lainkaan..

En missään nimessä väitä että Mikko tai kukaan procyonin tiimistä huijaisi, mutta seison vielläkin sen (mielipiteeni) takana että Mikko halutessaan pystyisi huijaamaan. Toki Mikkokin ymmärrät että en sinua tunne, enkä näin ollen voi tietää asiasta.. Sen verran tässä bannien aikana oli aikaa lueskella noita sinun viestejäsi ja saattaapi olla että et huijaisi vaihka kylläkin siihen pystyisit..

Uskon ja toivon myös että yhden ihmisen viestit ei ole tämän loistavan pelin kehityksen tiellä, se jos jokin olisi väärin kaikkia innokkaita pilkkijöitä kohtaan. Ymmärrän toki että jos katsoit viestini hyökkäykseksi sinua kohtaan, oli vastaiskusi kansan yllyttämisestä oikein hyvä, toki se oli väärin kaikkia ahkeria pilkkijöitä ajatellen..

Sekä ymmärrän tietysti sen että olet nähnyt paljon vaivaa pelin tekemiseen ja se ottaa päähän jos joku väittää tälläisiä asioita, mutta kun siltikin epäilisin että jos pelin tekeminen olisi teistä liian työlästä ja tuskaista, ette sitä tekisi, vaan tämä on teille niin kuin harrastus. (luin kyllä aiemman vastauksesi tähän). Tuohon, että peli tulevaisuudessa voisi jotain maksaakin, en nyt ota kantaa, koska tiedän kyllä niinkuin sinäkin mitä se tarkoittaisi..

Puhuit tuosta kunnianloukkaus jutusta, joka on tässä tapauksessa täysin naurettava. Ensinnäkin jokainen "haista vittu" viesti, joita oli paljon, täyttäisi kriteerin paremmin. Myös muutamat tappouhkaus viestit oli tietysti ihan mielenkiintoisia, joista ihan oikeastikkin saisi jonkin jutun aikaiseksi, mutta kun ei vähempää voisi kiinnostaa tuollainen jauhanta. Ihan hyviäkin haukkuma viestejä oli muutamia, toki suurin osa oli melko mielikuvituksettomia. Kiitokset vaan herra x:llä joka keräilit viestit talteen bannien ajalta, koskien tätä juttua..

Paljon muutakin viellä oli mielessä mutta ei nyt muista.. Taas tuo artikulointini oli hieman heikkoa, mutta toivottelen silti Mikolle hyvät joulut ja voimia jaksaa ahertaa pelin parissa, välittämättä tällaisten hyypiöiden kommenteista :-)

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #52 on: December 18, 2009, 23:35:15 »
Uskoisin, että asia on läpi puhuttu?

Me jatketaan pelin kehittämistä ja samalla saadaan myös pelata ilman ylimääräistä nälvimistä? Karib ja Joel ovat tulossa tutustumaan pelintekoon jossain vaiheessa. Sen kummempaa todistusta itse en voi antaa sen suhteen, ettei huijausta tapahdu.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

jhaapanen

• View Profile
« Reply #53 on: January 05, 2010, 18:22:57 »
Asiasta en sen paremmin tiedä, mitä nyt tästä threadista luin, mutta mielipiteeni haluan tuoda silti julki.

Tottahan se on että pelin ohjelmoija PYSTYY tekemään peliin huijauksia, JOS NIIN HALUAA! Näitä koodejahan yleensä peleihin tehäänkin nimenomaan testausta varten, eikä ne ole tarkoitettu pelaajille. MUTTA en todellakaan usko että tähän kyseiseen peliin mitään koodeja ohjelmoija haluaisikaan tehdä, koska pelinhän pitää "toimia" sattumanvaraisesti. Enkä muutenkaan näe siinä mitään järkeä että tässä pelissä olisi jotain koodeja, koska kyseessähän on kehitysversio, jossa ei ole edes vielä kaikkia tulevia ominaisuuksia?
Ja kun pelissä ei kerran tarvita mitään ns rahaa että saisi kaikki välineet käyttöön, vaan kaikilla on samat pelit ja pensselit käytössä, niin sellaiseenkaan koodiin ei ole tarvetta. Ja jos näillä herroilla olisi jokin "kalat tänne koodi" olemassa, niin eikös sen pitäisi verkkopelissä vaikuttaa kaikkiin pelaajiin? Jos siinä vieressä "pilkit" niin kai se kala sinunkin onkeesi tarttuu?
Nämä Herrat tätä peliä kehittää ihan omaksi ja muiden iloksi, juurikin tuon verkkopelin takia, niin tuskinpa paskovat mainettaan tuollaisella toiminnalla?

Yhteenvetona vielä
-totta kai se on mahdollista koodeja tehdä, MUTTA ei mitään järkeä tässä tapauksessa pilata omaa mainettaan, ja ei ainakaan tuollaisella väitetyllä toiminnalla
-peli perustuu sattumanvaraisuuteen, joten koodeissa ei edes ole järkeä
-harjoittele, harjoittele ja harjoittele, itse en osallistu nettipeliin koska en osaa, ja kun en osaa niin ei tarvitse muiden osaamiselle olla kateellinen!

Pojat voisi ihan 100%:lla hyvällä omallatunnolla tehdä tästä pelistä maksullisen, ja rekisteröitymistä vaativan, koska sen verran ovat vaivaa nähneet tämän eteen.
EI OLE PAKKO PELATA JOS EI OSAA!
En minäkään osaa soittaa pianoa, enkä muita hauku jos ne osaa!

kirvesniem1

• View Profile
    • Email
« Reply #54 on: January 06, 2010, 12:53:16 »
soison
Asiasta en sen paremmin tiedä, mitä nyt tästä threadista luin, mutta mielipiteeni haluan tuoda silti julki.

Tottahan se on että pelin ohjelmoija PYSTYY tekemään peliin huijauksia, JOS NIIN HALUAA! Näitä koodejahan yleensä peleihin tehäänkin nimenomaan testausta varten, eikä ne ole tarkoitettu pelaajille. MUTTA en todellakaan usko että tähän kyseiseen peliin mitään koodeja ohjelmoija haluaisikaan tehdä, koska pelinhän pitää "toimia" sattumanvaraisesti. Enkä muutenkaan näe siinä mitään järkeä että tässä pelissä olisi jotain koodeja, koska kyseessähän on kehitysversio, jossa ei ole edes vielä kaikkia tulevia ominaisuuksia?
Ja kun pelissä ei kerran tarvita mitään ns rahaa että saisi kaikki välineet käyttöön, vaan kaikilla on samat pelit ja pensselit käytössä, niin sellaiseenkaan koodiin ei ole tarvetta. Ja jos näillä herroilla olisi jokin "kalat tänne koodi" olemassa, niin eikös sen pitäisi verkkopelissä vaikuttaa kaikkiin pelaajiin? Jos siinä vieressä "pilkit" niin kai se kala sinunkin onkeesi tarttuu?
Nämä Herrat tätä peliä kehittää ihan omaksi ja muiden iloksi, juurikin tuon verkkopelin takia, niin tuskinpa paskovat mainettaan tuollaisella toiminnalla?

Yhteenvetona vielä
-totta kai se on mahdollista koodeja tehdä, MUTTA ei mitään järkeä tässä tapauksessa pilata omaa mainettaan, ja ei ainakaan tuollaisella väitetyllä toiminnalla
-peli perustuu sattumanvaraisuuteen, joten koodeissa ei edes ole järkeä
-harjoittele, harjoittele ja harjoittele, itse en osallistu nettipeliin koska en osaa, ja kun en osaa niin ei tarvitse muiden osaamiselle olla kateellinen!

Pojat voisi ihan 100%:lla hyvällä omallatunnolla tehdä tästä pelistä maksullisen, ja rekisteröitymistä vaativan, koska sen verran ovat vaivaa nähneet tämän eteen.
EI OLE PAKKO PELATA JOS EI OSAA!
En minäkään osaa soittaa pianoa, enkä muita hauku jos ne osaa!

yhdyn jhaapasen selostukseen!! se on totta että jos itse pelinkehittäjä/ ohjelmoija pystyy huijaamaan niin kuin on jo todettu monta kertaa, mutta olisiko se miten hyvää julkisuutta pelille jos näin tapahtuisi? uskoisin että ei. sekin on totta että kyllä se pientä ihmistä risoo ku ei kalaa tule, mutta voisiko siihen että kalaa tulee olla osana pitkä aikainen kokemus pelistä? uskoisin että näin se on. itse olen pelannut pro pilkkiä niin kauan kun se on ollut eli 10v ja uskon että  -Procyon- porukalla ei ole mitään syytä edes miettiä tuollaisia huijaus kikkoja. ei sitä kalaa tule oikeestikkaan jos ei tiedä missä niita voisi olla.
Peli maksulliseksi vaikka juuri se 10€, sillä tukisi tuotantoa eteenpäin ja saisivat pojatkin vastinetta hyvälle työlle mitä ovat tehneet!! toivotaan että kaikki selviää ja kiitos vielä tästä LOISTAVASTA iltojen veitto pelistä.  :-D

Kirvesniem1

Vartti

• View Profile
    • Email
« Reply #55 on: January 06, 2010, 21:57:27 »
Joo...ei ole mistään kotoisin tuommoinen homma, että ruvetaan noin vakavia syytöksiä laukomaan ilman minkäänlaista näyttöä. Ärsyttäisi aivan suunnattomasti jos Propilkki jäisi vain sisäpiirille, vaikka muut ansaitsisi pelata sitä ihan yhtä lailla.l Itse olen vasta tutustunut koko peliin ja oikeassakin elämässä pilkin ja kalastan. Jos nyt oikeasti olette lopettamassa pelin tekoa niin jättäkää edes tuo nykyinen versio jakoon. Raivostuttaa, että yhden/muutaman ihmisen skitsoiluista jää muilta pelaajilta koko peli vaikka ei se meidän syytä ole. Toisaalta taas ihan hyvin ymmärrän jos haluatte ottaa koko pelin pois jaosta.

-Vartti

karib

• Sauna-kyborgi
    • View Profile
« Reply #56 on: January 14, 2010, 20:25:56 »
Kävin tänään (14.01-10) Joelin kanssa Mikon luona tutustumassa pelin saloihin.

Tässä minun näkemykseni huijaamis mahdollisuuksiin: Pelin tekijät eivät voi huijata verkkopeleissä.

Ensimmäinen syy: Peli on tehty siten, että verkkopelissä kalat ovat hostin koneella, jolloin muut pelaajat eivät
millään ohjelmalla pysty niiden sijaintia näkemään.

Toinen syy: Versiolla, jossa kalat näkyvät ei voi liittyä verkkopeliin; "liian uusi versio". Toisin sanoen eri versio numero.
Mikon hostatessa kaikki pelaajat voivat tarkistaa hänen peliversion komennolla: /ver
Ja Mikolla on aina sama versio käytössä, kuin muillakin pelaajilla.

Toivon lopuksi, että tällaiset huonosta kalaonnesta/huonosta päivästä johtuvat turhat syytökset loppuvat tähän.
-karib
« Last Edit: January 15, 2010, 16:33:57 by karib »

#MobyvanKenobi#

• Kah Moobbyhan Se siinä :)
    • View Profile
    • Email
« Reply #57 on: January 14, 2010, 21:01:08 »
Hyvä karib nyt puhut vähän mutta asiaa olen täysin samaa mieltä kanssasi tsemppiä vaan mikolle ja jannelle pelin teossa ja muillekkin pelin teossa oleville henkilöille suuri+ teille kaikille :-)

Joel

• View Profile
    • Email
« Reply #58 on: January 15, 2010, 17:13:43 »
Kävin tänään Joelin kanssa Mikon luona tutustumassa pelin saloihin.

Tässä minun näkemykseni huijaamis mahdollisuuksiin: Pelin tekijät eivät voi huijata verkkopeleissä.

Ensimmäinen syy: Peli on tehty siten, että verkkopelissä kalat ovat hostin koneella, jolloin muut pelaajat eivät
millään ohjelmalla pysty niiden sijaintia näkemään.

Toinen syy: Versiolla, jossa kalat näkyvät ei voi liittyä verkkopeliin; "liian uusi versio". Toisin sanoen eri versio numero.
Mikon hostatessa kaikki pelaajat voivat tarkistaa hänen peliversion komennolla: /ver
Ja Mikolla on aina sama versio käytössä, kuin muillakin pelaajilla.

Toivon lopuksi, että tällaiset huonosta kalaonnesta/huonosta päivästä johtuvat turhat syytökset loppuvat tähän.
-karib

Nyt kun on nähnyt peliä pintaa syvemmältä, arvostan entisestään pelintekijöiden työtä. Kuten karib sanoi ei pelintekijät voi huijata verkkopelissä. Versio, jossa parvet näkyvät oli vaan testejä varten. Mikko tekee järvet ja näin ollen tietää missä kalaparvet on (jos muistaa), mutta ei Mikko silti voita kaikkia pelejä. Kalat kun alkoi elää omaa elämäänsä sen jälkeen kun parvi oli järveen laitettu. Toisin sanoen parvi voi liikkua paljonkin ja syönti riippuu ajankohdasta.

Eihän se olisi ollut uskottavaakaan, kun on tehty monta vuotta peliä harrastukseksi ja huviksi, alettaisiin sitten huijaamaan. Nyt kun katsoo pp2-liigan sarjataulukkoa on siellä Venäläinen joukkue kärjessä ja moni muukin Procyonin edellä. Eli voitettavissa oleva joukkue siinä missä muutkin. Menestyminen vaan vaatii harjoittelua, kuten niin monessa muussakin asiassa.

Eilisessä tapaamisessa Mikko esitteli myös pelin tulevia ominaisuuksia. Paljon on tulossa hyvää PP2 pelaajille, joten kannattaa odottaa.  :-)

Procyonille tsemppiä myös minunkin puolesta.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #59 on: January 15, 2010, 18:00:30 »
Jees.

Jos vielä jollain on jotain sanottavaa, niin on hyvä ja kommentoi nyt. Jos ei, niin tämä aihe menee lukkoon ja unohtumaan.

Eilen kaikessa kiireessä ja informaatio-tulvassa jäi täsmentämättä vielä se, että JANNE on se, joka tekee kaiken ohjelmoinnin peliin liittyen. Minä en osaa koodata peliä yhtään. Jannella on erikseen jotain omia debugger-versioita, joilla metsästetään bugeja ja syitä niihin. Jannen "ratsaaminen" lienee aiheetonta, koska tätä miestä näkee pelaamassa pilkkiä ehkä kerran pari vuodessa. Jannen versioista ei ole mulle mitään hyötyä, koska en osaa niitä edes käyttää/tulkita. Minun rooli tosiaan on suunnittelu/grafiikka/verkostoitumis/tiedotus yms  puolella, Janne on "pelkästään" ohjelmointivastuussa. Tosin tuo vastuu on niin iso, ettei siitä aikaa muuhun sitten juuri jääkään.

Olin tätä ohjelmointikeskustelua varten varannut Jannen google-talkiin toiseen päähän odottelemaan, mutta se unohtui käydä läpi. Jos aihe kiinnostaa vielä "virallisia tarkastajia", niin voin antaa Jannen yhteystiedot soittamista varten.

center>