Chat

Poll

xbox vai ps3?

Xbox
21 (47.7%)
PS3
23 (52.3%)

Total Members Voted: 41

Voting closed: December 13, 2009, 18:30:20

Author Topic: Pelikonsolit  (Read 53712 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Larzaman

• Häh?
    • MSN Messenger - lari.paivinen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Pelikonsolit
« on: December 07, 2009, 19:24:00 »
Eli nyt pieni äänestys,kun olen ostamassa vanhan ps2:sen tilalle uutta konsolia.

Jos tämmöinen aihe on jo,tämän voi sulkea.

-Armonlaakso

E: Muistakaa perustelut!  :wink:

Edit.
Aiheen nimi muutettu ja äänestys poistettu.
« Last Edit: December 12, 2009, 18:26:05 by Qkkeli »

Deeku

• Lahna on aina yhtä iloinen.
    • MSN Messenger - tampio95@hotmail.com
    • View Profile
Vs: Pelikonsolit
« Reply #1 on: December 07, 2009, 20:28:31 »
Hmm! jos nyt saisin päättää niin varmaankin ottaisin xbox360 mutta jos vielä euroopassa myytäisiin sitä vanhempaa hyvää 60 GB ps3:a niin saattaisin ehkä sittenkin varmaan ottaa pleikkarin. Mutta nyt varmaankin ottaisin sen xboxin mutta riippuu myös mistä peleistä tykkää esim jos tykkää sotapeleistä niin ei oikein xboxille tule mieleen muuta aivan miltei täydellistä huippupeliä kun halo-sarjan pelit kun taas pleikkarille on CoD:ia ja metal gear solidia ja killzone 2 mitkä ovat ehkä parhaita sotapelejä mitä tiedän. Mutta jos haluaa erinomaisia pelejä kaikista kategorioista niin xboxille on esim. ajopeleistä forza 3 ja tietenkin sitten toiminta peleistä gta 4 tokihan tuo gta on myös pleikkarillekkin mutta xboxilla siihen saa lisäosan. Tokihan on pleikkarille tulossa lisää huippu pelejä ja on tullut jo esim tekken 6, call of duty: modern warfare 2 ja gran turismo 5 on tulossa mutta vasta maaliskuussa. Ps3:lla on ainakin melko yksinkertainen ja ennenkaikkea toimiva verkkopeli sydeemi ja saattaahan tuo boxillakin olla mutta siitä ei ole kokemusta millainen se xbox live on.

Itsellänihän siis tuo vanhempi ps3 60 GB malli
”Toi meni särki.”
        ~3-vuotias poika rikottuaan maljakon.

Larzaman

• Häh?
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: December 07, 2009, 20:38:34 »
Kiinnostas tietää millä tavalla tuo 60gb PS3 on parempi. Siinähän on vähemmän muistia.  :? 

-Armonlaakso

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #3 on: December 07, 2009, 20:44:07 »
Riipuu hiukan mitä ominaisuuksia tarvitset..
Molemmille julkaistaan paljon omia pelejä, mutta myös molemmille konsoleille julkaistavia multiplatform pelejä. PS3:n omia hittipelejä ovat mm. Uncharted(1 ja 2), LittleBigPlanet, Ratchet & Clank:t.. Xbox 360:ltä löytyy taas sellaiset nimet kuin Halot, BioShock, Mass Effect, Forza Motorsport 3..
PS3:ssa on ilmainen nettipelaaminen, Xbox 360:ssä ei(muistaakseni 50e/vuosi). PS3:ssa on erinomainen blue-ray soitin ja myös monien muiden videoitiedostojen toistaminen onnistuu, samoin dvd-levyjen. Xbox 360:ssä ei ole blue-ray soitinta ja se pitää dvd-levyjä katsellessa hiukan kovempaa ääntä kuin PS3, riippuu ihmisestä häiritseekö moinen.

Uuden PS3 Slimin saa jo suomestakin karvan alle 300 eurolla ja Xbox 360:n taitaa saada jo kivasti alle 200e(joka ei tosin sisällä kovalevyä).

Itse olen omistanut jokaisen tämän sukupolven pelikonsolin(myös Wiin), joista Xbox 360:n olen laittanut jo pois, mutta en ala väittämään mikä näistä on paras.

Edit.
Timpehän sen sanoi, Xbox 360:n ohjain on eittämättä yksi kaikkien aikojen parhaimmista, sopii käteen kuin käteen..
Ei se PS3 ohjainkaan mikään huono ole, mutta joillekkin se ei yksinkertaisesti sovi ja lisäksi takaliipaisimet tuppaa satunnaisesti lipsahtelemaan sormien alta.
« Last Edit: December 07, 2009, 20:56:46 by Qkkeli »

Timpe

• Guest
« Reply #4 on: December 07, 2009, 20:53:31 »
Kas, kun kukaan ei ole maininnut vielä mitään noista ohjaimista. Nimittäin ainakin omalla kohdallani samanmoista päätöstä tehdessäni ohjain ratkaisi asian. Tuo PS:n ohjain ei vain yksinkertaisesti sopinut tähän kouraan, siinä missä xboxin ohjain on täydellinen.

Nuuskis

• View Profile
« Reply #5 on: December 08, 2009, 10:24:13 »
Kiinnostas tietää millä tavalla tuo 60gb PS3 on parempi. Siinähän on vähemmän muistia.  :? 

Vain tuolla mallilla voi pelata ps2 pelejä.
.............

D-Vitamiini

• Kumpi ja kampi tappelivat, Seppo voitti!
    • View Profile
« Reply #6 on: December 08, 2009, 15:34:35 »
Minulla on PS3 160 gigasena  8-). Muutenkin olen pelannut kumpiakin ja jotenkin PS3 on parempi.
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Larzaman

• Häh?
    • View Profile
    • Email
« Reply #7 on: December 08, 2009, 15:44:57 »
Tänään sain kokeilla kaverini PS3:sta.Minulle ohjain oli kuin luotu.Taidan kääntyä PS3:sen puoleen.

-Armonlaakso  :-)

E: Ja katson aika usein leffoja,ja tuo PS3 on siinäkin parempi :)
« Last Edit: December 08, 2009, 15:50:46 by Armonlaakso [TMF] »

Nuuskis

• View Profile
« Reply #8 on: December 08, 2009, 16:36:33 »
Tänään sain kokeilla kaverini PS3:sta.Minulle ohjain oli kuin luotu.Taidan kääntyä PS3:sen puoleen.

PS3 pääsee elementtiinsä vasta teräväpiirtotelevisiota käyttäessä. Jos sellainen talosta löytyy niin ehdottomasti PS3.
.............

Peketeus

• View Profile
    • Email
« Reply #9 on: December 08, 2009, 18:23:55 »
Xboxille saa huutonetissä 12kk livee 30eurolla

Larzaman

• Häh?
    • View Profile
    • Email
« Reply #10 on: December 08, 2009, 18:38:31 »

PS3 pääsee elementtiinsä vasta teräväpiirtotelevisiota käyttäessä. Jos sellainen talosta löytyy niin ehdottomasti PS3.
Kyllähän täältä HD:t sun muut löytyy   :wink:

Dumppi 95

• Kuhaa yritettiin... Mitään ei tietenkään saatu. :)
    • View Profile
« Reply #11 on: December 08, 2009, 19:33:06 »
Xbox 360!

Koska boxille löytyy niin paljon hyviä pelejä esim. Halot yms. mitä ei pleikalle löydy ja boxia on niin helppo käyttää. Ohjaimetkin istuvat käteen miellyttävämmin. Grafiikoissa nyt ei niin huomattavia eroja ole.
Kalastus-aiheiset keskustelut löydät Kalassa.netistä!
Metsästys-aiheiset keskustelut löydät Metsastys.comista!

Nuuskis

• View Profile
« Reply #12 on: December 08, 2009, 20:52:08 »
Xbox 360!

Koska boxille löytyy niin paljon hyviä pelejä esim. Halot yms. mitä ei pleikalle löydy ja boxia on niin helppo käyttää. Ohjaimetkin istuvat käteen miellyttävämmin. Grafiikoissa nyt ei niin huomattavia eroja ole.

Xbox 360 ei vain ole blu-ray asemaa ja Halotkin löytyvät tietokoneversioina (kuten melkein kaikki muutkin pelit joita ei PS3 ole).
.............

Timpe

• Guest
« Reply #13 on: December 08, 2009, 21:56:38 »
Xbox 360!

...Halotkin löytyvät tietokoneversioina (kuten melkein kaikki muutkin pelit joita ei PS3 ole).

Mutta tässä olikin nyt kyse XBOX vs PS3 eikä XBOX vs tietokone. Sitäpaitsi nuo pelit jotka on alunperin tehty konsolille ja käännetty siitä sitten PC-versioksi eivät ole niin mairittelevan hyviä PC versioina, ja niiden pelattavuus on mitä on.

Eetu93

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: December 09, 2009, 17:40:44 »
Jos puhtaasti peli koneeksi, niin silloin ehken Xbox360. Jos haluat myös Blu-ray elokuvia katsoa niin sitten taas Playstation3. Tuntuu että pelejä ei (ainakaan vielä) osata kunnolla tehdä Pleikkari 3:lle koska ainakun kun peli julkaistaan molemmille koneille, siinä on joko yhtä nätti tai rumempi grafiikka Pleikkarilla kuin Xboxilla. Tämähän ei tietenkään kaikkia haittaa.

Itse ottaisin näistä kahdesta Playstation 3:n, jos olisi varaa. Mutta jos minulla olisi varaa, ostaisin pelaamiseen soveltuvan tietokoneen osat ja kasaisin itselleni sopivan pelikoneen!

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #15 on: December 12, 2009, 18:29:12 »
Äänestys on ollut alusta asti tasaista ja tilanne on nyt 20-20, joten eiköhän tähän ole hyvä päättää, tuskin muutamalla lisä-äänellä on mitään merkitystä..  :-)

Muutin samalla aiheen koskemaan yleisesti pelikonsoleja!

Edit.
En sulkenutkaan äänestystä, vaan vielä on päivä aikaa antaa äänensä, sen jälkeen se on loppu!
« Last Edit: December 12, 2009, 18:31:21 by Qkkeli »

Aksutin

• View Profile
    • Email
« Reply #16 on: December 13, 2009, 21:12:09 »
Ps3 on parempi koska siinä on ilmanen netti!  ja jotenki mä en oo oikee ikinä tykänny Xboxin ohjaimesta.. Aika tasasta mut kyllä se PS3 on parmpi :mrgreen:
Harjottele, harjottele, harjottele!

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #17 on: December 17, 2009, 00:23:45 »
Latasin tässä muutama päivä taaksepäin PS3:een Bayonettan demon ja suosittelen muitakin kokeilemaan! Kyseinen peli on kerännyt täydet pisteet mm. Famitsulta ja Edgeltä, enkä kyllä ihmettele! Käsittääkseni pelin voi ladata myös Xbox livestä.

En ole aiemmin tämäntyyppisistä combomättämisestä ennen välittänyt, mutta tämä toimii kuin junan vessa.

ps.
Minut löytää PSN:stä nimimerkillä Qkkeli, jos joku haluaa lisätä, ilmoita kuitenkin ensin vaikka kalassa.netissä yv:llä..  :-)

juho_96

• Hauen tappokone
    • MSN Messenger - judor_96@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #18 on: January 01, 2010, 19:07:10 »
Minulla on PS3 160 gigasena  8-). Muutenkin olen pelannut kumpiakin ja jotenkin PS3 on parempi.

PS3:ssa on muistia mallista riippuen 60g,80g,120g tai 250g!
Ei millään pahalla.
Itse omistan PS3 Slim 120g,ja tosi hyvä pelikone on ollut,vaikka hintaa onkin päälle 300e pelin kanssa.
Onneksi sain joululahjaksi!
Kalastus intoa!

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #19 on: January 01, 2010, 21:58:14 »
Minulla on PS3 160 gigasena  8-). Muutenkin olen pelannut kumpiakin ja jotenkin PS3 on parempi.

Ei millään pahalla.

Käsittääkseni noita kovalevyjä pystyy myös itse vaihtamaan, eli ei se 160 gigaa ole mikään mahdoton vaihtoehto.

Ja wikipediasta löytyi myös maininta virallisesta 160gigan mallista.. :)
« Last Edit: January 01, 2010, 22:12:36 by Qkkeli »

DoupleV

• Undercover toimittaja
    • View Profile
« Reply #20 on: January 01, 2010, 22:04:04 »
Minulla on PS3 160 gigasena  8-). Muutenkin olen pelannut kumpiakin ja jotenkin PS3 on parempi.

Ei millään pahalla.

Käsittääkseni noita kovalevyjä pystyy myös itse vaihtamaan, eli ei se 160 gigaa ole mikään mahdoton vaihtoehto.

160 gigasella kovolla löytyy myös ja kovon vaihto on mahdollinen.  :wink:
« Last Edit: January 01, 2010, 22:06:23 by DoupleV »
"Ja takaisin yläkertaan"

"Liian monta rautaa tulessa"

juho_96

• Hauen tappokone
    • MSN Messenger - judor_96@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #21 on: January 18, 2010, 22:00:59 »
Eli täällä kaikki kalassanettiläiset voisi ilmoittaa ps3 id:nsä.
Oma id:juho_96.
Pelejä COD4,LBP,Fifa09,OrangeBox,AC,MW2 ja lisää pelejä tulossa.
« Last Edit: November 13, 2010, 22:22:31 by juho_96 »
Kalastus intoa!

Aksutin

• View Profile
    • Email
« Reply #22 on: January 19, 2010, 11:05:05 »
mun id on: aksroo      pelejä on:  littlebigplanet, skate 2, gh worldtour, buzz tietovisa, nhl 09

lisätkää vapaasti mut kaveriksi :)

D-Vitamiini

• View Profile
« Reply #23 on: January 19, 2010, 14:41:24 »
Mun ip: finlandfriikki pelit: Skate 2, Need for speed undercover, Rapala fishing frenzy 2009, Winter sports the great tournament 2010, The last guy, ratchet and clank (nimeä en muista), Gran turismo 5 ja avaruuspeli (nimeä en muista).

Larzaman

• Häh?
    • View Profile
    • Email
« Reply #24 on: January 19, 2010, 15:20:32 »
Mut löytää nikillä larppa99suomesta  :-D Pelejä: COD modern warfare 1,modern warfare 2 ja world at war. Muita pelejä: Cabelas(??) Dangerous Adventures ja motogp 08 :-D

Deeku

• Lahna on aina yhtä iloinen.
    • MSN Messenger - tampio95@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #25 on: January 19, 2010, 15:52:02 »
Juu täällä mulla id on: deekunaama
Ja pelejähän mulla on Fifa 09, Nhl 09, GTA IV, Little big planet, Motorstorm 1 ja 2, The simpsons game ja Tekken 6. Paitsi että lähi aikoina luultavasti heti kun MAG julkastaan ni ostan sen eli varmaanki joku 27 tai 28 päivä kuhan kauppoihin tulee ni käyn ostaa pois  :-) ja sitte tietenki kesällä ku tulee Gran turismo 5 ni sen ostan 100% varmasti. Saatanpa ostaa MW 2 jos tulee alennukseen.
”Toi meni särki.”
        ~3-vuotias poika rikottuaan maljakon.

Aksutin

• View Profile
    • Email
« Reply #26 on: January 19, 2010, 16:40:40 »
Mun ip: finlandfriikki pelit: Skate 2, Need for speed undercover, Rapala fishing frenzy 2009, Winter sports the great tournament 2010, The last guy, ratchet and clank (nimeä en muista), Gran turismo 5 ja avaruuspeli (nimeä en muista).

Pakko kysyä että onko toi rapalan fishing frenzy peli hyvä? oon ajatellu sen ostoa..

D-Vitamiini

• View Profile
« Reply #27 on: January 20, 2010, 14:45:12 »

Pakko kysyä että onko toi rapalan fishing frenzy peli hyvä? oon ajatellu sen ostoa..
On hyvä, mutta vähän liian helppo saada kalaa. Mutta pitäisi sitä vaikeustasoa pystyä säädellä.(?)

Mutumaniac

• View Profile
    • Email
« Reply #28 on: January 20, 2010, 16:26:02 »
Minusta tuo Rapala Fishing Frenzy 2009(xbox 360 versio) on yksi huonoin kalastuspeli ikinä. Mielestäni Pro Pilkki ja Eräjormakin ovat parempia ja laajempi pelejä kuin Rapala Fishing Frenzy.

Esim.

Rapala Fishing Frenzyssä on noin 10 eri järveä(vesistöä) joissa on 3 tai 4 eri kohtaa mistä kaloja on helppo saada, ja helpolla puhun yhden "tatti" nappulan heiluttelua noin 3 sek ja kala kuin kala on ylhäällä vaikeusasteesta riippumatta.
Toisin kuin Eräjormassa ja Pro Pilkissä Kalan ylös saaminen voi kestää muutamia minuutteja,lisäksi Pelin ns. "Tehtävät" ovat itseään toistavia ja tylsiä esim.tehtävä: kalasta 5 raitabassia, seuraavassa kalasta 10 raitabassia jne.
Tehtävissä pitää aina kalastaa basseja ja se käy tylsäksi. vaikka pelissä on noin 20 muuta kalalajia niiden kalastaminen ei kannata kuin "vapaa kalastuksessa". Pelin tekijöiden olisvai pitäneet nimetä peli "Rapala Bass Frenzy":ksi.

Hyvää ja huonoa:

+Pelissä on suhteellisen paljon kalalajeja (noin 20)
+pelin grafiikat ovat erittäin hyvät ja mukavaa katsella(kalat varsinkin)
+suhteellisen suuret alueet kalastaa mutta nekin jaoteltu "hotspot" kohtiin eli muualta kuin hotspotilta oikean kalan saaminen on melkein mahdotonta.
+Jos keräät xbox achievementtejä tästä pelistä saa kaikki noin 3h pelaamisen jälkeen(12 achievementtia)

-Erittäin lyhyt peli
-"Hotspotit"
-Tehtävät rajoittuvat Bassien kalastukseen
-Vaikeusasteiden erot erittäin pieniä.
-Vieheiden määrä (noin 9)jokaisella vieheella kumminkin 5 eri väriä.
-Vieheillä ei ole merkittävää eroa(toiset vaan menevät syvemmällä)
-Kala alkavat jahdata viehettä kun tekee "erikoisliikkeen"(eli pyöräyttää tattia kerran)
-Aivan liian pitkät lataus ajat
-Äänet (vain 3-4 eri kappaletta ja hahmo ei puhu vasta kun saa kalan ja silloinkin "Nice Fish")
-Peli maksaa 40€ (vaikka se sopisi XBOX live arcade peliksi)
-(omasta mielestäni) Hauki puuttuu :(
-(omasta mielestäni)Tunnelma puuttuu

lisääkin olisi mutta tulisi muuten liian pitkä lista :D

PS. Olen pelannut tuon pelin läpi noin 6 kertaa. :-) ja anteeksi kirjoitusvirheistä

atter

• 49,5cm Kirbeli
    • MSN Messenger - atter_96@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #29 on: January 27, 2010, 08:15:56 »
Joo mulla on toi Wiillä, ja iha sekundapeli. Mukana tuli oikee semmone virveliteline, ja ekat kaks kammen pyöräytystä ni joku tukimuovipalikka tipahti välistä pois.
Kyllä sillä saa kalaa muualtakin kun hotspoteista, mutta silti huonosti. Saaduista kaloista suurin osa on jotain perhanan basseja...
~atter~

center>