Itä-Suomen Lohipilkkicup

Started by JR#15, December 23, 2009, 20:58:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

JR#15

Voitonhan se nappas näköjään, joka ne neljä kalaa sai siitä. Elikkäs oikeilla paikoilla tuli pyörittyä mutta ei se aina nappaa. Olitko Enski koko ajan siinä samoilla seuduilla mistä se nosteli ne neljä kalaa?

Enski

Siinä minä koko kisan napotin,yleensä tulee lähdettyä pyörimään lampea ympäriinsä jos ei tapahdu.Nyt ajattelin,että oon tässä loppuun asti! Siitä nousi aina tasaisin väliajoin kaloja,että kyllä siinä niitä pörräsi.Aika tiukka kisa sijoitusten 5-11 välillä.Ei hurjia eroja.

Spode

Joo, reissu heitetty ja palkintojakin tuli miun kyytiläisille ja ittellekin. Kamu voitti 8010gr, toinen kamu oli 2.  6275gr, itte 7. 4116gr. Et reilu 18kg kirjoa matkusti savoon palkintoineen. Itte vielä piirnmestaruus kisoissa Hopiaa.. Joukkueesta pronssia. Et ei paska reissu ollenkaan...
Tintti vois vähä huilia ja antoo muillekin mahollisuuden?? :-D
Aikani katson kuinka kärpänen tekee luonnollista kuolemaa. Jaksa en odottaa tahdon sen musertaa.....

Tintti (fin)

Joo kisat tuli käytyä. Saalis oli 3 kirree jotka paino 3,2kg , eli pieniä kaloja verrattuna muitten kalohin, sijoitus kuitenkin toinen.

Quote from: Spode on January 06, 2010, 21:07:37
Tintti vois vähä huilia ja antoo muillekin mahollisuuden?? :-D

Eihän sitä vielä huilita, sitten viimesen liperin kisan jälkeen  :-D, ja eiköhän tämä suunta käänny kohta alamäkeen.

Enski

Mittee ne jako pojille palkinnoiks?

Spode

Voittaja sai sähkögrillin, kakkonen sai videokameran(digi) tjtn?? itte makuupussi ja mitaleita kaksin kipalein.
Liitsi Seppo jäi kalatta!!? Et ei korkeen paikan leirit aena tuota tulosta itse kisassa...
Aikani katson kuinka kärpänen tekee luonnollista kuolemaa. Jaksa en odottaa tahdon sen musertaa.....

ToMie

Terve vaan kaikille. Piti minunkin rekisteröityä tämän ketjun takia.

Nurmeksen kilpailu oli minulle ensimmäinen lohikilpailu ja täytyy sanoa, että erittäin mielenkiintoinen tapahtuma oli kyseessä. Raahauduin hätäisimpien perässä 6 mökin eteen ja katsoin parhaaksi ottaa hiukan etäisyyttä pahimpaan ryysikseen. Asetin ootto-ongen hiukan syrjempään ja itse parkkeerasin lähemmäs pahinta ryysistä. Kisan ensimmäiset minuutit oli hienoa seurata, kun ootto-onkien liput pomppivat jatkuvasti pystyy juuri siellä missä onkiakin oli eniten. Ei tarvinnut paljoa arvailla että missä se kalaparvi milloinkin liikkui, kun liput pomppivat rivissä pystyyn. Parhaimmillaan kalastaja laski ooton ja käänsi selän, niin lippu oli jo pystyssä. :lol:

Itse sain kolme kalaa ootolla ekan tunnin aikana, mutta siihen se lysti sitten loppuikin. Eipä se muillakaan näyttänyt olevan enää hirmuista juhlaa ekan tunnin jälkeen. Vieressä istunut kaverini nappasi yhden kalan pellillä, mutta yleisesti pelleillä tai liitseillä saadut kalat näyttivät edustavan vähemmistöä. Itse en saanut hipan hippaa liitsillä, pellillä tai morrillakaan. Luulin että sijoitun juuri ja juuri 20 sakkiin, mutta yllätys oli suuri kun nimi komeilikin kuudentena. Täytyy sanoa että todella hyvä tuuri kävi, koska harvoin olen kolmea kalaa saanut edes miltään reissulta...

Niin, ja palkintoja oli sähköhammasharja. Kyllä nyt rupeaa hampaat kiiltämäään (tai sitten lätkät ja räsäset). :lol:

JR#15

Osaisko joku kertoo minkä verran ne laittaa kalaa tohon kirkkolahteen aina ennen kisoja? Nyt onkin hiukan pidempi väli odotella seuraavia kisoja, joten ehtii ottamaan hiukan korkeenpaikan leiritystä :)

Spode

Mie olin siinä 6.mökki eessä. Ittellä kävi niin et ku kalan nostin ja laitoin tahnan ja takas lampeen. Sen et kerkisin repulle niin räps, lippu pystyy ja semmonen 2.5kg.
Pitää hieman kyselllä Kuikan Karilta paljos kalaa tulos kirkkolahelle kisoihin ja jos joku pvä kävis hupireissun heittää...

Enski

Hieman ohi aiheen,mutta lohikisailua kuitenkin.Ei kovinkaan suurta kalan tulonjuhlaa ole ollut Kuusamocupin avauskisassa Kuopion motellin-Valkeisella
http://www.elisanet.fi/LOHIPILKKI/ Napauttakaa sivulta tulokset ja Kuusamocup.Jälkiviisaana totean,että hyvä etten innostunut lähtemään vaikka houkuttelivatkin mukaan.Tuumin,että näitä pakkaskisoja lähiviikkoina on tarpeksi nähty.
Tuosta Liperin istutushommasta veikkaisin,että about 200kg pudottavat.Tämä ei ollut minkäänlaista faktatietoa,vain muistelu paljonko noin viimevuosina ennen kisaa on kalaa laitettu.

JR#15

Quote from: Enski on January 11, 2010, 13:07:19
Hieman ohi aiheen,mutta lohikisailua kuitenkin.Ei kovinkaan suurta kalan tulonjuhlaa ole ollut Kuusamocupin avauskisassa Kuopion motellin-Valkeisella
http://www.elisanet.fi/LOHIPILKKI/ Napauttakaa sivulta tulokset ja Kuusamocup.Jälkiviisaana totean,että hyvä etten innostunut lähtemään vaikka houkuttelivatkin mukaan.Tuumin,että näitä pakkaskisoja lähiviikkoina on tarpeksi nähty.
Tuosta Liperin istutushommasta veikkaisin,että about 200kg pudottavat.Tämä ei ollut minkäänlaista faktatietoa,vain muistelu paljonko noin viimevuosina ennen kisaa on kalaa laitettu.

Itteki kattelin noita tuloksia niin ihmettelin että ompa jossakin ollu vielä hiljasempaa ku Outokummun kisassa. Onko tossa kirkkolahessa nyt jo kalaa? vaikka tässä melkei vieressä asun niin on toi paikka jääny hiukan vähemmälle huomiolle.

ToMie

Ei tuo pieni saalismäärä ole mitenkään yllätys, koska vajaa kuukausi sitten jo kalat olivat huhujen mukaan aika vähissä. Sen kyllä ymmärtää, että pakkasella ei voi kaloja istuttaa.

Liekkö silmien jäätyminen ollut Outokummun kirjojen kohtalo? :roll:

Spode

Siitä keskusteltiin jo Outokummussa kisan aikaan ja kisan jälkeenkin monenkin henkilön voimin.. Outokummusta tais nousta vain yksi uusi istukas jos oikein näin ja kuulin.... Aamulla jos palokkiin huoireissuu lähtis heittää tae oishan noita vaihtoehtoja muitakin.. AAhven ei ainakaan tänään purassu..

JR#15

Johan ainakin ennustuksen mukaan pakkanenkin alkaa lauhtua. Ens viikonloppuna urakka taas jatkuu, taitaa olla niin, että pitää Lauantaikin uhrata lohipilkille kun tämä viikonloppu meni pakkasia pidellessä. Onko odotettavissa Liperiin vahva osanotto palstalaisista?

Spode

Kyl se pittää Kirkkolahelle tulla. Heinäveen mustalle en piäse, korkeen paikan leirille lokinlammelle mökille... Voi olla kissan paskan maku suussa sunnuntai aamuna... Mut siitte taas iisalmi jne...

Enski

Pitänee sitä Liperiin valua.
Saavatkohan istutettua kisaa varten ollenkaan kaloja,meinaan kun pakkasia pitelee ja mitenhän lienee vanhaa kirjokasta Kirkkolahdessa uimassa.

Kattokassinen

ToMie:n kanssa kurvailemme Liperiin nykimään :D Toivottavasti pois lähtiessä kontissa on taulutelkkari :D
Vielä nylkee nytkytä...

JR#15

Tänään päästiin taas kisailemaan ja pilkkisää melkein parhaita tälle talvea. Eilisestä rohkaistuneena otin itsekin lätkän käyttöön myös kisassa ja sehän kannatti noin 2 min luvasta "saa onkia" jyrähti ensimmäisen kerran ja reilu 1,5kg kirre jäälle, tästä 5 min ja lätkää vietiin jälleen mutta ei jäänyt kiinni. Tästä eteenpäin itsellä olikin hiljaista mitä nyt morrilla pari kiiskeä sain narutettua. Paikan valinta oli kuitenkin onnistunut, miesten sarjan voitto pilkittiin 10m päästä ja nuorten 20m päästä. Muutkin tuntui tuolla alueella nostavan kaloja ensimmäisen tunnin aikana melko mukavasti. Kala oli syönnillään jopa "yllättävän" hyvin, mitä itse odotti tuulen ja tuiskun kisasta. Sitten eikun odottamaan Mustanlammen kisoja joka on myös aivan uusipaikka kuten oli kirkkolahtikin.

Kattokassinen

Meni kyllä Liperin kisa iha persiilleen...Ei sitte mitään havaintoa kaloista... Ovatpahan melkoseen paikkaan kirjoo tunkeneet... 90% lahden alasta jään alla on vettä 20-30cm ... siinä sitä passaa lätkää heiluttaa... Väenpaljouteen verkonviereen tai "syvänteeseen" ei tehnyt mieli sitten yhtään... Paikka jonne en koskaan palaa...
Vielä nylkee nytkytä...

Enski

Silloin kun näyttää lähtevän menemään huonosti jo heti aamusta,niin ei kannata tehdä mitään.
Saapuminen Kirkkolahden rantaan alkoi autonrenkaan vaihdolla,se siinä rannassa päätti tyhjentyä.Onneksi tultaessa isommalla tiellä ei keksinyt laskea ilmoja pihalle,silloin olisi vielä vähemmän naurattanut.Itse kisassa käppäiltiin kaverin kanssa lammikon syvimmästä kohdasta vähän ohitse keskemmälle.Ei siitäkään mitään tullut,vettä oli jään alla 20cm ja eikun etsimään syvempää mestaa.
No pelipaikat oli kalamiehillä ja yllättävän hyvin nyhtivätkin kirjoja jäälle.Loppuaika menikin huuhaillessa lammikolla ja tarinoidessa muiden onkijoiden kanssa.Ei se syntiselle kirkon vieressä kalaa anna,olisi pitänyt käydä ripittäytymässä ensiksi.Pisteet heille keille se kuuluu,tänään myö oltii huonoja.No Mustalampea odotellessa.
Täytyy vielä kyllä sanoa,että aika hävyttömän matalaa oli... :-P

JR#15

Matalaahan tuolla oli mutta täytyyhän sitä välillä hiukan haastavammissakin vesissä pilkkiä. Onkos kukaan käyny tuolla Mustalammilla testaamassa onko siellä miten kirret otillaan?

Spode

Oli jo lauantaina sellanen fiilis et jää kotio.. No, ois sit kyl pitäny jäähä... Juoksulla "montulle" ja ei hipasun hipasuu, ympäriltä kyl vetivät kalaa ihan vitutukseen asti.. Musta jää väliin, korkeen paikan leirin lokilla kutsuu pe aamuna ja jos selvii niin pyhänä joskus pois.. Musta voipi viime talvee muistellen olla hankalakin, itte kyl onnistuin aika hyvin siellä viime vuonna, 2kirree ja 3 sija.

ToMie

On tuo Liperin lahti aika karmea pilkkipaikka. Ensimmäistä kertaa olin kyseisessä paikassa pilkillä ja toista kertaa en sinne ihan heti mene. Porukasta 95% pakkaantui 10%:n alueella lahden pinta-alasta. Minä olin yksi siitä viidestä prosentista joka ei ollut pahimmassa ruuhkassa. Heti ensimmäisellä minuutilla oli kaksi raapaisua "pystyssä", mutta sitten olikin hiukan hiljaisempaa. Vaihdoin tahnaan noin 30 minuutin pilkkimisen jälkeen ja se palkittiin reilun 2kg:n kirjolla. Seuraavat 3 tuntia olikin sitten hiljaista.

Jos lahdesta haluaisi saada mielenkiintoisemman pilkkipaikan, se täytyisi ruopata syvemmäksi. Eihän tuossa hommassa ole mitään järkeä kun suurinosa lahdesta on käyttämättä.

JR#15

Tiukassa oli kalat tänäänkin 13 onnelliselle kalaa ylös. Mikäs tässä ollessa jos itse ei ois karkuuttanu kalaa heti alussa .... prkl.... Ja saihan siellä yks herra 3 kalaa yhdellä nostolla :)

JR#15

Eikös muut ollu tyhjää pyytämässä Heinävedellä? Seuraavana vois käydä ostamassa kalliin muovipussin Iisalmesta. Ei sielläkään oo tullu ikinä ennen käytyä, liekkö miten hyvin kala siellä purru tänä talvena?

Enski

Tulihan tuo hylsy ammuttua Heinävedelläkin.Ei juuri kertomista kilpailusta.Pitänee Iisalmi vielä käydä kurkkaamassa,sitten taitaa joutaa pitämään paussin kirjopilkinnästä.On aika heikkoa joka puolella,kunhan Maaliskuuksi ja kevääksi muuttuu.

JR#15

Kyllähän tuo aika kehnoksi on mennyt ku tuon lumen pyyhkäsi tohon jään päälle. Nyt näyttää Iisalmeen aurinkoista keliä ens viikonlopuksi ja toivottavasti on käyny pilkki väkee polkemassa jäällä lumia vesille niin vähän menee valoa kaloille.

ToMie

Quote from: JR#15 on February 07, 2010, 19:57:51
.... Ja saihan siellä yks herra 3 kalaa yhdellä nostolla :)
Siis hetkinen. Kolme kirjolohta samalla nostolla? Pilkillä?? :-o

Tintti (fin)

Quote from: ToMie on February 11, 2010, 16:18:14
Quote from: JR#15 on February 07, 2010, 19:57:51
.... Ja saihan siellä yks herra 3 kalaa yhdellä nostolla :)
Siis hetkinen. Kolme kirjolohta samalla nostolla? Pilkillä?? :-o

Siis lusikallahan toi sai verkon ylös jossa oli 3 mädäntynyttä kalaa  :-D.
Itselle tuli eka nolla reissu tämän vuoden cuppiin, mutta ei siinä mitään, kun cupin voitto jo varma  :-D

muumipappa

Iisalmen altaalla kävin viimeksi viime keskiviikkona. Mp-tuli, kukaan mukaan ei saanut kaloja. Viime viikolla muinakaan päivinä kalaa ei ollut noussut kuin yksittäisiä kappaleita.  Yleensä kun olen käynyt tuolla niin ainakin yhden kalan olen saanut. Sohjoa oli jään päällä, tiedä nykytilanteesta sitten, kumminkin pakkasta pitänyt. Lunta ja jäätä on paljon. Ja eilenkin lisää työnsi...