Chat

Author Topic: Missä nuoret kalastajat piilottelee  (Read 26404 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Kuhaaongin

• View Profile
Missä nuoret kalastajat piilottelee
« on: January 06, 2010, 21:30:23 »
Olen huolissani kalakerhojen "pappaantumisesta". Tiedän monta kerhoa joiden jäsenten keski-ikä on noin 55-70 vuotta.
Missä nuoret kalastajat piilottelee? Eivätkö uskalla liittyyä kerhoon vai eikö kalastus kiinnosta. Onko tietokonepeleissä niin realistisia kalastuspelejä, että ei tarvi lähteä ulos porukassa nauttimaan raittiista ilmasta.
Kalakerhojen jäsen maksut eivät päätä huimaa ja kalastus harrastuksena on mielestäni edullista.
Vai eivätkö nuoret ole tietoisia paikkakuntansa/naapurikuntien kalakerhoista?
Itse olen hullu kalastamaan ja harrastanut sitä viiden vanhasta. teen itse morrit ja värikoukut, joita kerholaiset ovat sittemmin tilanneet.
Joskus emäntä rutisee: "eikö elämässa ole muuta ku kalajuttuja".
Olen ollut kerhotoiminnassa alle 10 vuotta mukana ja ei siinä mihinkään sitoudu. Kerhon jäsenet ovat todella mukavia ja auttoivat kalastuksen saloihin painoittaen sanaa SALOIHIN.
http://www.vapaa-ajankalastaja.fi/ sivuilta löytyy jokaiselle kalastuksesta kiinnostuneelle tietoa esim. paikkakuntien kalastus seuroista.
Voisiko joku valaista minua, mistä johtuu kalakerhojen ikääntyminen?

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Missä nuoret kalastajat piilottelee
« Reply #1 on: January 06, 2010, 21:47:27 »
Onko tietokonepeleissä niin realistisia kalastuspelejä, että ei tarvi lähteä ulos porukassa nauttimaan raittiista ilmasta.

http://www.kalassa.net/propilkki2/  ;)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Kuhaaongin

• View Profile
« Reply #2 on: January 06, 2010, 21:52:54 »
Haha.
Arvasin että linkki pamahtaa vastaukseen. :wink:
Mutta odotin kylläkin toisenlaista vastausta.

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #3 on: January 06, 2010, 22:56:29 »
Niin vanhemmat kuin nuoremmat isät ja äidit raatavat niska limassa elintasonsa eteen joten aikaa lasten kanssa olemiseen
on hyvin vähän. Pilkkiminen kun ei nykyisen tehokkuusajattelun tavoin ole rahalla mitattava arvo elämässä ,niin ei kai sitä
kortilla olevaa aikaa voi "tuhlata" pilkkireissuun, koska hoplopissa voi nettitöitäkin tehdä samalla, kun lapset voimistelee aidatussa
pehmustetussa ympäristössä ja omatuntokin puhdistuu ostaessa kaikessa suorituskiireessä "yhteistä" tekemistä.

Pois jää hankalat pukeutumis,pissa,kakka ym.rasittavat ulkoilun tuomat haasteet,eikä satele turhia kysymyksiä kun joukon mukana
painetaan tukka märkänä karsinasta toiseen.

Mukavuudenhalu,elintasokilpailu,arvojen muuttuminen/katoaminen,laiskuus,uusavuttomuus tulis noin äkkiä mieleen.

Meillä on lapset päässy pilkille ja toinen kahdesta tyttärestä jo viisivuotiaana koukussa niin virtuaali kuin oikeaan kalastukseenkin.
Ja vanhempaa ei toistaiseks kiinnosta kumpainenkaan.
Eli taitaa kiinnostaa tuo raha ihmistä enemmän kuin pilkillä istuminen?

Miksiköhän miljoonapilkkiin osallistuu niin sankka joukko kisaajia? No rahallahan ei tietenkaan minkäänlaista merkitystä :wink:

Kuhaaongin

• View Profile
« Reply #4 on: January 06, 2010, 23:15:26 »
Voiko se olla vanhemmista kiinni, että nuorta ei kalastus harrastuksena kiinnosta?

Kerhot, järjestöt ja piirit järjestävät nuorille leirejä ja kursseja. Jos lasta kiinnostaa, niin pistäisivät lapsensa sinne ja saavat sitten olla niskat limoissaan ihan rauhassa.
Eikö lapsia/nuoria kannusteta enään kokeilemaan kaikkea. Vai onko niin, että kuhaa helpommalla pääsee.

Pitäis varmaankin olla kerhon jäsenten välisissä kilpailuissa palkintona mp3-soittimia, konsolipelejä, skootterin viritys osia ja mikä tärkeintä, osallistuminen ilmaista.

gelloxor

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: January 07, 2010, 16:22:16 »
No itsehän olen melkein nuori vielä (19v) ja pilkkiny iha pienestä asti.

Mut jäihän se pilkkiminen paljon vähemmälle siinä 13-16 vuotiaana koska ei pilkkimistä koskaan pidetty mitenkään "coolina" harrastuksena vaikka todella viileetä puuhaa välillä onkin  :-D
mutta tossa iässä nyt halus olla "coolimpi" etenki tyttöjen mielestä jne :D

Ja tosiaan kalaseurojen mainonta jne on niin mitätöntä että ei nuori mihinkään kalakerhoon eksy jossei sukulainen/tuttu sinne vie.

Tyttöystävän pikkuveljeä (16v) oon nyt koittanu viedä pilkille muutamaan otteeseen, muutenhan on iha hyvin menny mut ei se saanu yhtään kalaa millään reissulla ni kai siinä meinaa vähä uskoloppua. (itekkään en niin hirveesti hyviä pilkkipaikkoja tiedä)

atter

• 49,5cm Kirbeli
    • MSN Messenger - atter_96@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #6 on: January 07, 2010, 17:00:49 »
No itse olen nuori kalastaja (13v) ja liittyisin seuraan mutta kun koripallo vie aikaa erittäin paljon. Sama monilla, ja kynnys tuommoiseen liittymiseen saattaa olla suuri kun kavereita ei seurassa ole ja seurat täynnä yli 50-vuotiaita. Silloin kalastus jää vaan kaveriporukan keskeiseksi. Oma tilanne on että halua kalastamaan olisi, mutta kokemus, kokeneet sukulaiset ja aika uupuu. Välillä sitä miettii että miks tätä harrastaa ja välineitä ostelee kun ei ikinä pääse käyttämään.
~atter~

Taho

• View Profile
    • Taho-vaaput
    • Email
« Reply #7 on: January 07, 2010, 17:20:56 »
Ainakin täällä paikallinen kalastusseura ei näytä haluavan uusia jäseniä, kun ei ole seuralla mitään tietoa netissä, avoimista onkikisoista ei ilmoiteta muille kuin seuralaisille, paitsi seuraavan päivän lehdessä on sitten neliösentin kokoinen juttu, että onkikisat pidetty silloin ja silloin. Niin ja muutakaan mainosta ei missään näy olevan ja jäsenten keski-ikä on varmaan se 60 vuotta. Eipä noissa kisoissa kovin paljoa nuoria käy, mitä olen joskus tuloslistoja katsonut niin nuorten sarjassa on ollut 1 tai 0 kisaajaa... Luulisi että 20 vuoden kuluttua ei mene enää kovin hyvin näillä seuroilla jos tätä menoa jatkuu.

Suurin syy kalastuksen vähenemiseen on varmasti vanhemmat. Harva keksii alkaa esim. pilkkiä yhtäkkiä jos ei vanhemmat tai sukulaiset ole joskus vienyt pilkille tai kalaan. Ja sitten ainakin täälläpäin kalastusta harrastavia pidetään "ihan pelleinä" tai muuten vaan tyhminä, ja varsinkin pilkkimistä pidetään kaikista hulluimpana touhuna. Että ei varmaan nuo ihmisten asenteetkaan helpota asiaa...

-Heggu-

• View Profile
    • Email
« Reply #8 on: January 07, 2010, 20:24:16 »
Parista viimeisestä kommentista paistaa tutulta kuulostava ajatus, nuorten keskuudessa kalastusta ja yleisesti ottaen muutakin retkeilyä pidetään nolona, outona, jne. ja jos "erehtyy" antamaan ilmi (varsinkin kerta rysäyksellä) että kalastaa niin heti saa jonkin "partiopojan" tai "eräjorman" arvonimen.

Myöskin nuo ajanpuutteet ja vanhempien harrastamattomuus ovat merkittävä tekijä, ja kun ei ole kalastavia kavereita, ei nuori "kehtaa" liittyä, kuten mainittua, keski-iältään korkeisiin seuroihin. Yksi mahdollinen syy on myös liikkumisen vaikeus, ja monet muut, joita ei nyt tule mieleen

Itsekään en hehkuta sitä "livenä", että olen asteikolla 1-10 kalastaja numerolla 12, varsinkaan nyt, kun on uusi koulu, ja uudet kaverit joiden kanssa enimmäkseen on tekemisissä, itseasiassa en tiedä itsekkään miksi, eihän siinä ole hävettävää,eikä se mikään salaisuus ole, ehkei minua heti uskoisi "eräjormaksi"... :?

Toisaalta eräänä keväänä yllätyin myönteisesti, kuinka loppujenlopuksi (Huom. Kuhaaongin!) Orimattilassakin on nuorisoa joka kalastaa, kun sen näin.
Itse en tiennyt, enkä olisi uskonut että täälläkin on kalastus seura, sellaisesta kun en ole kuullut/nähnyt mainoksia tms. Itse olen siis juuri täyttänyt 17v.

EDIT: Myöskään jossain nähtävä kalastuspolitiikka ei anna hyvää esimerkkiä: Kun "jokeen" kipataan kirjolohta se tonni, ja kuulee juttua, että jotkut onkivat mato-ongilla ja katkarapu syöteillä jopa 30kpl putkeen ja ottavat kaiken ylös jättämättä muille mitään, mitä kalastusta se sellainen on :?
suorastaa raivostuttavaa moinen.
« Last Edit: January 07, 2010, 20:37:13 by -Heggu- »

Taho

• View Profile
    • Taho-vaaput
    • Email
« Reply #9 on: January 07, 2010, 20:35:48 »
Se on tosiaan myös yksi syy miksi nuoret eivät kalastusta kovin paljoa harrasta, että monin paikoin läheltä ei löydy kalavesiä ja kun kuljetustakin on välillä melko hankala saada... Mutta semmosen olen kanssa huomannut, että maaseudulla, jossain missä on paljon järviä ja vettä muutenkin niin kalastus ei ole yhtään sen kummempaa ja nuoremmatkin sitä paljon harrastaa, mutta sitten juuri täälläpäin missä kalapaikkoja löytyy todella vähän niin asia on juuri niin, että kalastusta pidetään ihan outona... Ja koskilla tuntuu käyvän enemmän nuoria kuin järvillä, tiedä sitten mistä johtuu?

-Heggu-

• View Profile
    • Email
« Reply #10 on: January 07, 2010, 20:38:39 »
Se on tosiaan myös yksi syy miksi nuoret eivät kalastusta kovin paljoa harrasta, että monin paikoin läheltä ei löydy kalavesiä ja kun kuljetustakin on välillä melko hankala saada... Mutta semmosen olen kanssa huomannut, että maaseudulla, jossain missä on paljon järviä ja vettä muutenkin niin kalastus ei ole yhtään sen kummempaa ja nuoremmatkin sitä paljon harrastaa, mutta sitten juuri täälläpäin missä kalapaikkoja löytyy todella vähän niin asia on juuri niin, että kalastusta pidetään ihan outona... Ja koskilla tuntuu käyvän enemmän nuoria kuin järvillä, tiedä sitten mistä johtuu?

totta tuokin, ehkä koskilta on helpompi löytää ne paikat joissa kalat ovat, tai jälleen puuttuvat ne välineet, siis vene

Kuhaaongin

• View Profile
« Reply #11 on: January 07, 2010, 20:48:56 »
Moni ajatteleekin juuri noin.
Ei kehtaa mainita kalastavansa :?

Orimattilan Kalakerho sai aloitteestani kotisivut ja ajatuksena olikin saada näkyvyyttä nuoriin, jotka oletettavasti viettää aikaansa koneella.
Nyt olemme aloittaneet "porkkanoiden" arpomisen jäsentenvälisissä kilpailuissa ja arvotaan vain jäsenten kesken. Jos se houkuttaisi liittymään jäseneksi. saas nährä. Lisätietoa kotisivuilla.

Ymmärsikö oikein, että -Heggu- on O:lasta? :wink:

Taho mainitsi, että vjkk:sta ei ole mitään tietoa netistä. Totta. En löytänyt mitään tietoa. Harmi. Mutta se on kerhon oma asia, jos ei halua.
Suomessa on varmaankin mahdottoman monta kerhoa, jotka eivät halua tehdä kotisivuja. "Ollaa tultu toimeen ilman tähänkin asti", kuuluu kerhon ikääntyneestä joukosta :cry:

Kuhaaongin

• View Profile
« Reply #12 on: January 07, 2010, 20:51:00 »
No se on kyllä outoa jos kerhon jäsenet ei tarjoa kyytiä, vai onko edes kysytty.

Kuhaaongin

• View Profile
« Reply #13 on: January 07, 2010, 21:20:07 »
Orimattilan Kalakerhossa aktiivijäseniä n. 30, jotka käyvät lähes kaikissa kerhon kisoissa. Joukossa on iäkkäitä ihmisiä, "50-80 vuotiaita ukkoja", mutta on myös nuorempiakin ja lisää kaivataan. Nuo ukot ovat reiluja ja opastavat kaikkia kalastuksesta kiinnostuneita kalastuksen saloihin.
Kerhossamme kalastuskilpailuja on talvisin n. 10 ja kesällä saman verran.

Rohkeasti vain kerhoon liittymään. Tai sitten lähdet mukaan tutustumaan kerhon porukkaan.
Kerhon postissa voin henk.koht kertoa tarkemmin. 8-)
Kerhossa on prkleen hyvä henki ja nokkimisjärjestystä ei ole. Kaikki ollaan samalla viivalla, vaimitensennytsanois. :-D

-Heggu-

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: January 07, 2010, 21:21:02 »

Ymmärsikö oikein, että -Heggu- on O:lasta? :wink:

Kyllä oikein ymmärsit :-D

Niin, kyllä O:lassakin varmasti kalastaja nuoria on, mutta mistäs tiedät kuka kalastaa.. kaveriporukoita on niin paljon, ja kalastajia niissä niin vähän, eihän siinä toisiin tutustu..
Ja kyllä, minä en ainakaan sitä ensimmäisenä itsestäni mainitse, että kalastan, on tuota v*ttuilua tarpeeksi saanut kuulla :roll: mutta ei se sinänsä mikään salaisuus ole,  jos asia tulee puheeksi niin tottakai myönnän kalastavani, tosin olen luonteeltanikin hiljainen jne. mikä ei varmaan edistä asian esille ottoa..

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #15 on: January 07, 2010, 21:25:35 »
Voiko se olla vanhemmista kiinni, että nuorta ei kalastus harrastuksena kiinnosta?

Kerhot, järjestöt ja piirit järjestävät nuorille leirejä ja kursseja. Jos lasta kiinnostaa, niin pistäisivät lapsensa sinne ja saavat sitten olla niskat limoissaan ihan rauhassa.
Eikö lapsia/nuoria kannusteta enään kokeilemaan kaikkea. Vai onko niin, että kuhaa helpommalla pääsee.

Pitäis varmaankin olla kerhon jäsenten välisissä kilpailuissa palkintona mp3-soittimia, konsolipelejä, skootterin viritys osia ja mikä tärkeintä, osallistuminen ilmaista.

Markkinoinnista koulutusta kalastusseurojen ikäihmisille ja nuoremmillekkin. Edes kotisivut, kun löytyis joka seuralta läpi suomen
missä kerhotoiminnasta tietoa tyyliin: tervetuloa iloiseen seuraan hakemaan unohtuimattomia elämyksiä ja nauttimaan luonnon monimuotoisuudesta.

Kerhomme veteraani hra/rva X MONINKERTAINEN SUOMENMESTARI KERTOO PILKKINIKSEJÄÄN ILMAISEKSI su 18.1 kerhohuoneella jne...

-Heggu-

• View Profile
    • Email
« Reply #16 on: January 07, 2010, 21:31:01 »
Orimattilan Kalakerhossa aktiivijäseniä n. 30, jotka käyvät lähes kaikissa kerhon kisoissa. Joukossa on iäkkäitä ihmisiä, "50-80 vuotiaita ukkoja", mutta on myös nuorempiakin ja lisää kaivataan. Nuo ukot ovat reiluja ja opastavat kaikkia kalastuksesta kiinnostuneita kalastuksen saloihin.
Kerhossamme kalastuskilpailuja on talvisin n. 10 ja kesällä saman verran.

Rohkeasti vain kerhoon liittymään. Tai sitten lähdet mukaan tutustumaan kerhon porukkaan.
Kerhon postissa voin henk.koht kertoa tarkemmin. 8-)
Kerhossa on prkleen hyvä henki ja nokkimisjärjestystä ei ole. Kaikki ollaan samalla viivalla, vaimitensennytsanois. :-D

Jaa...
Mutta mitä minä olen esim. teidän nettisivujanne seurannut, niin melkein kaikki kisat on aina "Jäsentenvälisiä", eli näitä avoimia kisoja saisi olla
enemmän.
Tutustuisi siinä kerhon toimintaan, ja sitä kautta mahdollisesti liittyisi.

Mutta tiedä häntä...

-Veikko

Mitä minäkin selasin, niin jäsenten/kerhojen välisiähän nuo paljolti ovat, mutta ymmärsinkö oikein että kuintenkin paikanpäälle saapumalla voisi halukkaat liittyä tms..

Kuhaaongin

• View Profile
« Reply #17 on: January 07, 2010, 21:36:30 »
-Veikko,  -Heggu-
Kilpailupaikalle voi tulla pilkkimään ja "vakoilemaan" kerholaisia/toimintaa. Voi jopa punnita kalansa ja katsoa mihin oma tulos olisi riittänyt. Päättää sitten haluaako liittyä. Liittyy joko kilpailupaikalla, netissä tai puhelimitse suoraan puheenjohtajalle.
« Last Edit: January 07, 2010, 21:38:29 by Kuhaaongin »

Kuhaaongin

• View Profile
« Reply #18 on: January 07, 2010, 21:54:05 »
Kerhon postiin voi myös ilmoittaa mahdollisesta kyydin tarpeesta. Kyyti järjestyy.

Don Miguel

• View Profile
    • Email
« Reply #19 on: January 07, 2010, 22:41:29 »
Veikkaan suurimpana ongelmana olevan juurikin tiedotus. Minulla ei ole mitään hajua onko asuinpaikkakunnallani mitään kalakerhotoimintaa, jos on niin milloin on ja missä on. Ei noita kerhoja liikaa mainosteta. Kuten tämä koko keskustelupalsta osoittaa, nuorta kalastajan verta on vaikka millä mitalla. 95%:lla tuskin on mitään tietoa oman paikkakuntansta kalastuskerhotoiminnasta. Sen lisäksi ettei tiedetä, onko missään mitään kalakerhotoimintaa, ei tiedetä myöskään mitä tällaiseen toimintaan kuuluu. Mihin ryhdytään, jos liitytään kalastuskerhoon. Kysymyksiä on nuoren kalastajan mielessä paljon, mutta mistäs alat mitään vastauksia etsimään. Internetissäkään ei ole liian paljon esillä kalastuskerhoista kertovia informaatioita.

Tiedotuksen parantaminen ja MAINOSTUS olisi tapa lisätä nuorten kalakerholaisten (tai kaikkien kerholaisten) määrää. Eipähän ole missään mediassa osunut silmään isoa houkuttelevaa ilmoitusta: Kalakerho XXX etsii uusia jäseniä.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #20 on: January 07, 2010, 22:56:34 »
Taitaa olla aika suuri kynnys nuorelle ottaa yhteyttä entuudestaan täysin tuntemattomaan seuraan. Helpoitenhan se käy niillä, joilla isä on laittanut penskansa oman kalaseuransa kirjoille jo pienenä ja jannu ikään kuin kasvaa porukkaan. Mun mielestä seurojen kannattaisi järjestää avoimia tapahtumia, joissa yleisö saa tietoa seuran toiminnasta ja sen nuorisopuolesta.

Itsekin aikoinaan pähkäilin kauan miten lähestyisin tuota nykyistä kalaseuraani, Varsinais-Suomen perhokalastajia, mutta yhdellä sähköpostilla se sitten hoitui pois alta. Taitaa keski-ikä olla porukassa +50v joten välillä olen havaitsevinani taajuuseroja keskusteluissa  :wink:
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Kuhaaongin

• View Profile
« Reply #21 on: January 07, 2010, 23:49:07 »
Mäntsälästä sattuu löytymään kalakerho :-D
http://www.mantsalan-kalakerho.com/

http://www.vapaa-ajankalastaja.fi/ sivuilta löytyy tietoa kerhoista/seuroista.
Leirejäkin onhttp://www.vapaa-ajankalastaja.fi/?lang=fi&svk=82.
Ja jos haluaa jotakin tietää, niin kysyy. kyllä joku kaivaa tietoa. Minä ainakin autan, jos joku vaan viitsii kysyä.

Mikko_-Procyon-

• Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
« Reply #22 on: January 08, 2010, 00:18:16 »
Haha.

Jeps. Mutta oletkos tiennyt sitä, että vapaa-ajan kalastajien keskusjärjestö on suunnitellut, että valtakunnallisena pilkkipäivänä kouluissa pelattaisiin propilkkiä?
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Vastaranta

• View Profile
« Reply #23 on: January 08, 2010, 00:24:02 »
Otsikkoon viitaten: veikkaan vastaukseksi sitä, ettei nuoret tiedä kalaseuroista tai jäsenyyden tarjoamista etuuksista mitään. En nimittäin minäkään tiennyt vielä vähän aikaa sitten, vaikken itse ihan nuori enää olekkaan. Ja vaikka nuoret tietäisivätkin kalaseuroista, he (me) eivät tunne saavansa mitään hyötyä sellaiseen liittymisestä pelkästään (yleisesti) huonosta kalaseurojen tiedottamisesta johtuen. Nuoruudesta muistan vain lukeneeni paikallislehdestä uutisen joka kertoi kalaseuran järjestämistä onkikisoista ja niiden voittajista(jälkeenpäin infottiin kyllä asiasta...). Nuorten sarjoissa taisi olla pari osallistunutta.
Kai se noihin nuorten avoimiin kahvilusikkakisoihin osallistuminen vaatii sen, että lapsella/nuorella on joko vanhemmissa tai lähisukulaisissa joku seuran aktiivijäsen, joka työntää lasta noita onnistumisen hetkiä kohden.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #24 on: January 08, 2010, 00:38:04 »
Mitä hyötyä on alle 18v henkilölle liittyä esim. johonkin kalastusseuraan? tai ylipäänsä kenen tahansa liittyä?
Itse kuuluin yhteen kalastuseuraan tässä pari vuotta sitten, vaan en kuulu enää. 20€/vuosi se olisi maksanut, mutta en minä saanut siitä muuta kun sen vapaa-ajankalastaja lehden. Eli ei si mitään muuta hyötyä. Tietysti se että niissä kaikissa kahdessa pilkkikilpailussa missä käyn talvisin olisin voinut edustaa tätä ko. kalastusseuraa.

Tällähetkellä kuulun yhteen vetouistelu seuraan, enkä siitäkään mitään ihmeempiä hyötyjä etuja saa. No ryyppäjäisiä olis tarjolla muutama enemmän vuodessa, kun iman seuraan liittymistä. Nii ja tuleehan tuo vetouistelu lehti siinä kaupanpäällisinä. Tietysti seuransisäinen uistelu cuppi on yks hyvä juttu aina kesässä. Muita suurempia hyötyjä ei ole seuraan liittymisestä ollut.

Sehän on totta että kisoissa ei nuorempia ole eikä tule olemaankaan. Mutta onneksi vielä joitakin nuoria ihan huvikseen kalastelee. Monia on kyllä niitäkin jotka saattaa netistä lukea kalastuksesta ja haluaisi sitä kokeilla, mutta kun ei ole välineitä ja vanhemmat ei osta, kun ne on niin kalliita. Rahaa on kuitenkin sitten ostaa se uusi mersu tai omakotitalo. Tästä syystä sitten tilalle tulee jotain muuta harrastetta.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Tuhe

• View Profile
« Reply #25 on: January 08, 2010, 00:50:40 »
Ite voisin sanoa, et nuoret voi tehä oman kalaporukan, josta itse päättävät. Silloin rahat menevät omaan toimintaan, mitä käytettävissä on. Pilkkikisoihin voi osallistua oli seurassa tai ei, niin miksi pitää turhaan maksaa jäsenmaksuja.

Kuhaaongin

• View Profile
« Reply #26 on: January 08, 2010, 01:05:20 »
Mitä hyötyä on alle 18v henkilölle liittyä esim. johonkin kalastusseuraan? tai ylipäänsä kenen tahansa liittyä?
Itse kuuluin yhteen kalastuseuraan tässä pari vuotta sitten, vaan en kuulu enää. 20€/vuosi se olisi maksanut, mutta en minä saanut siitä muuta kun sen vapaa-ajankalastaja lehden. Eli ei si mitään muuta hyötyä. Tietysti se että niissä kaikissa kahdessa pilkkikilpailussa missä käyn talvisin olisin voinut edustaa tätä ko. kalastusseuraa.

Tällähetkellä kuulun yhteen vetouistelu seuraan, enkä siitäkään mitään ihmeempiä hyötyjä etuja saa. No ryyppäjäisiä olis tarjolla muutama enemmän vuodessa, kun iman seuraan liittymistä. Nii ja tuleehan tuo vetouistelu lehti siinä kaupanpäällisinä. Tietysti seuransisäinen uistelu cuppi on yks hyvä juttu aina kesässä. Muita suurempia hyötyjä ei ole seuraan liittymisestä ollut.

Sehän on totta että kisoissa ei nuorempia ole eikä tule olemaankaan. Mutta onneksi vielä joitakin nuoria ihan huvikseen kalastelee. Monia on kyllä niitäkin jotka saattaa netistä lukea kalastuksesta ja haluaisi sitä kokeilla, mutta kun ei ole välineitä ja vanhemmat ei osta, kun ne on niin kalliita. Rahaa on kuitenkin sitten ostaa se uusi mersu tai omakotitalo. Tästä syystä sitten tilalle tulee jotain muuta harrastetta.

No niin :-)
Rehellinen mielipide :-o
Näitä lisää :-D

Ite voisin sanoa, et nuoret voi tehä oman kalaporukan, josta itse päättävät. Silloin rahat menevät omaan toimintaan, mitä käytettävissä on. Pilkkikisoihin voi osallistua oli seurassa tai ei, niin miksi pitää turhaan maksaa jäsenmaksuja.

Eikö kalakerhon jäsenmaksut mene omaan toimintaan? (tiedän että SVK vie osan jne. jne)

Kalakerhojen tulisikin panostaa jäsenetuihin. Hyvä pointti.
http://www.vapaa-ajankalastaja.fi/?lang=fi&svk=56
Palkinnot houkutteleviksi ja kerhon kangasmerkki. Niinkö :?
Mitä pitäis tehdä, jotta harrastaja lähtis kerhotoimintaan mukaan?

Sama asia on nykyään nämä talkoot. Ei kukaan tee nykyään mitään ilmaiseksi :|
Eikö kerhoon voi liittyä muista syistä.
Olisiko 50€:n liittymislahja hyvä ajatus. Vai riittääköhän :roll:
« Last Edit: January 08, 2010, 01:19:41 by Kuhaaongin »

Vastaranta

• View Profile
« Reply #27 on: January 08, 2010, 01:24:29 »
Omasta mielestäni kalastavat nuoret eivät yleisesti "tuhlaa" rahaa omaan kalaporukkaan; ainakaan suorasti sen kassaan tai sen järjestämiin kalareissuihin. Ainoat rahat mitä itse tuhlasin nuorena kalastukseen olivat ne sadat uistimet/jigit jotka ostin viikkorahoilla ja upotin johonkin joenpenkkaan. Näihin välineisiin tuhlattujen viikkorahojen jälkeen nuorella(ainakaan minulla) ei yksinkertaisesti ole enää varaa(eikä taitoja) oman yhdistyksen pyörittämiseen. Itse en ainakaan syntynyt rikkaaseen perheeseen, joten itse jouduin ostamaan omat Kuusamon Suomi -uistimet ja pyörällä poljin kalapaikoille. En saanut viikkorahojani säästämällä matkaa Tenojoelle... ei, vaikka lupasin luopua siitä jokavuotisesta Åren laskettelumatkasta  :roll:
Mutta tottakai joku kalastusta harrastava perheenisä voi tosiaan ottaa lapsensa lisäksi asiasta kiinnostuneita lapsen kavereita  mukaan pidemmille kalareissuille. Kunhan reissut eivät ole liika rankkoja lapsille ja sitä kautta lannista mieltä.

200

• Kalastus-larppaaja
    • MSN Messenger - JiRgGO@mymail.fi
    • View Profile
« Reply #28 on: January 08, 2010, 07:47:48 »
Haha.

Jeps. Mutta oletkos tiennyt sitä, että vapaa-ajan kalastajien keskusjärjestö on suunnitellut, että valtakunnallisena pilkkipäivänä kouluissa pelattaisiin propilkkiä?
Hetkinen tulee vähä oftopic nyt mutta millo se valtakunnallinen pilkkipäivä on?Ja viel propilkkiä sillo jippii :-)
« Last Edit: January 26, 2010, 07:37:50 by 200 »

Pietari

• "Koivusaaren kuningas"
    • View Profile
« Reply #29 on: January 08, 2010, 14:31:38 »
Meillä ainakin on käynnyt niin, että kiitos ProPilkki pelin nuoriso on enmmän kuin kiinnostunut myös oikeasta pilkkimisestä, ja välineet on hankittu. Enkä usko että IRL pilkkiminen osoittautuisi pettymykseksi, kyllä se assu siiman päässä on sen verran paljon kivempi kuin ruudula sätkimässä. Toki koko on varmasti toinen :)

Lauhempia kelejä odotellaan, sitten jäille.

Pietari

center>