Chat

Author Topic: näpsä/lohi 390 uisteluveneenä  (Read 10053 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kalastin

• View Profile
näpsä/lohi 390 uisteluveneenä
« on: February 01, 2010, 21:55:20 »
Onkos kellään käytössä Näpsä390 tai Lohi390 venettä uistelukäytössä. Kaipailisin tulevaa suvea silmälläpitäen käyttäjien kokemuksia vakaudestatarvittavan moottorin tehosta jne

nelitahti

• Koko kausi edessä, odotus takana :)
    • View Profile
    • Email
Vs: näpsä/lohi 390 uisteluveneenä
« Reply #1 on: February 02, 2010, 15:00:19 »
Kyllä tuolla varmaan pärjää. Itse ainakin olen suunnilleen saman kokoluokan veneellä muutama vuosi kalastanut. Itsellä on siis http://www.brunswickmarine.fi/?nid=14904&lcid=1035&bid=27330 tuollainen. Suosin kyllä tuota Quicksilver/Örnvik venettä ehkä jopa enemmän kuin näpsää. Vakautta löytyy kun leveyskin on 171cm. Itsellä siis 8 heppanen kone jolla vene liikkuu hyvin vielä 2-3 hengellä, yhdellä hengellä päästään noin 15 solmua. Uistelussakin Örnvikin 360 fish toimii siis hyvin pitkän kölin ansiosta, ja onhan siinä uimaportaatkin.  :wink:
Ei tuo näpsäkään varmaan huono ole.

Mimmostas konetta oot ajatellu?
-nelitahti

kalastin

• View Profile
« Reply #2 on: February 02, 2010, 17:09:32 »
Tällä hetkellä moottorina muutaman vuoden vanha Yamahan 4hp nelari, ja veneenä n. 4m lasikuituinen soutuvene. Ihan mainio paketti kuhastukseen ja hauenvetoon, mut perästä tuppaa hörppäämään vettä jos ei oo varovainen kaasukahvan kanssa.

Nuo mainitut veneet saattas olla passelit painonsa ja leveytensä puolesta, eikä tarttis vielä käydä perämoottorikaupassakin samaan syssyyn. Mun käytössä ei tarttis välttämättä nousta ees plaaniin, välimatkat on lyhyitä

Lukittava säilö olis kans plussaa ettei tarttis kiikutella aina mukana ankkuria ja takilaa. Noista Lohen tuotekuvista on aika vaikee hahmottaa onko siinä sellasta.

nelitahti

• Koko kausi edessä, odotus takana :)
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: February 02, 2010, 19:43:13 »
Itsellä on muuten ollut myös sama moottori kuin sinulla tuossa.  :-) Kyllä nuo vois plaaniinkin pompata tuolla koneella, varsinkin jos keskipenkiltä jatkovarrella ohjais. Suosittelen kyllä jos on Quicksilverin jälleenmyyjä lähellä ni käymään, on muuten nuo veneet hyvin viimeisteltyjä ja viime vuonna sai 2 tyyppiä roikkua laidassa eikä vene ollut moksiskaan. Sais vaan se kesä tulla nopeesti ni pääsis merelle.  :-)
-nelitahti

kalastin

• View Profile
« Reply #4 on: February 02, 2010, 21:22:35 »
Näkyy olevan toi Näpsä noin 40kg painavempi, siinä on vahvistettu hiekkaköli: suattaap olla vähempi kiikkerä Kalllaveelle... 

Viime kesänä muutamaan otteeseen tuulen nostua lähemmäs 7m/s oli nykyisellä veneellä kun särkänniämen vempaimessa
« Last Edit: February 02, 2010, 21:27:02 by kalastin »

kalastin

• View Profile
« Reply #5 on: March 05, 2010, 18:42:11 »
Näkyy tuo Örnvik 360 olevan aikas kalliin livakka mun pussille, noin 4000€ uutena... Nettinene.comistahan sais samaan hintaan jo vähän käytetyn Busterinkin.

Samaan kategoriaan Lohen ja Näpsän kanssa osuu näin sisävesille kanssa Suven, Hirvaksen ja Suomi merkkisten veneiden pienemmät mallit, kaikkien tuotteet hinnoteltu satasen-kahden sisään uutena

Juz

• View Profile
« Reply #6 on: March 06, 2010, 19:32:03 »
Näkyy tuo Örnvik 360 olevan aikas kalliin livakka mun pussille, noin 4000€ uutena... Nettinene.comistahan sais samaan hintaan jo vähän käytetyn Busterinkin.

Osta ennemmin käytetty Buster. Onhan se alumiini kuitenkin aina parempi..

center>