Kokemuksia Vangenin valmistamista tuotteista?

Started by TomiS, February 24, 2010, 13:34:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TomiS

Itse kun en VIELÄ tiedä perhokalastusvälineistä paljoakaan, enkä mistään tietoa kyseisistä välineistä löytänyt.
Niin tiedustelisin onko kellään näistä vehkeistä kokemuksia?

Eli minulle on tarjottu tämmöisiä:

Vapa: Vangen phanthom 9,0 #6
Kela:  Vangen large arbor 6-8#
Siima: Cortland 444 SL Precision WF / F 6,5 perhosiima

Tuo sarja olisi aika halpa.
Saa tietysti ehdottaa myös parempia sarjoja, jotka sopivat aloittelijalle ja joiden hinta on n.100€.

TomiS

Niin siis eli voinko nyt olettaa että kaikki mitä noissa linkeissä suositellaan ovat parempia kuin tuo mitä minulle tarjottiin?

Pete

Quote from: TomiS on February 24, 2010, 21:08:41
Niin siis eli voinko nyt olettaa että kaikki mitä noissa linkeissä suositellaan ovat parempia kuin tuo mitä minulle tarjottiin?
Älä oleta, vaan lue ja mieti olisiko jokin niistä seteistä vaihtoehto sille Vangenille.

TomiS

Lukemisella sain selville että on hyviä settejä, mutta vertailu on melko hankalaa, kun sanallakaan ei mainita Vangenia..
Sattuisko kenelläkään olemaan kokemusta kyseisitä vehkeistä?

Mr Ponu

Ei ole kalastuskokemuksia, joskus liikkeessä hypistellyt. Nuista sinulle tarjotuista välineistä oma mielipide on ,että siima ja vapa on vähintäänkin hyviä, mutta kela epäilyttää suuresti. Eli jos hinta on kohdallaan, ostaisin vavan ja siiman ja hommaisin kelan erikseen.

TomiS

No otin ne nyt sitten kaikki. Kelan pois jättäminen ei olis muuttnut hintaa suuntaa eikä toiseen, joten sekin tuli.
Mitä kelaa ponu suosittelis? Halpaa ja hyvää tietenkin.. Nyt vaan kovasti pihalle kuiva harjottelemaan.. ;)

Mr Ponu

Kokeile ensin vehkeitä, kyllä sen yhdessä kesässä huomaa tykkääkö vai eikö ko. vehkeistä. Voi se kela olla kelvollinenkin, itse vain mieltynyt metallirunkoisiin keloihin. Harjoittelemaan vaan. :-)

perho joka söi lohikaloja

Itse ostin vuosi sitten vangenin perhosetin joka makso 100€ ja ollu todella hyvä.

gunter

mulla ollut vangenin vapa ja kela joku 3.-4.v nyt vähän jäänyt sen kanssa kalastaminen kun muitakin jo kertynyt mutta alkuaikoina kalastin sillä setillä todella paljon ja ei mitään moitittavaa sekä monet kalatkin ylös nousi.

TomiS

Itsekkin kyllä aika tyytyväinen muutaman päivän "kuivaharjoittelun" jälkeen.
Kela tosin ei mitkään erikoinen, mutta varmasti näin alkuun ihan toimiva.
Nyt vaan odotellaan jäiden sulamista..