Chat

Author Topic: Valkiaisjärvi  (Read 23371 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mosse

• View Profile
    • Email
Valkiaisjärvi
« on: March 06, 2010, 22:15:18 »
Onko porukka kukaan käynyt Valkiaisjärvellä pilkkimässä tänä talvena? Mietin, että kannattaako käydä kokeilemassa pilkkihommia siellä.

sla

• View Profile
Vs: Valkiaisjärvi
« Reply #1 on: May 30, 2010, 18:54:25 »
Jostain muistan lukeneeni viime vuonna että Valkeiseen olisi tarkoitus laittaa kirree ja taimenta tänä vuonna. Onko kenelläkään tietoa mikä on homman tilanne, onko sinne istutettu tai tullaanko istuttamaan ja milloin?

Arsakki

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: May 30, 2010, 22:48:17 »
Käsiittääkseni istutukset alkavat vasta talvella 2010-2011. Ei tarkempaa tietoa päivistä että milloin  :| . Eli vielä kesällä ei taija päästä noita istutuskaloja kalastamaan.
« Last Edit: May 30, 2010, 22:49:57 by Arsakki »

tjk67

• View Profile
« Reply #3 on: May 31, 2010, 11:01:37 »
Valkeisella kalassa käydessä  kannattaa varautua myös reilumman kokoisiin haukiin.
Itse sain viime kesänä parhaalla reissulla kelluntarenkaalla kalastaessani 11 kpl haukia, joista suurin 6,9 kg (muut 700 - 1700 g).
Eikä tuo ole ainut isompi jonka olen nähnyt saatavan järvestä, vuosien saatossa varmoja tapauksia olen itse nähnyt 6 kpl.
Haukia järvessä on paljon ja toivottavasti niitä vähennetään ennen mahdollisia istutuksia.
Sattumakalana voi saada myös isoja siikoja(yli 500g), joista useita näköhavaintoja matalasta ja yksi myös ylös asti.
Ahvenia ei voi välttyä saamasta, koko on vain pientä johtuenharvennuksen puutteesta.

jerch

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: June 05, 2010, 15:37:17 »
Minkälainen valkiaisjärvi on kesällä kalastaa rannalta? Kannattaako edes lähtä yrittämään eli onko pusikkoa ja matalaa?

tjk67

• View Profile
« Reply #5 on: June 08, 2010, 09:02:47 »
Rannalta kalastus ei ole hirveän helppoa.
Mökkejä on aika paljon ja sinne ei ole mitään asiaa.
Uimarannasta oikealle kalastus onnistuu rannalta jotenkin.
Kahluukengät/housut helpottavat, koska rannoilla on kasvillisuutta ja pikkuisen pitää päästä järvelle jotta kalastus onnistuu.

JarZa93

• Se parhaiten nauraa joka saa isoimmat kalat
    • View Profile
« Reply #6 on: March 19, 2014, 16:56:52 »
Paikka joka itseäni kovasti kiinnostaa, mutta jossa kuitenkin olen vain kerran joskus vuosia sitten käynyt. Onkos kukaan täällä viime vuosina käynyt? Kuinka nopeasti järvi syvenee (Kahluuhousut itseltä löytyy, mutta mitenkä paljon niistä on apua?) ja mitä vieheitä suosittelette? Nyt tulevana keväänä/kesällä voisi tätä järveä koittaa taas :)

center>