Chat

Author Topic: Salibandy  (Read 12526 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

*HenTeri*

• View Profile
Salibandy
« on: March 08, 2010, 21:23:49 »
Terve !

En löytänyt haulla/etsimisellä aiheeseen sopivaa topiccia, joten jos sopii perustaa tällainen aihe tänne muiden aiheiden kirjavaan joukkoon :-)
Eli jos tänne porukalla kerättäis näitä varusteiden myynti nettikauppoja, tietoa ja muuten turistais aiheeseen sopivaa ?

Itse viikko sitten ostin maalivahdin maskin sekä hanskat ja aloin käymään sähläämässä maalin suulla.. Ihan mukavaa touhua, itseä eniten harmittaa, kun polvet palaa/kuluu tuossa hommassa, mutta on se sen arvoista :roll: Hakusessa olisikin juuri maalivahdin suojavarusteet, eniten tarvisin housut tai polvisuojat..
Entä tiekääkö kukaan myydäänkö housuja, joissa on samassa polvisuojat ?
Muita maalivahteja tai yleensäkin pelaajia löytyy varmaankin täältäkin sivustolta, juttua vaan tulemaan  :-)
Vain kuolleet ovat nähneet sodan lopun. - Platon

Migelis

• Guest
Vs: Salibandy
« Reply #1 on: March 08, 2010, 21:33:51 »
Moro!

Juu tuota itsekkin pelailen salibandya semmoisessa Jyväskylän paikallisessa Hirviliigassa joukkueemme (Floorballs) oikeanlaidan pakkina. :-)
Kannattaa katsella vaikka ihan aluksi www.huuto.net osoitteesta säbämaalivahdin housuja, luulisi sieltä löytyvän käytettyjä.
Joka kerta pelaan vähintään 2x viikossa säbää sekä sitten vielä mahdollinen peli päälle.
Mukavaa hommaa on ja maalissa olen itsekkin joskus ollut.
Aloittelevalle maalivahdille semmoista vinkkiä, että vetoihin kannattaa tulla vastaan aika paljon.
Itse olen saanut kopattua vetoja kaksi kertaa paremmin niin, että kun nään pelaajan lataavan laukausta siirryn metrin eteenpäin jolloin peittää paremmin koko maalin.
Ja tosiaan, kunnolliset polvisuojat kehotan hankkimaan, koska kun ikää ja kokoa tulee lisää polvet ovat hajalla. Itsellä sula mahdottomuus enää olla maalissa ilman kunnollisia polvisuojia.
Edit: esimerkiksi tässä näin http://www.huuto.net/kohteet/exel-power-magic--salibandy-maalivahdin-varusteita/130855636

--Migelis
« Last Edit: March 08, 2010, 21:45:54 by Migelis »

Larzaman

• Häh?
    • MSN Messenger - lari.paivinen@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: March 08, 2010, 21:37:07 »
Juu, tulee tuota säbää pelattua,SB Naantalissa. Mulla on 2 mailaa, molemmat Salming Zigmoja. Budget sportissa näyttää olevan tollaset maalivahdin polvisuojat (https://www.budgetsport.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=56346460 onhan noilla hintaakin... Exel Chill kai seuraava mailahankinta.

Migelis

• Guest
« Reply #3 on: March 08, 2010, 21:40:29 »
Juu, tulee tuota säbää pelattua,SB Naantalissa. Mulla on 2 mailaa, molemmat Salming Zigmoja. Budget sportissa näyttää olevan tollaset maalivahdin polvisuojat (https://www.budgetsport.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=56346460 onhan noilla hintaakin... Exel Chill kai seuraava mailahankinta.
Tuotahhhh..
Aika tyyriit ovat pelkiksi polvisuojiksi sillä huuto.netissä löytyi esim. pelipaita,pelihousut ja polvisuojat 60e.  :roll:

*HenTeri*

• View Profile
« Reply #4 on: March 08, 2010, 21:51:54 »
Löytyihän niitä pelaajia ! Hyvää juttua näyttää syntyvän, että jatketaan vaan :-) Näitä maalivahdin ohjeita myös kaipaisin, itse olen aika pienikokoinen maalivahdiksi, niin tuo migelisin vastaan tulemis kommentti pitää painaa aivoon muistiin. Itsellä olleet nuo ylä-nurkka vedot aika karmasevan uppoovia, liian matalana taidan kyykkiä.. myös joskus jää maalin reunat harmittavan avonaisiksi, ja niiden peittämistä olen yrittänyt parantaa. Ja tuohon migelisin kommenttiin vielä, että taidanpa juurikin jäädä liian maalin ''sisälle'' kun veto lähtee ja en lähde vastaan, täten olen yrittänyt peittää maalia mahdolliseen rebound palloon pääsevää pelaajaa.
Tuohon armonlaakson linkkiin, niin ovatkohan nuo suojat sellaista liikettä ''hidastavaa'' materiaalia, tarkoitan että eivät luisu helpolla vaan pitää käyttää voimaa liu-uttamiseen ?

*HenTeri*

• View Profile
« Reply #5 on: March 08, 2010, 22:18:10 »
Okkei, varsinkin tämän kylän pienoisessa salissa tulee nuita sivulaukauksia varsin useasti, sekä näitä poikittaisia jotka menevät aika isolla prosentilla maaliin jos maalin kulmalta puuttuu oma pelaaja taikka pallossa on kiinni vastustajan sähläri.. mitenkä näissä poikittais syötöissä kannattaisi toimia, vai onko vain raa-asti sääntö, että nopeus on valttia ?
Entäs onko jollakin käytössä taikka päässyt edes kokeilemaan näitä exelin vai fat pipen, ''käyrä mailoja'', näyttävät aika väkkyröiltä ja olisi ihan mielenkiintoista päässä kokeilemaan minkälaisia ovat..

Larzaman

• Häh?
    • View Profile
    • Email
« Reply #6 on: March 08, 2010, 22:25:03 »
Jos se syöttö tulee maalille, niin kannattaa vaan ronskisti heittäytyä pallon tielle. Jos syöttö tulee kauempaa kannattaa liukua syötön saanutta kaveria vastaan ja peittää laukaus.

UISTIN

• Pohjakalojen rapsuttaja
    • View Profile
« Reply #7 on: March 08, 2010, 22:30:40 »
Ja tässä vielä jotain lainauksia sivulta jossa opetetaan sähly maalivahtia.

Kun vastustaja pyrkii maalin eteen oman pelaajan ja maalinvälistä, tulee maalivahdin katkaista vastustajan liike
rohkealla syöksyllä! Älä syöksy jos vastustaja ei ole tarpeeksi lähellä.

Peleissä tulee usein yksi- vastaan -yksi tilanteita joissa maalivahti on yksin hyökkääjää vastaan. Tällaisiin tilanteisiin ei
ole oikeaa reseptiä kuinka tulisi toimia. Muista tulla kuitenkin hieman vastaan. Voit odottaa laukausta, nopeaa ratkaisua
tai sitten liruttelua jota seuraa nopea harhautus sivulle. Muista kuitenkin oikea syöksytekniikka.

Liiku pallon mukaan, älä hyökkääjän.

Tossa nyt jotain yksinkertaisia ohjeita.

Ja tossa edellisessä viestissä Armonlaakso puhuu täyttä asiaa!! juuri noin pitää pelata jos  tulee "poikittais-syöttö".

*HenTeri*

• View Profile
« Reply #8 on: March 08, 2010, 22:59:11 »
Nämä jutut pitää painaa pääkoppaan ja kaivaa esiin pelin tiimellyksessä. Todella hyviä ohjeita tulee esiin :wink:
Migelis: pelaatko jossain liigassa tai miksi näitä nyt kutsutaankaan salibandyssa ? Eroavatko paljonkin ''tavallisesta'' pelistä paljon, onko enemmän päästä päähän juoksemista ?

Larzaman

• Häh?
    • View Profile
    • Email
« Reply #9 on: March 08, 2010, 23:47:38 »

Migelis

• Guest
« Reply #10 on: March 09, 2010, 07:09:53 »
Nämä jutut pitää painaa pääkoppaan ja kaivaa esiin pelin tiimellyksessä. Todella hyviä ohjeita tulee esiin :wink:
Migelis: pelaatko jossain liigassa tai miksi näitä nyt kutsutaankaan salibandyssa ? Eroavatko paljonkin ''tavallisesta'' pelistä paljon, onko enemmän päästä päähän juoksemista ?
No joo me pelaamme kyllä liigassa missä tuomaroi Jyväskylän Happeen Salibandy SM-liiga joukkueen pelaajat. Kyllä siinä tulee juoksemista hyökkääjillä aika paljon, puolustajilla ei niin paljon koska ne jättäytyvät aina alemmaksi.

Larzaman

• Häh?
    • View Profile
    • Email
« Reply #11 on: March 25, 2010, 15:39:15 »
Nostetaan vähän... Mikä olis hyvä maila 60e budjetilla?? Kun mulla nyt ne 2 salmingii, mutta niissä se lapa on aivan outo.. Joku Blast tai Unihoc?

Edu

• 4kg
    • MSN Messenger - edu-kettunen@hotmail.com
    • View Profile
    • Kalassa.net
« Reply #12 on: March 25, 2010, 15:57:59 »
Tässä on ainaki pari hyvää Unihocilta  :wink: http://www.unihoc.fi/fi/tuotteet/mailat/ace.php
Ja tässä Blastilta yks jonka löysin Budget Sportin sivuilta oikee hinta 85e ja tarjous 25e  :wink: https://www.budgetsport.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=56385686
...

Larzaman

• Häh?
    • View Profile
    • Email
« Reply #13 on: March 25, 2010, 16:10:08 »
Juu, tossa oli hyviä ehdotuksii, mut nois unihoceis ei hintaa?? Aattelin kans tällästä: https://www.budgetsport.fi/PublishedService?pageID=9&itemcode=56382424

Migael

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: April 18, 2010, 16:33:49 »
juu minä kävin nyt 10.4 Top Teamin joukkueen haku hommassa ja joukkueesee pääsin elokuussa viralliset karsinnat ja joukkeet tehdään aluesarjaa käydään ainankin pelaan. olen hyvä pelaaja Vasen laitahyökkääjä. joka päivä tulee keksittyä uusia kikkoja jotai aina kokeilen peleissä 3 kertaa viikossa käyn pelaamassa,käytän säärisuojaimia kannattaa käyttää jos on yhtään jotka husivat mailalla  :wink: oma mailani on Fatpipe Black Hole27 ite tykkään pelata tuolla! paljon muuten lauotte tutkaan? tänään ennätys lämärilla 102km/h Rannelaukaus 81km/h

Migelis

• Guest
« Reply #15 on: April 18, 2010, 20:10:39 »
juu minä kävin nyt 10.4 Top Teamin joukkueen haku hommassa ja joukkueesee pääsin elokuussa viralliset karsinnat ja joukkeet tehdään aluesarjaa käydään ainankin pelaan. olen hyvä pelaaja Vasen laitahyökkääjä. joka päivä tulee keksittyä uusia kikkoja jotai aina kokeilen peleissä 3 kertaa viikossa käyn pelaamassa,käytän säärisuojaimia kannattaa käyttää jos on yhtään jotka husivat mailalla  :wink: oma mailani on Fatpipe Black Hole27 ite tykkään pelata tuolla! paljon muuten lauotte tutkaan? tänään ennätys lämärilla 102km/h Rannelaukaus 81km/h
Ite taisin laukoa jollakin kauhealla ripulimailalla lämärillä 114 km/h tutkaan.
Omallani lähtee varmasti 130!  :wink:

Nykyään Fat Pipe Hole 27 varressa kiinni Exel Chill oranssi lapa ja hyvin toimii. Ei haittaa noin periaatteessa vaikka erimerkkiset, kun en mitään huippuliigaa pelaa.

Manua10

• View Profile
« Reply #16 on: April 25, 2010, 21:25:05 »
Ei se maila miestä tee. Kyllähän sitä pärjää vaikka exelin 3v vanhalla kärkikoukku mailalla. Jooh jos nyt uutta mailaa ostamassa ehkäpä Exelin Chill olisi hyvä. Itse pelailen Fatpipen hole 27:lla. Lämäri lähti 2v sitten 110km/h jote nyt sellasta 115. Ja, aluemestaruus voitettu!!!! "OJG" (Oilers Junior Games) turnauksesta pronssia. Tosin kyllä melkoinen tunarointi semi-finaalissa ...  :evil:

Juz

• View Profile
« Reply #17 on: April 26, 2010, 07:15:35 »
Onhan tuota säbää tullut pelailtua nyt pari kautta, mutta ensi kaudella tuskin enää jatkan. Mailana Fatpipen Omen 27, ei mikään paras, mutta mulle ja mun pelityylille sopiva, ei harmita jos katkeaa.. Ite lauoin tutkaan lämärillä reilut 110km/h ja ranteella jotain 90km/h. Nyt saattais mennä paremminkin.

Migelis

• Guest
« Reply #18 on: April 26, 2010, 07:54:31 »
Nyt on alkanut huomaamaan, kun vedot tosiaan lähtee sinne minne ne tähtää ja sekös tässä alkaa ilostuttamaan.
Tosin kyllä harjoiteltua tulee aika paljonkin. 4-6 tuntia liikunta tunneilla viikon aikana ja sitten vielä 2x tunnin vuoro joukkueen kanssa.
Mutta ensi kauden Hirviliigaan pitää kyllä laittaa tavoitteeksi ensimmäiset pisteet, kun ei tällä kaudella saanut vielä mitään aikaan.
Mutta tosiaan, jos haluaa vetoihin tarkkuutta niin niitä on sitten reenattava toden teolla.
Esimerkiksi silloin, kun on hieman kipeä eikä muuten pysty harrastamaan liikuntaa vaikka koulun liikuntatunneilla niin suosittelen ottamaan säbämailan mukaan ja harjoittelemaan ne kaksi tuntia sitten laukauksia.

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
« Reply #19 on: April 27, 2010, 16:37:47 »
Jatketaas aiheen mukaan.

Migael

• View Profile
    • Email
« Reply #20 on: April 28, 2010, 12:42:22 »
Ranne Enkka parantui 94km/h

Migelis

• Guest
« Reply #21 on: May 08, 2010, 12:42:26 »
Noniin eilen oli sitten Salibandy turnaus tuolla läheisellä Lehtisaaren kuntakeskuksessa.  :-)
Seitsemän joukkuetta pääsi loppujen lopuksi pelaamaan turnauksen voitosta.
Ensimmäisen pelin olin maalissa, mutta tympäännyin heti hommaan ja halusin kentälle, joten taivuttelin yhden vähän heikomman kenttäpelaajan joukkueestamme maaliin.
Se olikin sitten oikea ratkaisu, koska viidessä pelissä sain kasaan tehot 8+5 mikä taisi olla aika lähellä turnauksen parhainta pistesaldoa.  :-) Yhdessä pelissä sain hattutempunkin aikaan, kun voitimme 4-1, mutta eipä olisi niitäkään maaleja syntynyt ilman loistavia syöttöjä, jonka hyökkäyskaverini tarjosi!
Alun haparoinnin jälkeen pääsimme loppujen lopuksi hienosti finaaliin, mutta hävisimme sen 1-4. Tosin finaalivastustajan joukkeessa pelasi kaksi lisenssin maksanutta pelaajaa eikä meillä ollut niitä yhtään, mutta parempia he kyllä olivat ei voi sen piikkiin laittaa. Taitavia pelaajia kyllä olivat.
Tuomarointi oli kehnoa, eikä oikeen mistään vihelletty mikään. Keppiä tuli kyllä kokoajan niin maan helvatasti ja välillä oli pelikentälläkin verta!
Loppujen lopuksi kuitenkin jäi hyvä mieli, kun saimme kaksi Muuramen joukkuetta mitalleille!  :-)
Tunnelma oli hyvä ja erityisesti omaa mieltä lämmitti onnistumiset, mutta kyllä kaikki pelaajat laittoivat itsensä likoon eikä yksittäisiä pelaajia voinut nostaa ratkaisijaksi.. Muutakuin meidän maalivahtimme joka pelasi aivan loistavasti!

*HenTeri*

• View Profile
« Reply #22 on: May 09, 2010, 16:51:40 »
Noniin, sainpahan exelin maalivahdin housut ja paidan, vielä kun saisi kunnolliset polvisuojat.. Alkaa tympäännyttämään pelatessa, kun joko alussa taikka lopussa menee huonosti.. jos alussa menee hyvin niin loppua kohden hiipuu taas.. ja jos alussa huonosti niin lopussa hyvin.. Mikähän lie taikakin tässä on, alkaako peli-into sitten menemään kauemmin pelatessa.
EDIT: Migelis, mitä tuo lisenssipelaaja meinaa ?
« Last Edit: May 09, 2010, 19:01:42 by *HenTeri* »

Migelis

• Guest
« Reply #23 on: May 09, 2010, 19:50:26 »
Noniin, sainpahan exelin maalivahdin housut ja paidan, vielä kun saisi kunnolliset polvisuojat.. Alkaa tympäännyttämään pelatessa, kun joko alussa taikka lopussa menee huonosti.. jos alussa menee hyvin niin loppua kohden hiipuu taas.. ja jos alussa huonosti niin lopussa hyvin.. Mikähän lie taikakin tässä on, alkaako peli-into sitten menemään kauemmin pelatessa.
EDIT: Migelis, mitä tuo lisenssipelaaja meinaa ?
No en ole kyllä ihan varma itsekkään siitä, mutta luulisin sen tarkoittavan sitä, että on maksanut "luvan/pääsymaksun" jolloin on mahdollista pelata virallisessa joukkueessa virallista nuorten salibandyn sm-liigaa.

Jacke

• View Profile
« Reply #24 on: May 09, 2010, 20:38:50 »
Jooh, sitähän se tarkoittaa. Pitää maksaa lisenssi maksu, että pääsee pelaamaan. Niitä on vakuutuksen kanssa ja ilman. Itse olen lisenssi pelaaja. Kausi on jo päättynyt ja se meni ihan mukavasti. Tosin aika pienellä porukalla jouduttiin välillä pelaamaan.

kalakaveri13

• 13v sudenmetsästäjä ilman kalakaveria...
  • Kirren pilkintä <3
    • View Profile
« Reply #25 on: December 29, 2012, 14:53:17 »
Nyt on kuudes kausi menossa, kilpasarjatasolla pelataan. :) Reenit on 5 kertaa viikossa ja myös yleensä pelejä viikonloppuisin. Mailoja on kaksi Oxdogia sekä yksi Fatpipe jai-alai. Viime vuonna voitettiin aluemestaruus ja se on taas tavoitteena tänäkin keväänä ;)
Kerran luulin olevani väärässä mut erehdyin

center>