Chat

Author Topic: trigger x feromonitoukat ja tahnat  (Read 29185 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pataakkeli

• View Profile
trigger x feromonitoukat ja tahnat
« on: February 05, 2009, 18:26:43 »
oon kuullu nähny ja hipelöiny näitä ko. trigger x toukkapurkkeja, mut suhtaudun niihin varauksella,
lähinnä sen takia, kun trigger x on käsitykseni mukaan rapalan tytäryhtiö ja rapalan tytäryhtiöitten tuotokset on mulla vetäny tyhjää.

onko teillä kokemuksia näistä suht. uusista kumiplänteistä?
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
Vs: trigger x feromonitoukat ja tahnat
« Reply #1 on: February 05, 2009, 18:30:19 »
Kun kysytään mielipidettä niin ei pitäisi päteä kuullun perusteelle mutta sanon kuitenkin.... :-)

ERÄ -lehdessä noita testattiin ja saman hintaiset PowerBaitit nuijivat testissä nuo mennen tulle. Eli Triggereissä heikompi kestävyys ja kelluvuus
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #2 on: February 05, 2009, 20:28:12 »
Mulla ei suoranaisesti oo mistään kumijutuista kokemusta, mutta viime kesänä tuli heräteostoksena ostettua trigger x feromoni geelituubi. Eipä ainakaan vielä ole ollut mitään eroa geelittömän ja geelillisen pilkin/vieheen/madon välillä.

Erä-lehdessä ne oli testannu kirrelle sitä ja sen mukaan se oli parantanu syöntiä... Että tiijä ny sit näistä  :roll:

E: typot veks

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #3 on: February 06, 2009, 17:49:47 »
okei. mulle tulee se erä ens viikol vasta.

onkos sitte niistä toukista tietoo/kokemuksia?

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: February 06, 2009, 17:59:16 »
okei. mulle tulee se erä ens viikol vasta.

onkos sitte niistä toukista tietoo/kokemuksia?

Siis tarkoitin että ne o testannu tuota tahnaa jo aiemmin. Jos haluat lukea testin niin täältä löytyy

http://www.eralehti.fi/Linkkijutut/Ruokahalua-kasvattava-feromoni.aspx

jompsu

• Perhokalastelija
    • View Profile
« Reply #5 on: March 07, 2009, 01:14:47 »
Oma mielipiteeni näistä on se että aika turhaa tavaraa kyllä ovat. Itse pysyisin ainakin perinteisissä syöteissä!
« Last Edit: April 23, 2009, 21:26:17 by jompsu »
tä...?

kirjolohikäärme

• Ilmiselvä lötkö
    • View Profile
« Reply #6 on: April 23, 2009, 21:19:16 »
En suosittele näitä, en missään nimessä!

Ainut hyvä puoli näissä on, mitä hoksaan on kestävyys ja värin pysyminen. Eivät mene pilalle mutta...
Ostin näitä (kärpäsen toukka, punainen), ja kuvittelin, että kait näillä kalaa saa. Innoissaan niillä olen pilkkinyt, mutta en ole enään innoissaan. Heti kun ostin nuita tekotoukkia, sain sen jälkeen vain 1 särjen! Vaikka kävin monta monituntista reissua. Ja kaikki muut, joilla oli aitoja toukkia, saivat kalaa.
Nakkasin tekotoukat repun pohjalle, sinneppähän pilantukoot mokomat. Ostin aitoja puanisia kärpäsentoukkia, ja hyvin tulee!

En suosittele missään nimessä!

Tuollaista Trigger X tahnaakin multa löytyy, en oo vbain päässyt testaamaan. Toivottavasti ei ole samanlaista tavaraa, kuin nuo tekotoukat.
« Last Edit: June 11, 2009, 14:11:45 by kirjolohikäärme »
"Perhokalastus on ylivoimaisesti hauskin tapa olla saamatta kalaa."

KalaVille

• View Profile
    • Email
« Reply #7 on: April 24, 2009, 13:08:07 »
Joo en suosittele ostamaan tuota tahnaa ainakaan. Pyöräytin koukkuun pallon ja nakkasin avantoon --> Painu ku lyijy pohjaan.

Purkissaki vielä lukee floating...

D-Vitamiini

• Kumpi ja kampi tappelivat, Seppo voitti!
    • View Profile
« Reply #8 on: April 28, 2009, 14:56:42 »
Oma mielipiteeni näistä on se että aika turhaa tavaraa kyllä ovat. Itse pysyisin ainakin perinteisissä syöteissä!

Minunkin mielestä ei kannata ostaa niitä vaan kalastaa niillä perinteisillä syöteillä.
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Don Miguel

• View Profile
    • Email
« Reply #9 on: May 04, 2009, 17:33:53 »
Joo en suosittele ostamaan tuota tahnaa ainakaan. Pyöräytin koukkuun pallon ja nakkasin avantoon --> Painu ku lyijy pohjaan.

Purkissaki vielä lukee floating...

Pilkkiessä sillä ei ole mitään väliä, kuinka se tahna kelluu/uppoaa(voi jättää haluamaansa syvyyteen, jos uppoaa) Liian isoa koukkua sitäpaitsi veikkaisin tuon ongelman syyksi.

Itse en tiedä millaista kittiä on, mutta hileellisenä toimii varmasti. Hileettömillä tahnoilla on aina teho hieman heikompi.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

villeboy5

• View Profile
« Reply #10 on: December 19, 2009, 21:15:22 »
anskassa käyin tota tahnaa kesällä :/ ei tullun kun yksi kirjolohi veikkaan että johtui siimasta, muut veti nii et haisi niit kirrei sieltä. Tahnat varmaa enemmän tarkotettu tommosil kitukasvusil kusilammikko möröil meinaa ei virtaavis vesis oo kelvannu. estasin viime talvella noita kärpäsen toukka punaisia merellä, mukavan kokoista ahventa kyllä tuli pysty pilkillä kun laittoi kaksi toukkaa koukkuun, mutta luonnollinen syötti vie silti voiton.

Tontsake

• "jepjep"
    • MSN Messenger - hotaa123@hotmail.com
    • View Profile
    • Youtube
« Reply #11 on: December 21, 2009, 07:43:52 »
Toissakesänä ostin heräteostona trigger-x "onkimatoja". Toistakymmentä reissua kävin ongella ja ei kertaakaan saalista. Heitin menemään mokomat muoviletkut. Onkiminen taitaa olla se ainut kalastuslaji jonka minä ainakin uskon hallitsevani. Oikeita kastematoja syötiksi niin aina on tullut saalista. Välillä isompaa välillä pienempää mutta ei tyhjin käsin oo tarvinu takasin lähteä kuten trigger x:llä. Niin ja mainitaan ny huonona puolena vielä se että jos unohdat koukkuun muovimadon niin se kuivuu kivikovaksi ja puukolla saa raaputella 10-15min irti... Toivottavasti muut trigger x:t toimii paremmin. Tahnoista etenkin pilkkimiseen kaipailis suosituksia.

Pilkkimään!

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #12 on: December 21, 2009, 18:21:32 »
Toissakesänä ostin heräteostona trigger-x "onkimatoja". Toistakymmentä reissua kävin ongella ja ei kertaakaan saalista. Heitin menemään mokomat muoviletkut. Onkiminen taitaa olla se ainut kalastuslaji jonka minä ainakin uskon hallitsevani. Oikeita kastematoja syötiksi niin aina on tullut saalista. Välillä isompaa välillä pienempää mutta ei tyhjin käsin oo tarvinu takasin lähteä kuten trigger x:llä. Niin ja mainitaan ny huonona puolena vielä se että jos unohdat koukkuun muovimadon niin se kuivuu kivikovaksi ja puukolla saa raaputella 10-15min irti... Toivottavasti muut trigger x:t toimii paremmin. Tahnoista etenkin pilkkimiseen kaipailis suosituksia.

niin. yhen kerran olen ostanu triggereitä ite ja enää en aio ostaa. kuuella eurolla saa jotain muutakin kalastuskaupasta ku toimimattomia tekotoukkia...

jos jotain niin berkleytä. ja sitäkin epätoivon vallitessa

st1

• View Profile
« Reply #13 on: March 17, 2010, 09:42:07 »
itellä on kokemusta tosta trigger x tahnasta, 4reissua olen kokeillut kirjolohelle tota kyseistä tahnaa, eikä sitä ole edeshipaissut kertaakaan ja kolmella reissulla kaveri mukana joka käytti powerbaittia ja 4 lohta sai. Joten elekee hyvät ihmiset ostako TRIGGER tahnaa!! oman purkin viskasin mäkeen :x

Don Miguel

• View Profile
    • Email
« Reply #14 on: March 17, 2010, 17:35:33 »
itellä on kokemusta tosta trigger x tahnasta, 4reissua olen kokeillut kirjolohelle tota kyseistä tahnaa, eikä sitä ole edeshipaissut kertaakaan ja kolmella reissulla kaveri mukana joka käytti powerbaittia ja 4 lohta sai. Joten elekee hyvät ihmiset ostako TRIGGER tahnaa!! oman purkin viskasin mäkeen :x

Muutama kysymys vielä, ennen kuin koko Trigger X tuoteperhe on tuomittu hävitykseen: Oliko tahnan väri sama? (hileet mukaanlukien) Oliko avannot lähekkäin, samalla syvyyskäyrällä? (eli ei niin että toinen alta metrissä ja toinen 2,5:ssä, sen kyllä tietää, että noista esimerkeistä syvempään ottaa) Oliko tahnat samalla korkeudella pohjasta?
Saiko muut noilla 4:llä reissulla tahnalla samalta alueelta kalaa? Otitko huomioon tahnan kelluvuuden/kellumattomuudeen (ettei vahingossakaan maannut pohjalla).

Joku syksy (viime syksy?) satuttiin ostamaan tuota Trigger X tahnaa ja kyllä silläkin kalaa tuli. Hiukkasen ihmettelen, jos noin laadutonta tavaraa on...
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #15 on: March 18, 2010, 19:49:19 »
niihän se on että jotku saavat sillä, eihän rapala voi lanseerata tehotonta tuotetta markkinoille. mutta kaloilla on eri ottihalut eri paikoissa. tässä on muistettava että trigger x on australiasta, ja sitä viiään amerikkaan varmasti. amerikoissahan on myös kirree ja ahventa, ehkä siel toimii paremmin.
mut suomeen toimii vain luonnonläheinen syötti. mato, toukka, survari, siimahäntä, taikinanpala. ei tekokamaa, se kuuluu sinne mistä tuleekin eli maailman reiästä eli amerikoista.

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #16 on: March 18, 2010, 21:02:40 »
mut suomeen toimii vain luonnonläheinen syötti. mato, toukka, survari, siimahäntä, taikinanpala. ei tekokamaa
Hmm.. En varmasti ole ainoa joka on saanut myös esim jigeillä kalaa, ja ne vasta tekokamaa onkin.. Ja kirjolohtakin saa hyvin myös Suomesta vaikkapa power bait tahnalla.

Ei tuo tähän keskusteluun mitenkään oleellisesti liittynyt mutta oli pakko sanoa.

Minulla ei ole triggereistä kokemusta, mutta aivan varmasti toimii samalla tavalla kun muutkin tekotoukat, madot ja tahnat. Kyllä niillä kalaa saa. Ei tietysti ikinä yhtä hyvin kuin luonnollisilla syöteillä, mutta kuka niillä käskeekään onkia?
Olen kalastelijapoika!

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
« Reply #17 on: March 18, 2010, 21:09:04 »
Ostin tuolta halapahallista nuita trigge x matoja. Saa nähdä mitä tulee, vai tuleeko mitään.

st1

• View Profile
« Reply #18 on: March 24, 2010, 20:07:52 »

Muutama kysymys vielä, ennen kuin koko Trigger X tuoteperhe on tuomittu hävitykseen: Oliko tahnan väri sama? (hileet mukaanlukien) Oliko avannot lähekkäin, samalla syvyyskäyrällä? (eli ei niin että toinen alta metrissä ja toinen 2,5:ssä, sen kyllä tietää, että noista esimerkeistä syvempään ottaa) Oliko tahnat samalla korkeudella pohjasta?
Saiko muut noilla 4:llä reissulla tahnalla samalta alueelta kalaa? Otitko huomioon tahnan kelluvuuden/kellumattomuudeen (ettei vahingossakaan maannut pohjalla).

Joku syksy (viime syksy?) satuttiin ostamaan tuota Trigger X tahnaa ja kyllä silläkin kalaa tuli. Hiukkasen ihmettelen, jos noin laadutonta tavaraa on...

juu tietoinen olen kyllä kuinka tahnaa käytetään, ja eri syvyyksiltäkin on kokeiltu mutta ei.. 3 väriä kokeiltu,, ei hän sitä varmaks voi sanoo mikä syynä kun ei ottanu voi olla et ei vaan väri sattunu sille päivää kohdalleen :? powerbait on itellä tuottanut tulosta kun taas trigger ei..

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #19 on: May 03, 2010, 18:02:30 »

juu tietoinen olen kyllä kuinka tahnaa käytetään, ja eri syvyyksiltäkin on kokeiltu mutta ei.. 3 väriä kokeiltu,, ei hän sitä varmaks voi sanoo mikä syynä kun ei ottanu voi olla et ei vaan väri sattunu sille päivää kohdalleen :? powerbait on itellä tuottanut tulosta kun taas trigger ei..
juuri tätä se on. lukitsen aiheen, sillä sain mitä halusinkin

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #20 on: May 03, 2010, 18:04:05 »
mites se tehtiinkään? oon ollu hiukka liian pitkään poissa täältä. :-P
onko nyt niin että modet vaan saa lukita aiheita vai onko niin ollu aina?

jos vaan modet saa lukita, niin pyytäisin jotakuta modea lukitsemaan aiheen

center>