Chat

Author Topic: Kumivene  (Read 76759 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

thebeet

• View Profile
    • Email
Vs: Kumivene
« Reply #60 on: June 26, 2011, 19:12:21 »
tulipahan lueskeltua näitä juttuja ja muistu mieleen että meillä se lävöttää vintissä tollanen aqua marine käyttämättömänä. paketista on vain aukaistu. tekeekö tolla mitään? alumiini airot ja pyöreät penkit löytyy.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #61 on: June 26, 2011, 19:45:05 »
tulipahan lueskeltua näitä juttuja ja muistu mieleen että meillä se lävöttää vintissä tollanen aqua marine käyttämättömänä. paketista on vain aukaistu. tekeekö tolla mitään? alumiini airot ja pyöreät penkit löytyy.
Kyllähän tolla on kohta pari vuotta kierrelty metsälampia =) Muutamia paikkauksia tietty jouduttu tekemään mutta muuten ihan OK vehje. Penkit ei mun mielestä ole kuin tiellä tuossa vehkeessä, reunalla paljon luonnollisempi ja mukavampi istua, kuin noilla tyhjenevillä penkeillä.

heartagramm

• View Profile
« Reply #62 on: June 26, 2011, 20:25:17 »
Itse huhtikuussa täyttelin paattia ja talvisäilytystä ei ilmeisesti ihan hirveästi kestä, kun paatista pullahti pohja muodostaan pois. Eli pohjan lamelli ratkesi sisältä, ei kuitenkaan vettä päästänyt sisäänsä. Laitoin takuuseen HH:lle ja vaadin rahahyvitystä jos ja kun paattia ei enää HH tuonut Suomeen. Sain rahahyvitystä muistaakseni 140 €, moottorin myin maaliskuussa 90 €:llä, joten viime kesän veneajeluille kertyi hintaa 70 €. Ostin sen tilalle oikean kumiveneen ja parikymppisen uuden peräroottorin sekä 55 lbs sähkökoneen. Paketille jäi hintaa noin 4000 €, jolla toki olisi saanut jo oikean käytetyn veneen. Säilytysongelmien vuoksi päädyin tähän ratkaisuun, ja enpä ole katunut.

Se Aqua Marina kyllä toimii mikäli ajelee varoen. Vähänkin suurempi aallokko ja olet pulassa, mutta suhteellisen nätillä kelillä ja pienillä lammilla ykköspeli.

Pike

• View Profile
« Reply #63 on: June 26, 2011, 23:33:13 »
Millaisen kunnon kumpparin sitten ostit?

heartagramm

• View Profile
« Reply #64 on: June 27, 2011, 17:25:22 »
V-ilmakölillä varustellun 3,6 m pitkän (piskuinen siis) kumpparin, jossa sisäpuolella alumiinipohja. Kantavuus vajaa 800 kg, suositeltu koneteho sen 20 hv, joka siis kiinni (4-t) + Motorguide Varimax 55 lbs uisteluihin. Kulkee puolella kaasulla 350 kg painoisena (hlöt, vene, moottorit samassa) plaanissa noin 20-25 km/h. Maksimit noin 38 km/h. Kaikki mahtuu juuri ja juuri suurehkoon henkilöautoon, tosin kuomukärry olisi todella tervetullut lisä... Ei tarvis aina 30 min kasata paattia.

Isossa aallossa vähän rytyyttää ja jos kovemmin ajaa niin lähtee lähes lentoon mutta tyynellä kulkee kuin pumpulien päällä. Ei ole ehtinyt käymään niin paljoa kalassa mitä olisi jo halunnut, mutta kolme piskuista kuhaa ja vähän isompi hauki tullut napattua. Kunhan heinäkuun lopulla lomailee niin tod. näk. en muuta teekään kun oleskelen vesillä.

_kiiskenkalastaja_

• Masai-mies
    • View Profile
    • Email
« Reply #65 on: May 27, 2012, 12:19:57 »
« Last Edit: May 27, 2012, 12:26:35 by _kiiskenkalastaja_ »

Erätuli

• View Profile
« Reply #66 on: May 31, 2012, 16:43:36 »
Itsekkin olen harkinnut kumiveneen hankkimista niin tekeeköhän tällaisellä yhtään yhtään mitään?
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=702872&shopId=10006&compartmentId=10051&categoryId=3132414&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay
Tuohan on periaatteessa sama Aqua Marina setti kuin minulla, jota tosin ei enää myydä harmaana. Hiukan on muoto ja nimi muuttunut, mutta valmistaja ja koko on samat. Kumimateriaalista en saa selvää onko yhtä kestävää kumia, näyttää vähän rantapallokumilta.
Suosittelen kunhan et aja terävälle karille, puunoksiin tms. Hinta on houkuttava, satasen geeliakku vielä päälle niin kalaan vain!
¤Erätuli

Fisumiäs

• oon oppinu tänä keväänä keulimaa
    • View Profile
« Reply #67 on: July 09, 2012, 21:31:24 »
Ite oon kierrelly pieniä metsälampia tälläsellä. Olen pistänyt pohjaan ja reunoille jesaria ettei ahvenien piikit puhkaise venettä ja koukkujen kanssa kun on varovainen niin tuo toimii ihan hyvin pienillä järvillä. Olen parivuotta tuolla samalla kalastanut. Menee sopivasti reppuunkin. Sanokaa vaan ettei ole mihinkään tuollasesta mutta halpa ja itsellä toiminut.   :-D
<><   <><   <><    <><
  <><   <><   <><

Team EPA Fishing

• View Profile
« Reply #68 on: December 01, 2013, 18:52:39 »
Onko tosta fish hunterista mihinkään vai onko ihan lelu? Ku vois melkein harkita

hauki000

• Ex-Puro hauestaja
    • View Profile
« Reply #69 on: December 01, 2013, 20:51:33 »
Itseäkin alkoi tuo Fish hunter kiinnostamaan. Siis erityisesti tämä pienin malli: http://www.marinekauppa.com/product/3491/sevylor-hf250-fish-hunter-2-hengen-kumivene

Muutama kysymys tuosta. Tuossa kun on noita ilmakammioita niin mitä käy jos suurin niistä puhkeaa? Uppoaako vai pysyykö pinnalla? Jos pysyy niin kuinka kauan suunnilleen? Saako tuohon tuolta samalta sivustolta sopivaa pumppua vai pitäisikö hankkia jostain muualta? Airot ainakin saa tuolta. Ja tietysti kokemuksia saa kertoa.
« Last Edit: December 01, 2013, 20:53:52 by hauki000 »
Verkko on joukko reikiä jotka on sidottu narulla yhteen.

Team EPA Fishing

• View Profile
« Reply #70 on: December 02, 2013, 07:43:39 »
Ei Se ihan heti varmaan uppoa. Taidan itse kyllä sittenkin ostaa kellunyarenkaan.

Pilkkijä99

• Hanskaaja
    • View Profile
« Reply #71 on: June 03, 2014, 21:06:34 »
Olen tässä nyt kumiveneitä katsellut, ja pari vaihtoehtoa olen löytänyt. Sanokaas te kumpi näistä kannattaisi ostaa?

http://preeco.fi/home/50241-kumivene-400.html

https://www.marinekauppa.com/product/3491/sevylor-hf250-fish-hunter-2-hengen-kumivene

Thenextone

• Think Like a Fish - No Matter How Weird It Gets
    • View Profile
    • Email
« Reply #72 on: June 04, 2014, 10:03:20 »
Hieman on pehmosen näkösiä molemmat kun on tuo pohja ilmatäytteinen.

Jos tuommoseen päädyt niin esmes tuo preecon vene näkyy olevan vielä par kymppiä halvemmalla torissa tuolla samalla myyjällä.

http://www.tori.fi/pohjois-pohjanmaa/Kumivene_400_11699048.htm?ca=7&w=3

center>