Laitoit heti kalleimmasta päästä.
No ei kait se hinta kirpase, kun toisesta paikasta säästää ja pikkuhiljaa keräilee. Cabin tuotteista oon lukenut eri sivuilta pelkkää hyvää ja niitä oon ajatellut hankkia. Cabin hardin puolelle kallistun, mutta mitä on valkonen cabin lakka? Tuo ohenne 8 on ilmeisesti saman valmistajan kuin LV1:llä.
Valkoinen cab-lakka on valkoista cab lakkaa. ELi siis samaa tavaraa kun kirkaskin, mutta väriltään vaan valkoista. Itse lakkaan vaaput eka kirkkaalla ja sitten 2 kastoa valkoiseen jolloin vaapusta tulee valkoinen. Hyvää lakkaa tuohon valkaisuun. En suosittele käyttämään pelkästään valkoista lakkaa pohjalakkauksiin. Ilmeisesti se valkoinen pigmentti lakan seassa vähn haurastuttaa lakkaa, jolloin pohjista ei tule niin kestävät. Mutta valkaisuun käy hyvin.
Ohenne8 on ihan Saman firman tuotteita kun Cab tuotteetkin eli Lakkavalmiste OY:n.
http://www.lakkavalmiste.fi/CABLitra tai pari kirkasta cab-lakkaa ja kaveriksi litran purkki valkoista. Tuolla litralla valkoista lakkaa valkaisee todella monta vaappua. Sitä kun ei tosiaan kulu kun se 1-2 kastoa/vaappu. Melkein 10l kirkasta kuluu ennemmin kun 1l valkoista. Eli sillä valkaisee varmasti jo satoja vaappuja. Tietysti riippuu vaapun koosta.
Siihen 5-6 eriväristä maalia, noistakin jo sekoittaa useampia sävyjä niin halutessaan.
Ruisku ja eikun maalaamaan/lakkailemaan. Rahaahan tuossa palaa hitosti alkuun, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee.
Noo jätin halvat ja kalliit pois niin sain tuon 110€ ruiskun.
100 euroa hyvästä ruiskusta ei ole paha. Tietysti ois noita halpahallien kopioita muutamalla kympillä, mutta en niistä mitään tiedä niin en osaa suositella. Tiedän kyllä että niilläkin saa hyvää jälkeä, mutta mahdollisuus ostaa romu on suuri.
Ostat vaikka eka ruiskun ja siihen vain muutaman maalin. Eli säästää maaleissa senverran että saa ruiskun. Se pikkuhiljaa keräily on hyvä, näin itsekkin tein. Alkuun luulin että pärjään vain muutamalla eri värillä, mutta kohta huomasin että minulla on kaikki cabin värit ja vielä omasekotteisiakin värejä useita.

Oishan se tietysti tuo Badgerin 200 ruiskukin hyvä, mutta se on 1-vaiheinen ruisku eli näin 2-vaiheeseen tottuneena maalaminen sillä on vaikeaa. Toki sillä saa melkein yhtä hyvää jälkeä kun 150-7, mutta se värsuihkeen leveys täytyy säätää perässä olevasta ruuvista.