Chat

Author Topic: Vaapputarvikkeita hankkimassa. Mitkä maalit, ruiskut, lakat? Kysy täällä!  (Read 77927 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
Nyt ois tarkotus hankkia kynäruisku, maalit ja lakat yms mitä tarvii siihen maalaamiseen ja uistimen pinnottamiseen. Hyvä kompura multa jo löytyy. Jos 200 €:n alle mahtus kaikki, niin ois hyvä juttu. EN HAE HALPAA vaan hyvää (ei mitään sikahintasta silti).

Oon jotain katellu tuolta samfishingistä ja sielä on vähän liikaa tarjottavaa.  Tässä pari kysymystä, johon kaipaan vastausta:

Maaleista, Createx, Cab vai deka? Sais olla jotain kuultomaalia, normi peittomaaleja ja ehkä jotain metallinhohtoa.
Ohtenteita/liuottimia?
Lasipurkkeja?
Lakoista Probionaatti, Cab vai LV1 (joka multa jo löytyy).
Tuola oli nuita badger sarjoja ja mikä niistä ois semmonen, joka toimii lähes moitteetta (siten, ettei mahdollisen kokemuksen karttuessa tarvi heti ostaa uutta)? En tosin ala maalaileen mitään uistimia kummempia, eli ei tarvi varmaa olla mikään professional sarja.

Mitä muuta vielä?

Koukuista, uistinrenkaista, runkolangasta, uintilapuista yms en tarvi tietoa. Ne on ihan selevät jo.

Ps. kunhan asia on selvä, poistelen aiheen ettei jää roikkumaan.
« Last Edit: June 17, 2011, 20:44:08 by Timpe »

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
Heitän tähän tuosta kynäruiskusta senverran kommenttia että osta heti hyvä niin ei tarvii ostella jatkossa heti uutta.

Voin suositella Badgerin 150-7 ruiskua. Parempaa ruiskua ei tarvii vaappujen maalaamiseen ja pitäs kestää normaali käytössä ainakin 10 vuotta. Toki neuloja/suutimia saattaa mennä, mutta kuluvia osiahan ne on joka ruiskussa. Tämä on juuri sellainen ruisku että ei tarvii olla heti ostamassa parempaa. Itsellä oli mm. tällainen ruisku ja kun vanha oli jo kulunut(toimi kyllä ihan hyvin vielä) ostin uuden samallaisen.

http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=1022

Vaapun pintakäsittelyyn ehdottomasti Cab tuotteet. Lakaksi joko Cab hard tai regular ja maaleiksi Cabin maalit. Vaapun valkaisu myös Valkoisella Cabin lakalla. Ohentimeksi lakkoihin Ohenne 8 ja maaleihin joko 8 tai asetoni.
Lasipurkkeja saa ainakin Samfishinigstä, mutta motonetissäkin joskus noita oli. Siis sellaisia pieniä mihin voi maalit ohentaa valmiiksi ja käy suoraan ruiskuun.

Noillahan sitä jo maalaileekin. Nuo Cab maalit voi tuntua kallillta, mutta on ne kyllä riittoisiakin. Yhdellä 50ml purkilla maalaa hitosti vaappuja.

Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
Laitoit heti kalleimmasta päästä. :-D No ei kait se hinta kirpase, kun toisesta paikasta säästää ja pikkuhiljaa keräilee. Cabin tuotteista oon lukenut eri sivuilta pelkkää hyvää ja niitä oon ajatellut hankkia. Cabin hardin puolelle kallistun, mutta mitä on valkonen cabin lakka? Tuo ohenne 8 on ilmeisesti saman valmistajan kuin LV1:llä.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
Laitoit heti kalleimmasta päästä. :-D No ei kait se hinta kirpase, kun toisesta paikasta säästää ja pikkuhiljaa keräilee. Cabin tuotteista oon lukenut eri sivuilta pelkkää hyvää ja niitä oon ajatellut hankkia. Cabin hardin puolelle kallistun, mutta mitä on valkonen cabin lakka? Tuo ohenne 8 on ilmeisesti saman valmistajan kuin LV1:llä.

Valkoinen cab-lakka on valkoista cab lakkaa. ELi siis samaa tavaraa kun kirkaskin, mutta väriltään vaan valkoista. Itse lakkaan vaaput eka kirkkaalla ja sitten 2 kastoa valkoiseen jolloin vaapusta tulee valkoinen. Hyvää lakkaa tuohon valkaisuun. En suosittele käyttämään pelkästään valkoista lakkaa pohjalakkauksiin. Ilmeisesti se valkoinen pigmentti lakan seassa vähn haurastuttaa lakkaa, jolloin pohjista ei tule niin kestävät. Mutta valkaisuun käy hyvin.
Ohenne8 on ihan Saman firman tuotteita kun Cab tuotteetkin eli Lakkavalmiste OY:n.
http://www.lakkavalmiste.fi/CAB

Litra tai pari kirkasta cab-lakkaa ja kaveriksi litran purkki valkoista. Tuolla litralla valkoista lakkaa valkaisee todella monta vaappua. Sitä kun ei tosiaan kulu kun se 1-2 kastoa/vaappu. Melkein 10l kirkasta kuluu ennemmin kun 1l valkoista. Eli sillä valkaisee varmasti jo satoja vaappuja. Tietysti riippuu vaapun koosta.
Siihen 5-6 eriväristä maalia, noistakin jo sekoittaa useampia sävyjä niin halutessaan.
Ruisku ja eikun maalaamaan/lakkailemaan. Rahaahan tuossa palaa hitosti alkuun, mutta pikkuhiljaa hyvä tulee.

Noo jätin halvat ja kalliit pois niin sain tuon 110€ ruiskun.
100 euroa hyvästä ruiskusta ei ole paha. Tietysti ois noita halpahallien kopioita muutamalla kympillä, mutta en niistä mitään tiedä niin en osaa suositella. Tiedän kyllä että niilläkin saa hyvää jälkeä, mutta mahdollisuus ostaa romu on suuri.
Ostat vaikka eka ruiskun ja siihen vain muutaman maalin. Eli säästää maaleissa senverran että saa ruiskun. Se pikkuhiljaa keräily on hyvä, näin itsekkin tein. Alkuun luulin että pärjään vain muutamalla eri värillä, mutta kohta huomasin että minulla on kaikki cabin värit ja vielä omasekotteisiakin värejä useita.  :-)

Oishan se tietysti tuo Badgerin 200 ruiskukin hyvä, mutta se on 1-vaiheinen ruisku eli näin 2-vaiheeseen tottuneena maalaminen sillä on vaikeaa. Toki sillä saa melkein yhtä hyvää jälkeä kun 150-7, mutta se värsuihkeen leveys täytyy säätää perässä olevasta ruuvista.

tkj

• View Profile
Jos yläkupillinen ruisku kiinnostaa niin Badgerilta on tullu uusi kohtuu hintainen Patriot 105 (n.90€). Cabin maaleille suosittelut täältäkin, olen kokeillut parit vesiohenteisetkin maalit mutta niillä saa hermot aikas nopeaan kappaleiksi.
Halpisruiskuissa taitaa olla myös se ongelma, että jos vikaa ilmenee niin joudat ostamaan uuden ruiskun koska varaosia ei löydy.

Hagge

• View Profile
Jaa, tiää sitten noista ruiskuista. Iwataa ainakin toiset kehunu ja ton halvimman sarjan elikkäs revolutionin ruiskuthan saa siihen 120€ pintaan. Ite oon maalit ohentanu tinnerillä ja hyvin toimii silläkin. Ja sitten kunnon hengityssuojain pitää kanssa olla, noilla Cabeille ilmeisesti A2 P3 joka ei sekään taida kunnolla suojata jos asetonia käyttää.

Niin kyllä noilla vesiohenteisillakin ihan hyvää jälkeä saa, ne vaan pitää olla kunnon automaaleja eikä mitään Createxia.

JjKL

• View Profile
Mitä käytännön eroja on Badgerin 200- nh ruiskussa ja Badgerin 150-7 ruiskussa,  muuta kuin, että tuo jälkimmäinen on kaksitoiminen?
« Last Edit: April 17, 2010, 15:56:23 by JjKL »
Kerran luulin olleeni väärässä, mutta se oli erehdys.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
Mitä käytännön eroja on Badgerin 200- nh ruiskussa ja Badgerin 150-7 ruiskussa,  muuta kuin, että tuo jälkimmäinen on kaksitoiminen?

Eipä juuri mitään eroa. Maalisuihke on ihan samallaista kun 150-7 ruiskussakin. Tai 150-7 ruiskulla saa kaiketi helpommin ohutta viivaa tehtyä. Ruiskuthan on vähän erimallisia eli se ero on tietysti ja tuo kakstoimisuus on aika isokin ero.
Itse maalasin pari vuotta tuollaisella 200nh ruiskulla ja maalannu150-7 ruiskulla nelisen vuotta ja en kyllä vaihtais takas 200nh:n käyttöön. Vanhalla 200 ruiskulla maalasin isompia pintoja ja siihen se oli kyllä tosi hyvä peli. Toki sillä maalaa muutenkin hyvin. Nykyään käytössä vain tuo 150-7.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
Vertailin hintoja useamman kaupan välillä ja Rialinnaan lähtee tilaus. Kaikki näytti olevan halvimpia juuri tuolla.

Paraskalastaja

• Ahven!
    • MSN Messenger - aku.lappalainen@dnainternet.net
    • View Profile
    • Email
Olisiko missään  mitään 50-60mm koski vaappujen aihioita? Maalata saisin koulun ruiskulla...
-Paraskalastaja

Pike

• View Profile
Jos et itse ala tekemään niin samfishingillä on jotain koskivaappuaihioita.

S(i)ikailija

• View Profile
    • Email
betoni lakka lv 1 ilmeisesti kovinta mahdollista tavaraa...    pinta lakkaukseen

ite käytän deca lack maaleja ..     0.6 mm  hitsauslankaa  ja lenkkiruuveja  ja 7/0  koukkuja...   oksatonta mäntyä  runkona.

Mulla on ruiskuna  Bosch maali ruisku vuodelta 1970   pärisee ja  suutinta voi säätää..   pientä väri hilettä pintaan ja antaa kuivua ja betonilakalla  pinta silaus niin pysyy ehjänä koko vaappu vaikka tarttuukin hauen 800 hampaiseen kitaan ... 

Grandy

• Guest
Älä ihmeessä poista tätä aihetta, tästähän on monelle aloittelijalle hyötyä.

Itsekin nyt hankkimassa tarvikkeita. Pitääko CAB-tuotteita tilata vai saako niitä ihan maali/rautakaupoista?

Pike

• View Profile
Itsekin nyt hankkimassa tarvikkeita. Pitääko CAB-tuotteita tilata vai saako niitä ihan maali/rautakaupoista?

Kyllä kaupostakin ainakin jtn saa, katso lähin jälleenmyyjäsi niin tiedät mistä voisit ostaa niitä.

Puupäää

• MSN Messenger - puupaa_16@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Uutta kynäruiskua oon tässä harkinnu jo jonki aikaa. Niinpä kysyn teiltä viisaammilta, että onko järkeä ostaa tuota badgerin 360-7 ruiskua. Kun kuitenkin jonkun verran maksaa. Onko kellään kokemuksia, että onko hintansa väärti? -> http://www.rialinna.fi/index.jsp?pid=77&productid=1018
Team Jalokala

Meissä kaikissa asuu pieni Eero

daiwa2

• HERRA puheenjohtaja
  • Global Moderator
    • MSN Messenger - joonasmantere988@hotmail.com
    • View Profile
    • Ammattikalastajan Arkea
    • Email
Itselä tuo ruisku löytynyt jo muutaman vuoden ajan. Eikä tuosta nyt oikein mitään negatiivista voi sanoa. Pirun kätevä ominaisuus kun saa muutettua yläkupillisesta alakupilliseksi, jos isompia pintoja maalaa kerralla. Tosin joidenkin mieletä tuo yläkuppi on liian pieni, mutta kukaan tosin ei estä kääntämästä tuota kuppia silloin alas ja laittamaan säiliötä kiinni. Säiliökin pysyy ihan hyvin paikallaan kun painaa kunnolla ja kun sormella vielä tukee niin ei varmasti pääse lipsahtamaan irti. Ainut on että tuo ei pysy pöydällä pystyssä, mutta pikkuisella kikkailulla nopeaa saa tehtyä telineen johon tuo on helppo tiputtaa aina kun ei tarvi kädessä pitää. Puhdistus on omasta mielestä hyvinkin helppoa eikä rakenteeltaankaan hirveän monimutkainen kai ole, ei ole ollut tarvetta purkaa.

Ja mitä jälkeen tulee, niin onnistuu hyvin isojenkin alueiden maalaus mutta myös pienen pienet viivat saa vedettyä kunhan maali on vaan sopivan paksuista ja oppii tekniikan. Viesteistäni löytyy kuvia vaapuista jotka on kaikki viimeisen parin vuoden aikana tuolla ruiskulla maalattu. Eipä maalausjäljestä moitteita ole tullut joten ruisku on kyllä hintansa arvoinen :)

www.kalassa.net/daiwa2

Kalassanet Ry:n kalastusseuran puheenjohtaja

Puupäää

• MSN Messenger - puupaa_16@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Kiitän! Siinä tuli heti hyvää informaatiota, taitaa tuo ruisku mennä tilaukseen kohtapuoliin. Ja mitä noita siun vaappuja oon katellu ni kyllähän sil ainakin jos osaa niin saa pirun hyvää jälkeä :wink:
Team Jalokala

Meissä kaikissa asuu pieni Eero

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
Rialinnaan, samfishingille ja puuiloon lähti tilaukset tänään.

Rialinnasta tilasin maaleja, tuo pertsan linkittämä kynäruiskun ja uintilevyjä. Samfishingiltä liimaa, tyllejä, uistinrenkaita, silmukkaruuveja ja jotain muuta. Puuilosta tilasin lakkaa, ohennetta ja maaleja.

Valkoista probia unohtui ostaa kun cabin valkoista ei löytynyt kohtuu hintaan.
« Last Edit: June 05, 2011, 15:52:57 by Murmeli »

k3du

• Etulenkin säätäjä
    • View Profile
    • Email
Kokemuksia sam probionaattilakasta
« Reply #18 on: June 17, 2011, 19:47:03 »
Eli tarvitsisin tietoa, että onko se hyvää vai huonoa? Sitten vielä, että pystyykö sillä lakkaamaan spray maalattuja uistimia, kun ei mulla oo vielä kynäruiskua.
« Last Edit: June 17, 2011, 22:25:18 by Timpe »
Fishing for the win

k3du

• Etulenkin säätäjä
    • View Profile
    • Email
Mitä eroa on 1- ja 2-toimisella ruiskulla?
Fishing for the win

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
Missä suhteessa Cabin maaleja ohennetaan, eli paljonko maalia ja paljonko ohennetta. Entä cabin lakka. Missä suhteessa lakkaa ja ohennetta olette käyttäneet valmissa liuoksessa?

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
Missä suhteessa Cabin maaleja ohennetaan, eli paljonko maalia ja paljonko ohennetta. Entä cabin lakka. Missä suhteessa lakkaa ja ohennetta olette käyttäneet valmissa liuoksessa?
Maaleissa ite käyttänyt noin puolet maalia ja puolet ohennetta. Lakkaa en ole ohentanut ollenkaan.

tkj

• View Profile
Hankala sanoo paljon maalia tarttee ohentaa kun ne tahtoo aina olla eri "jäykkyisiä", mutta ite olen laittanu noin 1 osa maalia ja 3 osaa ohennetta. Testaile ite mikä tulee parhaiten ruiskusta ulos.

Murmeli

• Tee se itse
    • View Profile
Selvä. Täytyy kokeilla ensin tuota 1/2. Sitten ohennetaan lisää jos tarvii. Mulla on siis badgerin 150 -ruisku.

taimenmies

• View Profile
    • Email
                    Tein tässä ite vaapun. Aihion hioin ite balsasta. Aihio onnistu kohtuu hyvin vaik aika tasainen oli sellainen vähän alle 7 sentin pituinen .Metallilanka meni sisään kohtuu hyvin mut etukoukku jäi roikkuu ilkeesti.Maalina käytin tiimarin akryylimaaleja.Maalauskin suju hyvin.Pitäis olla hyvä peli. Hyvän näköinenkin.Mut ottaa päähän kun se ei vaan ui. Osaisko joku neuvoa. Voiko se että etukoukku roikkuu vaikuttaa uintiin?
« Last Edit: June 22, 2011, 17:57:30 by taimenmies »

k3du

• Etulenkin säätäjä
    • View Profile
    • Email
                    Tein tässä ite vaapun. Aihion hioin ite balsasta. Aihio onnistu kohtuu hyvin vaik aika tasainen oli sellainen vähän alle 7 sentin pituinen .Metallilanka meni sisään kohtuu hyvin mut etukoukku jäi roikkuu ilkeesti.Maalina käytin tiimarin akryylimaaleja.Maalauskin suju hyvin.Pitäis olla hyvä peli. Hyvän näköinenkin.Mut ottaa päähän kun se ei vaan ui. Osaisko joku neuvoa. Voiko se että etukoukku roikkuu vaikuttaa uintiin?
kääntyykö se selälleen vai mikä siinä on vikana jos se kääntyy selälleen niin uintilevy on luultavasti vinossa ja jos se ei ui "viputtavaa" liikettä tehden niin säädä etulenkkiä ylöspäin
Fishing for the win

Qkkeli

• Global Moderator
    • View Profile
Otahan kuva vaapusta, niin nähdään missä asennossa se uintilevy on.

Miksu

• View Profile
    • Email
Mitä lakkoja porukka käyttää?  :-P

Mr Ponu

• View Profile
 Ei ole tuota ollut käytössä. mutta pitäisi toimia. Asetoni on aina samaa, jos valmistaja ei ole epäonnistunut. Tinneri nimellä myytävien liuottimien koostumus sen sijaan vaihtelee, ainesosat ja niiden määrät vaihtelevat, myös saman valmistajan eri valmistuserissä voi olla eroja.

Zalbeer

• View Profile
http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=kompressori

Tekeekö tolla mitään???
Muistithan kokeilla linkin toimivuutta. (antaa kaikki motonetin kompurat..)
Zalbeer, created by nature

center>