Chat

Author Topic: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread  (Read 193811 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Pataakkeli

  • Posts: 409
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #120 on: August 20, 2010, 10:20:15 »
Turha oikeastaan antaa mitään vinkkejä, koska mulla on jo vuosia takaperin laaditut tarkat  suunnitelmat siitä, miten tuo tulee toimimaan ;)
selvä. ite oon tehny yhen lautapelin ite ja nyt on toinen mietinnässä. joteki mä vaan osaan luoda tontapasia systeemejä
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

pyrytintti

  • Ahventen tanssittaja
  • Posts: 242
  • Kaloja ei oteta vaan pyydetään.
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #121 on: August 20, 2010, 23:25:03 »
Toivottavasti peli säilyy realismin rajoissa kun tulee hahmonkehitys, ettei vedetä liian suuria saaliita ja jättikaloja.
Kommenttini voi poistaa jos se oli asiaton.
« Last Edit: October 04, 2010, 13:24:29 by pyrytintti »

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5157
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #122 on: August 20, 2010, 23:31:26 »
No realismi ja realismi.. kyseessä on lähinnä vain se, että mitä strategiaa lähtee suosimaan. Toisella tavalla saa etua juostessa ottipaikoille, toinen taas saa kalaa sieltäkin, mistä muut eivät välttämättä saa. Toinen taas saa aina hivenen isompia, joskin harvemmin. Yksi voi saada isompia enemmän ylös asti kuin muut jne jne..   Näitä on eroja on monia ja loppupeleissä vielä se synergioiden syntyminen. Tuosta voi tulla hyväkin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kuha kalle

  • Posts: 390
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #123 on: August 23, 2010, 15:59:34 »
Kyllä pojat varmasti osaa, kun on näin hienon pelin jo saanut aikaan.

Hieno lista silti.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

Pataakkeli

  • Posts: 409
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #124 on: August 27, 2010, 17:16:00 »
Kyllä pojat varmasti osaa, kun on näin hienon pelin jo saanut aikaan.

Hieno lista silti.

oon hieman entajuu -mies, mut jos tarkotit mun tota kehityslistaa niin kiitos. ja mikolle sama et jos mun lista kyseessä nii kiitos siitäkin.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

hehee

  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #125 on: August 29, 2010, 12:03:11 »
toivoisin et tulis härkäsimput vaikka keskitytteki hahmon parantamiseen   :-)

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5157
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #126 on: August 30, 2010, 23:19:54 »
Graffa-optimointeja on tehty ja laskutaakkaa siirretty näytönohjaimelle. Tämän myötä reso-nostoja tullaan viimeinkin tekemään. Valmistelut on aloitettu tekemällä valikko-graffoista 16:9 versiot. Pp2 goes widescreen.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

TUOMARI

  • Posts: 98
  • "PERIKSI EI ANNETA"
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #127 on: August 30, 2010, 23:36:46 »
Graffa-optimointeja on tehty ja laskutaakkaa siirretty näytönohjaimelle. Tämän myötä reso-nostoja tullaan viimeinkin tekemään. Valmistelut on aloitettu tekemällä valikko-graffoista 16:9 versiot. Pp2 goes widescreen.

Erittäin hyvä uutinen :-)

.Ville

  • Iijoen karate kid
  • Posts: 256
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #128 on: August 31, 2010, 16:16:12 »
Graffa-optimointeja on tehty ja laskutaakkaa siirretty näytönohjaimelle. Tämän myötä reso-nostoja tullaan viimeinkin tekemään. Valmistelut on aloitettu tekemällä valikko-graffoista 16:9 versiot. Pp2 goes widescreen.

Erittäin hyvä uutinen :-)
 

Tätä on odotettu.  :-)
<><

D-Vitamiini

  • Posts: 451
  • Kumpi ja kampi tappelivat, Seppo voitti!
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #129 on: August 31, 2010, 17:54:04 »
Graffa-optimointeja on tehty ja laskutaakkaa siirretty näytönohjaimelle. Tämän myötä reso-nostoja tullaan viimeinkin tekemään. Valmistelut on aloitettu tekemällä valikko-graffoista 16:9 versiot. Pp2 goes widescreen.
Saako sitten sitä resoluutiota vaihdettua esim: 1080x720.
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Meukku_

  • Posts: 61
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #130 on: August 31, 2010, 18:33:53 »
Jos seuraavaa versioo sais  värikoukupilkinnän eli alussa pakissa olis normi päävärit ja voittamalla kisoja saa lisää värikoukkuja.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5157
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #131 on: August 31, 2010, 19:40:43 »
Reso tulee olemaan 1280x720 todennäköisesti. 1920x1080 tutkitaan. Eli aito 16:9 tuetaan, ei mitään 16:10 tai muita ihmevälimuotoja.

Värikoukkuja ei tule.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

7029

  • Posts: 15
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #132 on: September 02, 2010, 15:13:23 »
Toivoisin todella 1920x1080 reson tulevan. Minulla on full hd näyttö ja vasta täydessä resoluutiossa sen graffat ovat parhaimmat mahdolliset.

hehee

  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #133 on: September 03, 2010, 18:18:21 »
tuleeko uusia järviä tai kaloja :lol::D

pyrytintti

  • Ahventen tanssittaja
  • Posts: 242
  • Kaloja ei oteta vaan pyydetään.
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #134 on: September 03, 2010, 18:50:57 »
tuleeko uusia järviä tai kaloja :lol::D
Noihin on jo vastaukset...
« Last Edit: October 04, 2010, 13:22:15 by pyrytintti »

Pataakkeli

  • Posts: 409
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #135 on: September 04, 2010, 23:33:49 »
Toivoisin todella 1920x1080 reson tulevan. Minulla on full hd näyttö ja vasta täydessä resoluutiossa sen graffat ovat parhaimmat mahdolliset.

graffa ei kuitenkaan aina merkitse kaikkea. joskus kosmisen pelinautinnon voi saavuttaa vaikka graffat ei olekaan eeppisen hyviä. ei sillä että hyvistä grafoista ois haittaa, mut yleesä ns perusgraffaset pelit toimii paremmin
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5157
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #136 on: September 05, 2010, 00:04:09 »
No kyllä tätä voidaan ihan sujuvasti nostaa.. pp2:en graffat on 10v wanhat.. tuo nosto parantaa tilanteen ehkä n. 8v takaiseen tilaan.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Eetu93

  • Posts: 142
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #137 on: September 05, 2010, 10:51:00 »
Siis eihän korkea resoluutio varsinaisesti paranna grafiikoita vaan pelkästään nostaa niiden tarkkuutta. Ja minkä takia parempi erottelukyky huonontaisi peliä? Kyllähän tätä resoluution päivittämistä on jo odoteltu ja hyvä jos se nyt todellakin saadan.

Pataakkeli

  • Posts: 409
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #138 on: September 05, 2010, 19:31:36 »
Siis eihän korkea resoluutio varsinaisesti paranna grafiikoita vaan pelkästään nostaa niiden tarkkuutta. Ja minkä takia parempi erottelukyky huonontaisi peliä? Kyllähän tätä resoluution päivittämistä on jo odoteltu ja hyvä jos se nyt todellakin saadan.

en sanonu et hyvät resot huonontas ite peliä. vaan vaatii lisää tehoja, jolloin hitaimmat koneet saattaa tehä tenän. tässä vaiheessa pelinautinnon määrä laskee, joka pistää hyvää graffaa ja resoa vaativat pelaajat ragettamaan. tätä varten varmaankin Mestari Mikko tekee systeemin jolla voidaan päättää mitä resoa käytetään.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

lareman

  • Kulunnan kaivohauki
  • Posts: 505
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #139 on: September 05, 2010, 19:45:11 »
Siis eihän korkea resoluutio varsinaisesti paranna grafiikoita vaan pelkästään nostaa niiden tarkkuutta. Ja minkä takia parempi erottelukyky huonontaisi peliä? Kyllähän tätä resoluution päivittämistä on jo odoteltu ja hyvä jos se nyt todellakin saadan.

en sanonu et hyvät resot huonontas ite peliä. vaan vaatii lisää tehoja, jolloin hitaimmat koneet saattaa tehä tenän. tässä vaiheessa pelinautinnon määrä laskee, joka pistää hyvää graffaa ja resoa vaativat pelaajat ragettamaan. tätä varten varmaankin Mestari Mikko tekee systeemin jolla voidaan päättää mitä resoa käytetään.
Mitäs Maken aivoituksia tämä taas on, kun resoa ei jaksa säätää pienemmäksi? :roll:

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5157
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #140 on: September 05, 2010, 19:49:29 »
Kahtotaan ny ensin kuitenkin miten paljon framerateen vaikuttaa tuo Jannen tekemä optimointi näytönohjaimen kanssa. Sen myötä on tulossa varjostakin läpinäkyvä ja ehkä jopa vapaikkunaan myös varjo.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Pataakkeli

  • Posts: 409
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #141 on: September 05, 2010, 21:31:23 »
Siis eihän korkea resoluutio varsinaisesti paranna grafiikoita vaan pelkästään nostaa niiden tarkkuutta. Ja minkä takia parempi erottelukyky huonontaisi peliä? Kyllähän tätä resoluution päivittämistä on jo odoteltu ja hyvä jos se nyt todellakin saadan.

en sanonu et hyvät resot huonontas ite peliä. vaan vaatii lisää tehoja, jolloin hitaimmat koneet saattaa tehä tenän. tässä vaiheessa pelinautinnon määrä laskee, joka pistää hyvää graffaa ja resoa vaativat pelaajat ragettamaan. tätä varten varmaankin Mestari Mikko tekee systeemin jolla voidaan päättää mitä resoa käytetään.
Mitäs Maken aivoituksia tämä taas on, kun resoa ei jaksa säätää pienemmäksi? :roll:

jstn syystä oli pakko ruveta tähdentämään ja kiksauttaa pilkkua, joten älkää ihmiset välittäkö. jatkakaa kehitysthreadia.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5157
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #142 on: September 05, 2010, 23:28:28 »
Widescreen tuki saattaa antaa meille mahdollisuuden siirtää chatti pois pilkki-ikkunasta. Tein photarilla iltapuhteina sommittelutestejä ja hyvältä vaikuttaa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Peketeus

  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #143 on: September 07, 2010, 22:56:29 »
Nämä uudet uudistukset kuulostavat liian hyvältä ollakseen totta. Mutta olen huomannut sen, että pienikin uudistus tulee viemään paljon aikaa. Joten ajattelin ehdottaa, että voisiko välillä uutta versiota odotellessa tulla muutama uusi vesistö? Esim jos uuteen versioon kestää 10kk, niin siinä välissä ei olisi muutama uusi järvi pahitteeksi...

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5157
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #144 on: September 08, 2010, 00:33:32 »
Liian työlästä huolehtia järvien versiopäivitykset.. mieluummin kaikki samalla kertaa. Toisekseen, juuri nyt ei ole tekeillä uusia järviä. Pitää tehdä kisakalenteri-pohjainen järvien tarve-analyysi, ennen kuin alkaa riehumaan editorin kanssa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Ozzman

  • Paranoidi
  • Posts: 83
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #145 on: September 11, 2010, 12:07:47 »
Tossa kun on pelattu noita eniten lajeja kisoja/turneita niin ei haittaisi vaikka joka mapissa löytyisi kisamuotona "eniten lajeja"
Nyt siellä on kuitenkin ainakin Särkijärvi ja Siikakoski mistä löytyy 7 lajia, mutta ei kyseistä kisamuotoa.
Kisamuotona kuitenkin mielenkiintoinen, koska harva istuu koko aikaa yhdellä spotilla.
So long, and thanks for all the fish!

Nimimerkki

  • Posts: 7
  • ~
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #146 on: September 12, 2010, 11:30:29 »
Yksi pieni kysymys........Milloin saamme 0.85 version????????????
:)

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5157
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #147 on: September 12, 2010, 23:37:27 »
Sitten kun se on valmis... more questions? ;D
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

paksi

  • Posts: 9
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #148 on: September 13, 2010, 16:19:55 »
Muuttaako hahmonkehitys peliä helpommaksi? Toivottavasti ei :-( Minua ei haittaisi laisinkaan vaikka koko kyseistä moodia ei tulisikaan.. Pro pilkissä on juuri se hienoa että kaikki tarpeellinen "hahmonkehitys" tapahtuu pelaajan omassa päässä. Mutta luotan kyllä siihen että tekijät tekevät siitä hyvän, niin hyvin on kaikki ominaisuudet ja muutokset tähän asti toimineet.

Ehdotuksia ei hirveästi mieleen tule juuri nyt.. aikaisemmin on ehdotettu turnaus-moodiin omaa "Aloitusvarusteet" nappia, sellainen olisi todellakin kätevä ja varmaan aika helppo tehdäkin. Sama "oikopolku" olisi hyvä olla myös muissa tulevissa moodeissa jossa on enemmän kuin yksi kisa  :-)

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5157
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #149 on: September 13, 2010, 18:45:48 »
En usko, että se kovin paljoa helpommaksi muuttuu... Verkkopelissä tullaan todnäk jonkinlaiseen kompromissiin, mutta yksinpelissä alku on hankala.. siitä sitten kokemuksen kautta ukosta voi pelata sitten kovemman.. mutta vain jollekin osa-alueelle. Kaikessa ei voi olla huippu..mutta tasainen keskinkertaisuus pystyy olemaan. Hahmojen kehitys antaa myös joukkueille mahdollisuuden taktikoida lisää, koska jokainen voi profiloitua erilaiseksi. Hyvästä kalojen väsyttelytaidosta on takuulla etua "isoin kala" kisassa, mutta "kpl-kisassa" paremmalla näppäryydellä varustettu pelaaja on etuasemassa.  Erot eivät kuitenkaan tule olemaan järkyttäviä, mutta tasaisessa kisassa niiden merkitys kyllä tulee näkymään.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

 



center>