No Pp2 teko on aloitettu vuonna 1999 ja sen ajan vaatimusten mukaisesti sitä on kehitetty. Rancor odottelee 0.85 julkaisun, niin päästään kyllä ihan kepoisesti jo 2000-luvulle graffoissa. Miljoonabudjeteilla tehtävien pelien tasolle ei mikään harrastelijaporukka pääse, mutta mun mielestä saa kyllä luvan etsiä aika v***n pitkään näin marginaaliryhmälle suunnattua ilmaispeliä netistä. Ja ei ne graffat, vaan se realismi ja kalastuksen mallintaminen. Ei ole toista kalastuspeliä maailmassa, jossa oltaisiin yhtään näin lähellä asian ydintä. Nämä väsyttely-pelit on pelaajan itsensä väsyttämistä ja tylsistyttämistä. Ja ei ole yhtään omaa kehua tätä sanoessa, vaan asianlaita on juuri näin. Sisällössä on pp2:n ydin. SIlmäkarkkia saa sitten katsella muuallakin.
Muuten.. mun mielestä pelit arvotetaan muutenkin ihan liian usein pelkän ulkonäön mukaan. Graffoja liikaa arvostavat eivät ole perehtyneet itse peliin. On helppo vain silmillä katsoa ja tehdä sitten hätäinen tulkinta, että onko peli hyvä vai ei.. ja viimevuosituhat on sitten haukkumasana.. Hyvät pelit jäävät klassikoiksi, olipa ne tehty koska hyvänsä! Peli ei voi olla huono, jos sillä on ollut vakiintunut pelaajakunta jo vuosikausia. Ja muodostuneita yhteisöjä on useissa eri maissa. Äänipuolella on teatterialan ammattilaisia ja muusikoita. Siellä ei voi paljoa paremmin enää asioita tehdä (nolla-budjetilla). Ja tuon realismin luominen on ollut se kaikkein vaikein asia, joka kestää kovemmankin kalamiehen arvostelun. Jotkut pitävät peliä jopa simulaattorina!
Joops.. mutta aina saa ostaa rahalla näyttäviä pelejä.. toiset tykkäävät enemmän sisällöstä ja pp2:n osalta myös yhteisöstä. Ainakaan minä en tiedä muita kalastelupelejä, joissa pelataan verkossa säännöllisesti SM- ja MM-turnauksia yms kisoja jne... Jonkun pitää olla edelläkävijä.