Chat

Author Topic: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread  (Read 178842 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #120 on: August 01, 2010, 23:16:34 »
No ominaisuuksien teko nyt tuossa se murheista pienin olisi.. mutta sen lisääminen valikoihin, graffoihin, rajaus missä pilkeissä voi käyttää jne.. se se vasta työmaa olisi. Tuollainen yksittäinen pikkulisäykseltä kuulostava ominaisuus olisi äkkiseltään arvioiden taas jotain 1-2kk työ ja siitä tulisi yksi "iso" uudistus yhteen versioon. Vastaus tuolle on siis "ei tule ainakaan ennen 1.0".
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Pataakkeli

  • Posts: 409
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #121 on: August 19, 2010, 19:16:22 »
hmmm....


hahmonkehitystä siis olette kehittelemässä? vaikkette olisikaan, niin:
tapahtuuko tämä hahmonkehitys niinkuin joissain ropeissa, eli taso kerrallaan ja sitten jokasen "levun" yhteydessä saa "attribute -pisteitä", joilla parannetaan sitten hahmon ominaisuuksia, kuten näin:
nimi: pilkkijätkä lv. 25
vastaisku: 11
väsytystaito: 9
kestävyys: 13
kalastajanvaisto: 10

näistä keksimistäni ominaisuuksista hieman...

vastaisku: kuinka herkästi kala koukutetaan
väsytystaito: suurempi v.taito meinaa vähemmän karkuutuksia ja IVP:tä
kestävyys: mitä enemmän tätä, sitä enemmän juoksua
kalastajanvaisto: (+2 joka tason yhteydessä) lisää kahden ekan ominaisuuden vaikutusta ja vavan herkkyyttä (eli isompi vaisto=enemmän tapahtumaa vavassa)

tapahtuuko kehitys sitten vanhoilla kunnon kokemuspojoilla, kuten...

ahven: 20 xp
hauki: 100 xp
kirre: 120 xp
särki: 15 xp
kiiski: 5 xp
säyne: 30 xp
lahna, pasuri: 25 xp
taimen: 200 xp
kuha: 120 xp
jne...

suurien kalojen saannin etu korostuisi näin:
mainitut xp -määrät olisi vakioita, joihin lisätään 1 xp per 10 g kalan painosta.
esim. saat 500 g ahvenen. saat siitä 20 xp plus painobonuksen, joka tässä tapauksessa olisi 50 xp.

tasonnoususta kerrotaan joka kisan jälkeen, ja joka kisassa voi saada vain yhden tason.
yksi taso meinaisi n. 6 attr. pistettä?

ehdotus on, ja jos vaatii parantelua tai täydennystä, voin laittaa.
tekis mieli tehä tollanen taulukko, eli mitä isommilla "levuilla" tulee etuja ja miten paljon ominaisuudet vaikuttaa tietyssä arvossa.
lieneekö jalassa roikkumista, mut voin tehä sellasen jos Procyonin porukka näkee hyväks tämän.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #122 on: August 19, 2010, 22:30:08 »
Turha oikeastaan antaa mitään vinkkejä, koska mulla on jo vuosia takaperin laaditut tarkat  suunnitelmat siitä, miten tuo tulee toimimaan ;)
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Pataakkeli

  • Posts: 409
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #123 on: August 20, 2010, 10:20:15 »
Turha oikeastaan antaa mitään vinkkejä, koska mulla on jo vuosia takaperin laaditut tarkat  suunnitelmat siitä, miten tuo tulee toimimaan ;)
selvä. ite oon tehny yhen lautapelin ite ja nyt on toinen mietinnässä. joteki mä vaan osaan luoda tontapasia systeemejä
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

pyrytintti

  • Ahventen tanssittaja
  • Posts: 242
  • Kaloja ei oteta vaan pyydetään.
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #124 on: August 20, 2010, 23:25:03 »
Toivottavasti peli säilyy realismin rajoissa kun tulee hahmonkehitys, ettei vedetä liian suuria saaliita ja jättikaloja.
Kommenttini voi poistaa jos se oli asiaton.
« Last Edit: October 04, 2010, 13:24:29 by pyrytintti »

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #125 on: August 20, 2010, 23:31:26 »
No realismi ja realismi.. kyseessä on lähinnä vain se, että mitä strategiaa lähtee suosimaan. Toisella tavalla saa etua juostessa ottipaikoille, toinen taas saa kalaa sieltäkin, mistä muut eivät välttämättä saa. Toinen taas saa aina hivenen isompia, joskin harvemmin. Yksi voi saada isompia enemmän ylös asti kuin muut jne jne..   Näitä on eroja on monia ja loppupeleissä vielä se synergioiden syntyminen. Tuosta voi tulla hyväkin.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

kuha kalle

  • Posts: 390
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #126 on: August 23, 2010, 15:59:34 »
Kyllä pojat varmasti osaa, kun on näin hienon pelin jo saanut aikaan.

Hieno lista silti.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

Pataakkeli

  • Posts: 409
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #127 on: August 27, 2010, 17:16:00 »
Kyllä pojat varmasti osaa, kun on näin hienon pelin jo saanut aikaan.

Hieno lista silti.

oon hieman entajuu -mies, mut jos tarkotit mun tota kehityslistaa niin kiitos. ja mikolle sama et jos mun lista kyseessä nii kiitos siitäkin.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

hehee

  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #128 on: August 29, 2010, 12:03:11 »
toivoisin et tulis härkäsimput vaikka keskitytteki hahmon parantamiseen   :-)

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #129 on: August 30, 2010, 23:19:54 »
Graffa-optimointeja on tehty ja laskutaakkaa siirretty näytönohjaimelle. Tämän myötä reso-nostoja tullaan viimeinkin tekemään. Valmistelut on aloitettu tekemällä valikko-graffoista 16:9 versiot. Pp2 goes widescreen.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

TUOMARI

  • Posts: 98
  • "PERIKSI EI ANNETA"
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #130 on: August 30, 2010, 23:36:46 »
Graffa-optimointeja on tehty ja laskutaakkaa siirretty näytönohjaimelle. Tämän myötä reso-nostoja tullaan viimeinkin tekemään. Valmistelut on aloitettu tekemällä valikko-graffoista 16:9 versiot. Pp2 goes widescreen.

Erittäin hyvä uutinen :-)

.Ville

  • Iijoen karate kid
  • Posts: 256
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #131 on: August 31, 2010, 16:16:12 »
Graffa-optimointeja on tehty ja laskutaakkaa siirretty näytönohjaimelle. Tämän myötä reso-nostoja tullaan viimeinkin tekemään. Valmistelut on aloitettu tekemällä valikko-graffoista 16:9 versiot. Pp2 goes widescreen.

Erittäin hyvä uutinen :-)
 

Tätä on odotettu.  :-)
<><

D-Vitamiini

  • Posts: 451
  • Kumpi ja kampi tappelivat, Seppo voitti!
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #132 on: August 31, 2010, 17:54:04 »
Graffa-optimointeja on tehty ja laskutaakkaa siirretty näytönohjaimelle. Tämän myötä reso-nostoja tullaan viimeinkin tekemään. Valmistelut on aloitettu tekemällä valikko-graffoista 16:9 versiot. Pp2 goes widescreen.
Saako sitten sitä resoluutiota vaihdettua esim: 1080x720.
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

Meukku_

  • Posts: 61
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #133 on: August 31, 2010, 18:33:53 »
Jos seuraavaa versioo sais  värikoukupilkinnän eli alussa pakissa olis normi päävärit ja voittamalla kisoja saa lisää värikoukkuja.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #134 on: August 31, 2010, 19:40:43 »
Reso tulee olemaan 1280x720 todennäköisesti. 1920x1080 tutkitaan. Eli aito 16:9 tuetaan, ei mitään 16:10 tai muita ihmevälimuotoja.

Värikoukkuja ei tule.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

7029

  • Posts: 15
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #135 on: September 02, 2010, 15:13:23 »
Toivoisin todella 1920x1080 reson tulevan. Minulla on full hd näyttö ja vasta täydessä resoluutiossa sen graffat ovat parhaimmat mahdolliset.

hehee

  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #136 on: September 03, 2010, 18:18:21 »
tuleeko uusia järviä tai kaloja :lol::D

pyrytintti

  • Ahventen tanssittaja
  • Posts: 242
  • Kaloja ei oteta vaan pyydetään.
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #137 on: September 03, 2010, 18:50:57 »
tuleeko uusia järviä tai kaloja :lol::D
Noihin on jo vastaukset...
« Last Edit: October 04, 2010, 13:22:15 by pyrytintti »

Pataakkeli

  • Posts: 409
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #138 on: September 04, 2010, 23:33:49 »
Toivoisin todella 1920x1080 reson tulevan. Minulla on full hd näyttö ja vasta täydessä resoluutiossa sen graffat ovat parhaimmat mahdolliset.

graffa ei kuitenkaan aina merkitse kaikkea. joskus kosmisen pelinautinnon voi saavuttaa vaikka graffat ei olekaan eeppisen hyviä. ei sillä että hyvistä grafoista ois haittaa, mut yleesä ns perusgraffaset pelit toimii paremmin
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #139 on: September 05, 2010, 00:04:09 »
No kyllä tätä voidaan ihan sujuvasti nostaa.. pp2:en graffat on 10v wanhat.. tuo nosto parantaa tilanteen ehkä n. 8v takaiseen tilaan.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Eetu93

  • Posts: 142
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #140 on: September 05, 2010, 10:51:00 »
Siis eihän korkea resoluutio varsinaisesti paranna grafiikoita vaan pelkästään nostaa niiden tarkkuutta. Ja minkä takia parempi erottelukyky huonontaisi peliä? Kyllähän tätä resoluution päivittämistä on jo odoteltu ja hyvä jos se nyt todellakin saadan.

Pataakkeli

  • Posts: 409
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #141 on: September 05, 2010, 19:31:36 »
Siis eihän korkea resoluutio varsinaisesti paranna grafiikoita vaan pelkästään nostaa niiden tarkkuutta. Ja minkä takia parempi erottelukyky huonontaisi peliä? Kyllähän tätä resoluution päivittämistä on jo odoteltu ja hyvä jos se nyt todellakin saadan.

en sanonu et hyvät resot huonontas ite peliä. vaan vaatii lisää tehoja, jolloin hitaimmat koneet saattaa tehä tenän. tässä vaiheessa pelinautinnon määrä laskee, joka pistää hyvää graffaa ja resoa vaativat pelaajat ragettamaan. tätä varten varmaankin Mestari Mikko tekee systeemin jolla voidaan päättää mitä resoa käytetään.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

lareman

  • Kulunnan kaivohauki
  • Posts: 505
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #142 on: September 05, 2010, 19:45:11 »
Siis eihän korkea resoluutio varsinaisesti paranna grafiikoita vaan pelkästään nostaa niiden tarkkuutta. Ja minkä takia parempi erottelukyky huonontaisi peliä? Kyllähän tätä resoluution päivittämistä on jo odoteltu ja hyvä jos se nyt todellakin saadan.

en sanonu et hyvät resot huonontas ite peliä. vaan vaatii lisää tehoja, jolloin hitaimmat koneet saattaa tehä tenän. tässä vaiheessa pelinautinnon määrä laskee, joka pistää hyvää graffaa ja resoa vaativat pelaajat ragettamaan. tätä varten varmaankin Mestari Mikko tekee systeemin jolla voidaan päättää mitä resoa käytetään.
Mitäs Maken aivoituksia tämä taas on, kun resoa ei jaksa säätää pienemmäksi? :roll:

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #143 on: September 05, 2010, 19:49:29 »
Kahtotaan ny ensin kuitenkin miten paljon framerateen vaikuttaa tuo Jannen tekemä optimointi näytönohjaimen kanssa. Sen myötä on tulossa varjostakin läpinäkyvä ja ehkä jopa vapaikkunaan myös varjo.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Pataakkeli

  • Posts: 409
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #144 on: September 05, 2010, 21:31:23 »
Siis eihän korkea resoluutio varsinaisesti paranna grafiikoita vaan pelkästään nostaa niiden tarkkuutta. Ja minkä takia parempi erottelukyky huonontaisi peliä? Kyllähän tätä resoluution päivittämistä on jo odoteltu ja hyvä jos se nyt todellakin saadan.

en sanonu et hyvät resot huonontas ite peliä. vaan vaatii lisää tehoja, jolloin hitaimmat koneet saattaa tehä tenän. tässä vaiheessa pelinautinnon määrä laskee, joka pistää hyvää graffaa ja resoa vaativat pelaajat ragettamaan. tätä varten varmaankin Mestari Mikko tekee systeemin jolla voidaan päättää mitä resoa käytetään.
Mitäs Maken aivoituksia tämä taas on, kun resoa ei jaksa säätää pienemmäksi? :roll:

jstn syystä oli pakko ruveta tähdentämään ja kiksauttaa pilkkua, joten älkää ihmiset välittäkö. jatkakaa kehitysthreadia.
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #145 on: September 05, 2010, 23:28:28 »
Widescreen tuki saattaa antaa meille mahdollisuuden siirtää chatti pois pilkki-ikkunasta. Tein photarilla iltapuhteina sommittelutestejä ja hyvältä vaikuttaa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Peketeus

  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #146 on: September 07, 2010, 22:56:29 »
Nämä uudet uudistukset kuulostavat liian hyvältä ollakseen totta. Mutta olen huomannut sen, että pienikin uudistus tulee viemään paljon aikaa. Joten ajattelin ehdottaa, että voisiko välillä uutta versiota odotellessa tulla muutama uusi vesistö? Esim jos uuteen versioon kestää 10kk, niin siinä välissä ei olisi muutama uusi järvi pahitteeksi...

Mikko_-Procyon-

  • Veronkiertäjä
  • Mikkonator
  • *****
  • Posts: 5149
  • Ei tunnu missään!
    • View Profile
    • Propilkki 2
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #147 on: September 08, 2010, 00:33:32 »
Liian työlästä huolehtia järvien versiopäivitykset.. mieluummin kaikki samalla kertaa. Toisekseen, juuri nyt ei ole tekeillä uusia järviä. Pitää tehdä kisakalenteri-pohjainen järvien tarve-analyysi, ennen kuin alkaa riehumaan editorin kanssa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

Ozzman

  • Paranoidi
  • Posts: 83
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #148 on: September 11, 2010, 12:07:47 »
Tossa kun on pelattu noita eniten lajeja kisoja/turneita niin ei haittaisi vaikka joka mapissa löytyisi kisamuotona "eniten lajeja"
Nyt siellä on kuitenkin ainakin Särkijärvi ja Siikakoski mistä löytyy 7 lajia, mutta ei kyseistä kisamuotoa.
Kisamuotona kuitenkin mielenkiintoinen, koska harva istuu koko aikaa yhdellä spotilla.
So long, and thanks for all the fish!

Nimimerkki

  • Posts: 7
  • ~
    • View Profile
Vs: Propilkki 2 v. 0.85 kehitysthread
« Reply #149 on: September 12, 2010, 11:30:29 »
Yksi pieni kysymys........Milloin saamme 0.85 version????????????
:)

 



center>