Chat

Author Topic: Neuvoja minulle heittokalastukseen.  (Read 2408 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Naneksi96

• View Profile
    • Email
Neuvoja minulle heittokalastukseen.
« on: June 12, 2012, 15:12:37 »
Terve kaikki kalatoverit!

Tarvitsisin hieman apua tässä kala touhussa.

Omistan noin 30e virvelin ja pakillisen vaappuja, lippoja, jigejä.

Olen kalastanut noin 2vuotta aktiivisesti ja vähemmän aktiivisesti.

Mutta ongelmani on seuraavanlainen että en koskaan ole saanut virvelillä mitään muuta kalaa kuin ahvenia ja haluaisin nyt jotain isompia kaloja kuten haukia, yms. Hyvin usein kalalta tultuani (Kalareissuni kestää noin 3-6tuntia) palaan tyhjin käsin ei yhen yhtäkään tärppiä eikä kalaa. Olen käynyt myös kalastamassa läheisellä virralla johon on istutettu siikaa,lohta,taimenta ja joitain muita arvokaloja, mutta siitäkään en ole saanut yhtikäs mitään. Eli kaipaisin neuvoja mikä olisi varmin keino saada kalaa jokaiselta kalareissultani Hyviä lippoja yms? Ja voiko minun virvelini vaikuttaa jotenkin kalasaaliiseen? Kiitos jokaiselle lukeneelle sekä auttaneelle!: )

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
Vs: Neuvoja minulle heittokalastukseen.
« Reply #1 on: June 12, 2012, 15:51:30 »
Tuotatuota...

Mites tän nyt sit sanois... Arvaas kuinka monta monta monta aihetta tällä keskustelusivustolla on joista saat vastauksia sua askarruttavviin kysymyksiin tämän asian tiimoilta...

Ei muuta kuin näkemään vähän vaivaa, niin varmasti löytyy vinkkiä niin hauen, kirren kuin muidenkin kalojen pyytämiseen.

Ja ei ne kalat varmaan välitä sun ongen hinnasta, jos et hintalappua uita uistimen vieressä.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Mr Ponu

• View Profile
« Reply #2 on: June 12, 2012, 17:12:48 »
  Kyllä kahdessa vuodessa pitäisi vähän enemmän tulosta tulla. Täytyy vaihtaa kalastuspaikkoja tai systeemejä. Onko kalastuspaikat sellaisia, joista muut vetää vierestä parempia saaliita ?  Jos näin on, silloin täytyy kokeilla jotain uusia menetelmiä tai vieheitä. Kyllä haukea pitäisi tulla hyvinkin erityyppisillä vieheillä ja kalastustavoilla ,jos sitä vain kalastuspaikoillasi on. Varmin keino on hommautua jonkun auttamishaluisen aktiivikalastajan mukaan parin reissun ajaksi, ja imeä siellä tietoa ja tekniikoita itselleen. Toki myös siihen täytyy taitavienkin tottua, että ihan aina saalista ei tule.

madtrue

• Nyrkinheiluttaja ruispellossa
  • "hullujen kuningas"
    • View Profile
    • Email
« Reply #3 on: June 13, 2012, 09:33:14 »
Juu täältä kalassa.net:tä löytyy aika paljo hyviä niksejä millä mitäkin saa/milloin :).
Toki on kyl aika huonoakin tuuria ollut jos ei edes hauki ole tarttunut. Jos mahdollista niin mene ruohikon läheisyyteen, nakkele sinne vaappuja ärsyväreissä, lippoja , lusikoita, jigejä kyl luulis yhen hauen sieltä hyökkäävän. Ei toki itselläkään ole viime reissuilla hyökännyt :).
"rocky has left the building"

center>