No nyt ostin jotain sufiksin kuitusiimaa 0,21 mm paksua/9.1 kg... saas nähä minkalaista siimaa toi sitten on. Mitenkä pitkä ton monofiili tapsin pitäis olla että siitä on mitään hyötyä, aika kivinen on nimittäin ranta mihin tarkoitus lähteä jigailemaan?
Jos oikein muistan niin sellainen sopiva tapsin pituus on noin vavan mitta. Niin ja sen vielä sanoisin, että 0,21 on turhan paksua jigittelyyn, 0,12-0,18 on se paras, koska ohut siima leikkaa vettä paremmin ja tehden näin paremman tuntuman jigiin.
Siirry ihmeessä kuitusiimoihin. Ei ole minulla napsahtanut kertaakaan kuitusiimat kesken heiton (kaiketi koska ei ole tullut äkkistoppeja) ja ei se rispaannu jos ei kauheassa kivikossa mennä, jos aiot jigejä viskellä pistä kuidun kärkeen monofiilistä tapsi niin ei ainakaan siimat rispaannu. Niiin ja itsellä käytössä Sufix Matrix Pro.
Kulumisen merkkejä ei vielä näy (väri kyllä on lähtenyt mutta ei se ainakaan minua haittaa) ja muutenkin vaikuttaa erinomaiselta siimalta
.
Niin, itse olen ymmärtänyt, että kun väri lähtee (kuten myös itselläni) siima tulee "liukkaammaksi" ja purkautuu kelalta paremmin, tiedä sitten olenko edes oikeilla raiteilla.