Chat

Author Topic: Hämärässä näkyvät kohot  (Read 3255 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

H.G.D.

• View Profile
Hämärässä näkyvät kohot
« on: June 23, 2010, 22:17:15 »
Olen monena kertana illalla onkiessani miettinyt että millähän konstilla sitä saisi kohonsa näkymään pimeässä. Haukikohoissa yleensä suuri koko helpottaa ja monesti värivalinnat ovat myös sellaisia että ne näkyvät hyvin hämärässä ja vaikka hieman kauempaakin. Mutta ongelmana ovatkin sitten nuo pienemmät kohot, jotka eivät meinaa aina näkyä lähempänäkään kalastajaa saati sitten heitto-ongella kauempaa ongittaessa tai lievässä aallokossa.
Muistelisin kuulleeni joskus että fosforijauhetta olisi ainakin joissain liikkeissä myyty, ja hatarasti muistelisin jopa että peräti apteekeissa, mutta silti tällaisesta ei tunnuta missään tiedettävän. Sellainenhan toimisi esimerkiksi lakkaan sekoitettuna hyvänä apukeinona. Entäpä sitten onko mahdollisesti vedenpitäviä pimeähohtoisia maaleja tai muita vastaavia vippaskonsteja? Kun ei sentään viitsisi ruveta leikkaa-liima-periaatteella niistä vanhoista lego-kummituksista raastamaan kohonpäällisiä.

Pike

• View Profile
Vs: Hämärässä näkyvät kohot
« Reply #1 on: June 24, 2010, 00:29:07 »
Eikös esimerkiksi kalamies_95:n pakinkuvatopicissa olevat Ahtikohot näy jotenkuten hämärässä, itsellänikin niitä, mutta en vielä kovinkaan hämärässä niillä ole onkinut, mutta päivällä ainakin näkyy normaalia punaista paremmin.

Janxu

• View Profile
    • Email
« Reply #2 on: June 24, 2010, 00:44:08 »
Siis fosforivärijauheita myydään ainakin täällä kalastusliikkeissä mutta minusta sellaiset "napsautettavat" siimaan liitettävät lamputkaan ei kauhean kalliita ole.

wewwer51

• back to black
    • View Profile
« Reply #3 on: June 24, 2010, 09:17:26 »
minulla on sellasia kohoja joihin laitetaan sisälle pimeässä hekuva tikku en tiedä mitä se on mutta se toimii. :-)
fishing rocks!

ahti kiiski

• Kalastusta jo alkuajoista.
    • View Profile
« Reply #4 on: April 24, 2011, 21:33:09 »
minulla on sellasia kohoja joihin laitetaan sisälle pimeässä hekuva tikku en tiedä mitä se on mutta se toimii. :-)
Vanha aihe...plaa kalastus ei vanhene :wink:

Toi ''hehkuva tikku'' on varmaankin fosforivalotikku/tanko
-------------O N K I--------------

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: April 25, 2011, 10:10:52 »
Vanha aihe...plaa kalastus ei vanhene :wink:

Toi ''hehkuva tikku'' on varmaankin fosforivalotikku/tanko
Kuhan Jigaan verkkokaupassa näyttää ainakin olevan noita kohoja, että tikkuja, jotka sopivat yhteen.
http://www.kuhanjigaan.com/taky-pohjaonginta-kohothavaitseminen-c-57_76.html

center>