Kulovesi (Kutala)

Started by Puolesta, June 29, 2010, 14:01:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Puolesta

Tänään lähden yrittään tuonne kuhaa. Jigiä olisi tarkoitus uittaa. Huhuja isoista on liikkeellä. Huhun mukaan tänä kesänä 9kg ja 7,4kg kuha saatu tuolta. Itse sain joku aika sitten 500g taimenen. Kai siellä on isompaakin taimenta?

Thunder

Täältä tuli joskus vuosia sitten saatua ensimmäinen kala virvelillä sukulaisten mökiltä... Kala oli n.50g hauki. :-D
Sen enempää ei kokemusta kyseisestä vesistöstä ole. Kalaa luulisi kulovedessä olevan kohtuu hyvinkin ja jalokalat eivät välttämättä ole myöskään mikään harvinainen näky.

Himopilkkijä89

Viime yönä ekaa kertaa tänä kesänä Kulovedellä uistelemassa, saaliiksi 2 mittakuhaa ja 2 alamittaista. Vähän uusilla alueilla tuli pyörittyä tällä kertaa. Kaikki kuhat ottivat syvännevaappuihin, pinnemmasta vain yksi karkuutus. Kutalassa en ole kalastellut, Suoniemessä ja Sarkolassa on tullut pyörittyä nyt muutamana vuotena.

Kyllä Kulovedestä isompaakin taimenta saadaan muttei se mikään yleinen kala siellä ole, itse en ole saanut.

Himopilkkijä89

Eilen klo 16-19.30 uistelemassa ja 8kg ahventa, isoin 359g. Kyllä on tosi paljon paikkoja nyt mistä nousee ahventa, mutta isompia pitäisi löytää, ensi kerralla siis uusille paikoille yrittämään.

Catch_A_Fish

Huomenna olisi tarkoitus lähteä Nokialle Kulovedelle kalastamaan pääosin kuhaa, toutainta ja isohkoja ahvenia. Olisiko kenelläkään antaa mitään vinkkejä paikan suhteen tuolla Kulovedellä? Uistelemalla kalastetaan pääosin ja jigeillä luultavasti myös. Ja jos vielä amatöörille uistinvinkkejä jollain olisi heittää..  :roll:

pilkkiäijä

Juups.

Ahventa jos etsii, kannattaa suunnata vuolteille (kutalan tai hulttisten esim) ja heittää pieniä kalajigejä sielä missä on pikkukalaa/ajoja. Toutaimet löytyy samoilta apajilta, eli vuolteista. Varmimmiten sieltä missä vesi loiskuu oikein urakalla. Uistinneuvoja en osaa antaa, ne ottaa siihen mitä heittää.

Kuhia löytyy joka puolelta, viimeksi ainakin penkoista, 4m syvyydestä ehkä metrin pohjasta. Uistelemalla tuli parhaiten, pienillä Shad Rapeilla esimerkiksi. Jiggailua kannattaa kokeilla myös rinteistä ja penkoista 4-6m syvyydestä, sieltä tuli parhaiten tapahtumia.
Olen kalastelijapoika!

tumppi98

Quote from: pilkkiäijä on June 13, 2011, 20:10:10
Juups.

Ahventa jos etsii, kannattaa suunnata vuolteille (kutalan tai hulttisten esim) ja heittää pieniä kalajigejä sielä missä on pikkukalaa/ajoja. Toutaimet löytyy samoilta apajilta, eli vuolteista. Varmimmiten sieltä missä vesi loiskuu oikein urakalla. Uistinneuvoja en osaa antaa, ne ottaa siihen mitä heittää.

Kuhia löytyy joka puolelta, viimeksi ainakin penkoista, 4m syvyydestä ehkä metrin pohjasta. Uistelemalla tuli parhaiten, pienillä Shad Rapeilla esimerkiksi. Jiggailua kannattaa kokeilla myös rinteistä ja penkoista 4-6m syvyydestä, sieltä tuli parhaiten tapahtumia.
Onko muuten noilla vuolteilla hyvä rannalta kalastaa Kuhaa,Ahventa,Toutainta?
Mennöön eikä meinata!

Catch_A_Fish

Kiitokset pilkkiäijälle vinkeistä. Huomenna taitaa kuitenkin kurssi taittua kohti Viikinsaarta, mutta pakko on kyllä katsastaa Kulovesikin tänä kesänä kun on kuuleman mukaan hienon kokoisia  toutaimia ja kuhia sieltä saatu.

pilkkiäijä

Quote from: tumppi98 on June 13, 2011, 21:25:54
Quote from: pilkkiäijä on June 13, 2011, 20:10:10
Juups.

Onko muuten noilla vuolteilla hyvä rannalta kalastaa Kuhaa,Ahventa,Toutainta?

Jep. Joka vuolteen yli menee silta, ja usein siltojen alla/ympäristössä on hyvä kalastaa. Muutenkin siellä kalastetaan rannoistakin niin paljon että menee lähes autoille sopivat polut joka rantaan. Siis jos rauhassa haluaa kalastaa, sinne suuntaan on ihan turha mennä, ellet aikasin aamulla ole menossa..  :-)
Olen kalastelijapoika!

tumppi98

Olisko hiedanvuolle hyvä paikka :?.
Mennöön eikä meinata!

pilkkiäijä

Kokeilemallahan se selviää.. Kyllä siellä kalaa on, ota mato-onki ja matoja, voit saada salakoita  :-)

No ei, itse olen katsonut vierestä kun täältä nostetaan reilu 3kg toutain ja ahventakin on välillä runsaasti. Todennäköisiä pikkuhauen molskahduksiakin näkyi joskus.. Eli ei huonoin mahdollinen kalapaikka varmasti!
Olen kalastelijapoika!