Chat

Author Topic: Koskikalastus  (Read 6633 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ALEE

• View Profile
Koskikalastus
« on: May 15, 2009, 15:12:17 »
Ei näyttänyt haulla löytyvän nii aattelin tehä aiheen...

Mihinkäs aikaan kesästä olis parhaimmat ajat koskikalastukseen? Mitenkä tähän aikaan keväästä tulisi esim. taimenta ja kirjoa? Ja minkä väriset vieheet toimis tällä hetkellä?

Ostin tänää pakan liitsejä, minkähän väriset toimis hyvin kirjolle ja taimenelle(mustaa, valkoista, vihreetä, pinkkiä), varmaan kaikki toimii mut onko jotain erityis värejä näin loppukeväälle?

Muutakin aiheeseen liittyvää voi laittaa...
« Last Edit: May 16, 2009, 22:06:01 by ALEE »

Kalastaja_!

• Aina valmiina...kalastamaan......
    • View Profile
    • Email
Vs: Koskikalastus
« Reply #1 on: May 22, 2009, 15:31:20 »
Beten lotto lipat osoittautuneet ainakin täällä päin tehokkaaksi.Etenkin musta-punainen. 1,5h = 5 kirjoa. Tosin olihan istari koski mutta kuitenkin. Tehokas peli. Liitsit ollut mulla hyviä ainakin syksyllä ja miksei kevät kesä aikakin. Kokeile vaan värikartta läpi niin kyllähän toimii. Kireitä !  :wink:
Nyt tai ei koskaan......=)

jormavirveli

• View Profile
« Reply #2 on: May 23, 2009, 00:44:07 »
Kyllä kalaa tulee, mutta keskikoko on pientä. Jos löydät  jotain monttuja tai kuohuja, sieltä kannattaa kalastaa.

nurtsi

• Muumion haukotus
    • View Profile
« Reply #3 on: May 23, 2009, 08:51:37 »
Istaritaimenelle (ja kirjolle) lotto tuntuu olevan aika idioottivarma peli. Myös pieniä lusikoita kannattaa kokeilla. Saamieni taimenten kuolinsyytutkimuksessa vatsasta löytyi jos jonkinlaista hötönöttiäistä, josta päätellen myös leechit varmasti skulaa virvelihommissa. Näissäkin varmasti kirkkaat värit toimii noille pussikaloille, tummempaan, enemmän luonnonväriseen saattais hairahtaa luonnonkalakin?  :roll: . Nämä siis omaa pohdiskelua..

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #4 on: May 23, 2009, 12:45:32 »
10.6-15.7 suurtaimen aikaa. Kun vesi 7-10 asteista alkaa nousu koskiin keväisin.
Noihin aikoihin pikkukalajäljitelmillä, J.P.N. Salakka perholla esim, suurtaimenmahdollisuus.
Rapala CD 5-7cm kuore.salakka,ahven värisenä tms. vastaavan oloinen vaappu sinne salakan,ahvenen ,kuoreen nousureitin tienoille
päävirran suojaisiin huopeisiin vaivaista näytellen voi tuottaa jopa kunnon hauen tai suurtaimenenkin jos vesissä
niitä on. Suurissa reittivesissä yleensä suurempi tod. näköisyys törmätä moisiin taimeniin.esim. Äyskoski Rautalammin reitillä.

Kesäisin arimmat suuretkin taimenet liikuskelee hämärän aikaan. Klo 24.00-3.30 on  merkitty saantiajaksi
suurimmalta osin. Silloin kannattaa hiippailla varoen koska ne voi tulla aivan rannan tuntumaan hämärän turvin ruokailemaan.

Tosin 2kg yksilö tuli viimekesänä rapalan 5cm countdowniila 13.30 keskellä päivää koirakoskelta, kun yö heiteltiin
kaverin kanssa perhoo laihoin tuloksin. No poikkeushan vahvistaa säännön?

Pinkki,valkoinen,musta noista leecheistä kirrelle toimineet,lotto.meps 2 ,pikkuräsäset ja jigit voi pelastaa päivän myös.
Pitää vain saada upotettua nenän eteen nuo vieheet joskus kovan virran paikoissa se on ratkaiseva tekijä.

Droppen

• View Profile
    • Email
« Reply #5 on: July 08, 2010, 12:17:41 »
Itse olen ollut tammer-koskella kalassa ... Sieltä saa todella hyvin ahventa taimenia siikaa kirjokohta ja ne on yleensä isoja ... Ite oon saanu tolla abu garcia droppen ja mepsillä joka on hopea jossa on mustat pilkut... Suurin jonka oon saanu niin on taimen joka oli 2,5 kg

center>