PP2 SM-Liiga ja Divari (keskustelut tänne) Ottakaa osaa

Started by Kaizzu, August 08, 2010, 10:36:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mikko_-Procyon-

Onko maa nielaissut Kaizzun? 5/10 meidän tiimin peleistä on kirjattuna tuloksiin, eli 2.5 viikon osalta ei päivitystä. Ei ole tarkoitus painostaa, mutta kun yleensä päivitysväli on ollut selvästi lyhyempi, niin olisi mukava tietää että missä mennään. Joku joka tietää, niin voisi pistää vähä infoa.
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

http://kalassa.net/mikkoprocyon/

MIETTINEN

Juu, huolestuttavan pitkä aika on päivityksistä. Harmi ettei ole muita jotka voisivat sivuja pitää ajantasalla, ettei olisi aina yhden henkilön varassa.

Kaizzu

Vähän ollut kiireitä tässä viime aikoina, joten jokunen päivitys uupuu.

Tämän viikon aikana laitan tilastot ja sarjataulukot kuntoon, kun sairasloma tällä hetkellä. Ilmeisesti kierukka pamahti polvesta.

Pyytäisin kärsivällisyyttä, kyllä ne kaikki päivitetään.

Qkkeli

Kyllä vähän jo ihmettelen miksei kaizzu ole ottanut edes toista ihmistä mukaan päivittämään näitä, olisi paljon mielekkäämpää pelata kun tietäisi missä mennään. Nyt päivitysväli on siinä 2 viikon paikkeilla, eli n. 24 peliä keretään pelata sinä aikana + divari.

Mikko_-Procyon-

Juup. Näin loppuvaiheessa olisi hauska alkaa ehkä taktikoimaan mahdollista puolivälieräpariakin...
Henri Poincare: "Tiede on faktoja; aivan kuten talot tehdään kivistä on tiede tehty faktoista; mutta kivikasa ei ole talo eikä kokoelma faktoja ole välttämättä tiedettä."

Kaizzu

Päivitetty on.

Viivästys johtui oman nettiyhteyden siirrosta toiseen paikkaan. Mokkulalla en edes viitsinyt alkaa päivittämään sivuja.

Mikko_-Procyon-

Hienoa.

9pst tosin vielä puuttuu meidän saaliista, NKM ja TKN vihuilta ja yks meidän omakin hosti. Turhapa sitä on Kaizzua ripittää, jos ei logeja lähetellä? Voisi olla hyvä tapa lähettää _HETI_ pelin päättymisen jälkeen se logi-tiedosto, niin tulokset pysyisivät ajantasalla.

edit. Eikä tuo ole mitään kritiikkiä, vaan jonkinlainen ehdotus. Ei kannata riemastua turhasta.

Kaizzu

Quote from: Kalle 68 on December 07, 2010, 14:21:12
Quote from: Kalle 68 on October 24, 2010, 23:04:28
Olen antanut luvan lisätä palkinnon jollekulle Divarissa, sille joka voittaa pistepörssin (helpompi tapa suurimman hauen saajan selvillesaaminen  :|). Palkinto on hain hammas (aito reliekti), samaa roikkuu omassa kaulassa
kaulariipuksena.

Ja voittaja saa pistää yv:tä, kaizzun luvalla  :evil: jos vaan lupa tulee

Kaupassa käyty ja kun alkaa loppu häämöittää alkusarjan osalta, niin nostan tän ilmoituksen takas

Minun puolestani saa lähettää.

Muita palkintojahan ei ainakaan toistaiseksi ole tarjolla liigassa tai divarissa. Tulevaisuudesta en osaa sanoa, että tuleeko palkintoja parhaille tiimeille. Hienoahan se ois esim. vaaput mestaruus singneerauksin tiimin jäsenille.

Mutta katsellaan, josko tulevaisuudessa löytyis palkintojen lahjoittajia myös parhaille tiimeille.

Kalle 68

Projekti= asiasta tietämättömät käskevät haluttomia tekemään mahdottomia

Kaizzu

Muistutetaan vielä tiimejä siitä, että on vain tämä viikko aikaa ottaa uusia pelaajia, jotka saavat pelata tämän kauden liigassa ja divarissa.

Tottahan saa ottaa lisää pelaajia, mutta he eivät saa edustaa tiimiä liigassa tai divarissa tällä kaudella.

Jatkopeleistä myös sen verran, että itse olen paljon pois aikavälillä 17-26.12 joten pudotuspelien sekä liigakarsinnan otteluohjelmat tulevat vasta tuon ajankohdan jälkeen.

Liigan ja divarin alkusarjan tulokset ja taulukot koitan jostain ehtiä päivittämään ennen Joulua.

Liigakarsinta sekä pudotuspelit alkavat 3.1.2011 alkavalla viikolla.

Kaizzu

Jaahas, taas mennään näille linjoille, jo se on tän vuoden liiga sujunutkin ilman suurempia ongelmia  :-(

No, ens kaudeks sit laitetaan sääntömuutoksia, että punnalle ei saa tulla vaan kaikki ylimääräiset odottelevat aulassa sekä protestiaikaa tarvii myös rajoittaa niin, että protestin voi tehdä kyseisen viikon aikana jolloin peli pelataan.

Näillä mennään ensi kaudella.

Toivoisin nyt, että tämän kaltaiset ongelmat päättyisivät tähän ja kapteenit katsoisivat ettei ole liikaa pelaajia jäällä ja jos ollaan punnalla, niin ollaan myös punnitusalueella, eikä juoksennella pitkin metsiä ja rantoja.

Minä nyt vielä mietin päätöstä tässä jutussa ja jos katson tarpeelliseksi, niin kutsun sitten liiganeuvoston koolle, mutta ilmoitan siitä sitten.

Nyt ainakin olen tietoinen, että kyseisen pelaajan on pitänyt ollut punnitusalueella, mutta hän onkin poistunut pois puntarilta eikä ole palannut takaisin sinne joten tuloksissa hänet on sen takia diskattu.

Mikko_-Procyon-

Quote from: kok on December 15, 2010, 19:57:40
Sen verran minäkin kommentoin asiaa että jos ukko lentää kesken pelin pois niin ei voi heti sanoa että uusi mies kehiin eli haluaisin tietää kuinka pitkä viive on siinä että ulos lentänyt vielä palaa jäälle n. "vanhana " pelaajana???

Hyvä kysymys. En tiedä tätä itsekään. Kysymys pitää kohdentaa Jannelle.

Kaizzu

Alkusarja on nyt pelattu Liigassa sekä Divarissa.

Vuodenvaihteen jälkeen alkaa sitten Liigassa pudotuspelit sekä Divarin kaksi parasta ja Liigan kaksi viimeistä tiimiä aloittavat kaksinkertaisen sarjan, josta kaksi parasta pelaa ensikaudella Liigassa.

Pudotuspeliparit ovat:

Tkk - TKP
FPT - TJK
TKN - Procyon
FPT II - IVP

Jatkoon pääsyyn vaaditaan kaksi otteluvoittoa, joten saman viikon aikana voi tulla jopa kolme matsia tiimille. Ottakaa nämä huomioon sovittaessa pelejä, koska samaan aikaan pelataan myös SM-karsintoja henkilökohtaisella puolella.
Puolivälieräthän pelataan 3.1.-9.1.2011 välisenä aikana.

Samana ajankohtana alkaa myös karsintasarja Liigaan ja siinä ovat mukana seuraavat joukkueet:

FPT III
TORO
TK
TMF

Otteluohjelman luon Joulun jälkeen.

Runkosarjan voittaja oli Tkk Liigassa ja Divarissa TK
Pistepörssin voittaja Liigassa oli  [TKN] Aanrii sekä Divarissa [TK] Vileria

Hyvää Joulua kaikille Liiga ja Divari porukoille sekä kireitä siimoja jatkoon.

Cpt Miller

Olen pahoillani aiheuttamaani kohua. Syntyi pieni (tai aika isokin) väärinkäsitys siitä kuvankaappauksesta. Olisi tietysti pitänyt tutkia ennen kuin hutkia. Pahoittelut siitä. Kaizzu on kunnon mies kun jaksaa vetää näitä liigoja ja divareita, sitä ei käy kiistäminen. Hatun nosto hänelle siitä.

Tosin muistakaa nyt se myös, että kaikenlaiset haistattelut, kiristämiset ja uhkailut ovat vähintään yhtä tuomittavia. Viestien ulosantiin kannattaa myös panostaa. Esim. viesti, joka sisältää ainoastaan 10-15 kappaletta hymiöitä on aika turha. Normaalioloissa näistä nyt seuraisi huomautuksia ja haistattelusta tulisi bannia, mutta olkoon nyt tämän kerran näin. Julkinen anteeksi pyyntö - julkinen huomautus. Ei muuta, arki koittaa.

Kaizzu

Jatkopelien sekä Karsintasarjan otteluohjelmat luotu ja Liigasivut päivitetty

Vileria

Kaizzu

Jälleen lähestyy liigan Finaalit ja Pronssimatsi.

Taas olis aika niille puolueettomille hosteille, jotka hostaavat matsit viimekauden tyyliin.

Vapaaehtoisia hosteja siis haetaan, listaan ne tähän viestiin.

Viime vuoden tapaan kotijoukkue saa päättää kuka hostaa pelin. Ottelupäivät on sitten hyvä sopia ennen hostin valintaa, että hostit tietää kenelle sopii silloin hostaus.

Ne jotka haluavat hostiksi, niin voivat laittaa ilmoa tänne tai liigan keskustelualueelle.

Hostaajiksi ilmoittautuneet:
[TJK] Qkkeli
[Procyon] -Hammer-

Qkkeli

Nyt tuli vastaan tällainen aika erikoinen juttu, jonka uskon kyllä mietityttävän muitakin joukkueita, eli tapaus Don Miguel.

Liigan säännöissä lukee seuraavasti:
"16§. Pelaajamateriaali, värväys ja vaihdot kesken pelien

Liigajoukkueiden sekä Divarijoukkueiden tulee käyttää peleissään vain ja ainoastaan oman joukkueen jäseniä , eli toisen joukkueen pelaaja ei voi korvata hetkellisesti toisen joukkueen pelaajavajetta.
Kun alkusarja on saatu pelattua, niin sen jälkeen joukkueeseen uutena tulleet jäsenet eivät voi osallistua liigan loppuotteluihin , eli välisarjoihin, semifinaaleihin ja loppuotteluihin."

Don Miguel:
tämä juttuhan on kokonaisuudessa mennyt niin, etten minä bob:sta ole lähtenyt milloinkaan. fpt ii halusi apua pudotuspeleihin ja kun kysyin muilta bobeilta, se kävi.

Don Miguel:
ja kyllähän minä kkt:n pelaan ihan bobissa

Miten noin selvillä säännöillä voi siis olla tällainen tilanne olla mahdollista?

Don Miguel

Niin, siis missä toiseessa joukkueessa minä olen pelannut tänä vuonna liigaa? Voi vitun urpo, häpeäisit edes. Minä siirryin FPT II:n ennen pudotuspelejä, joten sen puolesta kaikki ok. Samoin sen puolesta, etten ole muita LIIGAJOUKKUEITA edustanut tänä vuonna ennen siirtoa. Kaikki on sääntöjen puitteissa hoidettu ja juikuloitu, harmittaako?
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Qkkeli

Pointtina tässä on nyt se, että jos edustaa vakituisesti toista joukkuetta ja sitten siirtyy hetki ennen pudotuspelejä "lainaan" toiselle joukkueelle. Ei tässä ole todellakaan mitään henkilökohtaista sinua, Bobeja tai FPT II joukkuetta kohtaan. Minusta vain tämä homma ei ole mennyt ihan sääntöjen mukaan.

Timpe

Eihän tuollainen voi olla mahdollista, selkeä sääntörike..Reilua muita kohtaan, että "värvätään" tiukkoihin peleihin uusi pelaaja, joka pelaakin vain muutaman pelin ja siirtyy sitten takasin omaan joukkueeseensa?

Mikko_-Procyon-

Kuulostaa siltä, että liiganeuvostolle olisi tarpeen kokoontua. Kyllä tuo menee sääntöjen rajamaille nyt aika selvästi.

Kaizzu

Quote from: Qkkeli on January 16, 2011, 21:10:32
Pointtina tässä on nyt se, että jos edustaa vakituisesti toista joukkuetta ja sitten siirtyy hetki ennen pudotuspelejä "lainaan" toiselle joukkueelle. Ei tässä ole todellakaan mitään henkilökohtaista sinua, Bobeja tai FPT II joukkuetta kohtaan. Minusta vain tämä homma ei ole mennyt ihan sääntöjen mukaan.

Kyseltiin Migua takaisin tiimiin ja hän lupasi tulla meidän riveihin ennen pudotuspelejä eli hän on tietääkseni ollut meidän tiimiläinen näissä välierissä.

Sen aikaa kun hän on ollut meidän tiimissä, niin käsittääkseni hän ei ole edustanut BoB tiimiä, tietty voinhan olla väärässäkin.

FPT II on ainakin ollut siinä uskossa, että Migu pelaa jatkossakin meidän tiimissä.

Mutta ainahan näitä sääntöjä voi näemmä tulkita monella tavalla.

Jos joku haluaa viedä asian eteenpäin, niin minun puolestani voi sen tehdä.

Mikko_-Procyon-

Team Procyon ei ota asiaan kantaa, mutta tämä on varmaan puolivälierä-vastustajan ja FPT II välinen juttu.. ketä vastaan pelasittekaan. Muita se ei kosketa. Ja pronssipelivastustajan ja FPT II välinen, että saako Migu pelata vai ei. Jos asia riitautuu, niin liiganeuvostoon.. jos sopu löytyy, niin mulle ainakin se on ihan sama. Me hävittiin oma matsi ihan reilussa taistelussa (TKN), eikä ole mitään kommentoitavaa tuon tapauksen osalta.

Sääntöjen kehittelyn kannalta asia on kuitenkin tärkeä, eikä sitä tule sivuuttaa ihan pelkällä olan kohautuksella.

TORO

Pelasivat meitä eli Club IVP:tä vastaan ja jos Don Miguelin :'( tulos tullaan hylkäämään niin me voitettiin toinen ottelu kokolailla 3 pisteellä.
Näin ollen Ottelut lisivat 1vs1 ja ratkaisu ottelu pitäisi pelata ennen seuraavaa vaihetta.
Tässähän tullee kiire sopia pelejä. >:D
Miun Sivu=www.kiukkis.com
Kohti Kevättä Turnee=KKT

Kaizzu

Quote from: [Tkk] Pata on January 16, 2011, 21:39:17
Ainakin tänään edustanut bobia haastematsissa. Selvä tapaus..

Siinä tapauksessa asia on eri, jos hän on edustanut toista joukkuetta sinä aikana, kun on pelannut meidän tiimissä. Se on säännöissä selvästi kiellettyä eli kahta joukkuetta ei voi edustaa samaan aikaan.

Parempi varmaan laittaa asia liiganeuvoston päätettäväksi ja jos liiganeuvosto niin päättää, niin silloin meidät tuomitaan luovuttamaan paikkamme pronssimatsissa IVP joukkueelle, jonka voitimme puolivälierässä.

TORO

Terewetzy.
Suattaahan se olla ettei Don Miguelia nähdä ennee yhessäkään Liigaan osallistuvassa tiimissä.
Ei kait kukaan tiimi uskalla tuommoista ottaa joukkueeseensa, eli luotto on mennyt useammankin tiimin silmissä.

Kohti Kevättä Turnee=KKT

TORO

Jahas.

Joku kirjoitti jossain ettei mittee tapahu jos kukkaan ei vie Don Miguelin asiaa Liiganeuvostoon.
Ainahan olisi ollut parempi kun tämmöstä ei olisi tapahtunut.
Migueli on itse ilmoittanut ettei ole missään vaiheessa eronnut BoBista, eli oli lainassa FPT II:sessa.
FPT II ja sen kapteeni tuskin tiesivät asiasta.
Näin menetellen Don Miguel kävi kusemassa entisten tiimikavereiden maljaan.
Tapaus pitää mielestäni käsitellä Liiganeuvvostossa.

Kohti Kevättä Turnee=KKT

Don Miguel

Eli liiganeuvostossa pohditaan sitä, että pelasin LIIGAN ULKOPUOLISEN HAASTEOTTELUN FPT II:n riveissä ollessani BoB:ssa. Ymmärrän kyllä, jos olisin pelannut esim. FPT-TKN pelissä jommassa kummassa joukkueessa, että rangaistus tulisi, mutta kuinka liigan ulkopuolinen haastepeli liittyy liigaan?

Ja köh, kuinka tämä eilinen Jalokala-ottelu liittyy millään tavalla kohti kevättä turneeseen? Ei mitenkään. Minun ainoa rikkeeni on se, että olen tällä hetkellä FPT II:n mies, ja pelasin eilen BoB:n riveissä treenimatsin. Liigan jälkeen minulla on mahdollisuus joko jatkaa FPT II:ssa tai mennä BoB:n. Se on oma asiani mihin silloin menen, itse asiassa päätköksen olen tehnyt jo. Ja Qkkelihan kätevästi toi jo esille minun päätökseni.
"Kärsivällisyys miehen tiellä pitää"

Kalapaja

Sen verran tähän jupakkaan vielä omaa kommenttia:

Sääntö on tämä:
Liigan säännöissä lukee seuraavasti:
"16§. Pelaajamateriaali, värväys ja vaihdot kesken pelien

Liigajoukkueiden sekä Divarijoukkueiden tulee käyttää peleissään vain ja ainoastaan oman joukkueen jäseniä , eli toisen joukkueen pelaaja ei voi korvata hetkellisesti toisen joukkueen pelaajavajetta.
Kun alkusarja on saatu pelattua, niin sen jälkeen joukkueeseen uutena tulleet jäsenet eivät voi osallistua liigan loppuotteluihin , eli välisarjoihin, semifinaaleihin ja loppuotteluihin."

MUTTA

Kun alat lukemaan sääntöä voi tuon säännön tulkita kahdella eri tavalla:

"Liigajoukkueiden sekä Divarijoukkueiden tulee käyttää peleissään vain ja ainoastaan oman joukkueen jäseniä , eli toisen joukkueen pelaaja ei voi korvata hetkellisesti toisen joukkueen pelaajavajetta" >>

tässä kohdassa voidaan siis miettiä asiaa niin että mikä/ketä/mitä tarkoitetaan
toisen joukkueen pelaajalla.

Eli säännön voi ymmärtää/tulkita niin että sääntö koskee niitä joukkueita jotka pelaavat ko.liigassa tai sitten niin että se koskee kaikkia maailman joukkueita.

Säännössä siis on pieni puute, joka minusta tarvisi tarkennuksen.

Minä itse luin juuri äsken ko.sääntökohdan ajatuksella ensimmäistä kertaa ja heti mieleeni tuli että tarkoitetaanko tässä niitä joukkueita jotka pelaavat liigassa vai myös niitä joukkueita ja niiden pelaajia jotka pelaavat abu dhabissa tai antarktiksella jossain joukkueessa

Mutta kyllä tämän tulkitseminen on parasta jättää liiganeuvoston viisaille.

FPT II jäsenenä minäkin olen ollut siinä uskossa ja luulossa että don miguel olisi siirtynyt kokonaan meidän tiimin jäseneksi.

Toki mikään liigansääntö ei kuitenkaan ilmeisesti kiellä sitä että pelaaja esimerkiksi eroaa joukkueesta "1" vaikka 2.11.2010 liittyy joukkueeseen "2" 3.11.2010 ja edelleen eroaa joukkueesta "2" 10.1.2011 ja liittyy uudelleen joukkueeseen "1" 11.1.2011 tai edelleen joukkueeseen "3".

Säännöt on sääntöjä, mutta hyvin monesti säännöt on tehty niin, että niitä voi tulkita erilailla. Hyvän ja huonon säännön kaiketi erottaa se että hyvää sääntöä ei voi väärin ymmärtää,mutta huonoa sääntöä voidaan tulkita usealla eri tavalla.

Ajatuksena vielä: Minulla on 10 hyvää kaveria Intiassa. Pelaan heidän Intialaisessa joukkuessa heidän maakuntasarjassa. Voisinko/voinko osallistua suomessa FPT II riveissä liigaan/liigapeleihin, koska pelaan toisessa joukkueessa Intiassa Propilkki 2:sta??

Mielestäni liiganeuvoston pitäisi ottaa ko.sääntökohta käsittelyyn ja ainakin näiltä osin
tulkita sääntö: Mitä säännöllä on tarkoitettu? Onko säännössä eri tulkinta mahdollisuuksia niin että joku pelaaja/joukkue olisi voinut ymmärtää sääntöä väärin?, Tulisiko nykyistä sääntöä muuttaa tulevaisuudessa että se olisi selkeämpi?