Morjens! Nyt alkaa olemaan materiaalit kasassa ja näitä "infokursseja" voidaan aloitella. Elikkäs niissä käydään läpi mm. Kalapedian käyttöön ja tekniikkaan liittyviä asiakokonaisuuksia. Jokaista kurssia vedetään kahdesti (eri aikoina), joten aikataulujen kanssa on hieman joustoa.
Minä ja Kala erkki toimitaan vetäjinä. Kala erkin kurssien sisällöstä en tiedä sen tarkemmin, mutta omani alkaa pikku hiljaa hahmottua. Ensimmäisellä kurssilla käsitellään kuvien lisäyksestä, lähteistä, vandalismista ja muista perus asioista. Ei siis kovin hankalaa vielä. Toinen kurssi on jo hieman haastavampi. Siinä käsitellään Kalapedian tekniikkaan liittyviä seikkoja kuten erilaisten sovelluksien käytöstä Kalapediassa. Kolmas kurssi on jo aikas hankala. Koko kurssi on täynnä koodeihin liittyviä seikkoja, kuten mallineita yms.
Suosittelen näitä kursseja ihan kaikille. Ainakin tuo 1 on sopiva kaikille. Siellä käydään hyvin perusteita läpi. Kakkosesta eteenpäin suosittelen kaikille toimittajille ja toimittajan hommista kiinnostuneille. Toki ainakin tuo minun 2 kurssin alku on sopivaa myös ns. "tavalliselle käyttäjällä/muokkaajalle".
Näitä infokursseja pidetään tuolla uudistuneessa chätissä, mikä soveltuu siihen erinomaisesti. Kursseilla (ainakin minun) on aika nopea tahti, mutta asiat ovat sen verran selkeitä ettei tuota vaikeuksia. Ensimmäinen kerta on 6. tammikuuta. Kellon ajan ilmoitan etukäteen riittävän ajoissa.
Kaikki näistä kursseista kiinnostuneet voivat ilmoittautua ns. "kurssin pitäjälle" yv:llä tai tähän threadiin. Kysymyksiä voi ja pitääkin heittää ilmoille! Tuohon minun pitämääni 1. kurssille voi ilmoittautua jo nyt, mutta kuitenkin viimeistään muutamaa tuntia aiemmin ensimmäisen tunnin alkamista.
Tuossa on vielä nuo kurssit:
Kurssi Kurssin aihe Kurssin pitäjä Ajankohta
Kal 1.1 Kalapedian käyttämisen alkeet Cpt Miller Kal 1.2 Kalapedian käyttämisen alkeet Kala erkkiKal 1.3 Kalapedian käyttämisen alkeet Cpt MillerKal 2.1 Kalapedian tekniikan hallitseminen Cpt Miller
Kal 2.2 Kalapedian tekniikan hallitseminen Kala erkki
Kal 3.1 Kalapedian koodien alkeet Cpt Miller
Kal 3.2 Kalapedian koodien alkeet Kala erkki
Toivotan kaikille Kalassa.netin käyttäjille hyvää joulua ja rauhallista uutta-vuotta! Kireitä siimoje myös tuleville vuosille