Chat

Author Topic: Kalapedian infokurssit  (Read 34444 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cpt miller

• Guest
Kalapedian infokurssit
« on: December 24, 2010, 00:08:26 »
Morjens! Nyt alkaa olemaan materiaalit kasassa ja näitä "infokursseja" voidaan aloitella. Elikkäs niissä käydään läpi mm. Kalapedian käyttöön ja tekniikkaan liittyviä asiakokonaisuuksia. Jokaista kurssia vedetään kahdesti (eri aikoina), joten aikataulujen kanssa on hieman joustoa.

Minä ja Kala erkki toimitaan vetäjinä. Kala erkin kurssien sisällöstä en tiedä sen tarkemmin, mutta omani alkaa pikku hiljaa hahmottua. Ensimmäisellä kurssilla käsitellään kuvien lisäyksestä, lähteistä, vandalismista ja muista perus asioista. Ei siis kovin hankalaa vielä. Toinen kurssi on jo hieman haastavampi. Siinä käsitellään Kalapedian tekniikkaan liittyviä seikkoja kuten erilaisten sovelluksien käytöstä Kalapediassa. Kolmas kurssi on jo aikas hankala. Koko kurssi on täynnä koodeihin liittyviä seikkoja, kuten mallineita yms.

Suosittelen näitä kursseja ihan kaikille. Ainakin tuo 1 on sopiva kaikille. Siellä käydään hyvin perusteita läpi. Kakkosesta eteenpäin suosittelen kaikille toimittajille ja toimittajan hommista kiinnostuneille. Toki ainakin tuo minun 2 kurssin alku on sopivaa myös ns. "tavalliselle käyttäjällä/muokkaajalle".

Näitä infokursseja pidetään tuolla uudistuneessa chätissä, mikä soveltuu siihen erinomaisesti. Kursseilla (ainakin minun) on aika nopea tahti, mutta asiat ovat sen verran selkeitä ettei tuota vaikeuksia. Ensimmäinen kerta on 6. tammikuuta. Kellon ajan ilmoitan etukäteen riittävän ajoissa.

Kaikki näistä kursseista kiinnostuneet voivat ilmoittautua ns. "kurssin pitäjälle" yv:llä tai tähän threadiin. Kysymyksiä voi ja pitääkin heittää ilmoille! Tuohon minun pitämääni 1. kurssille voi ilmoittautua jo nyt, mutta kuitenkin viimeistään muutamaa tuntia aiemmin ensimmäisen tunnin alkamista.

Tuossa on vielä nuo kurssit:
Kurssi            Kurssin aihe                                              Kurssin pitäjä                Ajankohta

Kal 1.1          Kalapedian käyttämisen alkeet                     Cpt Miller                 
Kal 1.2          Kalapedian käyttämisen alkeet                    Kala erkki
Kal 1.3          Kalapedian käyttämisen alkeet                     Cpt Miller
Kal 2.1          Kalapedian tekniikan hallitseminen               Cpt Miller
Kal 2.2          Kalapedian tekniikan hallitseminen               Kala erkki
Kal 3.1          Kalapedian koodien alkeet                         Cpt Miller
Kal 3.2          Kalapedian koodien alkeet                         Kala erkki

Toivotan kaikille Kalassa.netin käyttäjille hyvää joulua ja rauhallista uutta-vuotta! Kireitä siimoje myös tuleville vuosille :wink:
« Last Edit: March 11, 2011, 19:23:13 by Cpt Miller »

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
Vs: Kalapedian infokursseista...
« Reply #1 on: January 02, 2011, 12:35:34 »
Lisätietona myös nyt sen verran, että kaikki kohdat harjoitellaan myös käytännössä!!! Näin esim minä opin paljon paremmin, kuin että joku selittää vaan asiat ja mä hymähtelen. Sit hetke päästä rapsutellaan päätä ja ihmetellää et mites se nyt taas menikään. :)

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
Vs: Kalapedian infokursseista...
« Reply #2 on: January 05, 2011, 11:07:08 »
Laitan nyt vielä varmuudeksi ohjeet, että miten pääset chatin kalapedia kanavalle. Ohje koskee siis niitä, jotka ei ole koskaan tuota kalassa.netin chattia käyttäneet mutta ovat tulossa infotilaisuuteen.

1. Klikkaa chat auki (kaikki varmasti löytävät tämän tuolta ylhäältä?)
2.Kun olet kirjautunut chattiin, valitse kanavan alasvetovalikosta kanava nimeltä Kalassa.net_-_Kalapedia. Valikko löytyy kirjaudu ulos - nappulan vierestä ja itse kanava aika alhaalta sitä listaa.

Olet nyt Kalapedian kanavalla ja infokurssiin osallistuminen voi alkaa!

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
Vs: Kalapedian infokurssit
« Reply #3 on: April 22, 2012, 14:14:51 »
Kalapedian kurssi alkaa taas!

Tällä kurssilla teille opetetaan Kalapedian käyttäminen, joten tämä on tärkeä kurssi. Kurssilla käydään myös ykköskurssin asioita, jotta opitte tekemään artikkeleita hyvin. Kurssilla opetetaan kaikki asiat käytännön läheisesti, siis "kädestä pitäen". Kurssista ei ole koetta.  Kurssia varten et tarvitse mitään, paitsi tietysti aikaa.

Kurssi kestää kahdeksan tuntia, ja se jaetaan neljään oppituntiin (jokainen kestää siis noin kaksi tuntia). Nämä neljä oppituntia opetetaan kahdesti, saat itse valita kumpaan menet. Ja mikäli sattuu huono tuuri, että kumpikin oppitunti on itselle väärään aikaan, on mahdollisuus suorittaa oppitunti yksityisviestillä. Lisäksi tietenkin neuvon, ja tarvittaessa annan tukiopetusta. Kurssi on kuitenkin helppo, ja olen varma siitä, että kaikki selviätte siitä kunnialla.

Ensimmäinen oppitunti opetetaan siis 4,5 ja 5,5 kello 18-20 kalassa.netin chatissä. Mikäli tarvitsee apua chattiin liittyen niin kyselkää ihmeessä. Tässä on aikataulu kokonaisuudessaan.

tunti nro 1:
4.5 (pe), 5.5 (la), klo 18-20

tunti nro 2:
5.5 (la), su 6.5 (su) klo 20-22

tunti nro 3:
11.5 (pe), 12.5(la) klo 18-20

tunti nro 4:
12.5(la), 13.5(su) klo 20-22.

Tervetuloa mukaan opiskelemaan Kalapedian käyttöä, ikään ja sukupuoleen katsomatta!

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
    • View Profile
    • Email
Vs: Kalapedian infokurssit
« Reply #4 on: May 08, 2012, 09:31:32 »
KALAPEDIAN KURSSI PERUTTU CHATISSÄ LIIAN VÄHÄISEN KÄVIJÄMÄÄRÄN VUOKSI!!!

Halukkaat kurssilaiset voivat pyytää itseopiskelumateriaalin Cpt Milleriltä.

center>