Chat

Author Topic: Kompressori, kynäruisku ja maalit  (Read 51825 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

siika!

• View Profile
Kompressori, kynäruisku ja maalit
« on: December 26, 2010, 19:28:41 »
Olen ajatellut ostaa kynäruiskun, kysyisin minkälainen kompura? Mikä kynäruisku? Mitkä maalit?

Kynäruiskusta en tiedä, badgerin 200-NH, tai Badger 350-9. 200-NH kyllä on parempi, mutta myös kalliimpi.
Kompressori olisi mieluiten halpa, mutta myös kynäruiskulle sopiva.
Meinasin ostaa Cab-maaleja, ilmanvaihto on hyvä autotallissa, mutta minkälaisia createxit tai dekat on?

« Last Edit: December 26, 2010, 19:33:06 by Shark »

Shark

• Korrostan
    • View Profile
Vs: Kompressori, kynäruisku ja maalit
« Reply #1 on: December 26, 2010, 19:33:46 »
Jovain.

merikala

• View Profile
« Reply #2 on: January 13, 2011, 17:09:42 »
Lueskelin Kalapedian puolelta, että on olemassa myös pöytäkompressoreja, sitten googletin ja huomasin, että nuo voisivat olla ihan hyviä vaappuharrastusta aloitellessa. Joten laittakaa noita linkkejä, että minkälaisia noita kaikkia on, netissä pikaisella haulla löytyi vain pari.  :-)

Ja vielä, että mahd. edullisia

Pike

• View Profile
« Reply #3 on: January 13, 2011, 17:58:35 »
Ei sitten halvinta kannata ostaa, koska se ei tuota kuin harmia. Eli kannattaa kerralla panostaa vähän enemmän.

merikala

• View Profile
« Reply #4 on: January 13, 2011, 18:03:20 »
Joo, ehkä vähän liikaa tuota painotin, mutta ei vaan viittis itteään kipeäksi maksaa tässä vaiheessa... Laitelkaas linkkejä.  :-)

Tekisikö tuolla clas ohlsonin tekeleellä mitään, kun sattuisi jo 25€ lahjakortti kyseiseen puljuun olemaan. Ja millaista ääntää pitää? :-)
http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=134361582
« Last Edit: January 13, 2011, 18:30:46 by merikala »

KALIKKA

• Foliohattu
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: January 13, 2011, 20:48:27 »
enpä hirveesti suosittele maalaamaa capeilla autotallissa, vaikka olis hyväkin tuuletus. omasta mielestä
liukkari maalit vaatii maalaus"kaapin" tai sit kokonaan ulkona. liuottimet ei ole tarkotettu hengitettäväksi.
tietysti kunnon hengitys suojain tarkoituksen vaativilla suodattimilla, mutta hintaa tulee.

vesiplöröt vaatii hermoja ja aikaa ennenkuin saa siedettävää jälkee. ruutan neulaankin tahtoo takertua, minkätakia
joutuu sillointällöin vähän putsailee neulan päätä.
suositeltavaa on käyttää hengitys suojainta myös vesi liukosilla. maali pöly/höyry ei ole mitenkään terveellisiä,
mutta suojain ei ole mitenkään tyyris jos ajattelee terveyttä :x
aina kannattaa yrittää vaik ei saiskaa

tkj

• View Profile
« Reply #6 on: January 13, 2011, 21:01:38 »
Suosittelen lämpimästi tutustumaan cabin maaleihin, tulee huomattavasti vähemmän hankaluuksia ja raivonpuuskia kuin esim createxilla.
Kunnollinen ilmanvaihto ja hengityssuojain ovat sitten pakko olla kunnossa.

siika!

• View Profile
« Reply #7 on: January 13, 2011, 21:14:50 »
Joo ajattelin kyllä hengitys suojankin ostaa (kunnollisen). Ja kesällä olisi tarkoitus maalata ulkona!  :roll:

merikala

• View Profile
« Reply #8 on: January 16, 2011, 15:32:54 »
Nostetaas vähäsen, eli kelpaisko toi http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=134361582 näihin kynäruisku touhuihin kerrostalossa? Tarviiko ostaa muuta, paitsi kynäruisku ja siihen perus adapteri kompuraan? Kynäruiskuksi ole ajatellut tuota Badgerin n. 45€ maksavaa vempainta, jos tulee joskus kompressori hommattua.

siika!

• View Profile
« Reply #9 on: February 11, 2011, 22:21:01 »
http://fenghuabida.en.hisupplier.com/product-191864-Airbrush.html  Olisko tuo hyvä ruutta? vai oletteko badgerin kannalla?

Mikkoporo

• View Profile
    • Email
« Reply #10 on: February 21, 2011, 20:20:19 »
tekee niillä, kun jaksaa vaan lotrailla. mä siirryin ite dekoista cabin maaleihin ja yläkupilliseen ruiskuun.takaisin en vaihda.ruiskun putsaus ja värin vaihto on kymmen kertaa kivuttomampaa...ja räkimis onkelmia ei ole..

arowana94

• Voitto tai rökäle tappio!
    • View Profile
    • Email
« Reply #11 on: February 21, 2011, 20:22:02 »
Juu, pitää nyt katsoa ostanko vaiko en.

Olisiko tämä hyvä aloitus setti?
http://samfishing.fi/kauppa/shopping_cart.php?osCsid=71368083a1c900903c7d08976ebf620b

merikala

• View Profile
« Reply #12 on: February 21, 2011, 21:29:34 »
Laittakaas nopee vastausta, että onko toi bilteman 50€ yläkupillinen ruisku parempi kuin toi badgerin 20€ ruisku. Huomenna ehkä haen, joten olis mukava tietää.  :-)

Jerk

• View Profile
    • Email
« Reply #13 on: February 21, 2011, 21:43:58 »
Ite suttailen juuri tuolla 20€ alakupillisella ja tyytyväinen olen ollut. Mitään pikkutarkkoja taideteoksia sillä ei voi maalata, mutta kuviot kun tekee sapluunoiden läpi niin ihan soiva peli. Cabeillä maalatessa putsauskin on tosi helppo. muutama sekunti puhdasta tinneriä ruiskun läpi ja jättää tinneriä maalikuppiin. Kun seuraavan maalauksen aloittaa, niin pikku suihkaus tinneriä ensin ja sitten vaan värikuppi kiinni ruiskuun. bilteman ruiskusta ei minulla ole kokemuksia. joten siitä kertokoon joku tietävämpi.

merikala

• View Profile
« Reply #14 on: February 21, 2011, 22:44:39 »
Ok, kiitoksia vastauksesta. Tuli tilattua toi badgerin halvin ruisku samfishingiltä, eipähän jää sapettamaan jälkeenpäin.  :-)

arowana94

• Voitto tai rökäle tappio!
    • View Profile
    • Email
« Reply #15 on: February 24, 2011, 23:10:32 »

merikala

• View Profile
« Reply #16 on: February 25, 2011, 14:37:41 »
Jos oikein linkkiä tulkitsen, niin se on ostoskoristasi ja oma selain ei ainakaan pysty avaamaan sitä, laita linkki ihan sieltä valikoimasta.  :-)

masa1

• itte tehty
    • View Profile
    • masivaappu.suntuubi.com
    • Email
« Reply #17 on: February 25, 2011, 15:43:33 »
oikeen hyvä vaihtoehto aloitukseen on iwatan revoluton cr ruisku hinnaltaa se on 30-40e ja saa varaosat ja mukana on osa luettelo ja on varma toiminen kone niitä on esim:ikh:lla myynnis.ja kannattaa katsoa stirwellin sivuilta vähän parempia vehkeitä siä on koko paketteja myös kompura,ruisku,letkut ja maalit suosittelen.

merikala

• View Profile
« Reply #18 on: February 25, 2011, 20:41:11 »
Kestääkö muuten createx tota probilakkaa joka on suht vahvasti ohennettu asetonilla, dekat ainakin kestäny hyvin.

siika!

• View Profile
« Reply #19 on: February 26, 2011, 14:44:04 »
Joo.. kynäruiskun osto taitaa kjaatua tuohon kompressoriin.. ;( on niin kallis.

Harkkis

• View Profile
« Reply #20 on: February 26, 2011, 15:11:54 »
Kestääkö muuten createx tota probilakkaa joka on suht vahvasti ohennettu asetonilla, dekat ainakin kestäny hyvin.

Minulla ei ainakaan kestänyt edes Dekat asetonilla ohennettua propia. Ei sinänsä valunut tai kuplinut vaan maaliin tuli sellaisia halkeamia suht tiheään. Jos Dekat kestää sun lakkas niin pitäisi myös Createxinkin. Kokeilemalla selviää (viimeistään).
Loistavia vaappuja ja muita kalastukseen liittyviä tarvikkeita! Saalisploki!
Tarvaaput: http://tarvaaput.nettisivu.org/
Klikkaa linkkiä ja hämmästy

Arowana

• View Profile
« Reply #21 on: February 26, 2011, 22:03:00 »

http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=74_73_167&products_id=556&osCsid=635b4dd03a0fb6b2dc9559f8664f0cd0
http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=42_93&products_id=175&osCsid=635b4dd03a0fb6b2dc9559f8664f0cd0
+maaleja (Kestääkö vesi ohenteiset maalit tuota SAM-propionat lakkaa?)

Olisiko tämä hyvä aloitus setti?

Vesi ohenteiset maalit on melkein pakko olla koska joudun maalaamaan suljetussa tilassa, ilman mitään kunnollista ilman vaihtoa.  :|

merikala

• View Profile
« Reply #22 on: February 26, 2011, 22:37:52 »
Ite tilasin alkuks sen toisiks halvimman alotuspaketin jolla pärjäs noin 2kk, joten kannattaa ehkä säästää siihen jo muutaman balsapalan vuoksi. Tosta ruiskusta en osaa sanoo mitää, mut kannattaa miettii, et pärjäiskö alkuks sil 25€ ruiskulla ja kattelis mihin suuntaan innostus lähtee kehittymään. Itse olen pärjännyt tuolla halvalla badgerilla paremmin kuin hyvin. Mulla ainakin kestäny ainakin dekat tota asetonilla ohennettua probia, riippuu aika paljon ohenteesta ja ohennus-suhteesta.

Ananzaal

• View Profile
« Reply #23 on: March 14, 2011, 19:23:50 »
Hei.
Minulla olisi kiinnostusta tietää mistä noita kynäruiskumaaleja voi ostaa (tietenkin netistä voi tilata mutta jos sitä ei nyt katsota mahdollisuudeksi...)? Itse olen tekemäni vaaput maalaillut spray-maalilla ja siitä ei probionaattilakka oikein välitä...eli maali "sulaa". Siksi olisikin kiinnostusta aloittaa vaappujen kyhäys vähän totisemmin ja hommata kynäruisku. Vaikka kompura onkin jo käytössäni ilman maksua, ei se tarkoita sitä, että itse kynäruiskubudjettini kasvaisi (se on siis suht. pieni). Kiitos jo etukäteen.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #24 on: March 14, 2011, 21:49:23 »
Hei.
Minulla olisi kiinnostusta tietää mistä noita kynäruiskumaaleja voi ostaa (tietenkin netistä voi tilata mutta jos sitä ei nyt katsota mahdollisuudeksi...)? Itse olen tekemäni vaaput maalaillut spray-maalilla ja siitä ei probionaattilakka oikein välitä...eli maali "sulaa". Siksi olisikin kiinnostusta aloittaa vaappujen kyhäys vähän totisemmin ja hommata kynäruisku. Vaikka kompura onkin jo käytössäni ilman maksua, ei se tarkoita sitä, että itse kynäruiskubudjettini kasvaisi (se on siis suht. pieni). Kiitos jo etukäteen.
Jos alueeltasi löytyy maaleihin erikoistuneita firmoja, niin itse aloittaisin kyselyn niistä.
Mutta koska netistä löytyy mainio sivu kyseistä asiaa varten, niin eipä ole tullut paikallisilta maalifirmoilta kyseltyä.
Huomioithan myös sitten maaleja ostaessasi, että kumpia ne ovat. Vesi - vaiko liuotinohenteisia.
Ja kun hommaat kynäruiskua, siihen kannattaa panostaa, ettei käpy pala sen kanssa heti alkuun.

Itse kokeilin kaverin ostamaa bilteman kynäruiskua ja voi hyvää päivää mikä roska se oli. Sama kaveri sitten kokeili myös mun Badger NH-200 ruiskua.
Tänä päivänä kaverin bilteman ruisku on roskiksessa ja pöydällä nököttää samainen Bagder.

Ananzaal

• View Profile
« Reply #25 on: March 15, 2011, 16:10:39 »
Mistä olet muuten omasi ostanut(luulempa että netistä...)? Mikä paikka ois netissä hyvä? maalikauppa.org ja varuste.net ainaki löyty pikaisella google-haulla. http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=75-1087 tommosen löysin motonetistä ainaki. Voiko olla mistään kotosin? Kotipaikkakunnalla on yks kuppanen Rauta Ja Väri, mutta epäilen kynäruiskutietämystä vaikka en tiedä.
(se linkki kyllä toimii se vaan on hias ainaki mulla, koska huonot flash-sivut)

Ja vielä pieni lisäys:
Jos ja kun hommaan ruiskun niin käykö mikä tahansa maali sam-probionaattilakan kanssa (liuottimena tinneri). Käykö esim:http://www.maalikauppa.org/comart-kynaruiskumaalisarja-p-860.html (noita tuntus saavan kärkkäiseltä...)
« Last Edit: March 15, 2011, 16:23:33 by Ananzaal »

tkj

• View Profile
« Reply #26 on: March 15, 2011, 17:23:04 »
Varuste net kannattaa sit heti unohtaa jos meinaat jotain saada ihmistenhintaan, kurkkaa vaikka rialinnan sivulle niin löydät jo 40€ edullisemmin jolla saat jo monta purkkia maalia.

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #27 on: March 15, 2011, 18:26:23 »
Omani kaikki vaapputarvikkeet apassilautaa lukuunottamatta on ostettu samfishingistä http://www.samfishing.fi/kauppa/
Ja noista linkittämistäsi maaleista ei ainakaan minulla ole tietoa. Käytän CAB-maaleja ainoastaan.
« Last Edit: March 15, 2011, 18:27:54 by Kipster »

Ananzaal

• View Profile
« Reply #28 on: March 16, 2011, 14:31:56 »
Mitäs käytännön eroja on ulko- ja sisäsekoitteisilla kynäruiskuilla? Ulkosekoitteiset näyttävät olevan melko yleisesti halvempia... ja tosiaan käykö se Samfishingin lakkarouhe minkä tahansa kynäruiskumaalin kanssa. Onko siinä eroa, että onko vesi- vai liuotinohenteinen maali? Itte ajattelin ostaa niitä vesiohenteisia sitte joskus koska tuntus ainakin helpommilta laimentaa vaa hanasta(vaiko käyttää akkuvettä?).

Ananzaal

• View Profile
« Reply #29 on: March 16, 2011, 15:40:08 »
Voikos sitä maalia muuten säilyttää kynäruiskun lasisessa (tai mitä lie ainetta onkaan) kupissa? Aattelin että semmonenhan sen pitää tietenki olla jos voi ostaa vaikka 10 vaihdettavaa kuppia ja säilyttelee maalit siellä ja lisää aina tarvittaessa(kun ei 22ml riitä). Kertokaa kokemuksia.

center>