Chat

Author Topic: Kompressori, kynäruisku ja maalit  (Read 52074 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

tkj

• View Profile
Vs: Kompressori, kynäruisku ja maalit
« Reply #60 on: September 01, 2011, 21:21:38 »
Ohentamisesta on vaikee sanoo mitään, kun noissa se jäykkyys vaihtelee aika paljon.

Sambba, kokeileppas puottaa kompurasta painetta ja älä ruiskuta niin raskaalla kädellä yhteen kohtaan vaan tee useita ohuita kerroksia.

sambba

• Probi edellä puuhun
    • View Profile
    • Email
« Reply #61 on: September 01, 2011, 21:28:39 »
Joo näin teenkin mutta ei meinaa toimia ehkä sitten liian "löysää" tuo maali..

tkj

• View Profile
« Reply #62 on: September 01, 2011, 23:32:34 »
Jaahans millasta painetta muuten käytät, itsellä käyttöpaine on haarukalla 1.5- 1.8baria (liuotinmaalit). Vesivärejä kun talvella testailin niin ne toimi parhaiten alle 1barin paineella, mutta varmaan ruiskullakin on joku merkitys asiassa.
Jos käytät noita vesiohenteisia createxeja niin kokeilemisen arvoista on myös, että testaat ohentamatta.
Vesiväreissä ei myöskään missään tapauksessa pidä käyttää ohentimena kraanavettä vaan akkuvettä tai valmistajan omia ohenteita.

Arowana

• View Profile
« Reply #63 on: December 20, 2011, 20:38:04 »
Nyt tuli ostettua kynäruisku ja CAB maaleja, kyseisestä liikkestä Ohenne 8 (vai mikä sen ohenteen oikea nimi nyt onkaan) oli loppu... Voiko CAB maaleja ohentaa tinnerillä tai asetonilla?

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #64 on: December 20, 2011, 20:46:44 »
Nyt tuli ostettua kynäruisku ja CAB maaleja, kyseisestä liikkestä Ohenne 8 (vai mikä sen ohenteen oikea nimi nyt onkaan) oli loppu... Voiko CAB maaleja ohentaa tinnerillä tai asetonilla?

Voi. Itse käytän asetonia vaikka sitä ei kovin moni suosittelekkaan.
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Zona$

• View Profile
« Reply #65 on: April 12, 2012, 07:49:25 »
Onko kellään kokemusta tosta bilteman 49e ruiskusta?
▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒

perttilee

• View Profile
    • Email
« Reply #66 on: April 12, 2012, 11:44:40 »
Aluksi ruittailin tuolla yläkupillisella Biltemalaisella, kyllä tuo aina paukkupullot pätkii ja perusmaalauksiin toimii melko hyvin.
Hiukan tarkka ohennuksesta tuntui olevan ainakin vesiväreillä ja tietty, ei helpoin puhdistettavakaan (kuten muutkin vastaavat).
Omaan kalastukseen etenkin tuolla saa vallan nättiäkin aikaiseksi, kunhan oppii vaan värien ominaisuuksia ja ohennusta.
Hankin kylläkin selvästi paremman ruutan aika piankin, mutta kunnollieset tahtoo maksaa.
Vesiväreille sekä helmiäisille ei taida kannattaa ostaa 0,3 mm pienempää suutinta. :-)

Zona$

• View Profile
« Reply #67 on: April 12, 2012, 15:36:08 »
Ok. No miten on saako tolla semmosia millisiä viivoja tehtyä ja kannattaako ostaa?
▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓▓
▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒
▒▒▒▒▓▓▒▒▒▒▒▒▒▒▒

AJTSS

• View Profile
« Reply #68 on: May 03, 2012, 21:00:37 »
Moro!

Haaveena pitkään alkaa rakennella vaappuja, ja nyt onkin pari kipaletta tehty, mutta maalata vielä pitäisi! Eli. Olen ajatellut tämmöistä settiä:

http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=42_93&products_id=172
http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=42_94&products_id=179
http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=42_96&products_id=187 12kpl
http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=74_73_173_184&products_id=502

Eli pari kyssäriä:

Millanen toi peli on aloittelijalle tuo 200NH? Minulla on itsellä kompura käytössä josta tulee jotain 5 baarin luokkaa. Tuossa lukee että paineventtiili sisältyy mukaan. Tarttenko paineensäätimen erikseen, entä vedenerottimen?

Mitäs sit vielä... Niin! Onko tosi, että noilla dekan maaleilla voi ruikkia sisätiloissa? Hengityssuojainta aattelin käyttää jokatapauksessa, mutta voiko esim. autotallissa maalata, kun asuintilat lähtee suoraan ylöspäin siitä, ja pari kertaa olen maalaillut vähän isompia juttuja paukulla autotallissa ja käry on ollut asuintiloissakin melkoinen!

Ja sitten noitten maalien pesu tuosta kynäruiskun! Riittääkö että laitan vettä kuppiin ja suihkin ne johonkin, vaikka viemäriin? Jostain olen lukenut että jotkut laittaa ämpäriin vettä ja sinne vaan kynäruisku sekaan jos tosiaan käytössä nimenomaan vesiohenteiset maalit. En haluaisi vetää tukkoon heti varsin kallista Badgeria :D Tohon taitaa saada kunnolla varaosiakin vai?

k3du

• Etulenkin säätäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #69 on: May 03, 2012, 22:35:17 »
Moro!

Haaveena pitkään alkaa rakennella vaappuja, ja nyt onkin pari kipaletta tehty, mutta maalata vielä pitäisi! Eli. Olen ajatellut tämmöistä settiä:

http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=42_93&products_id=172
http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=42_94&products_id=179
http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=42_96&products_id=187 12kpl
http://samfishing.fi/kauppa/product_info.php?cPath=74_73_173_184&products_id=502

Eli pari kyssäriä:

Millanen toi peli on aloittelijalle tuo 200NH? Minulla on itsellä kompura käytössä josta tulee jotain 5
baarin luokkaa. Tuossa lukee että paineventtiili sisältyy mukaan. Tarttenko paineensäätimen erikseen, entä vedenerottimen?

Mitäs sit vielä... Niin! Onko tosi, että noilla dekan maaleilla voi ruikkia sisätiloissa? Hengityssuojainta aattelin käyttää jokatapauksessa, mutta voiko esim. autotallissa maalata, kun asuintilat lähtee
suoraan ylöspäin siitä, ja pari kertaa olen maalaillut vähän isompia juttuja paukulla autotallissa ja käry on ollut asuintiloissakin melkoinen

Ja sitten noitten maalien pesu tuosta kynäruiskun! Riittääkö että laitan vettä kuppiin ja suihkin ne
johonkin, vaikka viemäriin? Jostain olen lukenut että jotkut laittaa ämpäriin vettä ja sinne vaan
 kynäruisku sekaan jos tosiaan käytössä nimenomaan vesiohenteiset maalit. En haluaisi vetää
tukkoon heti varsin kallista Badgeria :D Tohon taitaa saada kunnolla varaosiakin vai?

Muuten hyvä setti, mutta vaihda värit ihmeessä createxiin ainakin omasta mielestä on paljon parempia ja molemmilla olen maalannut. Ja tuosta kynäruiskusta voin sanoa että itse tykkään sillä maalata ja on toiminut hyvin. Maalit voi pestä hyvin siten että ottaa sen putken irti joka menee sinne lasipurkkiin ja huuhtelee vedellä ja sen jälkeen ampuu hetken vettä jolloin ruisku on puhdas, mutta jos vaihtaa esim. Mustasta valkoiseen niin ruisku pitää putsata paremmin, joka tapahtuu siten että (en tiedä onko paras tapa)että jostain hommaat semmoisen pienen ruiskun jolla pistetään esim. Rokotuksia ja siinä ei saa olla neulaa jonka jälkeen otat ruiskun täyteen vettä ja ruiskutat sitä siitä maaliaukosta sisään n. 2-5 kertaa, tämä toimii myös jos ruisku on tukossa.

Niistä vedenerottimista yms. En osaa sanoa mitään kun siinä kompurassa jota käytän on ne kaikki valmiina kun on kynäruiskuille tehty se moottori, mutta sen pitää kai olla öljytön.

Toivottavasti siitä saa jotain selvää :-D
Fishing for the win

perttilee

• View Profile
    • Email
« Reply #70 on: May 03, 2012, 23:31:17 »
Ok. No miten on saako tolla semmosia millisiä viivoja tehtyä ja kannattaako ostaa?

Enpä ole ohutta viivaa kokeillut, tuskin vesiväreillä ainakaan onnistuu, kannattaako ostaa, riippuu massin koosta, vähällä rahalla kyllä, mutta jos on laittaa enempi €:roja, niin ilman muuta heti laaturuisku on monipuolisempi.
Biltemalainen mielestäni sopii tuollaisiin perusvärjäyksiin ja sabluunahommiin, ei ehkä taiteiluun.

Ostin Harder & steenbecin Infinity two in onen, jossa on mukana 0,15 ja 0,40 setit mukana, käy sitten jo miltei mihin vaan, tosi helppo siivottava ja varaosia/lisälaitteita on vaikka millä mitalla.
Enpä ole tuon jälkeen Biltemalaista viitsinyt käyttää, toki hintakin on eri luokassa, yli 200€.
Muitakin laaaturuittia on, mm. Iwatat.
Sen mukaan valinta menee, paljonko haluaa sijoittaa!

Kipster

• Putajan perhobatman
  • Global Moderator
  • Kalapedian päätoimittaja
    • MSN Messenger - kimmo.tiirikainen@gmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #71 on: May 04, 2012, 08:01:39 »
Yleensä paineensäätö löytyy kompurasta, ei ruiskusta. Ei ainakaan minun 200nh sisällä paineensäätöä. En ole iha varma mutta luulen, että tuolla paineventtiilillä tarkoitetaan liipaisinta tuohon ruiskuun.
Samaten vedenerotin löytyy kompurasta, ilmankin pärjää kyllä. Omassa ekassa kompurassa ei ollut paineensäätöä, eikä vedenerotinta. Nykyisessä on molemmat.

Tuo ruisku on hyvinkin yksinkertainen puhdistaa. Purkkiin vetää/asetonia (riippuu maalista) ja sitten suihkitaan läpi. Perusteellinen huolto tehdään sitten purkamma ruisku ja pyyhkimällä osat kunnolla.
Ei sisällä kovin hirveästi irtoavia osia ja nekin on ihan loogisia kun ruiskun purkaa puhdistusta varten.. Hyvä valinta myös aloittelevalle.
Varasosia saa esim. samfishingin kautta.

santtu-89

• View Profile
« Reply #72 on: May 10, 2012, 14:55:40 »
Kun maalin ohennussuhteeksi suositellaan 10-15 %, niin tarkoitetaanko sillä että otetaan 9 osaa maalia ja 1 osa ohenninta vaiko toisinpäin?
Sori jos on vähän tyhmä kysymys, ei ole aikaisemmin tullut maalailtua.

Mr Ponu

• View Profile
« Reply #73 on: May 10, 2012, 17:35:13 »
  Juuri noin kuin olet ajatellut, eli ohennetta lisätään 10-15 % maalin määrästä.

center>