Chat

Poll

kumpi parempi?(loppu 23.12.2007)

tasuri
pystäri
yhtä hyviä

Author Topic: Kumpi parempi tasuri vai pystäri?  (Read 31319 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pyrytintti

• Ahventen tanssittaja
  • Kaloja ei oteta vaan pyydetään.
    • View Profile
    • Email
Vs: Kumpi parempi tasuri vai pystäri?
« Reply #30 on: October 24, 2010, 20:53:22 »
Itse olen aloittanut pilkinnän tasapainoilla ja olen sitä mieltä että niitä kaloja tulee yhtähyvin oikeanlaisella tasarilla kuin pystyllä. Kylllä niitä pystypilkkejäkin on käytetty mutta vähemmän, pitäisi alkaa käyttämään enemmän.

Pataakkeli

• View Profile
« Reply #31 on: October 25, 2010, 12:08:30 »
Itse olen aloittanut pilkinnän tasapainoilla ja olen sitä mieltä että niitä kaloja tulee yhtähyvin oikeanlaisella tasarilla kuin pystyllä. Kylllä niitä pystypilkkejäkin on käytetty mutta vähemmän, pitäisi alkaa käyttämään enemmän.

niin, tarpeeksi hyvä tasuri niin tulee, ja tasuri vähentää pienen kalan määrää samalla lisäten suurta kalaa, mikä taas innostaa kalastamaan lisää tasureilla. jonkun ajan päästä olet niin kokenut tasureilla ettet saa ehkä pystyillä mitään  :wink:
Patakuninkaallista - jo vuodesta 2007.

qwerty_88

• View Profile
    • Email
« Reply #32 on: November 13, 2010, 20:44:04 »
Riippuu tavoitteesta tuo paremmuus.
Ennen tuli ongittua oikeastaan vain pystyllä kun kisoja kiersin. Kalan saanti on varmempaa ja nopeampaa. Nyt kuitenkin kaksi viimeisintä talvea on mennyt niin, että ei ole paljon pystyihin koskettu koska tavoitteena on ollut ne ISOT ahvenet. Toissa talvena onkiminen tapahtui lähinnä pelkällä morrilla ja tasurilla. Tasurilla ei ihmeitä tullut vielä silloin, mutta muutamia ahvenia kuitenkin. Morrilla tuli sitten pari reilu 600g ahventa. Noh, viime talvena tapsikamat kävi yhdellä reissulla vaan vedessä kun tarvitsin kukkokalat, ja morriakaan ei tullut kovin paljoa uitettua. Kilomääräisesti ja kappaleiltaan laskettuna ei voi viime talvea kehua, mutta alkutalvesta tuli kyllä fileahventa ihan hyvin muutamalla reissulla, suurimmat 860g ja 710g. Varmemmin ahvenfileet siis saa mielestäni tasurilla kun se vähän karsii sinttejä pois.
Viidestä suurimmasta pilkkiahvenestani kolme on tullut tasurilla, yksi tapsilla ja yksi morrilla. Ja se pystypilkki on siiman päässä kuitenkin killunut ainakin kymmenen kertaa saman ajan kuin morri tai tasuri yhteensä.

Ja hauelle sitten tietysti tasuri on ollut minun käytössäni ehdottomasti parempi.

juise

• View Profile
    • Email
« Reply #33 on: February 07, 2011, 13:49:51 »
jos haluat isoja kaloja niin suositelen tasuria

kuha kalle

• View Profile
« Reply #34 on: February 07, 2011, 16:39:42 »
Kuten moni muukin sanoo, niin pystypilkillä tulee varmasti sitä sinttiluokan ahventa, ja joskus isompaa. Sitten kun siirrytään tasapainohin, niin kalojen keskikoko kasvaa mukavasti, mutta tärpit harvenevat. Toki sitten kalojen aktiivisuudesta riippuen joskus kalaa ei saa millän tasurilla, vaikka kaveri kuinka paljon kiskoo pystystä hyvän kokoista ahventa. Ja sama myös toistenkin päin.

Olen tasuri miehiä. Niillä tulee kalaa ja isompaa.
Haukia ja kuhia saa myös paremmin tasurilla kuin pystyllä.
  Sama, paitsi jos pitää vain saada joku kala, niin pysty tai morri.
"Kuka tahansa voi kusta lattialle mutta tosimies paskoo kattoon".
M.S

center>