Chat

Author Topic: Ns. Perskärpäset eli viereen kairaajat!  (Read 20280 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pyhämaanpoek

• View Profile
Vs: Ns. Perskärpäset eli viereen kairaajat!
« Reply #30 on: October 29, 2008, 21:01:44 »
Ei se niin haittaa.Juttu Kaverit kalastuksessa on tärkeämpiä kuin suuri saalis.

Daiwa

• Hauki tuo lisää kiinnostusta kalastukseen.
    • MSN Messenger - lare.saari@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #31 on: October 29, 2008, 21:09:06 »
Ei se niin haittaa.Juttu Kaverit kalastuksessa on tärkeämpiä kuin suuri saalis.
No eikö sun kannata mennä erikseen sitten pilkkikavereille kyläilemään?
- Milloin kala kasvaa nopeimmin?
- Kun kalastaja kertoo saaliistaan.

pyhämaanpoek

• View Profile
« Reply #32 on: October 29, 2008, 21:16:55 »
No niin miten kukin tykkää

Dymaster

• View Profile
« Reply #33 on: November 12, 2008, 12:39:06 »
Peesaus on asia, jota en koskaan kehtaa henkilökohtaisesti harrastaa. Ymmärrän kuitenkin ihmisiä, jotka sitä tekevät ja kilpailun luonne vaikuttaa asian kokemiseen paljon. Jatkuva perässä juokseminen kisasta toiseen ei kuitenkaan enää ole hyvien tapojen mukaista. Jokaisen täytyy luottaa omiin vaistoihinsa, eikä jatkuva toisen seuraaminen kehitä omaa taitoa kalapaikkojen etsinnässä. Peesaamista on kuitenkin aina harrastettu, eikä se hevin lopu tulevaisuudessakaan. Taktikoinnin rooli korostuu "perskärpästen" karkottamisessa  :-D
-Liike on lääke

Tuhe

• View Profile
« Reply #34 on: November 12, 2008, 21:34:25 »
Itse kun menen jonkun pilkkimiehen viereen, niin porisutan kaveria kysyn lupaa, et häiritteekö jos reiän teen. Minä en kalojen takia toisten perässä kulje, mut jos sattuu mukava raatimies olemaan hetken voi porista ja pilkkiä samalla. Mut jos näen et kaveri vetää kalaa, niin silloin en tee reikää, vaan kattelen ku kaveri pilkkii ja porisutan siinä samalla, ku kaveri vetää kalaa. Periaate on semmoinen et haen kalat itse, enkä hyppää toisten perässä.

simo

• View Profile
« Reply #35 on: November 22, 2008, 09:28:25 »
Paras oli ku joku tosi vanha ukko laski pilkkinsä samaan avantoon, mis tuttuni oli jo vähä aikaa pilkkiny.  :-D Ja tyhmäähän tää tosiaan on.

jcuster

• Kenraali Katiska
    • View Profile
« Reply #36 on: January 03, 2009, 05:41:17 »
sattui merellä kilpailussa niinkin, jotta isompien ahventen parvi pyörähti mun reiän alla, pari varttikilon ahventa siitä nousi mutta jostakin syystä suurimman osan kaloista karkuutin. taisi siinä joku morrikin mennä ja ärräpää irrota. hiljaista kun oli syönti, kerääntyi näitä viereenkairaajia samantien muutaman kappaleen verran... samantien kun nostin pilkin ylös ja perse irtosi jakkarasta, lähin suorastaan heittäytyi pudottamaan pilkkinsä siihen reikään. malttoi kuitenkin odottaa jotta olin pois lähdössä enkä pilkkiä vaihtamassa.

eikä se jamppa ainakaan nuorten sarjassa pilkkinyt.
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

Tasuriman

• Puntarin hytkyttäjä
  • Tasureissa on taikaa
    • View Profile
« Reply #37 on: January 03, 2009, 19:29:19 »
Muistuupa mieleen, kun kerran huilutettiin tuollaista viereenporailijaa.
Oltiin kaverini kanssa pilkillä, ei mikään kisa, mutta muuten vain .
 Syönti oli todella vaisua ja kairailtiin siinä reikiä pitkin ja poikin järvenselkää, kunnes erään luodon laidalla alkoi olla tapahtumia. Paistikarkeita assuja alkoi nousta ja ilmeisesti kauempana pilkkinyt äijä alkoi suunnistaa meitä kohti.
 Sanoin kaverilleni, että nyt kolistellaan kontista jäälle kaikki kalat ja laitetaan vain ahvenet takasin. Oltiin saatu pikkukiiskiä aiemmin ja jätettiin sitten ne jäälle.
 Kun äijä sitten tuli kohdalle ja kysyi, mitäme ollaan saatu, niin viitattiin kiiskiin ja sanottiin, että noitahan täältä kyllä löytyy.
Äijä kääntyi takaisin omille reijilleen ja me vedettiin assuja sen jälkeen kaikessa rauhassa.

perza

• Yöeläjä
  • Global Moderator
  • hauki on kala
    • ICQ Messenger - 1611
    • MSN Messenger - perza87@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - perza
    • Yahoo Instant Messenger - perza
    • View Profile
    • Perza-vaaput
    • Email
« Reply #38 on: January 03, 2009, 22:41:47 »
Pakko kertoa viime talvena tapahtunut juttu,
isäni oli ongella selän toisessa laidassa erään ison railon kupeella ja minä näin että jotain se siellä veti kun kädet kävi. No minä en jaksanut alkaa kävellä sitä kilometriä mikä oli matkaa, kun jotenkin sain itsekkin kaloja. No iteltä loppu se vähäinenkin syönti ja katselin kun isäni oli vieläkin samoilla rei-illä tai no kävi kahden reiän väliä kokoajan. Kattelin sitten että sieltähän tulee mönkiä isääni kohti ja pysähtyi n. 10metrin päähän  ja kaks ukkoa tuli ihan isän viereen ja alkoi onkimaan. Ajattelin että varmaan ollut jotain tuttuja kun noin lähelle menivät ongelle. No kohta isäni soittaa että tule helkutissa tänne ennenkö nuo mulkut vetää kaikki kalat tästä. No otin pöntön kantoon ja kävelin suoraan sinne missä isäni oli ongella ja kyllä todellakin ihan tuntemattomat kaks ukkoa oli lähes repussa kiinni ongella ja nosteli paistikarkeata ahventa jäälle? Se mönkkäri ukko oli kyllä tuntevinaan meidät, mutta meillä ei ollut hajuakaan kuka se ukko oli. Siinä se onki melkein koko päivän loppuun ja saikin kaloja ihan hyvin, niinkun minäkin, mutta kuitenkin paljon vähemmän.
Tuo oli semmonen tapaus että voisi jo sanoa "törkeä tapaus".
Ukko vaan höpötti että tästä sitä viimeviikolla ongittiin hyviä ahvenia, no eikai se oikeuta tulla viereen jos on aikaisemmin onkinut samalla kohtaa!?
Kyllä on jälkeenpäin tuotakin juttua ajateltu ja ois kyllä sillon voinut ukolle jotain sanoa...

« Last Edit: January 04, 2009, 00:52:16 by perza »
Perza vaaput ja tasurit kalastukseen kätevästi netistä!  www.perza-vaaput.com

Daiwa

• View Profile
    • Email
« Reply #39 on: January 04, 2009, 00:36:19 »
Kaks ukkoa oli lähes repussa kiinni ongella ja nosteli paistikarkeata ahventa jäälle?
Oon monesti itekkin miettinyt, että voiko ihminen olla noin törkeä. En minä ainakaan kehtais mennä toisen pilkkipaikoille. Siinähän menettää kalastusmaineen, kun ei ite osaa kaloja etsiä.

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #40 on: January 04, 2009, 02:11:49 »

Ukko vaan höpötti että tästä sitä viimeviikolla ongittiin hyviä ahvenia, no eikai se oikeuta tulla viereen jos on aikaisemmin onkinut samalla kohtaa!?
Kyllä on jälkeenpäin tuotakin juttua ajateltu ja ois kyllä sillon voinut ukolle jotain sanoa...

Yhtään puolustelematta viereen änkeämistä ja ja sitä paheksuenkin on pakko kysyä kuitenkin, että miksi siihen tarvittaisiin joku oikeutus? Meinaan, että eihän sitä kai missään laissa kiellettykään ole? Pilkkikisoissa toki säännöissä, mutta ei ne lakiin perustu?

Itellä kävi kerran Perzan tapasesti...kattelin kaukaa kun kaveri kisko kalaa. No paikalle ei muita osunut, mutta itse menein perskärpäseksi. KAveri veti 11kg paistikkaita puoleentoista tuntiin mutta kun mä tulin kärpiäiseksi, loppui sillä kalantulo. Mulla ei ees alkanut...
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Smuge

• Pöllölammen pöllö-öljyttäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #41 on: January 04, 2009, 03:48:30 »
Nyt on pakko vastata!!

Eli kilpailen yleisessä sarjassa jo useampaa vuotta ja noi niin sanotut "perseseen kairaajat" on yksi laji ja osa tätä mahtavaa lajia..

Mikä meitä sen enempää kilpailupilkki viettiä saa, kun huomaa että vieressä oleva pilkkijä saa kalaa ja kuten muistetaan, aina punnituspaikalla ne onnittelut annetaan..

Eli mun pointti siinä että viereen saa tulla kunhan ei ottipelejä tule katsomaan /juttelemaan joutavia että näkee morrin ja tapsin..

Pidetään ne 5 m välit mutta ei ruveta niistä punnitusjonoissa avautuu..Kun tuntuu että sitä jatkuu vuodesta toiseen Itä-Suomessa ainakin.

Daiwa

• View Profile
    • Email
« Reply #42 on: January 04, 2009, 12:06:16 »

Meinaan, että eihän sitä kai missään laissa kiellettykään ole? Pilkkikisoissa toki säännöissä, mutta ei ne lakiin perustu?
No eihän sitä kielletä, mutta ottasko sua päähän, jos oot parit päivät pilkkiny ja etsinyt ahvenparvea alle, sitten vaivan nähneenä saat palkaksi ahvenparven ja rupeet kiskoon kalaa. Kerkeät onkia jo jonkin aikaa ja joku perskärpänen kairaa reijän siihen metrin päähän? Tämän jälkeen kalat lähtee tai toiseksi se vetää sun kalat.

harrastelija86

• View Profile
« Reply #43 on: January 04, 2009, 14:42:37 »
Mulle sattu Höytiäisellä semmonen tapaus, että löysin syövän ahvenen yhden luodon päältä. Jokusen tunnin ongin ja 10kg kalaakin alkoi olla, kunnes selän yli tuli moottorikelkka ja pysähty viereen kattomaan mitä olin saanut. Kalat nähtyään kaivoivat kelkan perässä olleesta ahkiosta pilkkivehkeet ja alkovat pilkkimään n.10m päästä. Kaverit oli juurikin tätä ''olan yli kurkkijoita'' eivätkä paljoa pukahelleet. Olivat jopa vähän areissäänkin. Sää oli kylmä (15c*) ja suhteellisen kova tuuli. No minäpä päätin jättää vavan pilkkimään ''otto-ongeksi'' reppuun ja lähdin lämpimikseni käymään pienellä lenkillä saaren ympäri lämmitelläkseen vähäsen. No tultuani takaisin oli reppu sekä vapa siirretty reijän viereen ja ukko tojotti onkimassa tällä reijällä ja mutisi jotakin. Tää oli mulle viimenen pisara! Tokasin joitakin ärräpäitä ukolle ja lähdin kävelemään kotiin. Olihan mulle tietysti tarpeeksi kalaakin jo sille päivälle, mutta pakko oli sanoa muutama sananen ukolle.

jcuster

• Kenraali Katiska
    • View Profile
« Reply #44 on: January 05, 2009, 12:06:40 »
se on tosiaan jonkinsortin ärsytystä aiheuttavaa jos joku kävelee viereen ja rupeaa onkimaan, mutta nuo helevetin moottorikelkka/mönkijänilkit saavat kyllä sanomista huomattavasti herkemmin. vanhalta papalta sen vielä nipinnapin ymmärtää, jos kunto ei enää kestä pitkiä kävelymatkoja.

vaan harmittaahan se kun tervejalkainen ajaa ensin vauhdilla viereen ja sitten kysyy onko kalaa tullut... vakiovastaus sisältää muutaman ärräpään sekä vastauksen tyyliin: ei enää, kiitos sinun laiskuutesi. kevättalvella varsinkin tuollainen sylettää huomattavasti, kalantulo kun loppuu melkein joka kerta siihen paikkaan.
Yks asia on varma: Kun pilkkihaalarit päällä pierasee sen saa aina silmilleen.

Tuhe

• View Profile
« Reply #45 on: January 05, 2009, 12:22:33 »
Jcuster puhuu enempi ku asiaa. Kelkoilla ajaa varmiiten kalat pois, mut onhan se mukava joskus raataillaki. Mukavinta minusta pilkinnässä on kalojen etsiminen. Ite kyllästyn herkästi jos kalaa alkaa tulemaan putkena ja siinähän tulee kylmä jos ei liiku ja kairaa.

Torro

• Urospuolinen nauta
  • Maalintekijä jumalan armosta
    • MSN Messenger - redwoodriver@windowslive.com
    • View Profile
    • Email
« Reply #46 on: February 10, 2009, 22:21:49 »
No nyt on sitten omiakin kokemuksia tälläisistä munapäistä. Itellä oli pilkkikisa menossa ja siinä lähellä oli joku sunnuntaipilkkijä. Mie siinä sillon tällön nostelin ahvenia ja sivusilmällä näin sen ukon onkivan tyhjää. Pikku hiljaa se kairaili lähemmäs ja lähemmäs kunnes se sitten istahti mun edelliselle reijälle seläntaakse...eikä sanonut mitään, ei edes tervehtnyt! Että kun vituttaa tälläset ukkelit. Meinasin sanoa, että "varo ettet repun päälle kairaa", mutta tosiaan kisassa mulla oli parempaakin tekemistä kun kinata.

Toinen tapaus Naantalin aukolla kun eräs mies kertoi venäläisten tulleen pilkkimään tän miehen tekemille avannoille siihen viereen ....mies ei ollut edes kokeillut kaikkia avantoja vielä. Kaiken huipuksi ne sai suomeksi möngerrettyä: Onko sinulla antaa matoja?" ... Siis ei jumalauta mitä touhua. Niillä venuilla ei ollut edes omaa kairaa mukana vaan toisen avannoille vaan!
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

KÖSTER

• View Profile
    • Email
« Reply #47 on: February 11, 2009, 22:53:53 »
Juu kävi ne kätöset mullakin muuan talvena Bodomin järvellä. Ongin morrivälinein ja viereen tupsahti kaveri moittimaan
et tuo lapsikalojen ja syöttieläinten kiusaaminen tulis lailla kieltää. Se on tasurionki ainut jolla isoo ahventa nousee!
Poras viereen reiän  tunsi kokoajan ku tökkivät ei vaan tarttuneet. Nostaessani kuudetta yli 200gr ahventa pikkumorrilla
 jannu poistui paikalta ku ei kuulemma kala syö. Toivotin kireitä siimoja ja leppoisaa päivän jatkoa :-D

Että paistaa se joskus risukasaankin!

pilkkiäijä

• Mansesterin makkaramestari
    • MSN Messenger - kala.keitto@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #48 on: February 11, 2009, 23:03:13 »
Säkylässä nostelin ahvenia ainoana siinä 100m2 alueella, tai ainakaan kenenkään muun en nähnyt saavan pientä kiiskeä tai ahventa enempää. Itsellä kasa 50-200g ahvenia siinä vieressä ja koko ajan nousi. Hetken kuluttua katson kun miehiä on ympärillä vaikka kuinka paljon ja niillekkin satunnaisia kaloja sitten alkoi nousemaan. No yksi vanha mies tulee siihen parin metrin päähän pilkkimään ja katsoo minkälainen pilkki minulla on ja laittoi mahdollisimman samanlaisen. Onneksi parvi lakkasi syömästä muillakin kun minulla niin ei tarvinnut katsella kun viereenkairaajat nostaa kaloja.

Kyllä tuo homma ärsyttää aika kovasti! Vaikka itsekkin kyllä kalojen läheisyyteen hakeudun aika useasti niin kyllä sen 10m VÄHINTÄÄN jätän välimatkaa. Tai sitten etsin omat apajat.
Olen kalastelijapoika!

Handyy

• View Profile
    • Email
« Reply #49 on: March 30, 2009, 08:44:32 »
Säkylässä oikeen kuhisee niitä persekärpäsiä. Aina joku tulee parinmetrin päähän kairaan jos saa kalaa.! Jopa jotkut odottavat rannassa tiettyä kalaporukkaa ja roikkuvat niissä koko päivän. USKOMATONTA  :-o

Rautuseppo

• View Profile
« Reply #50 on: March 30, 2009, 10:25:27 »
Itse olen semmosta pauttiarallaa kymmentä metriä pitänyt etäisyytenä vähintään, kun toisen viereen menen. Noita viereen kairaajia kuitenkin löytyy kaiken kokoista ja ikäistä. Törkeitä tapauksia on männävuosina sattunut erittäinkin paljon. Tätähän tapahtuu ympäri vuoden ja ainakin oma törkein kokemus aiheeseen liittyen löytyy muutama kesä taaksepäin. Olimme siis kesällä mökillä perheen ja sukulaisten kanssa. Järvessä oli kalastuskauden avajaiset ja porukkaa riitti hyvän sään ansiosta suhteellisen paljon. Meidän ranta on kuitenkin järvestä selvästi erillään ja jokainen kenellä vähäkään järki juoksee ymmärtää, ettei siihen meidän pihaan ole tarkoitus vieraiden ihmisten tulla. Lämmittelin itse saunaa ja istuin pyyhe päällä oluen kanssa laiturilla ja setä kalasteli perholla siitä meidän rannasta. Siihen tuli 2 n. kolmekymppistä kaveria nakkomaan lusikkaa sedän perhon viereen. Pakko oli katsoa suu auki ja miettiä että miten h****tin törkeitä ihmiset voi olla. Annoin tyyppien olla siinä oikeasti vain sen takia etten voinut uskoa silmiäni, istuin vain suu auki ja katsoin miten pitkään kavereilla on pokkaa kalastaa siinä. Isän kanssa mietittiin vielä edellisenä päivänä, että pitäisikö laittaa "yksityisalue - kalastus kielletty" kyltti avajaisten ajaksi, mutta naureskelimme päälle että ei kukaan ole niin pässi että tulisi toisten pihoille kalastamaan. Kun yksi heitto osui 20 sentin päähän sedän pinturista (pelkästään virvelillä heittäminen perhomiehen vieressä on mielestäni ääliömäistä) kävin ajamassa häiriköt pois. Perästä vain kuului että eipä tarvi tännekään järvelle uudestaan tulla...   On meitä moneen junaan.

« Reply #51 on: March 30, 2009, 11:36:45 »
omalla mökkijärvellä saatu olla melkein aina rauhassa syynä kait se että täysin tuntemattomia ei asu ainakaan 8km säteellä  :-D
"Enemmän osaamista, Enemmän saalista"

[TSK]Topa

• View Profile
    • Email
« Reply #52 on: March 30, 2009, 16:15:26 »
Eipä nyt tuu mitää ihmeellistä mieleen,mut kesällä noita kyl löytyy.Esim porukan kaa oltii kalassa joen alussa ja hauki oli otillaan siinä.No eihän siinä kauaa menny ku 2 moottorivenettä oli poraillu pari kertaa ohi siitä ja nähny että kalaa tuli ni pitihän siihen jäädä keskelle jokea muitten tielle.Joen alku on n.20 metriä leveä.Kaikki kalat meni kyl takas jorpakkoo kasvamaa.

Kvaari

• View Profile
« Reply #53 on: December 19, 2010, 13:36:43 »
Olen todennäköisesti itse syyllistynyt tuohon viereen kairaamiseen jokusen kertaa. Olen nähnyt kuitenkin pahempiakin tapauksia. Luulin että on ihan normaalia siirtyä kalaisammille paikoille muiden luo. Tässä kohdataankin semmoinen homma, että aloitin pilkkimisen vasta viime talvena. Ikää on aloittamiseen nähden runsaalti kun kolmeakymppiä koputtelen. Peesaamiseni ei välttämättä kai saakaan kalamiesten sympatioita. Yleensä olen koittanut luoda pientä keskustelua, jos paikalla on ollut vain muutama pilkkijä. Isomman poppoon kohdalla, olen pysynyt hiljaa. Pilkkimisen etiketti on näköjään vielä hakusessa.

Offtopic/ Kai pilkkimisotteistani huomaa aika nopeasti, etten mikään kehäkettu ole. Normaali päivän saaliskin taisi viime talvena pyöriä siinä 0-8 kalan kohdalla. Olenkin toivonut, että olisi joku hommansa osaava kalamies/nainen opastamassa. Netistä on tullut luettua kyllä tolkuttomasti juttua pilkkimisen saloista, mutta tiedon soveltaminen käytäntöön ei aina olekaan niin mutkatonta. Ensimmäisillä pilkkireissuillakin käytin jäykähköä lasikuituvapaa morrien (ei wolram) uittoon. Oli siinä siimaan tuijottelemista. /Offtopic
« Last Edit: December 19, 2010, 13:38:20 by Kvaari »

sami552

• Team Särkkäri
    • MSN Messenger - hapankorppu91@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #54 on: December 20, 2010, 21:23:53 »
Ja kaikista pahimpia ovat he, jotka ajavat moottorikelkalla tai autolla, niin että jää rytisee ja vesi rupeaa hölskymään avannossa. Sitten avataan ikkuna ja huudetaan, että "TULEEKO KALAA?!"  En tiedä tekeekö ne sen tahallaan, vai ovatko ihmiset vaan oikeasti niin tyhmiä.
« Last Edit: December 21, 2010, 17:04:38 by sami552 »
Aaro kerho, puhtailla koukuilla.

D-Vitamiini

• Kumpi ja kampi tappelivat, Seppo voitti!
    • View Profile
« Reply #55 on: December 21, 2010, 09:55:15 »
No minäpä päätin jättää vavan pilkkimään ''otto-ongeksi'' reppuun ja lähdin lämpimikseni käymään pienellä lenkillä saaren ympäri lämmitelläkseen vähäsen. No tultuani takaisin oli reppu sekä vapa siirretty reijän viereen ja ukko tojotti onkimassa tällä reijällä ja mutisi jotakin. Tää oli mulle viimenen pisara! Tokasin joitakin ärräpäitä ukolle ja lähdin kävelemään kotiin. Olihan mulle tietysti tarpeeksi kalaakin jo sille päivälle, mutta pakko oli sanoa muutama sananen ukolle.
Ei voi olla totta  :-o Tuo on jo kyllä ihan sairaan törkeetä...
Se mikä ei tapa, vahvistaa, mutta sattuu aivan helevetisti.

« Reply #56 on: January 03, 2011, 12:04:43 »
lueskelin tätä vanhaa juttua ja aattelin tähän vähän kommentoida; ensinnäkin kilpailuissa näkee, kun lähestyy jotakuta, joka saa kaloja, niin hän äkkiä sinut huomattuaan poraa uuden reijän viiden metrin päähän, jättää kairan siihen viereen ja jatkaa pilkkimistä vanhalla reijällä!!!! Se nyt on vain niin, että sääntöjen mukaan sinulla saa olla vain se reikä, jossa pilkit, voit siis mennä kaverin valmiiseen reikään ja kiittää vaikka päälle, jos hän ei siinä pilki ja eroa on tuo viisi metriä. Muutamilla kun näkyy tuo tapa olevan, mutta minä menen varmasti siihen uuteen reikään, jos kaveri sen jättää vapaaksi, olkoonkin kaira siinä vieressä. Kairan jättäminen kauas, rikkoo sekin jo sääntöjä, kaikki tavara kun on oltava matkassa koko ajan, jäälle ei sa jättää jemmaan mitään ennen eikä jälkeen, ei edes kisan aikana.

Huvipilkillä minusta on hauskaa, jos muutkin tulevat apajille, kalaahan on saatavilla niin, että fileet pursuavat jo korvista, toki on myös mukavaa kun saa rauhassa kiskoa paistikkaita, enemmän harmittaa se, kun löytää hyvän paikan ja se on sitten seuraavana viikonloppuna hakattu reikää täyteen oikein porukalla, tieto nääs kulkee nopsaan. Itse en enää nykyisin huutele hyvistä mestoista, sen jälkeen kun parhaat siikapaikat ongittiin loppuun, kaveri kun  kertoi kaverille ja......

Kyllä vetttä ja kaloja piisaa, kohteliastahan se ois kysyä, että sopiiko tässä seuraksi ja kohteliashan antaa luvan, vaikkei mitään lupia tarvittaisikaan.

Nyt järvelle, kala syö jotta ämpärin saumat natisoo.

Morripoika

• Kreatiinimäskääjä
    • MSN Messenger - j.aa.kola@hotmail.com
    • View Profile
« Reply #57 on: January 03, 2011, 12:33:31 »
Pakko kertua omaakin kokemusta..
Mentiin siinä isän kanssa eräänä iltana pari vuotta sitten pilkille, isä jäi lähemmäksi autoja ja minä lähdin käveleen kauemmaksi, josko vaikka sieltä löytys kalaa.
No löysin pari valmista reikää ja sain pari siikaa siitä.
Jonkun aikaa siinä reijillä oltuani pari henkilöä lähti tuleen autoilta minuun päin, vauhtia vois kuvailla rivakaksi.. Mutina kuulu jo kaukaa ja lähelle tultuaan alko tulla semmosta tekstiä mitä tänne ei vihti kirjottaa, mutta koko sukuni haukuttiin kusipäisiksi ym.. Tämä kaikki sen vuoksi koska satuin tieten illalla olemaan samoilla reijillä millä he olivat aamulla olleet, ja tämä sitten heidän mielestään oli suurikin rikos, ilmeisesti vähintäänki murhaan verrattava.
Kalastusta, metsästystä ja urheilua.

Pilkkijä99

• Hanskaaja
    • View Profile
« Reply #58 on: January 03, 2011, 14:48:26 »
Pakko kertua omaakin kokemusta..
Mentiin siinä isän kanssa eräänä iltana pari vuotta sitten pilkille, isä jäi lähemmäksi autoja ja minä lähdin käveleen kauemmaksi, josko vaikka sieltä löytys kalaa.
No löysin pari valmista reikää ja sain pari siikaa siitä.
Jonkun aikaa siinä reijillä oltuani pari henkilöä lähti tuleen autoilta minuun päin, vauhtia vois kuvailla rivakaksi.. Mutina kuulu jo kaukaa ja lähelle tultuaan alko tulla semmosta tekstiä mitä tänne ei vihti kirjottaa, mutta koko sukuni haukuttiin kusipäisiksi ym.. Tämä kaikki sen vuoksi koska satuin tieten illalla olemaan samoilla reijillä millä he olivat aamulla olleet, ja tämä sitten heidän mielestään oli suurikin rikos, ilmeisesti vähintäänki murhaan verrattava.

Tuo on aivan lapsellista että haukutaan kusipääksi vaikka se ei ole mikään rikos että menet tyhjälle reijälle ne jotka haukkuivat kusipääksi ovat itse kusipäitä etkä sinä jos mulle olisi käyny noin niin kyllä mä olisin niille muutaman ärräpään sanonu. Aiva ihmeellistä touhua nykyään tämä.

NatoTaimen

• VarsovanliittoHauki
  • Särki tulee evä näkyy jo!
    • View Profile
« Reply #59 on: January 04, 2011, 17:14:05 »
eipä toi seura hirveesti haittaa jos o mukavia tyyppejä mut jos joku vastenmieline heppu tulee iha viereen ni kyllähän se vähän kyrsii :evil:

center>