Ruokakaupasta saatavat pilkkisyötit

Started by Jarskimo, January 19, 2011, 16:26:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jarskimo

Onkos poruka kokeillut normikaupasta saatavia syöttejä pilkinnässä (esim. maissi, makkara). Ja onko tullut hyvin kalaa? Kaupasta saatavat syötit eivät ainakaan koteloidu, joten tekisi mieli hommata jokin maissipussi pilkkireppuun ja säilyttää sitä aina pakkasessa.

JuP3

Ainakin katkaravuilla saa rasvaevällisiä (kirre ja siika lähinnä).  :wink:
Reilusti kalastusta, jo vuodesta 1927. P-KUK

Jarskimo

Tuon katka jutun tiesin jo Pro Pilkistä  :-D, mutta onko mitään hyviä syöttejä millä saa ahventa?

Torro

Pakastesilakkaa olen käyttänyt madelle syöttinä. Paras olisi tietenkin käydä pilkkimässä syötit paikanpäältä, mutta aina ei löydy aikaa. Kaveri on saanut madelle viritetyllä silakkasyötillä myös haukia ja säynävän.

Maissia on tullut käytettyä särkikalalle syöttinä. Maissin huono puoli on huono säilyvyys koukussa ja myös jääkaapissa. Toukat pesee kyllä mennen tullen jos niitä on saatavilla. Mäskäykseen toki hyvää tavaraa. Matalalla merenlahdella kippaat avannosta kourallisen maissia ja kaurahiutaleita veteen ja vähän sotket kauhalla. Puolentunnin päästä alla on niin paljon särkeä/pasuria/lahnaa ettei ole ennen näkynyt.

Kirjolohi ottaa aivan järjettömältä tuntuvan himokkaasti katkarapuun. En olisi uskonut kun minulle ensimmäisen kerran niitä suositeltiin kun se ei ole mitenkään luonnollinen syötti. Olen joutunut nöyrtymään. Ehdottomasti paras syötti kirjolle. Kannattaa sitkistää ensin mikroaaltouunissa, jotta ne pysyisivät paremmin koukussa.
perhokalastus on parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa

juise

katkaravul pääasias parhaiten ruokakaupasta