Chat

Author Topic: milloin kala syö parhaiten  (Read 46078 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Vs: milloin kala syö parhaiten
« Reply #30 on: June 03, 2011, 22:33:26 »
Onko kukaan tietoinen että jos kalastaa illalla ennen auringon laskua järvellä, niin kummalta rannalta kannattaa kalastaa se kumpi on jäänyt jo varjoon vaiko se mihin vielä paistaa hieman? Tuli vaan mieleen juuri kun tulin heittelemästä... :-P

maalle heitetty kippari

• Haukee nousee kun on Kuusamon Proffa siiman päässä
    • MSN Messenger - jani.mikae@hotmail.fi
    • View Profile
    • Email
« Reply #31 on: June 03, 2011, 22:41:45 »
Hyvä kysymys, olen miettinyt tota taas merellä, kumpi on parempi, aurinkoinen vai varjonen. En ainakaan minä ossaa tohon vastata. :-P
mitäshän tähän laittais

Salone

• Vesirotta
    • View Profile
« Reply #32 on: June 04, 2011, 12:14:31 »
Itse sanoisin, että kala syö parhaiten hyvin aurinkoisella säällä ja matalan veden aikaan. Tällöin siis tulee rannasta hyvin punakonttia ja särkeä (joskus ehkä lahnaa). Suurempien kalojen, kuten haukien käyttäytymistä en ole mitenkään tarkkaillut.

Jjj

• Rehumakkaran muiluttaja
    • View Profile
« Reply #33 on: June 04, 2011, 12:54:12 »
Niin ja pitää vielä lisätä tuohon aiempaan viestiini, että ainakin lahna ja pasuri tuntuvat syövän todella hyvin rannan läheltä, kun tuulee kovaa ja aallot on vaahtopäitä ja kalastaa tuulen puoleiselta rannalta (ts. täytyy heittää vastatuuleen. Ilmeisesti kova aallokko pöllyyttää pohjaa ja lahnojen ravintoa eli toukkia tms. "leijailee" lähellä rantaa. Toinen syy voisi olla se, että lahna on sivu profiililtaan suuri ja aallokko "ottaa lahnan mukaan" ja vie lähemmäs rantaa.

center>