Chat

Author Topic: UL:ää etsimässä.  (Read 28814 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Koskenkylänjoki

• MSN Messenger - masalatheman@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
UL:ää etsimässä.
« on: March 30, 2011, 18:16:33 »
Eli siis haussa olisi kesäksi tollanen n. 70e setti jolla lippoja ja perhokohoa heittelis. Ei sen tarkempia vaatimuksi, paitsi haspeli tietty  :-)
I'm back.

Koskenkylänjoki

• MSN Messenger - masalatheman@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
I'm back.

Vs: UL:ää etsimässä.
« Reply #2 on: April 16, 2011, 18:38:22 »
Siinä vavassa luki, muttei mulla sitä enää oo... ku Hauki pisti vavan poikki...

Hyvää mainosta  :-D

Samfishingissä mun muistaakseni oli UL ugly stick vapa 19€, mutta saattanu loppua jo...
Kokkeile ite, kyllä tasurilla pitäis tulla.

M1kko

• M1kko Alatalo
    • View Profile
« Reply #3 on: June 29, 2011, 08:40:05 »
Jatketaas nyt vanhaa ketjua.

Eli uutta ul-vapaa tarvisi hommata. Tuli juhannuksena lainattua ul-settiä naisväelle, niin huonostihan siinä kävi. Kirjolohi nappasi kiinni ja katkoi ensin vavan ja sitten siiman.  :x

Erittäin kevyttä vapaa alle 10 gramman vieheille olen etsimässä.

Pari potentiaalista vapaa on noussut esille:
http://kalastus.hongkong.fi/webapp/wcs/stores/servlet/CompareProductsDisplay?storeId=10151&catalogId=10051&langId=-11&catentryId=16593&catentryId=27014

Lähinnä noita kahta vaihtoehtoa olen miettinyt eli Abun Vendettaa ja Kinetic Godspeedia. Onkohan jollakulla kokemusta näistä ul-vavoista?

jarmoankka

• Ädin kielen opetaja
  • 5.5kg lumpeiden kuningatarta
    • View Profile
    • Email
« Reply #4 on: June 29, 2011, 08:48:23 »
Shimano Solara 6 jalkaisena itsellä. Herkkä ja notkera ja kevyt vapa. Hinta 19.90 prismassa. Plussana Shimanon vuoden takuu vavalle, vaikka itse möhlisi sen hajalle.
pessimisti ei pety koskaan. Aina sattuu kun tapahtuu ja jos usein sattuu, siihen tottuu.

Kona19

• Mulla on aivan omanlainen jännitysnäytelmä tässä käynnissä !
  • Toimittaja
    • View Profile
    • Email
« Reply #5 on: June 29, 2011, 10:07:17 »
Shimano Solara 6 jalkaisena itsellä. Herkkä ja notkera ja kevyt vapa. Hinta 19.90 prismassa. Plussana Shimanon vuoden takuu vavalle, vaikka itse möhlisi sen hajalle.

Mulla on tismalleen sama vapa, käytän tuota light-vapana. Joissain prismoissa tuo oli vielä 50% alennuksessa. Todella käytännöllinen, mutta se nyt riippuu vieheestä miten vapa käyttäytyy. Joku 00-luokan Meppsi lentää paremmin hieman kevyemmällä vavalla, kun taas 1-luokan Vibraxi lentää jo miltei yhtä hyvin kuin sillä kevyemmällä vavalla. Taas joku 10 gramman Volframi-lippa lentää ainakin yhtä hyvin kuin kevyemmällä vavalla.
Miten sen nyt ottaa...

hena-pena

• Itä-Suomen "tietäjä"
    • View Profile
Hyvä UL setti
« Reply #6 on: July 04, 2011, 10:48:01 »
Nonii etin tässä UL settiä itelleni mielellään alle 100euroo   tänne vinkkejä noista hyvistä seteistä   

S11K1

• Kartulla pamputtaja
  • Kalastakaa toisianne.
    • View Profile
    • Email
Vs: Hyvä UL setti
« Reply #7 on: July 04, 2011, 11:52:34 »
Shimano Sienna 500 ja siihen Shimano 165cm CX 165 / Catana CX 165.
Jos haluat "vähä paremma" nii osta Symetre 750 kela ja siihe Ugly stik 180cm, menee vähä yli sinu budjeti mut mut mut...
Kirreitä siimoja kaikille.

meremees

• View Profile
    • Email
« Reply #8 on: July 09, 2011, 16:16:41 »
Itse ostin tänään ekan ul-setin.
Ekana meinasin valmispakettia, sitä Abun revolution tai jotain sinnepäin, mutta vapa siinä tuntu liian napakalta.
Päädyin sitte ostamaan Shimanon force master vavan 3-12g ja kela okuma hexana hx20.
Hyvältä setiltä tuntuu, 3 ahventa tuli kun kävin testailemassa, vapa ainakin on juuri täydellinen omaan käteen eikä kelassakaan moittimista.
« Last Edit: July 09, 2011, 16:30:25 by Shark »

[peltsi

• Mopon matkustaja
    • View Profile
« Reply #9 on: July 13, 2011, 03:25:26 »
Itellä oli Abun Exellence UL-setti, mutta se vapa meni poikki viime reissulla. Kaivoin varastosta vanhan jo pari kertaa paikatun Shimano Ul kepin. Omistan siis 2 Abun Exellence kelaa pienimmässä koossa ja molemmille löytyy vavat. Toinen on Berkley CherryWood 4-16g ja toinen se vanha, halpa Shimano. Ajattelin laittaa sen vanhemman Shimanon kepin ja vanhemman kelan tahna ja lainasetiksi. Nyt pitäisi ostaa ainakin uusi UL-vapa ja kenties kela. Tuo Berkleyn vapa Exellence kela setti pysyy käytössä ja sillä on hyvä heitellä pieniä lusikoita, jotain vaappuja ja isompia lippoja. Tuntuu vähän että tuo Exellence kela ois pikkusen liian jämerä esim. Catana CX 2-7g vavalle, vai mitä mieltä olette? http://kalastus.hongkong.fi/fi/kelat/avokelat/abu-garcia-cardinal-400i-fd-avokela/p/27051/ http://kalastus.hongkong.fi/fi/vavat/avokelavavat/shimano-catana-cx-avokelavapa/p/51501/ Tuossa ois kela ja vapa, pienimmät koot. Vai olisiko parempia ehdotuksia? Hinta alle 150€ sis. kela, vapa ja siimaa. Setin pitäisi olla semmoinen millä heittelee hyvin alle 10g uistimia.

M1kko

• M1kko Alatalo
    • View Profile
« Reply #10 on: July 13, 2011, 11:51:20 »
Itellä oli Abun Exellence UL-setti, mutta se vapa meni poikki viime reissulla. Kaivoin varastosta vanhan jo pari kertaa paikatun Shimano Ul kepin. Omistan siis 2 Abun Exellence kelaa pienimmässä koossa ja molemmille löytyy vavat. Toinen on Berkley CherryWood 4-16g ja toinen se vanha, halpa Shimano. Ajattelin laittaa sen vanhemman Shimanon kepin ja vanhemman kelan tahna ja lainasetiksi. Nyt pitäisi ostaa ainakin uusi UL-vapa ja kenties kela. Tuo Berkleyn vapa Exellence kela setti pysyy käytössä ja sillä on hyvä heitellä pieniä lusikoita, jotain vaappuja ja isompia lippoja. Tuntuu vähän että tuo Exellence kela ois pikkusen liian jämerä esim. Catana CX 2-7g vavalle, vai mitä mieltä olette? http://kalastus.hongkong.fi/fi/kelat/avokelat/abu-garcia-cardinal-400i-fd-avokela/p/27051/ http://kalastus.hongkong.fi/fi/vavat/avokelavavat/shimano-catana-cx-avokelavapa/p/51501/ Tuossa ois kela ja vapa, pienimmät koot. Vai olisiko parempia ehdotuksia? Hinta alle 150€ sis. kela, vapa ja siimaa. Setin pitäisi olla semmoinen millä heittelee hyvin alle 10g uistimia.
Itse ostin tuon Catana CX ul-vavan pari viikkoa sitten ja tyytyväinen olen ollut. Vapa on juuri passeli pikku lippojen ja vaappujen heittelyyn.
Vapa ei ole aivan lötkö, vaan sopivan napakka omaan makuuni. Kahvaratkaisu on aika mielenkiintoinen, mutta ainakin omaan käteeni vapa istuu hyvin.

[peltsi

• Mopon matkustaja
    • View Profile
« Reply #11 on: July 13, 2011, 17:34:17 »
Entä mitä mieltä kelasta vai olisko parempaa ehdotusta samasta hintaluokasta? Onko tuossa Catanassa, siinä kahvassa se aihion paljas kohta, mistä tuntee tärpit paremmin? Ainakin kuvassa näyttäis olevan...

k3du

• Etulenkin säätäjä
    • View Profile
    • Email
« Reply #12 on: June 06, 2013, 16:07:47 »
Fishing for the win

« Reply #13 on: June 06, 2013, 21:20:43 »
Uutta ul kelaa olisin etsimässä kun vanha päätti hajota, että millasta ihmiset suosittelis noin 50€ hintaluokassa?

Ite oon tommosta katellu:
http://kalastus.hongkong.fi/fi/kelat/avokelat/shimano-catana-fb-avokela/p/48504/?cm_vc=SCTSZ1&cm_cr=No+Campaign-_-Web+Activity-_-Alakategoria+alalistaus+INTELLIGENT+OFFER-_-alakategoria_alalistaus-_-Shimano+Catana+FB+avokela%3FexpDataType%3DCatalogEntry&expDataUniqueID=48504

Kokemuksia? Onko ostamisen arvonen?

Ei ole kokemusta juuri tuosta kelasta, mutta voin sanoa, että shimano on yleisesti aika luotettava valinta ;) Ja huomiona, että Catanan hinta on noussut 15€
Kokkeile ite, kyllä tasurilla pitäis tulla.

center>