Morjenttes!
Syyskokousta emme ole vielä pitäneet, mutta olen jo epävirallisesti keskustellut kaikkien seuran hallituksen jäsenten kanssa siihen liittyvistä asioista ja seuran tulevaisuudesta
Tällä hetkellä seuran ongelmana on ollut se että alussa järjestettyihin kilpailuihin ei yksinkertaisesti osallistujia tullut "riittävästi" vaikka järjestimme palkintoja silloisemme kykymme mukaan. Tästä ehkä hieman lannistuneena tuohu pääsi lopahtamaan. Suuri ongelma on myös ollut että hallitusten jäsenten henkilökohtaiset tilanteet on muuttunut merkittävästi muutaman vuoden sisällä ja aikaa/inspiraatiota panostukseen ei ole ollut riittävästi. Nämähän eivät saisi näkyä seuran toiminnassa, mutta tällä kertaa asiassa on kumminkin käynyt näin.
Esimerkkinä voin nyt ottaa itseni. Seuran perustamis vaiheessa toimin ammattikalastajana Lappajärvelle ja pystyin vahvasti panostamaan aikaani seuraan silloin kuin itse näin sen parhaaksi. Nyt olenkin jo reilun kaksi vuotta opiskellut OAMK:ssa, kesät kulkenut töissä. Kiireellisestä aikataulusta voi kertoa se että opintosuunnitelmassani olisi valmistua puolivuotta etuajassa, kesän aikana tuli tehtyä yli 200h ylitöitä ja kalastusreissujen lukumäärä vuodessa on jäänyt alle kymmeneen suuresta poltteesta huolimatta. Ja kotipuolessakin pitäisi ehtiä käydä aina silloin tällöin.
Nyt kumminkin koulu alkaa olla voiton puolella ja aikaa alkaa pikkuhiljaa taas riittämään muuhunkin. Ensimmäisenä tavoitteena on saada seuran toiminta paremmalle tasolle mitä se on ikinä ollut ja olen valmis uhraamaan siihen aikaani niin paljon kuin se vaatii. Olen tehnyt jo alustavaa kartoitusta mm. yhteistyökumppanien osalta ja alustavaa kiinnostusta on jo löytynyt vuodelle 2014. Tästä huolimatta me emme pysty hallituksen kesken luomaan tätä seuraa yksinään, vaan me tarvitsemme siihen apua jäseniltämme ja ulkopuolisilta henkilöiltä.
Tässä esitänkin nyt kaikille seuraan kuuluville ja seuraan kuulumattomille henkilöille haasteen johon toivon mahdollisimman monen tarttuvan. Kertokaa mitä juuri te odotatte seuralta.Ideoikaa ja haastakaa itsenne ja kaverinne kehittämään meille toimintaa. Ilman teidän panostusta emme saa seurastamme jäsentemme näköistä yhteisöä.Saanen myös muistuttaa että olemme ensimmäinen internetportaaliin perustuva kalastusseura joten olkaamme suunnannäyttäjinä tulevaisuudessa!
Tähän asiaan liittyen täytyy nostaa hattua Miettiselle ja AlpoK:lle jotka ovat tänä vuonna olleet hallitukseen jo yhteydessä ja ideoimassa toimintaa
Tyhmiä ideoita ei ole, on vain tyhmää jättää ideat toteuttamatta.