Tervehdys kunnioitettu 31
Olet oikeassa, että kaikille ei nuo ns. hienot termit aukea (eikä sitä sitten voisi vaatiakaan). Terminologian taitamisella brassailua (=hienostella) se ei kuitenkaan ollut, huolimattomuutta(/laiskuutta).
En ymmärrä miksi keskustelujen tasoa pitäisi nostaa? Miksi pitäisi kadottaa kirjoittajan oma persoonallisuus väen väkisin kirjoittamalla kirjakieltä?
En tiedä miten pitkään olet seurannut Kalassa.netin foorumin kirjoituksia, mutta itse olen empiirisesti (=kokemusperäisesti) todennut kirjoitusten tason olleen suurelta osin varsin alhaista, mutta ei tietenkään kokonaan. Jotkut viestit olivat pahimmillaan sanoja toistensa perään ilman välimerkkejä, isoja alkukirjaimia, puhumattakaan kappalejaosta.
Kaiken huippuna slangin, murteen tms. käyttäminen teki joistakin kirjoituksista todellisen entropiakeskuksen (epäjärjestyksen keskus). Kirjakieltä tulisi pyrkiä käyttämään kirjoittaessa ja puhekieltä puhuessa - eikös näin se lapsuutesi äidinkielen opettajakin opettanut?
Kirjoitusten taso on kuitenkin (ainakin omasta mielestäni) noussut huomattavasti, mistä suuri kiitos foorumin käyttäjille.
Eikö keskustelupalstan tarkoitus ole synnyttää keskustelua? Eikö jokaisella ole oikeutta sanoa mielipiteensä omalla tavallaan? En tietenkään itsekään hyväksy kiroilua ja toisten mollaamista vaan kritiikin (hyvän tai huonon palautteen) ilmaisua hyvällä tavalla.
On toki, en minä sitä missään nimessä kielläkään. Kysymys onkin siitä miten tuo "kritiikin ilmaisua
hyvällä tavalla" halutaan ymmärtää. Eikö olisi kuitenkin hyvä ilmaista itseään niin selkeästi, että muilla lukijoilla ei olisi vaikeuksia tavoittaa ajatusta?
Ymmärrän myös sen, että on ikävää jos joutuu paljon poistamaan asiattomia viestejä, mutta tällaisen foorumin vetämisessä on se vaara ja siihen pitäisi myös vetäjien vain "hiljaa" sopeutua.
Tarkoitatko, että foorumien vetäjien pitäisi sopeutua poistamaan asiattomia viestejä? Hmm, emmekö me sitten ole sopeutuneet siihen? Minä ainakin nukun yöni rauhallisin mielin.
Mielestäni "tyhmiä kysymyksiä" ei ole olemassakaan. Kysymyksen esittäjällä on aina joku tarkoitus miksi hän sen esittää ja sitä me muut emme voi tietää. Se "tyhmä kysymys" voi olla esittäjälleen tosi tärkeä.
"ja sitä me muut emme voi tietää" - mutta eikö meidän juuri tulisi ymmärtää viestin tarkoitus, jotta voisimme jakaa näkemyksiämme ja kokemuksiamme asiasta?
Toivottavasti meistä jokainen miettii tosi tarkkaan mitä vastaa kysymyksiin ja pyrkii myös perustelemaan vastauksensa sekä yrittää pysyä asialinjalla. Jos närkästyy toisen teksteistä, niin yritettäisiin hyvällä tavalla vastata eikä alettaisiin mollaamaan toista. Toivottavasti olen itsekin osannut antaa kritiikin oikealla tavalla tässä kirjoituksessani.
Samaa asiaa tässä ajetaan takaa.
Lopuksi vielä Aleksi...ihan oikeasti minulle tuli mieleen oma lapsuuden äidinkielen opettajani tekstistäsi ja se sai minut hiukan näkemään punaista.
Ymmärrän varsin hyvin, etkä varmasti ole ainoa, joka noin tuntee minua kohtaan. Jos se helpottaa niin en minä mitään "kiksejä" saa muuttaessani alkukirjaimia isoiksi ja lisäillessäni pilkkuja.
Niinhän se tietenkin on että eräänlainen asiallisuus on aivan varmasti eduksi ja hyväksi tälle foorumille.En kuitenkaan jaksa uskoa germaaniseen kuriin tällä areenalla. Perhokalastajattaren tavoin ajatellen tällä foorumilla asiointi tulisi olla vapauttava ja perhokalastajista kuuluisa yhteenkuuluvuuden tunne,eikä siten että otanko nyt nyt sen Valiumin vai jälkikäteen.
Ehkä spartalainen kuri olisi vielä parempi? No, leikki leikkinä. Pahoittelen, jos olen aiheuttanut Sinulle ja muille tätä yhteenkuuluvuuden tunteen hajottamista.
Kiitoksia asiallisesta palautteesta. Kireitä siimoja!